آغاز ترخیص کامیون‌های وارداتی دست دوم از گمرکات

گمرک ایران بخشنامه مجاز بودن ترخیص کامیون‌های دست دوم وارداتی را با هماهنگی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به کلیه گمرکات اجرایی کشور ابلاغ کرد.

به گزارش مشرق، به نقل از گمرک ایران، گمرک ایران بخشنامه مجاز بودن ترخیص کامیون‌های دست دوم وارداتی را با هماهنگی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به کلیه گمرکات اجرایی کشور ابلاغ کرد.
کارشناسان بازار خودرو معتقدند با اجرای طرح واردات کامیون‌های دست دوم اروپایی، علاوه بر آنکه مشکل کمبود کامیون نوساز و شبه نوساز در کشور تا حدودی برطرف می‌شود، مصرف سوخت نیز کاهش یافته و قیمت کامیون‌های فرسوده که در حال حاضر به دلیل کمبود خودروی سنگین، نجومی شده، به شدت اُفت خواهد کرد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • احمد IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    28 1
    کاش واردات خودروسواری دست دوم اروپایی هم آزادمیشدتا قیمت نجومی لگن های ساخت ایرانخودرو وسایپا هم افت میکردواقعا مسئولین بداد مردم برسید
    • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      3 0
      مشکل اصلی گرانی ارز است وگرنه با واردات ارزانترین خودروی جهان هم مشکل حل نمی شود. باید قیمت ارز بیاد پایین تا این مشکلات حل بشه. الان ارزانترین خودروی جهان چری qq قیمتش 5000 دلاره. فرض کنید گمرکی و هزینه حمل هم صفر باشه. یعنی باید برای چری qq چینی، ناقابل 130میلیون بپردازید. ضمنا چری qq تو ایران به نام ام وی ام 110 شناخته میشه که خودتون بهتر میشناسید. وقتی قیمت ساینا درب کارخونه 92 تومنه و تو بازار 130 تومن کی میاد چری کیوکیو (110ام وی ام) رو 130بخره؟! مشکل اصلی گرانی ارز هست ، با واردات، خودرو ارزون که نمیشه هیچ بلکه باعث افزایش تقاضای ارز و گرانی بیشتر ارز و گرانی بیشتر خودرو خواهد شد.
  • داریوش IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    5 0
    متاسفانه باید گفت که نه تنها کمک به ناوگان نمیشه بلکه باعث گرانی بیشترم میشه زیرا چون دست دلالان تو کاره بدشم اگه ماشینای بنجل ایران خودرو دیزل وسایپا وغیره ارزان شد اینام بدست راننده واقعی میرسه راننده چطور ماشین خودشو مفت میده بد بره دوسه میلیارد وقسط وبدبختی برا خودش درس کنه فقط به فکر سود جویی و انت خودشون هستن نه به فکر رانندن نه به فکر ناوگان فرسوده وسلام
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    1 0
    تویه ایران وقتی عمر متوسط یه خودرو ۲۰ تا ۲۵ سال هستش چرا خودروهای خارجی که ۲ تا ۵ سال کار کرده اند را نمی گذارید وارد شوند.
  • IE ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    0 1
    سلام این روش خیلی مناسب است تاتعاول قیمتهادربازارصورت گیردخریدوتهیه نیازمندیهای اولیه یک کشورکامیون باری .سواری.ماشین آلات راهسازی وکشاورزی مصالح ساختمانی وفلزات
  • محمد رضا فرجی IR ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    1 1
    تورا به خداواون کسی که اعتقاد داری کمک به آدمهای ناتوان کنید
  • IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    0 0
    مجلس باید تحقیق و تفحصی که از دو شرکت خودرو ساز داخلی شده بود رو پیگیری و با خاطعین برخورد کنه چه معنی داره،، جنس ایرانی تولید کننده ایرانی،، قیمت‌ها نجومی (وقتی یه عده به تمام مسعولین مسلط بشن وضع از این بهتر نمیشه)
  • زه کاظمی IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    0 0
    خيلی خوب
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    4 0
    بازار کامیون ریزش کرد ۰
  • منصور IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    0 0
    سلام.من که راننده هستم سابقه رانندگی دارم کاری هم بلد نیستم.ماشینمم از دست دادم یه ماشین به من بدین هرچی به زبونتون گفتین قسط میدم پیشم دارم.ضامنم دارم.لطفا .
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    0 0
    کاش ادامه دار باشه کامیون دسته دوم اروپایی خیلی بهتر از صفر مونتاژی و چینی هست
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    1 0
    سلام به خدا دروغ هست نفروشین ماشیناتونو بدبخت نکنید خودتونو با این اوضاع نمیشه ماشین سنگین خرید.
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    0 0
    انشاالله که واردات به صورت مدام انجام شه که امید خدا درجاده های سطح کشور شاهد تصادفات نباشیم ماشینهای اروپایی از کیفیت خوبی برخوردار هستن ایرانی لیاقت سوار شدن ماشین اروپایی هستش توکل بر خدا
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    0 0
    وارد شدن درست ولی به چه قیمتی میرسه دست ملت بیچاره مهمه
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    0 0
    قیمت یه کشنده ۲۰۱۷ با دلار امروز که حباب ،میشه یک میلیارد،بعد تو ایران دست مصرف کننده میرسه ۳ تا۳/۵میلیارد.میشه مسئولان بفرمایند این یعنی چه؟ماشین ۵۰ سال جلوتر داره تو ایران کار میکنه اگه جان مردم ،آلایندگی هوا براتون مهمه این گمرک و سود دلالها را حذف کنید.من الان دو ساله بیکارم نمیتونم ماشین بخرم.....
  • حسن IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    2 0
    تو را به امام حسین من راننده بودم ماشین از دست دادم تو را به خدا یه ماشین به من بدین قسط میدم پول پیش میدم خدا یا بدادبرس
  • علی دشتی IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    0 0
    سلام همه این قیمتها و گرانی ارز باعصش خود دولت ایران خودرو و شرکت سایپا هستش. دولت با این کارش ارز را به ریال بالا تبدیل می کنه تا کسری بودجه و هزینه‌های خودش را دربیاره به فکر مردم نیست چند سال پیش کلید نشان داد که همه جا را میبندم خداوکیلی قبل از این خیلی خیلی بهتر نبود یه نفر نیست بپرسد حسن کلید چی شد..........
  • بهروز IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    0 0
    اقایان مسعولین به داد مردم برسین با افتخار میگین واردات رو ازاد کردین به قیمت کامیونها هم توجه داشته باشین اخه ۳ میلیارد کامیون کار کرده میشه مگه . از کجا بیاریم .بداد مردم برسین قیمت واقعی این کامیونا ۶۰۰ ملیون هست نه ۳ میلیارد
  • جواد IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    0 0
    سلام. خدایا شکر که یک عده دلال نمایشگاه تهران هنوز قیمت پاین نیاوردن دیوار تمام دلال هستن ممنون از دولت که دست اینها را کوتاه کند ۶۰ هفتا عدد ولوو ۵۰۰ دارند دپو کردن تا ترامپ بیاد ببرن بالا بابا هوو چینی هر روز تصادف میکنند قیمتش ۹۰۰۰ ملیون چهار ملیون بود.
  • علی IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    0 0
    ما ادعا میکنیم کشور مثتقل هستیم حالا با ورود ماشینهایی که اروپائیها ۳ تا۴ ساله استقبال میکنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس