انگلیس: شرکت‌ها باید برای شکست مذاکرات برگزیت آماده شوند

مذاکره کننده ارشد انگلیس در مذاکرات برگزیت با اعلام برخی پیشرفت‌ها در مسیر مذاکرات برای توافق تجاری با اروپا ولی همچنان شکست مذاکرات را ممکن دانسته واز شرکت‌ها خواست خود را برای این سناریو آماده کنند.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "پاسایر نویه پرسه" آلمان، "دیوید فراست"، مذاکره کننده ارشد دولت انگلیس در مذاکرات برگزیت از پیشرفت هایی در مذاکرات درباره توافق تجاری با اتحادیه اروپا سخن گفت.

وی در آستانه آغاز دور جدید مذاکرات در این باره در بروکسل در پیامی توئیتری نوشت: پیشرفت هایی در مسیر مثبت در روزهای اخیر وجود داشته است. در حال حاضر ما در بسیاری بخش ها متن مشترکی برای یک قرارداد داریم، اگر چه هنوز درباره نکات قابل توجهی توافقی به دست نیامده است.

دراین میان اتحادیه اروپا از عدم تحرک لندن در مذاکرات پسا برگزیت گله دارد. ماه ها مذاکرات برای دستیابی به توافقی تجاری همچنان در سایه مناقشات بر سر برخی مسائل به نتیجه نرسیده است.

از امروز ( یکشنبه) دور جدیدی از مذاکرات دیوید فراست با میشل بارنیر، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا آغاز می شود. دیوید فراست در پیام توئیتری خود نوشت: از 22 اکتبر ما تقریبا هر روز مذاکراتی را انجام داده ایم. زمان در حال اتمام است و چندین مهلت مقرر برای دستیابی به نتیجه تا به حال نقض شده است. یک توافق نامه تجاری باید از طرف هر دو طرف تصویب شود تا در پایان سال بتواند اجرای شود.

دیوید فراست در پیام توئیتری خود هشدار داد که این مذاکرات همچنان ممکن است به شکست بیانجامد و شرکت ها باید خود را آماده کنند.

وزیر محیط زیست انگلیس هم در گفتگو با یک رسانه انگلیسی گفته است" زمان آن رسیده که شرکت ها باید واقعا بدانند برای چه شرایطی باید آماده شوند. هفته آینده زمانی است که در آن همه چیز باید حرکتی داشته باشد.

وزیر امور خارجه ایرلند هم در مصاحبه ای درباره شکست مذاکرات به دلیل پایبندی انگلیس به لایحه اصلاح توافق برگزیت لندن موسوم به لایحه بازار داخلی هشدار داده است. این لایحه را بوریس جانسون چندی پیش به پارلمان آورده و بر پیشبرد آن تاکید دارد. جانسون اصلاح توافق برگزیت را در این طرح پیشنهادی خود در دستور کار قرار داده است که بخش هایی از توافق را نقض می کند.

وزیر خارجه ایرلند تاکید کرد که اتحادیه اروپا به هیچ عنوان توافق جدیدی را با انگلیس تصویب نخواهد کرد در شرایطی که دولت انگلیس بخواهد توافق موجود را که هنوز 12 ماه از انعقاد آن نگذشته است و همچنین قوانین بین المللی را نقض کند.

"مارتین وبر"، رئیس فراکسیون حزب محافظه کار خلق پارلمان اروپا هم بوریس جانسون را به تغییر مسیرفراخوانده و گفته است: جانسون باید سر عقل بیایدو مصالحه کند. تنها در این صورت است که می توان از خسارات بیشتر به مردم و اقتصاد انگلیس و اتحادیه اروپا جلوگیری کرد.

دوران گذار انگلیس با پایان سال جاری میلادی به اتمام می رسد و بعد از آن انگلیس باید اتحادیه گمرکی و بازار داخلی اروپا را ترک کند..

بدون دستیابی به توافقی در این باره عواقب اقتصادی سختی در انتظار طرفین خواهد بود..

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس