توقف بازرسی ها از تأسیسات هسته ای به سود هیچ کس نیست

رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی در اظهاراتی مدعی شد که پایان یافتن بازرسی ها از تأسیسات هسته ای برای ایران و سایر طرفها سودی نخواهد داشت.

به گزارش مشرق، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در گفتگو با خبرگزاری فرانسه مدعی شد که نه تهران و نه هیچ طرف دیگری از پایان یافتن بازرسی‌ها از تأسیسات هسته‌ای ایران سودی نمی‌برد!

گروسی در واکنش به بیانیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران در مورد الزام دولت به انتقام سریع از سران تروریستی آمریکا و رژیم صهیونیستی و توقف بازرسی مأموران آژانس از تأسیسات هسته‌ای و نظامی در پی ترور ناجوانمردانه شهید «محسن فخری زاده» دانشمند هسته ای کشورمان، مدعی شد که «ارائه تضمین های معتبر و ضروری [از سوی ایران] به جهان در خصوص عدم انحراف از برنامه هسته ای به سمت مصارف نظامی، یک امر حیاتی است».

گفتنی است که نمایندگان مجلس شورای جمهوری اسلامی ایران روز گذشته (یکشنبه) با ۲۳۲ رأی موافق دو فوریت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را به تصویب رساندند.

بر اساس متن این طرح، «دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است بلافاصله پس از تصویب این قانون، سالانه به میزان حداقل ۱۲۰ کیلوگرم اورانیوم با غنای ۲۰ درصد را تولید و در داخل کشور ذخیره کند و نیازمندیهای صلح آمیز صنایع کشور به اورانیوم با غنای بالای ۲۰ درصد را به طور کامل و بدون تاخیر تأمین کند».

در بخش دیگری از متن این طرح آمده است: «دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است پس از ۳ ماه از تصویب این قانون، گزارش دقیق اقدامات انجام شده از جانب طرف های برجامی در زمینه بازگشت به اجرای کامل تعهداتشان وفق برجام و رفع تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند. چنانچه تا آن تاریخ روابط بانکی ایران در اروپا و و میزان خرید نفت آنها از ایران به شرایط عادی و رضایت بخش بازنگشته باشد، دولت مکلف است اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف نماید».

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    0 0
    لطفا حرف نزنید
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    8 0
    ارائه تضمینهای معتبر ازطرف اربابان رژیم کثیف صهیونیستی برای تآمین جانی دانشمندان هسته ای ایران امری کاملآضروری است!
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    10 0
    لال میشدی اگه ترور دکتر فخری زاده رو محکوم میکردی؟
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    11 0
    نوع تصمیمات ما به شما هیچ ارتباطی ندارد، به اصل عدم مداخله در امور داخلی کشورها احترام بگذارید. این ما نیستیم که "باید" تصمیمات مان را با شما هماهنگ کنیم. این جهانی که ازش صحبت کردی، میفهمی چه ظرفیتی را از ایران گرفت، اصلا متوجه هستی که یک دانشمند از "جهان" گرفته شده؟ جهان تو با جهان من لابد فرق میکنه! ما بمب اتم نمیسازیم ولی بیماری ترس و مشکل شما در مورد " عدم اعتماد و اعتمادسازی"، توسط روان شناسان قابل حل میباشد، پس گ.م.ش.و. ما مسئولیتی در قبال بیماران روانیِ جهان نداریم!
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    10 1
    این طرح زودتر ازین ها انجام می گرفت وایران از برجام خارج وپرتکل الحاقی را لغو بازرسان آژانس را اخراج می کرد وغنی سازی باغنای بالا تا 60 درصد را انجام دهد
  • DE ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    6 0
    بخدا ترسیده اند. گرچه حدس میزنن طبق تجربیات درسالهای گذشته .که دربین مسئولین ایران شجاعتو شهامتو انقلابی بودن ازکیمیا هم نایاب تره.وجرئت اینکارو نخاهن داشت .بخدا قسم بیرون کردن اینها وشرو عغنی سازی بیست درصد ببالا برای پیشرانهای دریائی.بهترین انتقام خون عزیزمونه .که خاست خانوادشم تقریبا همینه. اما افسوس که مسئولین ما فقط حرفو ادعا بلدند.
  • جاویدایران US ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    9 1
    گمشید پر رو ها، زدن ترور کردن زبونشونم درازه. مرگ بر آژانس انرژی اتمی بی حیا. این بی وجود هارو جمهوری اسلامی چرا راه میده به خاک مقدس ایران
  • IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    7 0
    ظاهرا که ظریف نگران تر و هراسان تره مصاحبه چندساعت پیشش که کاملا مشخصه از کاهش همکاری با آژانس به تکاپو افتاده
  • IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    2 4
    کجای این هراسه؟ تازه دستوری هم گفته.
  • IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    7 0
    مسلما به نفع ایران هست
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    6 0
    احسنت باز هم گلی به جمال مجلس دولت که دل سپرده است.
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    5 0
    معلومه بدجور ترسیدن پس باید هر چه زودتر مجلس پروتکل ها رو لغو و بازرسان رو اخراج کنه
  • محمد حسین بدر IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    0 0
    به نفع ایران که هست.چه معنی میده که جاسوس های آمریکایی تاسیسات هسته ای ما را نظاره کنند.مگه ما اجازه داریم تاسیسات آنها را ببینیم. واقعا مسخرست.
  • پسر کدخدا IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    0 0
    کار بسیار شایسته و عاقلانه ای صورت گرفت . غرب کیش شد . حرکت مات کردن نیاز به دقت دارد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس