کد خبر 115900
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۵

رييس ستاد بحران ويژه نمايشگاه كتاب تهران گفت: مصلا براي نمايشگاه كتاب ساخته نشده؛ اما ما همه امكانات خود را به كار برده‌ايم تا امنيت كافي داشته باشد.

به گزارش مشرق، اميرعباس نبي‌زاده ـ رييس ستاد بحران ويژه بيست‌وپنجمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران ـ در گفت‌و‌گو با ايسنا، درباره اقدام‌هاي انجام شده براي ايمن شدن فضاي مصلا براي برگزاري نمايشگاه كتاب، گفت: ستاد ويژه بحران نمايشگاه با اعضاي خودش يعني اورژانس، هلال احمر،‌ آتش‌نشاني‌، پليس ناجا و پليس راهور و دانشگاه علوم پزشكي ستادي را تشكيل داده است كه تلاش مي‌كند هم امنيت نمايشگاه را تأمين كند و هم بر مواد غذايي عرضه‌شده در نمايشگاه نظارت داشته باشد.

او افزود: چهار كمپ اورژانس در مصلا قرار داده شده است و به دليل گستردگي امسال نمايشگاه كتاب، از هلال احمر نيز براي همكاري استفاده شده و از بچه‌هاي نوجوان هلال احمر براي پوشش بيش‌تر استفاده شده است.

رييس ستاد بحران ويژه نمايشگاه كتاب با اشاره به اين موضوع كه مصلا براي نمايشگاه كتاب ساخته نشده است، گفت: مصلا براي نمايشگاه كتاب ساخته نشده و همه اين موضوع را مي‌دانند؛ اما جاي ديگري براي برگزاري آن وجود ندارد؛ بنابراين ما تلاش كرده‌ايم بر غرفه‌ها، سازه‌هاي موقت و سيستم برق‌كشي نظارت كنيم و با اين‌كه مصلا حقيقتا براي نمايشگاه كتاب ساخته نشده؛ اما ما تلاش كرده‌ايم كه مردم بتوانند راحت در غرفه‌ها حركت كنند و در صورت رخ دادن هر اتفاقي، امكان كمك‌رساني وجود داشته باشد.

او درباره سيم‌هايي كه سال گذشته روي زمين زير پاي بازديدكنندگان نمايشگاه بود، گفت: پارسال اين مسأله وجود داشت؛ اما امسال كابل‌ها از شبستان جمع‌‌آوري شده و از تبديل‌هاي چيني براي اين كار استفاده شده است.

امير نبي‌زاده با اشاره به مانور دو روز قبل اين ستاد در مصلا گفت: با همكاري تيم‌هاي نجات، مانوري در مصلي اجرا شد كه كليه مكان‌هاي لازم براي آتش‌نشاني مشخص شد، لوله‌هاي آب خالي آماده شد و از آن‌جا كه شبستان خطرناك‌ترين نقطه در مصلاست، براي آب رساندن به آن‌جا از افراد پياده استفاده مي‌كنيم كه روزانه در تمام ساعات نمايشگاه در آن‌جا حضور خواهند داشت و از كپسول آتش‌نشاني در صورت بروز حادثه استفاده مي‌كنند.

او همچنين درباره اقدام‌هاي لازم براي تهويه هوا در سالن‌هاي سرپوشيده نمايشگاه گفت: براي تهويه، كولرها و هواكش‌هايي تعبيه شده است كه روشن خواهند بود تا هوا بهتر باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس