فاطمه محمد بیگی

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: مافیای دارو به دنبال توزیع داروی خارجی در کشور با قیمت بالا و گزاف است.

به گزارش مشرق، فاطمه محمدبیگی بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به روند تولید داروی کرونا در کشور اظهار کرد: داروی ایورمکتین یک داروی قدیمی است که چندین دهه است در دنیا استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه این دارو به لحاظ شناسایی از عوارض جانبی و تأثیر دارو به عنوان ضد انگل کاملاً پذیرفته شده است، افزود: دارو مصارف حیوانی گسترده‌ای داشته و در انسان هم محدود استفاده می‌شود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در فاز دوم موج کرونا در دنیا تحقیقات جدیدی روی استفاده محدود از این دارو به عنوان داروی ضد کرونا انجام شد.

وی بیان کرد: در قزوین نیز همگام با کشور در دانشگاه علوم پزشکی کار مطالعاتی بر روی دارو شروع شد و نتایج خوبی نیز گرفته شد.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: پس از طی کار مطالعاتی دارو برای فازهای بعدی به کمیته علمی کرونا معرفی و مجوز تولید مجدد دارو اخذ شد و به زودی با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد برکت به زودی خط تولید دارو رونمایی می‌شود.

وی بیان کرد: دارو در حال حاضر در حال طی مراحل نهایی برای استفاده سرپایی و به عنوان یکی از نسخه‌های بیماران برای درمان کرونا قرار دارد.

محمدبیگی اظهار کرد: از این دارو در برخی کشورهای پیشرفته در خط چهارم و پنجم درمان استفاده می‌شود و به نظر می‌رسد ایران نیز بتواند جزو همین کشورهای انگشت شمار باشد که توانسته تولید داروی ضد کرونا را در دستور کار قرار دهد.

وی با بیان اینکه ۴ مدل واکسن در کشور ما در طی مسیر تولید هستند، افزود: یکی از واکسن‌ها در فاز انسانی قرار دارد و موفقیت هم کسب کرده و سه واکسن دیگر هم در خط تولید هستند که امیدواریم در سال جدید شاهد تولید گسترده این واکسن‌ها باشیم.

دبیر کمیسیون بهداشت تصریح کرد: انتظار داریم داروهایی مثل ایورمکتین که قبلاً هم آزمون خود را پست داده‌اند با سرعت بیشتری وارد چرخه کشور بشوند.

وی با اشاره به طولانی شدن روند تولید دارو و واکسن خاطرنشان کرد: این کار پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و مباحث علمی و مباحث مرتبط با پروتکل‌های رسمی وزارت بهداشت باعث تأخیر در تولید گسترده می‌شود.

محمدبیگی همچنین عنوان کرد: مافیای دارو به دنبال توزیع داروی خارجی در کشور است و می‌خواهد با قیمت بسیار گزاف و سنگین صرفاً داروهای خارجی را به مردم تحمیل کند تا جیب برخی افراد دلال و وارد کننده پر شود.

وی در پایان با بیان اینکه امیدواریم با مدیریت تمام این مسائل شاهد تولید این دارو و واکسن و اثرگذاری آن باشیم یادآور شد: نباید فراموش کنیم که داروی جامع و کاملی که کاملاً کرونا را از بین ببرد تا الان کشف نشده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    1 1
    شما که ادعاتون میشه جلوی مافیای لگن سازای داخلی رو هم بگیرید
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    2 0
    بازی مافیا با جان مردم با توزیع گسترده داروی خارجی/// مجلس باید با کمک قوه قضائیه جلوی این "***های دارویی" رو بگیره.
    • IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
      0 0
      حضرت آیت الله جوادی آملی در سال 95 در دیدار با آقای عارف چه گفتند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس