کد خبر 1155765
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
خوردو نمایه

رئیس پلیس راهور گفت: امسال با توجه به افزایش قیمت خودرو، مراجعه به مراکز شماره‌گذاری بسیار زیاد شده و به طور مثال یک خودرو در معاملاتی که اخیراً روی داد، ۱۷ بار خرید و فروش شد.

به گزارش مشرق، سردار سیدکمال هادیانفر صبح امروز در برنامه تلویزیونی درباره اقدامات پلیس راهور درباره هوشمندسازی این پلیس، اظهار کرد: پلیس راهور در حوزه‌های مدیریت ترافیک، خدمات و کاهش تصادفات و جان‌باختگان ناشی از آن چند مسئولیت مهم دارد.

عدم حضور پلیس راهور در ۷۰۵ شهر

رئیس پلیس راهور افزود: در شرایط کنونی با وجود ۲۳۶ هزار کیلومتر راه در کشور و هزار و ۱۴۷ شهر، ما در ۷۰۵ شهر حضور نداریم.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در سال گذشته ۷۰ میلیون خدمت به مردم ارائه کرد و ۳۵ میلیون خدمت مربوط به پلیس راهور بود، گفت: با ظرفیتها و شرایط کنونی، اداره کردن شرایط بسیار سخت خواهد بود مگر اینکه از فناوری و امکانات روز بهره ببریم.

بیشتر بخوانید:

آخرین جزئیات عرضه خودرو در بورس

این مقام انتظامی با تأکید بر اینکه بحث "هوشمندسازی" و "تحول سیستمی"، دو برنامه جدی است که بنابر تدبیر رئیس پلیس کشور در نیروی انتظامی، انجام می‌شود، بیان کرد: بخش عمده‌ای از این تحولات در پلیس راهور باید روی دهد.

هادیانفر با بیان اینکه فقط در سال جاری بالغ بر سه میلیون و ۶۰۰ هزار شماره‌گذاری و نقل و انتقال و حدود یک میلیون گواهینامه جدید، المثنی و تمدید انجام شده است، خاطرنشان کرد: این موارد، شرایط خدمات‌دهی مانند سنوات گذشته بوده و اکنون باید شکل خدمات‌دهی تغییر پیدا کند.

رئیس پلیس راهور افزود: در بحث تحول سیستمی باید شرایط شماره‌گذاری را تغییر دهیم و از سیستمهای جدید استفاده کنیم، به طور مثال امسال با توجه به افزایش قیمت خودرو، مراجعه به مراکز شماره‌گذاری بسیار زیاد شده و به طور مثال یک خودرو در معاملاتی که اخیراً روی داد، ۱۷ بار خرید و فروش شد.

وی متذکر شد: برای کاهش صف در مراکز شماره‌گذاری، نوبت‌دهی اینترنتی را راه‌اندازی کردیم و اکنون در تمام مراکز شماره‌گذاری کشور نوبت‌دهی اینترنتی انجام می‌شود و بنابر گزارشات ۹۵ درصد رضایت‌مندی از مراکز شماره‌گذاری وجود دارد.

هادیانفر افزود: به طور مثال نقل و انتقال اینترنتی را در هفته ناجا راه‌اندازی کردیم، با این کار، تقریباً ۸۵ درصد مراجعات مردمی حذف می‌شود و حدود ۱۵ درصد نیاز به مراجعه حضوری خواهد بود، به طور مثال اکنون در مرکز "میثم" این کار به صورت آزمایشی انجام می‌شود، راننده پس از ورود از یک در، بدون خروج از خودرو، در مدت زمان ۱۰ دقیقه کار خود را انجام داده و خارج می‌شود البته لازمه آن نصب و دانلود اپلیکیشن "پلیس من"، مراجعه و تکمیل ثبت‌نام به یکی از مراکز پلیس +۱۰ است و خریدار و فروشنده می‌توانند با استفاده از این اپلیکیشن، نقل و انتقال اینترنتی را انجام دهند.

این مقام انتظامی بیان کرد: در گام بعدی به دنبال استفاده از داده‌های سجام هستیم یعنی احراز هویت و ثبت‌نام فرد نیز با همان سجام پلیس انجام شود و دیگر نیازی به مراجعه فرد به پلیس +۱۰ نباشد.

استفاده ۵۸ درصد کارکنان راهور از دست‌افزار "سپهر"

رئیس پلیس راهور خاطرنشان کرد: در بحث اعمال قانون نیز اکنون حدود ۵۸ درصد کارکنان ما چه در حوزه پلیس راه چه در حوزه ترافیک شهری از دست‌افزار "سپهر" استفاده می‌کنند، تمام اطلاعات وسیله‌نقلیه در این دست‌افزار وجود دارد و دیگر زیاد نیازمند کارت خودرو و گواهینامه راننده نیستیم و  با کدملی می‌توانیم به اطلاعات وی دسترسی پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه این دست‌افزارها شبیه تلفن‌همراه است و سیم‌کارت دارد، گفت: اطلاعات بیمه‌شدگان، معاینه فنی، خودروهای مسروقه، تحت تعقیب و دارای دستور قضائی در این دست‌افزارها وجود دارد و به سرعت پس از تخلف و اعمال جریمه، به راننده پیامک ارسال می‌شود مگر اینکه شماره تلفن‌همراه راننده در سامانه پلیس به روز نباشد.

هادیانفر درباره جریمه رانندگان در عوارضی‌ها و عدم اطلاع آنها از جریمه‌های صورت گرفته، خاطرنشان کرد: بحث "ETC" بسیار مهم است، غالباً در پشت عوارضی‌ها به دلیل عدم توجه به جلو تصادفات زیادی روی می‌داد و حوادثی زیادی در این محدوده‌ها وجود داشت، در ماده ۳۰ تأکید شده که خدمات پلیس و دستگاه‌ها به مردم به صورت الکترونیکی ارائه شود، با تفاهم‌نامه فرمانده نیروی انتظامی و وزیر راه، قرار شد اعمال قانون در عوارضی‌ها به صورت الکترونیکی صورت گیرد.

مهلت ۷۲ ساعته برای پرداخت عوارض آزادراهی

این مقام انتظامی ادامه داد: اپلیکیشنها و درگاه‌هایی برای پرداخت عوارض آزادراهی وجود دارد و به مردم معرفی شده، برابر قانون فرد در صورت عدم عوارض باید جریمه شود، بر اساس مصوبه اخیر دولت، نرخ جریمه از ۴۰ تا ۹۰ هزار تومان شناور شده است، اکنون اطلاعات افرادی که از مقابل دوربین عبور می‌کنند، به صورت الکترونیک در ابتدا، در درگاه وزارت راه ثبت می‌شود، در صورت پرداخت پول توسط فرد، هیچ جریمه‌ای برای وی اعمال نمی‌شود و در صورت عدم پرداخت وجه و عبور، این داده در پلیس ثبت شده و نخست پیامکی به راننده تحت عنوان "مهلت پرداخت ۷۲ ساعته عوارض" ارسال می‌کنیم و در صورت عدم پرداخت وجه، اعمال قانون انجام خواهد شد.

رئیس پلیس راهور یادآور شد: پیامک برای راننده قطعاً ارسال می‌شود چون به صورت سیستمی است اما آنجایی مشکل وجود دارد که اطلاعات وسیله‌نقلیه در سیستم دقیق نیست، اخیراً کاری انجام دادیم و از وزارت ارتباطات اطلاعات "شاهکار" را گرفتیم، تمام تلفن‌های همراه افراد را بر اساس کد ملی، واحد و در سیستم ثبت کردیم و لازمه به روز شدن اطلاعات است، مردم برای تغییر شماره و به روز کردن اطلاعات و آدرس می‌توانند به مراکز پلیس +۱۰ و شماره‌گذاری راهور در شهرشان مراجعه کنند همچنین در اپلیکیشن "پلیس من" نیز این امکانات وجود دارد.

وی درباره اعلام عدم پلاک‌گذاری ۲۰ هزار خودرو توسط پلیس، بیان کرد: در گذشته، خودروسازها، خودرو را بدون پلاک به مراکز فروش خود منتقل می‌کردند یا فروشهای سبدی داشتند اما امسال کار خوبی امسال روی داد، توافق سه‌جانبه‌ای را امضاء کردیم و تأکید بر این شد که هیچ خودرویی بدون پلاک و مشخص بودن مالک، از شرکتهای خودروساز خارج نشود و اکنون هیچ خودرویی که در استانها و شهرها روی تریلی در حال انتقال است، بدون پلاک نیست.

هادیانفر افزود: در تولیدات خودروسازها نکته‌ای وجود دارد، در ماده هشت قانون هوای پاک تأکید شده بود، خودروهای تولید شده برای سال ۹۸ باید با استاندارد یورو ۵ تولید شود که خودروسازها با موضوعات موجود از جمله تحریم درخواست کردند این اتفاق در سال ۹۸ رخ ندهد و از دولت یک سال تنفس گرفتند بنابراین هر خودروی تولیدشده در سال ۹۹ که قصد پلاک آن وجود دارد باید استاندارد یورو ۵ داشته باشد، تعداد زیادی خودرو تولید سال ۹۸ با استاندارد یورو ۴ است که با مدل ۹۹ مشمول پلاک نمی‌شود و جمع‌بندی ۹۹ بر این شد که این خودروها با مدل ۹۸ پلاک شود، بحث هزینه‌ها و خسارات نیز با شرکتهای خودروساز است یعنی ما هیچ منعی برای پلاک کردن نداریم و بحثهای داخلی خودروسازها است که باید حل شود.

این مقام انتظامی با اشاره به اجرای طرح ترخیص موتورسیکلتهای رسوبی، در این رابطه نیز اظهار کرد: این طرح تا ۱۷ دی ادامه دارد، شرایط فوق‌العاده است و درخواست ما از مالکان موتورسیکلت این است که از طرح مذکور استفاده کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    4 0
    این دست بدست کردنا کار دلال ها ست برای قیمت سازی رسمی ، حالا این یک نمونشه، از این کارا برای افزایش قیمت اکثر کالاها انجام می دن.
  • علی IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    1 0
    این جریمهها عین ظلم به ملت است
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    0 0
    بنده را 12 بار جریمه معاینه فنی کرده اند و حتی یک پیامک ارسال نکرده اند.... مثل اینکه خرجشان زیاد شده!!!
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    0 0
    خدایا نسل هرچی دلال رو وردار
  • بینام IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    0 0
    خداییش این جریمه های کروناییرو نبخشید تا ریال اخر بگیرید باید یه فرقی بین کسیکه رعایت کرده با کسی که قانون شکنی کرده باشه بعضیها عادت دارن نامه میارن سفارش میشن اینا نباشه یا میگن ولان عید میبخشن 22 بهمن میبخشن این چیزا نباشه فقط قانون این ایا خواسته زیادیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس