ویژه ها

چه تضمینی وجود دارد که اصلاح طلبان همین فردا نگویند که هدف از FATF اصلا گشایش اقتصادی نبود!

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** معاون ظریف: لزومی ندارد که مفسدان اقتصادی را اعدام کنیم

«محسن بهاروند» معاون حقوقی وزارت امور خارجه در مصاحبه با روزنامه ایران در پاسخ به این سوال که «آقای ظریف اخیراً در گفت‌وگویی اعلام کردند که برخی در داخل ایران به دولت آقای «بایدن» پالس‌هایی را ارسال می‌کنند تا مانع از مذاکرات احتمالی دولت آقای روحانی با امریکا بر سر برجام شوند. آیا احتمال می‌دهید وقوع برخی اتفاقات داخلی هم به نوعی در حکم همین پالس دادن‌ها یا بهانه دادن‌های سیاسی برای تحت فشار قرار دادن دولت مستقر باشد؟» گفت: «بله فکر می‌کنم این پالس‌ها وجود دارد. شما نمی‌توانید به این بهانه که نظارت حقوق بشری یک مسأله سیاسی است به کلی حقوق بشر را فراموش کنید و حالت تقابل نسبت به آن بگیرید. وقتی دارند به‌شما انتقاد می‌کنند و وقتی قانون و شرع به شما اجازه می‌دهد که بهانه دست کسی ندهید خب ندهید چرا این کار را می‌کنید؟ عاقلانه نیست که شما می‌دانید همه منتظر این هستند که شما یک قدمی بردارید که بتوانند از آن سوءاستفاده کرده و علیه شما تبلیغات کنند و قطعنامه دهند بنابراین بهتر است که رعایت کنید و این بهانه‌ها را به دست دیگران ندهید».

بهاروند در ادامه گفت: «من با مجازات‌هایی مانند اعدام و مجازات های بسیار شدید درباره برخی از مسائل تعزیری موافق نیستم. ما به مواردی که شرع برای ما تعیین کرده کاری نداریم و باید اجرا شود ولی در مواردی که خود ما قانونگذاری می‌کنیم، باید مجازات‌هایی باشد که مقبول هم باشد و مورد اعتراض دیگران قرار نگیرد... مثلاً فرض کنید کسی مرتکب جرم رایانه‌ای شده است که در مسائل تعزیری یک مورد جدید است و ما بتازگی داریم درباره آن مورد قانونگذاری می‌کنیم. خب بهتر است برای این جرم مجازات بدنی نگذاریم، می‌توان او را زندانی کرد دیگر چرا شلاقش بزنیم؟ ...مثلاً می‌توان به یک مفسد اقتصادی حکم حبس ابد داد، او را از تجارت منع و از یکسری حقوق تجاری و اجتماعی محروم کرد و اموالش را مصادره کرد ولی لزومی به صدور حکم اعدام نیست...باید قوانین را اصلاح و به مواردی عمل کرد که در همه  دنیا مرسوم است».

معاون وزیر خارجه در ادامه تاکید کرد: «حقوق بشر به‌صورت مدون محصول کشورهای غربی است. همه به حقوق بشر از قبل اعتقاد داشتند ولی کشورهای غربی خیلی زودتر اعتقاد داشتند و شاید این مسأله یکی از امتیازات جوامع غربی بود که فلسفه خود را به حقوق و قانون تبدیل و به دنیا معرفی کردند...من به‌عنوان مسئول حقوق بشر وزارت خارجه معتقدم می‌توانیم با سایر کشورها تعامل داشته باشیم و نیازی به تقابل نیست. زمانی که تقابل وجود داشته باشد، دفاع می‌کنیم اما ما مبتکر تقابل با دیگران نیستیم بلکه می‌توانیم هم با کشورهای اروپایی و هم با دیگر کشورها به‌صورت تک تک تعامل داشته باشیم».

متاسفانه برخی از دولتمردان در مواجهه با آمریکا و کشورهای اروپایی از قبیل انگلیس، فرانسه و آلمان از موضع ضعف وارد شده و اینگونه قلمداد می کنند که ما نباید به این چند کشور در موضوعات مختلف و از جمله حقوق بشر بهانه بدهیم.

این در حالی است که آمریکا و تروئیکای اروپا اصلا در جایگاهی نیستند که در موضوع حقوق بشر، ایران را مورد مواخذه و بازخواست قرار دهند. دولت های آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان در طول تاریخ و در اقصی نقاط جهان جنایت های متعددی انجام داده اند؛ از آفریقا تا شرق آسیا و از آمریکای لاتین تا غرب آسیا.

حالا در جدیدترین موضع گیری، معاون حقوقی ظریف در اظهارنظری تأمل برانگیز می گوید «لزومی ندارد که مفسدان اقتصادی را اعدام کنیم»!  این اظهارنظر علاوه بر ارسال پالس ضعف به طرف غربی، مصداق دخالت در امور قوه قضاییه و همچنین مصداق حمایت از مفسدان کلان اقتصادی است.

دشمن در پی آن است تا قوانین مجازات در اسلام را مصداق خشونت جا بزند و از این طریق احکام قرآنی از جمله قصاص را کاملا از بین ببرد.  این در حالی است که در اسلام حتّی مجازاتهایی مثل حد و قصاص و امثال اینها، برای جلوگیری از خشونت است.

رهبر معظم انقلاب- ۱۷ شهریور ۱۳۹۰- فرمودند: «سر قضیه‌ی قصاص به ما اعتراض میکنند و فشار می‌آورند، سر قضیه‌ی دیه به ما فشار می‌آورند، سر قضایای گوناگون در مسائل مختلف به ما فشار می‌آورند؛ لذا ما تسلیم شویم؛ انعطاف به این معنا باشد. نه، این انحراف است؛ این انعطاف نیست. باید توجه کنیم، همان آیه‌ی شریفه‌ی «و ان تطع اکثر من فی الارض» اینجا هم جاری است. نباید به خاطر اینکه رادیوهای بیگانه و تبلیغات خصمانه و اتاقهای فکر دشمن و کمربسته‌ی علیه نظام اسلامی، راجع به فلان حکم، راجع به فلان مبنا اعتراض میکنند، فریاد میکشند، ما بیائیم بگوئیم حالا تجدید نظر کنیم برای اینکه با دنیا هماهنگ شویم؛ نه، این خطاست، این انحراف است؛ به این انحراف نباید دچار شد».

** محمد هاشمی:مجمع تشخیص باید عواقب رد FATF را بپذیرد

«محمد هاشمی رفسنجانی» فعال سیاسی اصلاح طلب و عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «تصویب FATF می تواند در شرایط فعلی گره گشای اقتصاد شود...(در) بررسی مجدد (لوایح مرتبط با FATF) صحبت‌هایی که از سوی برخی آقایان مطرح شده موید این مساله است که چون نمی‌خواهند پاسخگوی مشکلات کشور باشند نمی‌پذیرند که FATF در برخی از مسائل و کاستی‌هایی که در کشور داشتیم تاثیر داشته است. از این رو در گذشته این لوایح را رد کردند اما همچنان مسئولیت به عهده مجمع است و باید نسبت به آن پاسخگو باشند».

محمد هاشمی تاکید کرده است که در صورت عدم تصویب FATF اعضای مجمع باید نسبت به آن پاسخگو باشند. سوال اینجاست؛ آیا آقای هاشمی و همفکران وی درباره اجرای ۹۵ درصدی دستورات FATF پاسخگو هستند!؟ از سال ۹۵ تاکنون، دولت آقای روحانی از ۴۱ دستور FATF به ۳۹ دستور عمل کرده است، اما هیچ گشایشی در امور بانکی ایجاد نشده است!

برخی می گویند تا ایران به همه ۴۱ دستور عمل نکند، گشایشی ایجاد نمی شود؛ اتفاقا پیش از ما، کره شمالی این مسیر را پیموده است. در حال حاضر ایران لوایح پالرمو و سی اف تی را تصویب نکرده است؛ کره شمالی پیش از این هر دوی این موارد را اجرا کرد، ولیکن از لیست سیاه FATF خارج نشد و این سازمان بهانه های جدیدی را مطرح کرد.

سازمان اف ای تی اف تاکید کرده است که اگر ایران به تمامی ۴۱ دستور هم عمل کند، باز هم تضمینی نیست که از لیست سیاه خارج شود و باید گام های بعدی را بردارد.

آقای محمد هاشمی و دیگر حامیان FATF اول باید توضیح دهند که اجرای ۹۵ درصدی دستورات این سازمان چه گشایشی برای ایران ایجاد کرده است. علاوه بر این باید تضمین بدهند که با اجرای ۴۱ دستور FATF بهانه های این سازمان تمام شده و گشایش اقتصادی قطعا به وقوع می پیوندد؛ اما تجربه ثابت کرده است که طیف اصلاح طلب چنین کاری را انجام نمی دهد و مسئولیت اقدامات خود را نمی پذیرد.

نشان به آن نشان که یکروز تاکید کرد که با برجام تمامی تحریم ها بالمره لغو می شود و روز دیگر گفت، هدف از برجام اصلا اقتصادی نیود!

حالا چه تضمینی وجود دارد که اصلاح طلبان همین فردا نگویند که هدف از FATF اصلا گشایش اقتصادی نبود!

** جهانگیری گزینه مناسبی برای ریاست جمهوری در ۱۴۰۰ است

روزنامه شرق در گزارشی با عنوان «شدت‌یافتن احتمال حضور جهانگیری در ۱۴۰۰» نوشت: « زمزمه‌های حضور اسحاق جهانگیری در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ بیش از پیش شده است و بر اساس سخنان اخیر محمدرضا باهنر گویا خود او نیز بی‌رغبت برای حضور در انتخابات نیست. او به‌تازگی در گفت‌وگو با نشریه «مثلث» گفته است که جهانگیری به او (باهنر) گفته است اگر درخواست به حضور شود، در انتخابات حاضر می‌شود. این گزاره در حالی است چندی پیش هم علی صوفی گفته بود که جهانگیری اعلام آمادگی برای حضور در ۱۴۰۰ کرده است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «در انتخابات سال ۹۶ که او به‌عنوان نامزدی پوششی وارد انتخابات شد، با اقبال خوب مردم مواجه شد و به نظر می‌رسد که مقبولیت خوبی هم داشته باشد. علاوه بر اینها وجه او نیز افراط و تفریط نیست و بعید است جهانگیری با گروه‌ها و نهادهای مختلف با چالش‌های عمیقی روبه‌رو شود».

«صادق زیباکلام» فعال سیاسی اصلاح طلب چندی پیش گفته بود: «اصولگرایان...ادبیات سیاسی‌شان سرشار از مفاهیمی مانند «جوانگرایی»، «مدیریت جهادی»، «مبارزه با فساد» و امثال این شده است...اما اصلاح طلبان...حتی در حد و اندازه ظاهری هم نتوانسته‌اند تغییر و تحولی در ادبیات و گفتمان سیاسی‌شان ایجاد کنندنه در تغییر چهره‌ها و نه در فرایند نوسازی گفتمان سیاسی، آنان نتوانسته‌اند دست‌کم به اندازه اصولگرایان خودی نشان‌ دهند».

تمجید از «ژنرال های خودخوانده» و دفاع از «آقازاده ها» جزو لاینفک رفتار جریان اصلاح طلب است. در این میان، جوان گرایی، گردش مدیران، مدیریت جهادی و... در برنامه طیف اصلاح طلب هیچ جایگاهی ندارد.

اصلاح طلبان جهانگیری را شایسته ریاست جمهوری در ۱۴۰۰ معرفی می کنند؛ این در حالی است که وی قریب به هشت سال است که معاون اول رئیس جمهور است.

جهانگیری در سالهای اخیر به هیچ عنوان نتوانست کارنامه موفقی بر جای بگذارد. دلار ۴۲۰۰ تومانی که به دلار جهانگیری مشهور شد، تنها بخشی از کارنامه غیرقابل قبول معاون اول روحانی است.

این تصمیم غلط و غیرکارشناسی دها میلیارد دلار از سرمایه کشور را بر باد داد و موجب افزایش سرسام آور قیمت ها شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 118
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 34
  • مجتبی IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    45 3
    هر وقت فرزندان هاشمی و افسادطلبان عواقب جنایاتشان علیه کشور را پذیرفتند مجمع هم عواقب رد لایحه ابلهانه fatf را میپذیرد.
    • IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      27 1
      نه تا حالا چندتاتون اعدام شدین که حالا میگی ضرورت نداره اعدامتون کنن!!!!
    • IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      35 2
      محمد هاشمی پاسخگو باشد در 8 سال دولت حجت الاسلام هاشمی که تحریم نفتی و بانکی و لیست سیاه FATF وجود نداشت چرا قیمت دلار و سکه و مسکن و بنزین و غیره چندین برابر شد و تورم رکورد زد؟!
    • IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      25 1
      اسحاق جهانگیری در 7/5 سال گذشته هیچ تلاشی برای حل مشکلات کشور و مردم نکرده است آزموده را دوباره آزمودن خطاست.
    • IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      17 2
      اصلاح طلبان و کارگزاران اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و باید پاسخگوی افکار عمومی باشند.
    • IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      15 2
      اصلاح طلبان باید در مورد شکست برجام و تشدید تحریم ها و تورم 800 درصدی و کوچک شدن سفره های مردم پاسخگو باشند و فرافکنی نکنند.
    • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      14 1
      8 سال اقتصاد کشور را معطل مذاکره با شیطان بزرگ کردند و تورم 700 درصدی سرسفره مردم گذاشتن حالا میگن مشکلات مربوط به اف ای تی اف است !!!!
    • IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      16 1
      FATF لایحه خود تحریمی است پذیرش لوایح استعماری به صلاح کشور و ملت نیست.
    • IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      21 1
      اصلاح طلبان 8 سال مملکت را به قهقرا بردند لذا باید از سیاست کناره گیری کنند.
    • IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      19 2
      من نمی‌فهمم ما داریم می‌بینیم که اصلاح طلبها دارن خیانت میکنن و همه جارو پر فساد کردن چرا علیهشون کاری نمی‌کنیم. باید ریشه اینهارو خشک کرد
    • IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      15 0
      خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ از کاندیدا شدن جهانگیری خیلی خندیدم واقعن روحیم خوب شد خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ ملت شریف ایران دیدین توی این 8 سال چه کردیم باهاتون؟ کِره رو به قیمت مرغ رسوندیم، پراید رو به زانتیا، مرغ رو به گوشت، مسکن مهر رو به خونه ویلایی مجلل . عزت رو به همه چیز برگردوندیم. فقیر مطلق رو از بین بردیم. بازم بیاین رای بدین با رقص. دسسسسسسسسسسسسست دست دست دست
    • IR ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
      12 0
      عجب مفسدان اقتصادی و مجرمان را اعدام نکنیم و شلاق نزنیم فقط بفرستیم زندان از بیت المال مفتی بخورند!!
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    18 1
    اگر یک حرف راست گفته باشه همینه چون مفسدان اقتصادی و نجومی بگیران از نظر دولت اعتدال!! سرمایه های مدیریتی هستند
    • IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      22 1
      جناب آقای معاون وزیر آیا شما مجنهد یا فقیه هستید که حکم افساد فی الارض را در خصوص موارد جرمهای جدید تشریح یا تکذیب کنید؟!!!! اصلا حیطه تخصصی شما چه ارتباطی به احکام قضائی و حدود اسلامی دارد؟ ظاهرا در حیطه فعالیت های خودتان هم خیلی صاحب نظر نیستید و انشاء نوشته شده تان از روی حقوق بشر غربی کپی کرده اید.!!! یا للعجب
    • IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      21 0
      مفسدان اقتصادی زوائد نظام هستن و باید اعدام بشوند.
    • IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      6 0
      جکم افساد در هر حوزه ای تعریف داره . بالاخص در حوزه اقتصاد که امروز ساحت جنگ اصلی این کشور با دشمنانش هست . خلاء قوانین در حوزه اقتصاد شاید علت اصلی شیوع این فساد است . رانتخواری و ویژه خواری و سو استفاده از شغل و موقعیت و تعارض منافع و .. باید بر اساس تحلفات صورت گرفته و تحلفات احتمالی باز تعریف و تقنین و اصلاح بشن و الا هر کسی میاد طبق میل شخصی نظریه پردازی میکنه از دزد و محتکر و قمارباز تا عناصر فاسد موجود در رتبه های بالا
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    10 0
    این از اونا بوده که هرجا مسخرش میکردن رضایت میداده...
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    14 0
    دولت واصلاح طلبان باید جوابگوی اجرای 39 بند اف ای تی اف باشند که هیچ گرهی از مشکلات اقتصادی کشور حل نکرده بلکه باعث لو رفتن روزنه های دور زدن تحریم ها شده است
  • FR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    14 0
    .....خب بیاد جهانگیری تا هم حال خودش و هم اصلاحطلبان جا بیاد ! بشرطی که بعدا نگن این هم اصلاح طلب واقعی نبود! از نظر آنها اصلاح طلب واقعی از نیویورک و پاریس و لندن باید وارد شود....
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    18 0
    مگر قحط الرجال هست که این دوروی کریح الچهره ساعت طلا ی ریاست ایران بشه-۸سال
    • نادر IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      10 0
      آقای جهانگیری گزینه مناسبی برای ریاست‌جمهوری نمی تواند باشد ولی گزینه خوبی برای محاکمه میتواند باشد
  • محمدایوب IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    23 0
    خدا بر عمر آیت الله جوادی املی بیفزاید که فرمود دیاثت سیاسی به این افراد اتلاق میشود که حقوق بشر را مبتکر آنرا غرب می داند یکی نیست بگه آمریکا کاخهای خود را روی استخوان سرخپوستان وسیاه پوستان. بنا نهاده اند آیا مردم یمن بشر نیستند آیا فلسطینیان مردم سوریه عراق بشر نیستند ازاین دولت واین وزارت خاجه توقعی نیست ایشان اگر. یک همسایه گردن کلفت داشته باشد بگوید باید خانواده این آقا بدون پوشش بیرون بیایند برای اینکه بهانه دست او ندهد. آنها را بدون لباس خدمتش میفرستد وچنانچه اتفاقی هم بیفتد معتقد است چیزی کم نمیشود به توهم می‌رسد ۳۷۴۸
  • ش. AE ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    19 0
    لزوم اعدام مفسدان اقتصادی باید باشد به یاد خیلی ها آورده شود که قانون و حکم الهی با کسی شوخی ندارد مخصوصا حق الناس اگر ما شیعه مرید علی ابن ابی طالب هستیم باید مثل حضرت قضاوت ها مون هم بوی علی بده
  • سید IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    16 0
    اصلاح طلبان تهوع آور ادامه خط روشنفکری خائن پیشه از دوره مشروطیت تا پیروزی انقلاب اسلامی هستند که در شرایط سیاسی کنونی ایران، جاده صاف کن طمع ورزی صهیونی جهانی و استکبار اسلام ستیز غربی نسبت به ایران می باشند! این موضوع هوشیاری یا به فرموده رهبر معظم بصیرت خواص جامعه را می طلبد تا مانع از فریب خوردن عوام به دست این نحله وطن فروش شوند!!
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    15 0
    خود آقای ظریف مسئول ۸سال عقب نگه داشتن مردم هست ، چرا وقتی یکی در یک مجموعه اخلال ایجاد می کند برخورد می شود ولی اگر عده ای۸سال کشور را متوقف کنند برخورد نمی شود ، کسانی سبب این فتنه ها شدند را باید در دادگاه پاسخ بدهند. ، آقایی که ۸۰, میلیون نفر را ۸سال عمر خود را برای ادعا های اشتباه شما از دست دادن لطفاً جواب بده .
  • محمد موسوی IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    9 0
    من به حضرت لیبرال انتخابات نود و هشت رو یادآوری میکنم کل رای لیبرالها در کل کشور فقط سه درصد بود در صورتی که جریان مقابل شما سی تا چهل درصد آرا رو کسب کردن آقای روحانی سال نود دو با سی سه درصد رای آورد ملت احساس تنفر عمیقی از دولت روحانی پیدا کردن
  • علی IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    14 1
    بی وجدانتر و دروغگو = اصلاح طلب
    • شيخى IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      0 7
      اينگونه نظرات را اگر حقيقت هم باشن نبايد منعكس كند
    • IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      6 0
      اتفاقأ جهت تنویر افکار عمومی لازمه!!
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    13 1
    آقای بهاروند ! تو وظریف اگر عرضه داشتید خنده را با مذاکره اشتباه نمیگرفتید صنعت هسته ای و معیشت مردم را به باد نمیدادید اینقدر وقیح هستید که طلبکار شدید؟جهود حاکم بر آمریکا نه با اره کردن انسانها مخالفت دارد نه با ترور انسانها، معترضان را بدون محاکمه در کف خیابان با گلوله میکشد و انسانهای بیگناه را میدزدد و در گوآنتانامو شکنجه میکند،اگر اعدام سنتی مذاق هم پالگی هایت خوش نیامد صندلی الکتریکی،تزریق مواد سمیچطور است.(در گوآنتانامو با بی خوابی و غرق مصنوعی شکنجه میکنند سپس عقاید باطل را به خورد او میدهند)که البته در بلند مدت شرش گردن خودشان را میگیرد.
    • IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      8 0
      عجب جواب دندانشکنی کیف کردم
    • IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
      4 0
      آفرین، خیلی خوب بود
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    10 1
    عجیب نیست چون این مفسدان اسپانسرهای جریان اسلاحتلب هستن
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    15 0
    محسن بهار وند کجای حقوق بشر گفته میهمان رو ترور کنند. کجای حقوق بشر گفته ناموس مردم رو تو بازار حراج بزارم. کجای حقوق بشر گفته بچه های یمن از گرسنگی بمیرند. کجای حقوق بشر گفته وارد کشوری بشی نا امنی بیاری . چرا تا چندتا فاسق فاجر آدم کش دم از حقوق بشر میزنند.ولی نهایت وحشیگری رو دارن.بعضی از داخلی ها شروع به اعتراض میکنند. حقوق بشر رو خالق بشر با احکامی که در قرآن آمده تعیین میکنه.
    • IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      7 0
      به آقای بهاروند بگویید که چرا حقوق بشر را در میان اویغورهای مسلمان چین جستجو نمی کنید که هر روز تحت فشار و شکنجه هستند. آنها هم مسلمان هستند و وظیفه همه مسلمانان به دفاع از حقوق مسلمانان هست در فلسطین و یمن و عراق و چین و....
  • SE ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    8 0
    باید به همراه خانواده اعدام شوند
  • SG ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    10 0
    یعنی شورای محترم نگهبان می‌خواهد اشتباه تایید جهانگیری رو تکرار کنه
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    12 1
    اصلاح طلب یعنی وطن فروش و خیانت کار
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    7 0
    آقای ظریف پس عدالت چی میشه آدم عادی محاکمه بشه گردن کلفت جولان بده
  • جواد IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    8 0
    به گفته مشاور همه چی دان ظریف حقوق بشر از غرب اومده و اونها پیشرو وسازنده حقوق انسان ها هستن . میخواستم بدونم ایا توهین های نژاد پرستانه در ورزشگاهای غربی که باعث تعطیلی مسابقات یا کشتن سیاهان و رنگین پوستان در غرب اینم از همون حقوق بشر غربی پیشرو و تکامل یافته غربی هست؟ یا اغایان اینقدر ذلیل هستن که غرب رو برتر میدونن
  • فرهادعبدلی IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    7 0
    جهانگیری چه کرد که این دفعه هم میخواد مملگت داری بکند جز گرانی بیکاری بی پولی هیچ نکردند قیمت اجناس ها صدبرابر شد روز ب روز هم سفره فقیروفقرا را تنگتر کردند قیمت اجناس ها دیکه ثانیه ای شده ومردم دیکه توان خرید ندارند
  • ایرانی GB ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    9 1
    اساسا دارودسته هاشمی بااین نیت انقلاب کردندکه جای شاه ودرباررابگیرندکه البته موفق هم بودند مردم هم...
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    4 0
    این معاون چون اگه ریگی به کفش نداشت این حرفو نمی زد.
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    3 0
    چون خودتان هم... لزومی به اعدام نمی بینید؟
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    7 0
    آقای بهاروند شما به عنوان معاون وزیر در یک وزارتخانه راهبردی مشغول خدمت به این نظام و مردم هستید(البته بعید میدانم)، میتوانید با یک مطالعه جزئی اندر احوالات حقوق بشر در تاریخ صدر اسلام و قوانین مترقی اسلام که توسط پیامبر و خاندان معصومین طی دوران زندگی ایشان و فرزندانشان رواج و اجرا گردیده از این جهالت و غرب پرستی نجات پیدا کنید.
  • محمد IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    4 0
    راست میگه اعدام نباید کنند مگر بجز فقر و فحشا و خانمان سوزی این دزدان کاری کردند گناه دارند باید خودشان و فرزندشان در ایران ویران بچرند و خوش باشند و مردم مظلوم آشغال جمع کن اینها باشند
  • محسن IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    5 0
    از الان ترسیدن چون سال دیگه قراره محاکمه بشن
  • وطن پرست IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    5 1
    آقایان اصلاح طلب اگر مطمن هستی این لوایح مشکل کشور را حل می کند وفردا مثل بر جام هزار مشکل درست نمی کند مثل احمدی نژاد مرد باشید وخانوادتان گرو بگذارید هرچند این ملت خیلی شهید دادن و شما ها فقط بفکر ثروت بودین ولی در درون اصلاح طلب مرد وجود ندارد همه خائن هستین
  • شهروند IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    1 0
    دوئل احمدی نژاد و جهانگیری, دیدنی خواهد بود انشالله
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    3 0
    حالا که نوبت خودشون رسیده اعدام بشوند-فریاد انسانیت دین شرع قانون حقوق بشر برای اعدام نشدنشونوش همه را کر میکنه-اعدام مسئولیت مفسدخودی حکومتی دولتی خصولتی ووابسته بسیار بسیار واحبتر از اعدام چند دزد وجیببر هست که دراثر همین مفسدان بی عدالتی تبعیض باندبازی وپارتی بازی وانواع امتیازات مملکت را نابود کردنند -چین،کره شمالی وژاپن ... اگر میخواستندمفسدان دانه درشت را اعدام نکنند-حالا زاپن کره شمالی وچین فعلی نبودند-شده بودنند ایران
  • M M IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    0 3
    اینو تو زندگیم خوب یاد گرفتم اگه کسی رئیس جمهور شد حتی اگه منم بهش رای نداده باشم باید بهش احترام بزارم تا زمانی که اون عده ای که بهش رای دان بیان بگن اشتباه کردیم غلط کردیم بهش رای دادیم
  • خاله الی IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    3 0
    آره دیگه جهانگیری رو انتخاب کنید بلکه گندکاری خودتون و آقازاده هاتون رو نشه فقط مردم بدبخت فلک زدن که دارن تاوون پس میدن..
  • US ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    4 0
    این شاید حامی بک مفسد اقتصادیه فامیلی یا دوست و شریکی داره مفسد اقتصادی جان خیلیها را گرفته و باید قصاص چند باره بشه؟
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    4 0
    اتفاقا دزدها،جیببرهاومعتادین نباید اعدام بشوندبلکه این مفسدان وجنایتکاران دانه درشت خودی حکومتی دولتی خصولتی ووابسته باید اعدام شوند که باعث بوحود امدن انواع معصلات مشکلات غارت خرابکاری ژن برتر آقا واقازاده نشود که انواع دزد وفقیر بیکار بیکار ومعتاد بوجود نیاید-یک دزد معمولی یا معتادحداکثر فقط وفقط خودش،خانواده واطرافیانش را بدبخت میتونه بکنه-ولی مسئولین وابسته هاشون علی الخصوص بانکیهاکه۹۹درصدشون کل مملکت را عارت ویران ونابودکردنند کل حامعه ومردم را نابود کردنند-فقط وفقط وفقط اعدام در ملاعام که مردم بیشترین لذت را ببرند
  • بافقی FR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    6 0
    بهاروند شما چه کردید تئ کاری که هیچ فضولیش به شما مربوط نیست دخالت می کنید مردک بقول روحانی بیسواد 8 سال کشور را معطل کردی چه کردید اینقدر غربزده مزدوئر احمق تشریف دارید .یه ذره غیرت اگه تو وجود شما نامردای وطن فروش بود اینجوری به غیرت تداشته خودتان چوب حراج نمی زدید .خاک در دهنتان کنه با این ...
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    2 0
    چون اگه بخوان مفسدین اقتصادی رو اعدام کنن کرسی های دولت همه خالی میشون برا همین مفسدین اقتصادی نباید اعدام شن ما بدبختا زجر کالاهای باقیمت نجومی رو نمیتونیم بخریم اینا که زجر نکشیدن
  • علیرضا IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    3 0
    واقعا که فساد طلبها، این دشنام نیست بلکه یک واقعیت است که در زمین فساد میکنند که نوچه گان سهیونیسم هستند نفوذی و بر انداز،
  • اکبر IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    2 0
    اصلا درگیری ما بااینها سرحقوق بشره اگه انها حقوق ملتها رارعایت کنند دیگه چه مشکلی داریم چرا چشمهاتون راباز نمیکنیداینها خودشون ناقضان حقوق بشرند برای سرپوش گذاشتن به ماگیر میدن چرا بصیرت ندارین تنها کشوریکه جلو اینها ایستاده باتوکل برخدا فقط ایرانه چراروشن نیستی میشه بگید کدوم حقوق بشر رارعایت کردن یکنمونه نام ببرید تمام پروندهاشون سیاهه چرادرک نمیکنید به خدا اگه دست به دست هم بدهید ای داخلیها تمام حقوق ملتها ازاین جانیان به کمک خداوند خواهیم گرفت هرجا حقوقی نقض میشه توی این دنیا رد پای این جباران معلومه به خود بیاید تاهم این دنیا وهم ان دنیا را داشته باشید این دنیا محل گذره
    • IR ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
      0 0
      آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشره
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    3 0
    رییسش چه کارکرده که معاونش بکنه
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    3 0
    راست میگه دوست و اشنا رو که نباید اعدام کرد
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    0 0
    مفصد اقتصادی اعدام گردد چندتا ... مردم را بد بخت کنن. مردم را بی عفت وعضت کنند راهی سطل آشغال کنن بچه خودشون را اعدام کنند چون نمیتونن خرج بدن. مسولین که کمک می‌کنند هم اعدام بشن. اسلام ایران مردم مهم هستند زندگی با رفا داشته باشند
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    0 2
    متاسفانه یه مشت بی رحم دنبال احکام اعدام هستن جانی را خدا به بنده ش بخشیده را یه عده جو گیرمیگن که احکام شرعی باید اجرا شود ما داریم در قرن ۲۱ زندگی می کنیم دنیا به خاطر همین احکام با ما درگیرن ما باید شیوه بعضی از کارها را عوض کنیم از کجا معلوم که خود خدا از این کارها راضی باشه
    • IR ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
      2 0
      خدا بکمرتون بزند
    • مصحف شریف IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
      1 0
      و لکم فی القصاص حیات... صدق الله العلی العظیم
  • حامد IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    0 0
    آقای روحانی عزیز خیلی گل کاشتن.. اینم بیاد گلستان بکنه!خدا خیرت بده 8سال زندگیمون معلوم نشد بخاطره فشار از کجا اومد بکجا رف!اینم 8سال بیاد دیگه باید فاتحه مملکترو خوند..
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    5 0
    آقا منم با اعدام ومجازات مخالفم.. شاید منم روزی شهردارتهران شدم یک زن جدید ونو گرفتم خواستم بکشمش یکی دیگه جاش بگیرم... شایدم مدرک دکترا خواستم جعل کنم... شاید دلم خاست اختلاس کنم.. یا داداشم بانک ... رو بچاپه... آقا اصلا تا مسالمت آمیز هست اعدام چرا... بیایید باهم بخوریم
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    2 0
    حیف چوبه دار هست برای این خیانتکاران باید بندازنشون جلوی تمساح ها
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    2 0
    مفسدان اقتصادی باید به اشد مجازات برسند
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    1 0
    این اساتید که عنوان دکتر و فلان هم با خود دارند محصول دانشگاه های غربی و یا دانشگاه های وطنی که دروس آن باز برگرفته از همان غرب است . این فریاد آقای رحیم پور به همین موارد بر میگردد . که ای بابا که بعنوان شورای *عالی* انقلاب فرهنگی سالها جلسه تشکیل داده اید و حقوق هم دریافت کرده اید هیچ تغییری در برون داد دانشگاه نسبت به سابق که اساس انقلاب . انقلاب فرهنگی بود تا بعد به سیاسی و بقیه برسد . حاصل نشده . مسئولیت چهل سال گذشته و این قبیل حرف ها بر آمده از اندیشه های متصلب شده و ادعای انقلابی و از همه رسواتر تر حتی دین اسلام را به هیچ میانگارد این جناب معاون آن هم وزارت خارجه . که حقوق بشر را محصول غرب میداند و آگاهی ندارد که همین غرب با این ادعاهای کذائی چه جنایاتی در جهان انجام میدهند و از حاکمان مفسد و ظالم پشتیبانی میکنند . چه سواستفاده هائی از همین سازمان های باز کذائی که برای تحت فشار قرار دادن ملل و دولت های غیر همسو که خود ایجاد کرده اند میکنند . وای بحال سفرای ما بعنوان نمایندگان کشوری انقلابی و اسلامی از چنین معاونان وزارت خارجه ما رهنمود میگیرند . کاش کارنامه عملکرد فرهنگی سفارت خانه های ما هر ساله انتشار پیدا میکرد . تا ببینیم کی چکار کرده و چه حرفی زده اند . جوابگوی کاهلی ها . بی سوادی مدعیان . ترمزها و بیراهه های فرهنگی. که خسارت کلان و حق الناس و حق الله محسوب میشوند . بر عهده مسئولیت داران خواهد بود . و حتما حساب کشی میشود . میشود گفت اینان انقلاب را درک نکردند و بعنوان انقلابی بعد از انقلاب از سر ناچاری با چهره بزک کرده مسئولیت قبول کردند و عوارضش را همه جا شاهدیم . و با این افکار و دالان دادن ها مسیر برای دشمن فراهم میکنند و خیالش را راحت که افراد با افکار خودی در جاهائی مشغول کارند که پول از نظام میگیرند و اما کافیست یکجای مهم با حرفی و عمل و یا بی عملی کار برای ما آسان کند و بگوئیم دیدید که حق با ماست . این نظام با حقوق بشر مثلا مشکل دارد . چی از این بهتر . بقول خودم . دشمن خودی ه . با تاسف بسیار . فقط باید رنج برد .
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    1 0
    هنوز جای دلار جهانگیری درد میکنه
  • امین IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    0 1
    قطعا جهانگیری انسان کم حاشیه ایست و باتجربه گرانسنگ و رویکرد تعامل در شرایطی که فضای بین المللی بهتر از گذشته شده گزینه مناسبی است تا دیگران که تجربه از صفرباید آغازکنن
  • بی طرف IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    1 0
    اصلاح طلبان ستون پنجم دشمن و باقی مانده خان زاده های قجری هستند که بدلیل دشمنی دیرینه با رژیم پهلوی نقش مهمی در انقلاب اسلامی داشتند
  • حسین IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    1 0
    حزب اصلاح طلبان بر شما بر سرطان اصلاحات از اون روزی بترسین که رو شست پا وای بستید تا از کل مردم شریف ایران حلالیت بطلبیت
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    1 0
    اعدام میکنیم وضع اینه اگه اعدامشون نکنن چی میشه ! واویلا !!!!
  • ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    0 0
    بله اعدام لزومی ندارد اگه اعدام کنید تا حالا معضل فرار مغزها داشتیم از این به بعد فرار دزد ها خواهیم داشت. . باید بهشون پستهای بالاتر داد تا از تجارب ارزنده دزدیهاشون در دزدیهای کلان تر استفاده کرد.
  • یک انسان با عدالت IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    0 0
    وقتی یک آدم ندار چکش برگشتی بخورد می فرستن زندان به خاطر نداری..اون وقت یک آدمی که حق بیت المال بدوزد و هزاران نفر دیگه گشنه بخوابن آیا به نظر شما دوز و ندار باید حکمشان برابر باشد ؟؟؟؟ از نظر قرآن و قانون باید دزد به مجازات برسد در حد جرمش مجازات شود
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    0 0
    در چین هم مفسدین اقتصادی اعدام شده اما این مفسدین در بعضی مواد عقبه محکمی دارن وگول میخورن که حب دنیا ادیتشان میکنه
  • رضا IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    0 0
    آنکه حساب پاک است از محاسبه چه باک است. اونهایی که میگن عدام نا شاید از روزی میترسند که.......7355
  • حسن باجلان IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    0 0
    اقای جهانگیری؟ همه خواهران و برادران عزیزم قسمتون میدم به این شب ها مستند ارز 4200 رو حتما حتما تا اخر ببینید چه بلایی عامدانه سر مردم اوردن تا مردم قشر ضعیف از نظام چهره بد ببینند به گمرگ بنادر دستور داده شد تا مواد واقلام زیادی که مورد استفاده مردم هست بسته بمونه تا به مردم بگن اون دیوونه ترامپ بود بایدن خوبه بعد که به یکباره بار رو ترخیص کردن بگن دیدید بایدن چه خوبه ارزون شد همه چی
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    1 0
    احتمالا چون خودش یکی از این ها هست موافق اعدام این قبیل از افراد نیست؟
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    1 0
    با سلام آقای جهانگیری با چه رویی میخواهد کاندید شود خودش و هم حزبیایش را بیش از این خجالت زده نکند
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    2 0
    آره اعدام نکنید تا به همدیگه نگاه کنید و یاد بگیرید جای شما که درد نمیگیره عیش و نوشتون به راهه بچه هاتونم بهترین دانشگاههای اروپا. بدبختیش مال امثال من و این ملت بیچاره هست میخوای بگیم با گل بریم ازشون تشکر هم بکنیم
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    0 0
    آره اعدام نکنید جای شما که درد نمیگیره بدبختیش مال امثال منو این ملت مظلومه
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    0 0
    میخوای با گل بریم ازشون تقدیر و تشکر کنیم واسه بلایی که سر مردم میارن
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    1 2
    احزاب چپ و راست . یا همان اصلاح طلب و اصولگرا و پایداری در اصل یکی هستند بحث درگفتمان این احزاب موجود . سرگرمی مردم است
    • DE ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
      4 0
      جهانگیری گزینه مناسبی برای ریاست جمهوری در ۱۴۰۰ است// احزاب به چپ راست به راست چپ یا همان اصلاح طلب و کارگزارانتی ها از اصل یکی بودند و هستند اشتراک و اتحاد در بحث درگفتمان این احزاب موجود است . سرگرمی مردم و گشایش کارها کلید درجیب توسط ارباب و کدخدا و گرفتن شیتیل جزو پایه های اصلی این دو حزب است.
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    1 0
    فقط اعدام
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    0 0
    اقای بهاروند جناب ظریف زبان بلد هم یه وقتی به البرادعی پالس میداد نظرتون در این مورد ...
  • جانباز 60 ساله مستاجر IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    0 4
    کشورومردم رافدای جنگ جناحی کردید!! آقای اصولگرای دلواپس، مردم مثل شما جیبشون وسفره شون وحساب بانکی شون پرنیست وحقوق نجومی هم نمیگیرن!شمادلیل مخالفتتون بااف ای تی اف که نوعی خودتحریمی وهزینه برای کشوراست باادله وسند بگویید!!!
    • DE ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
      4 0
      جناب جانباز 90% مستاجر اگر مینوشتی شهید به جای جانباز بیشتر حرفت را قبول میکردم چون بالاخره مقام شهید خیلی بالاتره یک اسم مسلمونی هم مینوستی مثلا سید رسول طباطبایی . حالا شما میشه یکی فقط یکی از فواید غیر عشیره ای و قبیله ای و حزبی و گروهی برجام و مدافعان سند 2030 را بنویسی ؟؟ البته من دوتا شو خودم میگم اول دومی : سایه جنگ برکت انتخاب شدن آورد دوم اولی: دیوار کشی پیاده روها برای خیلی ها نان آورد...حالا شما سومیش را بگو:
  • DE ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    3 0
    تا به امروز کدام مفسد اقتصادی را اعدام کرده اید ؟ اگر منظورتان سلطان های مختلف سکه - قیر - دلار و ....است ، اینها نه تنها سلطان نیستند ! بلکه دربان کاخ سلطنتی هم نیستند ، اینان ابزار کار هستند ! آقا و آقازاده های پشت پرده این به اصطلاح سلطان های را اعدام کنید که این فسادها با حمایت این افراد انجام می گیرد ! که اگر اعدام کرده بودید اوضاع اقتصادی کشور این نبود .
  • حسین IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    0 0
    اگر اقای جهانگیری ریس جمهور بشود باید ۸ سال دعا کنیم و بنشینیم تا خداوند اقتثاد ما را درست کند
  • IR ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    0 0
    واقعا متاسفم
  • IR ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    1 0
    ما مدیون خون پاک شهدا و مقاومت دلیرانه مردم هستیم
  • IR ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    1 0
    هیچکسی از شما نظر نخواست که نظر بدهی جهانگیری تو این هشت سال هم معاون بود وهم ریس جمهور چه کرد؟ مردم را به فقر ودرمانگی تبدیل کرد!!! همین مانده که این بابا ریس جمهور بشود دیگه باید فاتحه هچه چی راخواند
  • سید علی اصغر IR ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    1 0
    باسلام. حتما خودت شما یا اطرافیانتان جزء باند اختلاس گران هستید که مخالف با اعدام مفسدان اقتصادی هستید
  • IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    0 0
    یارو اگر سواد دینی داشت می‌دانست که حد شرعی روی عنوان کلی رفته و کسی که مفسد اقتصادی هست و باید اعدام شود از قانون من درآوردی نیست
  • عدالت IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    1 0
    حق کاملا با شماست اعدام چیز خوبی نیست اما کسی که قتل عمد انجام می دهد چاره کار چیست؟ کسی که به جان و مال و نوامیس مردم تعرض می کند با او باید چه برخوردی داشت؟ اگر به جان و مال و نوامیس شما تعرض کنند بازم همین نظر را دارید؟ اگر جوابتان بله باشد قطع به یقین خودتان هم فاسد هستید
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    0 0
    جهانگیری گزینه مناسب ریاست جمهوریه؟ رو که نیست سنگ پای...
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    1 0
    آقای معاون ظریف، معلومه میان مردم زندگی نمیکنی. مردم به تمام اطرافیان رییس دولت از جمله تو بی اعتماد شدند چه برسد به آقای جهانگیری
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    0 2
    جهانگیری=عزت مردم ایران
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    0 0
    یا اعدام یا چوب
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    0 0
    اقای روحانی و ظریف و جهانگیری شرافتمندان ملت ایرانند چه برسد به آقای بهاروند
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    0 0
    اقای بهاروند وظیفه شما رسیدگی به امور خارجه است یا تصمیم گیری بر چگونگی اعمال جرم مفسدان؟ لطفا اگر توانشو دارید به وظیفه خودتون برسید.
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    0 0
    کسی نبود تو رو فرستادن برای اظهار نظرشون؟؟
  • داود امیری IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    0 0
    چقدر گستاخانه اسم جهانگیری را به عنوان گزینه مناسب ریاست جمهوری مطرح میکنند کاش مردم ایران هوشیارانه عمل کرده سوابق اسامی که برای کاندیداتوری ریاست جمهوری سر زبانها می افتد را از همین الان موشکافانه بررسی کنند تا مثل الان که با احساسات ولج بازی بدترین گزینه را انتخاب کردند در دام نیوفتند ودوباره بعد از چهار سال حسرت نخورند که کاش به فلانی رای نداده بودیم
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    0 0
    مفسدین اقتصادی مگر اعدام شده اند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    1 0
    معاون ظریف هنوز چوب برداشته نشده خودش رو لو داده. در ضمن از قدیم گفتن حرف دشمن رو بشنو برعکسش عمل کن اقای رییسی فقط اعدام مفسدان اقتصادی باعث بازگشت اعتماد به قوه قضاییه است لطفا کوتاه نیا که ترحم بر پلنگ تیزدندان ستمکاری بود بر گوسفندان
  • سیدحسین IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    0 0
    خدابخیر کنه احتمالا برادری،کس وکاری افتاده دست قوه قضاییه ساز اعدام نکنید سر میدن
  • سید جواد IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    0 0
    اختلاسگران = اصلاح طلبان
  • ناشناس IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    0 0
    سلام،توی این مملکت آنقدر اختلاص گر زیاده که فکر نمی کنم کسی به فکر قطع کردن دست کسی بیفته!؟روحانی چه گلی بر سر این ملت زده که جهانگیری بخواهد بزند!؟این استاد فقط در حال سکون است
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    1 0
    اکثریت مردم خواستار اعدام دزدان و فاسدان هستند و رای اکثریت مهمه نه افراد!
  • میرک IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    0 0
    جناب معاون الحق والانصاف به ناحق ان پست رااشغال کرده ایدمعلوم است که نه تعهدداری ونه سوادوبینش لازم راودرثانی توغلط بزرگی میکنی درخواست تعطیلی احکام الهی رامیکنی شماوامثال دست اموزغربیهاهستیدانهاهرچه القامیکنندشما همان رانوشگارمیکنیداین قبله امال شمانوکران غربیهانمیبینندهرروزهزاران زن وکودک پیروجوان دریمن سوریه فلسطین عراق افغانستان لیبی و.....بدستوروحمایت غربیهاوامریکابه خاک وخونکشیده میشوندپس اینهاضد حقوق بشری نیست ویافقطحقوق بشرباتعطیلی احکام الهی محقق میشودخجالت کارخوبی است که شمانه خجالت میکشیدونه حیادارید .
  • شریف زاده IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    1 0
    ** جهانگیری گزینه مناسبی برای ریاست جمهوری در ۱۴۰۰ است فقط یک کلمه از ایشان پرسیده شود ماشین اقتصاد که در دوره احمدی نژاد به ته دره سقوط کرده بود به جاده برگرداندند. یا چندلکد دیگر به آن زدند این دفعه واقعا به ته دره پرت کردند. اول ماشین اقتصاد را از ته دره بیرون بیاورند. سپس اداعای نشستن بر مسند ریاست جمهوری درسر بپرورانند.
  • حمید رضا داودوندی IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    1 0
    خیلی ممنون از راهنمایی شما جناب رئیس جمهور،شما چه گلی به سرملت زدید، که معاون اول تون بزنه،
  • DE ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    3 0
    جهانگیری گزینه مناسبی برای ریاست جمهوری در ۱۴۰۰ است// وقتی خبرهایی از این دست را میخوانم که مثلا جهانگیری میخواد کاندید بشه یاد اخبار رسانه ها می افتم که وال ها و نهنگ ها در اقیانوس خود کشی دسته جمعی کردند . حتما اونها هم جهانگیری دارند کسی پیشنهاد کرده بهش رای بدهید بعد خودکشی دسته جمعی کردند.که مجبور نشوند رای بدهند به جهانگیریشون. مردم شاهد باشید من با کفش رفتم رو فرش
  • KR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    1 0
    روغن خوراکی گیر نمیاد روغن ۳۰۰۰۰تومان یا مغازه ها ۱۰۰۰۰۰میدند که همونم دهتا در میون یه مغازه داره جواب مردما کی میده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس