image-20201228114153-1.png

معاون طراحی مهندسی و خودکفایی ساپکو با اشاره به وضعیت داخلی سازی پروژه تارا، گفت: در مجموع این مگاماژول ها، ۸۲۵ قطعه و مجموعه در دستور کار خودکفایی و تعمیق ساخت داخل قرار دارد.

به گزارش مشرق به نقل از ایکوپرس- حبیب جلایی با بیان این‌که خودروی تارا دارای پلتفرم داخلی و با نام و نشان ایران خودرو بوده و استایل و نمای بیرونی آن توسط تیم تحقیقات و طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو طراحی شده، عنوان کرد: در تولید این خودرو از نسل جدید موتور TU5 بهره گرفته شده است. موتور TU5+ از توان و گشتاور بالاتر و مصرف سوخت کمتر نسبت به موتور TU5 برخوردار بوده و استاندارد آلایندگی یورو پنج را دارد.

وی با اشاره به برخی از مشخصات تارا، خاطرنشان کرد: این خودرو مجهز به مولتی‌مدیا، ایربگ‌های جانبی (برای واریانت گیربکس اتوماتیک) و سیستم‌های مختلف ایمنی است که مشتریان توجه ویژه ای به آن خواهند داشت. از مشخصات استاندارد این محصول، سامانه کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) و فرمان برقی خواهد بود.

جلایی با بیان این‌که بدنه محکم و ایمن یکی از مشخصات برجسته خودروی تارا است که در تولید آن از نوع خاص فولاد با استحکام بسیار بالا استفاده شده، افزود: از دیگر ویژگی های پروژه تارا این است که چه در سطح بدنه و چه در سطح قطعات پلیمری، هم‌زمان با تعریف و اجرای پروژه از ظرفیت‌های بالای قالب‌سازان داخلی حداکثر استفاده شده است.

جلایی با اشاره به وضعیت داخلی‌سازی پروژه تارا به تفکیک مگاماژول‌ها، ضمن بیان این‌که پنج مگاماژول در معاونت خودکفایی ساپکو فعالیت دارد، اظهار کرد: در مگاماژول قوای محرکه و سیستم‌های جانبی، یازده سیستم با ۹۰ قطعه و در مگاماژول تزیینات داخلی و خارجی، چهارده سیستم با ۳۲۴ قطعه و در مگاماژول بدنه و مکانیزم ها، هفت سیستم با ۳۰۴ قطعه و در مگاماژول شاسی، ۵ سیستم و ۵۶ قطعه و در آخرین مگاماژول الکتریکال و الکترونیک، هشت سیستم با ۵۱ قطعه تعریف شده است که در این مگاماژول از شبکه برق و الکترونیک  کاملا بومی استفاده می‌شود.

معاون فنی و مهندسی ساپکو با اشاره به نقش و مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان در انجام پروژه تارا، اظهار کرد: در این پروژه به‌دلیل هم افزایی بیشتر و استفاده حداکثری از ظرفیت و توان داخلی، در یک سال گذشته با شرکت‌های دانش‌بنیان مذاکره و توافقاتی صورت گرفت و این شرکت‌ها با سازندگان ایران‌خودرو مشارکت کردند.

وی در ادامه اظهار کرد: تعدادی از شرکت‌های زنجیره تامین ساپکو نیز با توجه به ظرفیت های موجود، از مجموعه‌های دانشی خود بهره گرفته و به شرکت‌های دانش‌بنیان تبدیل شدند که این موضوع موجب افزایش عمق خودکفایی شده است.

جلایی با اشاره به ظرفیت‌های ایجاد شده در شرکت‌های قطعه‌ساز و مشارکت آنها در پروژه خودروی تارا، بیان کرد: برای تولید تارا از خطوط رباتیک در فرآیندهای جوش و پرس قطعات استفاده می شود. در این پروژه علاوه بر استفاده از ظرفیت های موجود سازندگان، ظرفیت جدید و خطوط جدیدی در شرکت‌های قطعه‌ساز ایجاد شده است؛ بدین ترتیب سعی شده تا این خطوط جدید با اتوماسیون جدید و با استفاده از تکنولوژی‌های روز تجهیز شوند تا بتوانیم قطعات مورد نیاز را با توجه به سطح کیفی تعریف شده ایران خودرو تولید کرده و تحویل دهیم.

وی با بیان این‌که تارا یکی از خودروهای به روز با امکانات بسیار مورد پسند مشتریان است، تصریح کرد: با توجه به کیفیت بالای قطعات و مجموعه‌های این محصول، در صورت رفع تحریم ها به راحتی قابلیت صادرات به کشورهای مختلف را خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    4 11
    همون که روشن نشد؟
  • نقابی US ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    2 3
    تنها یک راه برای ایران باز است وآن خودباوری وایمان واعتماد به توانمندی جوانان کشور عزیزمان ایران است.
  • FR ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    0 1
    چه قدر کلمات انگلیسی به کار بردی مشرق
  • ناشناس US ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
    0 0
    خودروی با این قیمت گزاف وبی کیفیت را نمشه به عنوان خودروملی معرفی کرد یه کارمند و افراد معمولی جامعه هرگز توان خرید ای ماشین را ندارند.کجاش خودروی ملی هست.متاسفام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس