کد خبر 1162251
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱
سردار صلح و مقاومت

در آستانه اولین سالروز شهادت سردار سلیمانی، مستند چهل قسمتی «سردار صلح و مقاومت» از شنبه به روی آنتن شبکه دو می‌رود.

به گزارش مشرق، برای گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس و همرزمان ایشان، به اهتمام امور بین الملل سازمان صدا و سیما و دفاتر نمایندگی سازمان در خارج از کشور، برنامه‌های فاخر، مستند و مصاحبه‌های متعددی روی آنتن شبکه‌های مختلف سیما خواهد رفت.

بیشتر بخوانید:

ماجرای هواپیمایی که به دستور حاج قاسم عربستان را زمین‌گیر کرد

این مصاحبه‌ها که به همت دفاتر نمایندگی سازمان در خارج از کشور با شخصیت‌های مهم سیاسی، دینی، جهادی و دانشگاهی انجام شده است، به زوایای متعددی از شخصیت سردار شهید اسلام حاج قاسم سلیمانی می‌پردازند که برای مخاطب جذاب خواهد بود. دفاتر نمایندگی سازمان در آلمان، آذربایجان، بوسنی، پاکستان، ترکیه، چین، روسیه، سوریه، عراق، لبنان، انگلیس، هند و نیویورک برنامه‌های متعددی را جمعا به مدت ۸ ساعت تهیه کردند.

مصاحبه با عاکف حیدرلی، جانشین رئیس حزب اسلامی آذربایجان، خانم نورسته ابراهیم اوا رئیس شاخه زنان حزب اسلامی جمهوری آذربایجان، عبدالحفیظ منصور عضو هیات مذاکره کننده دولت افغانستان با طالبان، احمد مسعود فرزند شهید احمد شاه مسعود قهرمان ملی افغانستان، مولوی مختار مفلح رئیس حزب نهضت اسلامی افغانستان، دکتر گورکان بیچن استاد دانشگاه کجالی استانبول، محمد ساواش مسئول تشکل اسلامی آب حیات ترکیه، الکساندر دوگین فیلسوف و نظریه پرداز شهیر روس، السکاندر ایوانف رئیس جنبش ضد جهانی شدن و فعال سیاسی روس، آناستاسیا پژووا مدیر پایگاه اطلاع رسانی محور مقاومت در روسیه، سید هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در کنار مصاحبه با شخصیت‌های مختلف عراقی و لبنانی از برنامه‌های مهم ارسالی دفاتر سازمان است.

بیشتر بخوانید:

ماجرایی که پای «حاج قاسم» را به تلویزیون باز کرد

مستند «سردار مبارزه با تروریسم بین الملل» تولید دفتر مسکو به همراه یازده گفت‌وگوی اختصاصی دیگر، پانزده مصاحبه و ۱۰ برنامه گفت‌وگو محور به مدت ۴۳۱ دقیقه تولید دفتر نمایندگی سازمان در سوریه، مصاحبه‌های ارسالی از دفاتر نمایندگی سازمان در نیویورک و پکن از دیگر برنامه‌های تولیدی و ارسال شده از دفاتر سازمان است. دفتر نمایندگی سازمان در پاکستان نیز تیزرهای مستند ویژه سالگرد شهادت سردار سلیمانی را به دو زبان فارسی و اردو تولید کرده است.

دفتر نمایندگی سازمان در عراق نیز با فراهم کردن امکانات فنی، آماده همکاری با شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی و فضای مجازی برای برقراری ارتباط مستقیم خواهد بود که روزهای جمعه و شنبه ۱۲ و ۱۳ دی انجام خواهند شد.

همچنین رابطه نزدیک سردار با ده‌ها شخصیت طراز اول سیاسی و جهادی عراق از شیعیان، سنی‌ها و کردها و خاطرات بسیار زیاد آنان از این شهید بزرگ، امور بین الملل سازمان و دفتر نمایندگی عراق را مصمم‌تر کرد که مستند «سردار صلح و مقاومت» را تولید کند. این مستند بر اساس اولویت مصاحبه و گزارش‌های مهم از حضور سردار در جبهه‌های محور مقاومت در عراق، سوریه و لبنان و سپس در برگیرنده تمام کشورهای دیگر که این شهید با افراد مختلف ملاقات داشته و آن‌ها خاطراتی از سردار دارند، است.

پرداختن به زوایای پنهان جهادی و تربیتی سردار که رهبر فرزانه انقلاب به نیکی از آن به عنوان "مکتب سلیمانی" یاد کردند و پایه گذاری بسیج مردمی در عراق و سوریه از دیگر موضوعاتی است که در این مستند ۴۰ قسمتی پرداخته خواهد شد.

نخبگان، آزادی خواهان و چهره‌های فرهنگی و اجتماعی مبرز کشورهای مختلف برای این مصاحبه‌ها انتخاب شده اند. همراهان، یاران و همرزمان سردار در میدان‌های نبرد هم در این مستند فاخر مقابل دوربین رفتند، افرادی که تا کنون آن‌ها را ندیده ایم و حرف‌های نغز و نابی از همراهی با سردار می‌گویند.

محورهای اصلی این گفت‌وگوها، نگاه ویژه سردار به عراق، حضور پررنگ وی در زمان حمله داعش، نگاه بین المللی و اسلامی سردار به قضایای مهم امت اسلامی، دشمن شناسی، تواضع، تدین و ویژگی‌های مکتب این شهید که در بیانات رهبر معظم انقلاب به آن‌ها اشاره شد و بررسی نحوه ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی به دست ایالات متحده در عراق است.

مستند ۴۰ قسمتی «سردار صلح و مقاومت» از شنبه ۱۳ دی، ساعت ۲۱ از شبکه دو سیما به مدت یک هفته هر شب روی آنتن خواهد رفت. بعد از پایان شش قسمت اول، این مستند به صورت هفتگی از همین شبکه پخش خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • هادی شادفر IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
    3 0
    سردار بزرگ سپهبدحاج قاسم سلیمانی یک اسطوره جهانی است که دنیای اسلام را بیدارکردباید راه جنگیدن بر دشمنان را به جهان اسلام یاد بدیم وهمیشه اسم وافتخارات اورانشان بدیم که سرداران اسلام جلوی دشمنان چه جور ایستادگی وکمر انهارا به خک می مالند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس