کد خبر 1154827
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
نمونه اولیه استارشیپ سقوط کرد

اسپیس ایکس آخرین نمونه استارشیپ را برای آزمایش به پد پرتاب منتقل کرد اما پایه نگهدارنده موشک تخریب شد و موشک روی پد سقوط کرد.

به گزارش مشرق به نقل از دیلی میل، به نظر می رسد پس از انجام نخستین تست پرواز  نمونه اولیه استارشیپ، اسپیس ایکس به سرعت نمونه اولیه بعدی این موشک را آماده کرد اما این عملیات شروع ناخوشایندی داشت.

نمونه اولیه استارشیپ۹(SN۹) روی پد پرتاب در مقر بوکاچیکا این شرکت قرار گرفت اما کمی بعد کج شد در نهایت روی پد سقوط کرد.

طبق گزارش ها پایه نگهدارنده این موشک خراب شد اما ساختار آن پابرجا بود و اجازه نداد موشک با زمین برخورد کند. با این وجود هنوز مشخص نیست نمونه اولیه هنگام سقوط آسیب دیده است یا خیر.

SN۹ دومین نمونه اولیه مجهز به دماغه و باله است و به نظر می رسد طرح بدنه آن نسبت به SN۸ نیز تغییر نکرده است.

این اتفاق در حالی رخ می دهد چند روز قبل نمونه اولیه SN۸ نخستین پرواز در ارتفاع ۴۱ هزار فوتی را انجام داد اماپس از بازگشت به زمین منفجر شد. با وجود انفجار نمونه اولیه موشک، الون ماسک آن را یک موفقیت اعلام کرد زیرا به ارتفاع مورد نظر رسید و انبوهی از اطلاعات برای پرش SN۹ جمع آوری کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    0 3
    اونجا هم داره فساد وخرابکاری زیاد میشه با وجود اصلاح طلبها وبه ظاهرصلح طلبها اوباپایی فریبکار ومتقلب
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    0 2
    گفتم اون پیچ رو محکم ببندنا. گوش نمی کنن که...
  • CA ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    3 1
    بخش جالب این کشتی فضایی که قرار هست انسان را به کره مریخ ببرد فرود عمودی روی پایه اش هست مثل همین موشکهای ماهواره بر شرکت اسپیس ایکس . علت انفجار توی فیلم بنظرم مشخصه قبل از انفجار یک گاز سبز رنگ یک دفعه به گاز متان مایع اضافه شد که بنظرم بایستی ماده اکساینده باشه و چون بایستی مقدار اکسنده به متان مایع یک نسبت کاملا دقیق باشه برای همین در هنگام سقوط منفجر شد. چون احتمالا الگوریتم مورد استفاده دارای مشکل هست. این الگوریتم احتمالا میزان اکسنده به سوخت رو با توجه به میزان آنها در منبع تعیین میکند ولی بایستی در هنگام فرود این الگوریتم روی میزان بحرانی تعیین شود. سه عدد موتور راپتور خیلی عالی کار کرد توی تست و تناسب وزنی موشک و قدرت تحمل فشار و استرس روی بدنه اش در هنگام سقوط آزاد و قرار گرفتن در حالت افقی موشک فوق العاده بود و نشان از طراحی فوق العاده دقیق موشک هست چون هر نوع پرتاپه ای دیگری بود در اثر این استرس چند تکه شده بود
    • IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      0 2
      پروفسور خواستی خیلی از اصطلاحات خارجی استفاده کنی ولی خراب کردی! فرمول نه الگوریتم! یکم فرهنگ لغت نگاه کن بعد بنویس!
    • CA ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      0 1
      دقیقا منظورم الگوریتم بود که در هوش مصنوعی سنجش سوخت موشک استفاده شده چون بنظرم از هوش مصنوعی استفاده شده و همین باعث مشکل بوده
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    1 1
    چه کشوری؟
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    0 2
    بترکه اسپیس ایکس چقدر افتضاح به بار میاره قبلا ناسا کمتر گند میزد
  • CA ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    0 0
    علت اهمیت اسپیس ایکس بخاطر پروژه مریخ نیست بلکه شرکت مادر آن یعنی تسلا با تولید خودرو در آلمان بزودی به رقیب شرکتهای خودروسازی مطرح تبدیل خواهد شد و این بسیار بسیار قابل تامل هست برای کسی که میخواهد درک کند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس