تجام

سازمان غذا و دارو آمریکا پیش‌بینی کرده که یک کودک از هر چهار کودک آمریکایی ممکن است تا پایان سال جاری گرفتار گرسنگی شود.

سرویس جهان مشرق - مایکل سیندر مؤلف و پژوهشگر آمریکایی در گزارشی با اشاره به اوضاع بغرنج اقتصادی و غذایی در آمریکا نوشت: حدود ۷۴ میلیون کودک در آمریکا زندگی می‌کنند و همین حالا میلیون‌ها نفر از آنها غذای کافی برای خوردن ندارند. فروپاشی اقتصادی که در سال ۲۰۲۰ کلید خورد، برای اکثر مردم آمریکا مشقت‌بار بوده است، اما این شرایط ضربه سختی به کودکان وارد آورده است.

اگر والدین شغل خود را از دست دهند، کودکان آنها کاری از دستشان برنمی‌آید و صرفاً باید امیدوار باشند که کمک‌های دولتی و لطف و محبت دیگران کفایت کند. متأسفانه، این کمک‌ها در اغلب موارد کافی نیستند و در حال حاضر سازمان غذا و دارو آمریکا پیش‌بینی کرده که یک کودک از هر چهار کودک آمریکایی ممکن است تا پایان سال جاری گرفتار گرسنگی شود.

یک چهارم کودکان آمریکایی در معرض خطر قرار دارند

به گفته سازمان غذا و دارو آمریکا که بزرگ‌ترین سازمان مقابله‌کننده با گرسنگی در این کشور محسوب می‌شود، بیش از ۵۰ میلیون نفر ممکن است ناامنی غذایی را تا پایان امسال تجربه کنند. این رقم برابر با یک ششم جمعیت آمریکا و یک چهارم کودکان کشور است که در مقایسه با سال ۲۰۱۹ افزایش ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد. دانشگاه نورت‌وسترن در مطالعه‌ای در ماه ژوئیه دریافت که نیازهای غذایی در سطح کشور دو برابر شده و در میان خانوارهای دارای فرزند به سه برابر افزایش یافته است. همه‌گیری این موضوع را نمایان ساخته که بسیاری از خانواده‌ها فقط به اندازه یک ماه حقوق یا یک قبض بیمارستانی با گرسنگی فاصله دارند.

تا قبل از همه‌گیری، بیش از ۲۰ میلیون کودک حداقل در مدرسه ناهار رایگان یا ارزان‌قیمت دریافت می‌کردند. با بسته شدن مدارس در پی وضع قرنطینه عمومی، بحران گرسنگی حتی بدتر هم شده است.

کلر بابینو فونتنو رئیس ارشد اجرایی سازمان غذا و دارو آمریکا در این باره می‌گوید:

«۲۲ میلیون کودک حتی قبل از همه‌گیری نیز به ناهار رایگان یا ارزان‌قیمت متکی بودند. وقتی می‌شنوید که مدارس بسته شده‌اند، این نه فقط به معنای ایجاد چالش‌های آموزشی در برابر کودکان، همچنین به معنای محروم شدن از وعده‌های غذایی است.»

بانک‌های غذا پاسخگوی افزایش تقاضا نیستند

با این حال آمریکا دارای بانک‌های غذا در سرتاسر کشور است و این بانک‌ها طی سال جاری قادر بوده‌اند بیش از هر زمان دیگری به مردم کمک کنند. بنا بر گفته سازمان تغذیه آمریکا، بانک‌های غذا در مقایسه با سال گذشته «شاهد افزایش ۶۰ درصدی تقاضا بوده‌اند».

اما خبر بد این است که اگر تقاضا طی ماه‌های آتی همچنان افزایش یابد، غذای کافی برای همه موجود نخواهد بود. در ایالت آلاباما، میزان تقاضا در یکی از مراکز توزیع غذا فقط طی یک ماه گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است...

در مناطق مرکزی ایالت آلاباما، تقاضا در مرکز توزیع غذای گریس کلین از ماه قبل تاکنون ۲۰ درصد افزایش یافته است. جنی والتمن مدیر مرکز در این باره گفت: «شاید شایعات درباره ناآرامی‌های داخلی یا افزایش موارد ابتلا به کووید دلیل افزایش تقاضا بوده باشد، اما مردم به این غذاها وابسته هستند.» این مرکز در حال حاضر هر هفته در میان ۱۲۰۰۰ نفر غذا توزیع می‌کند این رقم قبل از شروع همه‌گیری هفته‌ای ۲۵۰۰ نفر بود. به گفته والتمن، ۲۰۰ نیروی داوطلب و کارمند این مرکز خسته و فرسوده شده‌اند.

در یکی از مهم‌ترین مراکز توزیع غذا در شیکاگو، میزان غذای توزیعی در مقایسه با سال گذشته ۲۳۷ درصد افزایش یافته و رئیس ارشد اجرایی آن مرکز گفته که قرنطینه عمومی جدید موجب شده تا تقاضا بار دیگر رو به افزایش بگذارد...

در شیکاگو، به گفته کلی اوکانل رئیس ارشد اجرایی مرکز توزیع غذای لیک‌ویو، تعداد افرادی که از ابتدای سال تاکنون مواد غذایی دریافت کرده‌اند ۲۳۷ درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۹ افزایش یافته است. این رقم در تابستان اندکی کاهش داشت، اما «بار دیگر رو به افزایش گذاشته است.» اوکانل در این باره گفته است: «همه‌گیری نشان داد که بسیاری از افراد به ویژه جوامع سیاهپوست و تیره‌پوست حتی در شرایط عادی هم دچار مشکل هستند.»

ساعت‌ها انتظار برای دریافت غذا

این نویسنده آمریکایی در بخش دیگری از گزارش خود نوشت: در سرتاسر آمریکا، مردم در خودروهای خود می‌خوابند و ساعت‌ها منتظر می‌مانند تا از بانک‌های غذا در منطقه خود غذا دریافت کنند. اگر اوضاع اقتصادی همچنان وخیم‌تر شود، بسیاری از بانک‌های غذا به زودی دیگر امیدی به رفع تقاضای سرسام‌آور ندارند.

متأسفانه، حقیقت آن است که اوضاع اقتصادی روز به روز بدتر می‌شود. این موج جدید از قرنطینه‌های عمومی موجب شده تا کسب‌وکارهای بیشتری دچار مشکل شوند و افراد بیشتری بیکار می‌شوند. این بدان معناست که تعداد بسیار بیشتری از مردم به زودی گرفتار فقر و نداری می‌شوند.

نمی‌دانم چرا سیاستمداران پس از وارد آوردن خسارات عظیم به دلیل موج اول قرنطینه باز هم می‌خواهند قرنطینه‌های عمومی وضع کنند. صدها هزار کسب‌وکار به مدت طولانی تعطیل شدند و درصد چشمگیری از آنها هیچگاه دیگر باز نشدند...

داده‌های دانشگاه کالیفرنیا در سانتا کروز نشان می‌دهند که تعداد کسب‌وکارهای تعطیل‌شده شاید از این هم بیشتر باشد. بیش از ۳۱۶۰۰۰ کسب‌وکار بین ماه‌های فوریه و سپتامبر تعطیل شده‌اند که برابر با روزانه ۱۵۰۰ مورد تعطیلی است.

در همین حال، روزنامه نیویورک پست به‌تازگی گزارش داده که طبق پایگاه‌ داده ردیابی TrackTheRecovery.org که توسط دانشگاه هاروارد اداره می‌شود، ۸/۲۷ درصد کسب‌وکارها در ایالت نیویورک از ماه ژانویه هنوز بازگشایی نشده‌اند. در ایالت نیوجرسی، ۲/۳۱ درصد کسب‌وکارها همچنان تعطیل هستند. طبق پایگاه داده مذکور، میانگین کشوری ۸/۲۹ درصد است.

حرکت به سمت زمستان تاریک

ما اکنون به جای آنکه در مسیر حرکت به سمت «بهبودی» باشیم، داریم به سمت یک «زمستان تاریک» می‌رویم که طی آن تعداد بیشماری از کسب‌وکارهای دیگر نیز کرکره‌ها را پایین خواهند کشید. تصور اینکه صف‌ها در مقابل بانک‌های غذای حتی طولانی‌تر شوند، سخت و دشوار است، اما این دقیقاً همان چیزی است که شاید با آن مواجه شویم.

در حقیقت، یک بررسی جدید نشان داده که بیش از نیمی از همه خانوارهای آمریکایی دارای فرزند «کاملاً مطمئن نیستند» که قادرخواهند طی هفته‌های آتی مواد غذایی مورد نیازشان را خریداری کنند. در ادامه، ۵۶ درصد خانوارهای دارای فرزند در سرتاسر کشور «کاملاً مطمئن نیستند» که بتوانند مواد غذایی مورد نیاز خود را طی چهار هفته آینده تهیه کنند. نُه درصد نیز گفتند که «به هیچوجه مطمئن نیستند» در ایالت پنسیلوانیا، ۵۲ در صد خانوارها «به هیچوجه مطمئن نیستند» و این رقم در ایالت نیوجرسی ۵۵ درصد است.

مایکل سیندر در پایان می‌نویسد: فروپاشی اقتصادی این شکلی است و آنچه تا به اینجای کار تجربه کرده‌ایم تازه آغاز راه است. داریم وارد مقطعی می‌شویم که سرخوردگی اقتصادی فراگیر خواهد شد. نتیجه دهه‌ها تصمیمات احمقانه و باورنکردنی اکنون نمایان شده است و آمریکایی‌ها برای دوران بسیار دردناکی که تازه شروع شده است، به هیچوجه آماده نیستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 37
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 28
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    41 10
    من فقط یه سوال دارم آمریکا اینقدر بده چرا مسئولان نظام اکثریت خانواده هاشون رو میفرستن اونجا یا اینکه موقع لاتاری اینقدر تو کشور خودمون تلاش میشه برای ثبت نام
    • IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
      19 1
      اخه می روند که به مردم گرسنه امریکا کمک کنند. گناه دارند.
    • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
      5 14
      چون نمی فهمند اگر می فهمیدند نمی کردند.
    • رضا IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
      13 12
      مرگ بر آمریکا
    • IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
      9 9
      موقع انتخابات که میرید به تکرار فتنه‌گران و بی بی سی و سلبریتی های گرین کارتی رأی می دید باید به این چیزها فکر کنید
    • مهدی IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
      16 6
      سلام. آمریکا برای پولدارها بهشت است و برای فقرا جهنم. مسئولان ایران هم با پول ملت، فرزندانشان را به بهشت می فرستند.
    • US ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      5 2
      دوست عزیز آمریکا در حال حاضر یکی از فقیرترین کشورهای جهان با گرسنه ترین مردمه . ما سیریم ، ما اوجیم ، ما تاپه تاپیم همۀ دنیا بدبخت
    • IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      1 1
      بله اگر پول و هوش داشته باشی اره ولی اگر نداشته باشی همینه اخره فقیرم امریکا میره مردک
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    8 0
    خدا انشالله هممون رو هدایت کنه
  • علی IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    14 0
    حداقل عکس یک بچه خشکیده میزاشتید، این عکس تنها چیزی که آدم یادش نمی افته گرسنگی هستش!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
      4 1
      اتفاقا خیلی خوبه که
    • فرزند ایران IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      2 0
      این عکس درسته، احتمالا این بچه آمریکایی یک پر از پرتقال روزانش کم شد، برای همین امنیت غذایی نداره
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    23 7
    یه جوری از آمریکا تعریف می کنید که انگار یک کشور قحطی زده است، یعنی در ایران چنین مشکلاتی نداریم؟؟ یعنی گرسنگی در ایران وجود ندارد؟؟ اگه آمریکا دوست ایران بود، بازهم درباره بدی هایش اینطور مقاله می نویسید. اگر جرأت نویسندگی دارید از مشکلات ایران هم بنویسید. نگویید در ایران هیچ مشکلی وجود ندارد. مشکلات ما از آنها هم بیشتر است.
    • IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
      15 12
      شعور هم خوب چیزیه ...مثلا امریکا بزرگترین اقتصاد جهان رو داره داری با ایران مقایسه میکنی . ایران چهل ساله تحریم توسط همین کشور تحریمه دیگه کدخدات که تحریم نیست پنچاه ملیون فقیر دار
    • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
      9 8
      جالبه وقتی در مورد مشکلات و فجایع داخل غرب سخنی گفته می شه غربگداها می گویند به شما چه به مشکلات داخلی بپردازید. اما وقتی غرب پست و کثیف با شعارهای تو خالی حقوق بشر و آزادی و ... توی امور کشور ما دخالت می کنند، این غربگداها به اربابانشان نمی گویند به شما چه. سرتان به مشکلات خودتان باشد. این یعنی تناقض کشنده.
    • IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
      7 2
      بله ایران تحریمه ولی فقط از نظر منابع نفت و گاز جز ۵ کشور برتر جهان است
    • IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
      6 3
      کشورهای گاو شیرده امریکا با وجود نفت و فروختن روزانه ده میلیون بشکه نفت یعنی ماهیانه ده برابر جمعیتشون نفت میفرو شن تا دلت بخواد فقیر داره تحریم هم نیستن
  • ﻣﺠﺘﺒﻲ IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    17 19
    اﮔﺮ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﺩﺭ اﻣﺮﻳﻜﺎ اﻳﻨﺠﻮﺭﻱ ﭘﺲ ﻣﺎ ﻣﺮﺩﻡ اﻳﺮاﻥ ﺧﻴﻠﻲ ﺧﻴﻠﻲ ﻭﻗﻄ ﭘﻴﺶ ﻣﺮﺩﻳﻢ
  • نگار IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    9 2
    چه بچه زردی
    • عاشق FR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
      5 2
      البته به خوشگلی تو که نمی رسه
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    15 3
    اونجا منطورشون ازگرسنگی مثل ایران نیست که۱۰میلیون از۸۰میلیون فقط پای مرغ واحما واحشای مرِغ با نان بخورند و نتوانند(گوشت قرمز،مرغ،ماهی،میگو،حبوبات،لبنیات،میوه،سبزی...)بخورند-منطورشان اینست که ۵۰میلیون از۳۵۰میلیون هرروز گوشت دوتا سه وعده گوشت نمیخورند بلکه هرروز بجز مواد عذایی دیگر فقط در روز یا درهفته یک وعده گوشت میخورند
    • IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
      5 15
      امحاواحشاودل وجیگروپای مرغ روبه خاطرخاصیتش میخورن نه سرگرسنگی
    • IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
      8 8
      کدخدات مثلا ثروتمند ترین و بزرگترین اقتصاد دنیا رو داره تحریم هم نیست خیلی ابروریزی پنچاه میلیون فقیر داشته باشه .. شماها چرا سوختید و دارید بر فقر مردم کشوری که کعبه امال وارزو هاتونو سرپوش میذارید
    • IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
      2 5
      درست انتخاب کن در انتخابات،همه چی درست میشه
  • امیر IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    8 5
    فقط میخایی حرص مارو در بیاری با این مقاله هات
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    9 5
    دلم به حالشون سوخت. مهد تمدن.
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    1 1
    چون تحریم شون کردیم بعد تکنولوژی ندارن قرار بود بوئینگ بخرن ندایدم بهشون قرار بود گوشی موبایل وارد کنند ندادیم قرار بود خودرو وارد کنن ندادیم و خلاصه خیلی خیلی فقر هستند چون اصلا زورگو و استعمارگر هم نیستند چون زور و قدرتی ندارن نفت هم ندارن حتی نفت مفتی هم نمیخوان- دیوار مهربانی بذارید کمک کنیم شیر خشک چینی بفرستیم چندتا پراید و آردی هم بدیم . گناه دارن حقوق کارمنداشون ماهی 100 تا 200 دلار هست بیه کشورها ماهی 3تا 7 هزار دلار!!!! یه مقایسه بکن . حالا بایدن بیاد شاید کمکشون کنیم
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    6 0
    لطفاً هرطورشده چند تا مدیرمثل خاوری وزنجانی صادر کنید امریکا تابرن بامدیریت جلو این فقروبگیرن
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    5 9
    به آرزوی غرب پرستا توهین نکنید
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    9 1
    ما خوبیم. کم گرسنه داریم؟ وام یک میلیونی میدیم!! به برکت این 7 سال اعتدال!!!!!!!!
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    5 2
    شما به فکر خودت باش
  • مرتضی IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    2 3
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 2
    ما با اینا میخوایم مذاکره کنیم اقتصاد خود را آباد کنیم سرمایه وارد کشور بکنیم اشتغال خودبخود اتومات ایجاد کنیم و و و این مقاله رو نشون حسن روحانی بدید
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    2 1
    فدای سرمردم وخصوصا کودکان مظلوم یمن! یه عده الان میان جیغ میزنن.....
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    6 2
    پولشون صرف کودک کشی در اسراییل آپارتاید میشه.
  • علی IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    6 2
    خودتحقیران وطنی و عاشقان آمریکا هرگز اینجور مطالب‌رو نمیپذیرند! میگن جعلیه و ساختگی و ...! باید فیلم مستند باشه!!
  • IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    6 2
    گور بابای آمریکا... مسولین خودمون و بچسب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس