چاووش اوغلو: از خرید اس-۴۰۰ منصرف نمی‌شویم

وزیر خارجه ترکیه می‌گوید به رغم تحریم آمریکا، آنکارا همچنان برای خرید اس-۴۰۰ روسی مصمم است و در برخورد با واشنگتن اقدامات متقابلی را اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه می‌گوید این کشور از تصمیم خود مبنی بر خرید سامانه اس -۴۰۰ روسی منصرف نخواهد شد و بعد از ارزیابی تحریم‌های آمریکا، اقدامی متقابل اتخاذ خواهد کرد.

به گفته چاووش اوغلو، قانون تحریمی آمریکا موسوم به «کاتسا» نباید شامل حال ترکیه شود چرا که آنکارا پیش از وضع این قانون، اقدام به خرید اس -۴۰۰ کرده است.

وی تصمیم آمریکا به تحریم ترکیه را مغایر با قوانین بین‌الملل و دیپلماسی عنوان کرد و گفت: چنین اقدامی به لحاظ حقوقی و سیاسی اشتباه است.

به گفته چاووش اوغلو، آمریکا با این اقدام، در پی تضعیف حق حاکمیت ترکیه است. وی افزود: اگر قصد انصراف از خرید داشتیم؛ تا الان این کار را انجام داده بودیم.

وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه ۲۴ آذرماه از تحریم ترکیه به دلیل خرید سامانه اس ۴۰۰ روسی خبر داد.

به ادعای واشنگتن، خرید سیستم دفاع موشکی اس -۴۰۰ روسی، با موازین ناتو که هم واشنگتن و هم آنکارا عضو آن هستند منافات دارد و تهدید امنیتی برای اعضای این پیمان محسوب می‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 2
  • کوردستان اناتولی IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    2 13
    غرب هم از تحریم شما و نابودی پولتو کوتاه نخواهد آمد
    • فرزند ایل اینانلو IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
      9 2
      غرب هیچ غلطی نمی تواند بکند در ضمن آناطولی را ترکمان ها از رومی ها گرفتن در زمان سلجوقیان آناطولی به ارض روم معروف بود و کورد هم نداشت ساکنان اولیه آنجا ترکمان ها بودند بعدا کوردهای شمال عراق مهاجرت کردند به آناطولی هنوز هم ترکمانها در آنطولی زندگی می کنند
    • IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
      0 0
      هر وقت شما از کوه سیاه به کاخ سفید رفتی کوتاه نیا
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    3 4
    آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند
  • DE ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    1 9
    وزیر خارجه ترکیه می‌گوید به رغم تحریم آمریکا، آنکارا همچنان برای خرید اس-۴۰۰ روسی مصمم است و در برخورد با واشنگتن اقدامات متقابلی را اتخاذ خواهد کرد. ترکیه : ما هم امریکا را تحریم میکنیم تا ارزش دُلارش به یه لار برسد
    • رامین IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
      2 2
      بهترین راه مبارزه با تحریم ها ،افزایش رابطه با کل دنیا پیش از تحریم هستش و تو این قضیه ترکیه خیلی خوب بلده از کارتاش بازی کنه .. نمونش تحریم ترکیه از طرف روسیه تو سرنگونی جنگنده روسیه بودش که خود روسیه بخاطر تحریم فقط از بابت مرغ و محصولات کشاورزی که همش از ترکیه وارد میکرد تحت فشار بودشو قیمتها خیلی بالا رفتش....
  • GB ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    13 4
    ترکیه ..بلد هست جکار کند ...غرب غلط کرد ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس