کد خبر 1144582
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۲
جشنواره فیلم کوتاه تهران

دو فعال رسانه‌ای و سینمایی از جشنواره فیلم کوتاه تهران و انجمن سینمای جوان انتقاد کردند!

به گزارش مشرق، رضا منتظری، فیلمساز و منتقد سینما گفت: من از دو جنبه به جشنواره فیلم کوتاه تهران انتقاد دارم؛ اول، اصرار به برگزاری آنلاین جشنواره است؛ اگر نیم نگاهی به جشنواره‌های مهم و معتبر سینمایی جهان داشته باشید، می‌بینید که خیلی از آنها امسال به‌دلیل شیوع ویروس کرونا اصلا برگزار نشدند و هیچ اصراری هم به برگزاری جشنواره به‌صورت آنلاین نداشتند.

وی افزود: البته دلیل دیگر عدم حضورم در سی‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم کوتاه تهران، اتخاذ سیاست‌های غیراصولی و نابخردانه از سوی برگزارکنندگان این جشنواره است. به همین دلیل هم درحالی که جشنواره فیلم کوتاه تهران در دوره‌های اولیه خودش، یک جشنواره مهم و تأثیرگذار بود، در چند دوره اخیر هیچ خروجی قابل توجهی از آن ندیده‌ایم!

این فعال رسانه‌ای ادامه داد: مهم‌ترین مشکل این است که نهاد برگزارکننده جشنواره فیلم کوتاه تهران، یعنی انجمن سینمای جوان، دچار باندبازی است. من هرگاه با فعالان عرصه فیلم کوتاه صحبت می‌کنم، آنها گلایه‌های شدیدی از باندبازی و عدم تقسیم عادلانه حمایت‌های این انجمن از فیلمسازان کوتاه دارند.

دبیر فرهنگی روزنامه جوان نیز با انتقاد از عملکرد برگزارکنندگان جشنواره فیلم کوتاه تهران در برخورد با رسانه‌ها، از عدم دعوت به این جشنواره و همچنین نشست خبری این رویداد سینمایی خبر داد.

جواد محرمی‌ تصریح کرد: جشنواره فیلم کوتاه تهران در شرایط عادی و سال‌های قبل هم که کرونا نبود، خروجی قابل توجهی نداشت، چه رسد به امسال که به‌خاطر کرونا، به‌طور آنلاین برگزار شد!

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی کرمی IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    0 0
    سلام. یکی از فعالان رسانه ای اعلام کرد جشنوارۀ فیلم کوتاه را تحریم خواهد کرد. بعد که فهمید دعوت نشده به تصمیم قاطع خود مبنی بر نرفتن به جشنواره تاکید کرد! سوال این جاست که در همۀ این سال ها جشنوارۀ مقاومت دقیقا چه تاثیری بر رشد و رونق سینمای مقاومت (اگر وجود داشته باشد)، جشنوارۀ کودک چه تاثیری بر رشد و رونق سینمای کودک (کدام سینمای کودک؟)، جشنوارۀ فجر چه تاثیری بر رشد و رونق کلیت سینمای کشور و... دارند که حالا یک جشنوارۀ بسیار کوچک آنلاین این قدر سوال برانگیز شده؟ منظورم از رشد و رونق، بیشتر دیده شدن این آثار میان مخاطبان و کمک برای تولید آثار مخاطب پسند قابل توجه است. یعنی بشود گفت "به وقت شام" در حالت عادی 12 میلیارد می فروخت ولی با جایزه ای که جشنوارۀ مقاومت گرفت فروشش شد 12 و 500. یا فلان جایزۀ جشنوارۀ مقاومت یا کودک باعث شد سال آینده اش دو تا فیلم پر فروش یا حتی سالن مخصوص برای نمایش فیلم های مقاومت یا کودک ساخته شود. مثال "جوکر" دم دستمان است. فیلمی که جایزۀ اول ونیز را گرفت و بعدش بیش از یک میلیارد در سراسر جهان فروخت، بالاتر از فیلم های "ایرلندی"، "روزی روزگاری در هالیوود" و "1917"، 11 نامزدی اسکار به دست آورد که دو تایش را برد و تبدیل به یک پدیدۀ فرهنگی در سطح جهان شد. کی می خواهیم از خواب بیدار شویم؟
  • مهدی کرمی IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    0 0
    سلام. یکی از فعالان رسانه ای اعلام کرد جشنوارۀ فیلم کوتاه را تحریم خواهد کرد. بعد که فهمید دعوت نشده به تصمیم قاطع خود مبنی بر نرفتن به جشنواره تاکید کرد! سوال این جاست که در همۀ این سال ها جشنوارۀ مقاومت دقیقا چه تاثیری بر رشد و رونق سینمای مقاومت (اگر وجود داشته باشد)، جشنوارۀ کودک چه تاثیری بر رشد و رونق سینمای کودک (کدام سینمای کودک؟)، جشنوارۀ فجر چه تاثیری بر رشد و رونق کلیت سینمای کشور و... دارند که حالا یک جشنوارۀ بسیار کوچک آنلاین این قدر سوال برانگیز شده؟ منظورم از رشد و رونق، بیشتر دیده شدن این آثار میان مخاطبان و کمک برای تولید آثار مخاطب پسند قابل توجه است. یعنی بشود گفت "به وقت شام" در حالت عادی 12 میلیارد می فروخت ولی با جایزه ای که جشنوارۀ مقاومت گرفت فروشش شد 12 و 500. یا فلان جایزۀ جشنوارۀ مقاومت یا کودک باعث شد سال آینده اش دو تا فیلم پر فروش یا حتی سالن مخصوص برای نمایش فیلم های مقاومت یا کودک ساخته شود. مثال "جوکر" دم دستمان است. فیلمی که جایزۀ اول ونیز را گرفت و بعدش بیش از یک میلیارد در سراسر جهان فروخت، بالاتر از فیلم های "ایرلندی"، "روزی روزگاری در هالیوود" و "1917"، 11 نامزدی اسکار به دست آورد که دو تایش را برد و تبدیل به یک پدیدۀ فرهنگی در سطح جهان شد. کی می خواهیم از خواب بیدار شویم؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس