کد خبر 1164150
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
اعتراضات آمریکا

برگزاری انتخابات دور دوم سنا در ایالت جورجیا در روز سه شنبه و نشست کنگره برای بررسی نتیجه رای گیری الکترال در روز چهارشنبه، عرصه سیاسی آمریکا را دچار تنشی جدی کرده است.

به گزارش مشرق، روزهای اخیر را شاید بتوان از جهت اهمیت سیاسی برای آمریکا برابر روز سوم نوامبر (۱۳ آبان)، روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا دانست. «دونالد ترامپ»، رییس جمهور فعلی و بازنده انتخابات ۲۰۲۰ براساس نتایج اعلام شده رسمی و «جو بایدن»، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات مذکور و برنده این انتخابات با دو چالش بزرگ انتخابات دور دوم سنا در ایالت «جورجیا» و بررسی نتیجه آرای الکترال در نشست کنگره در ۶ ژانویه (۱۷ دی) مواجه هستند.

بیشتر بخوانید:

به گزارش «آکسیوس، فاکس نیوز و هیل»، مهم‌ترین خبرها و رویدادهای پیرامون انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا عبارتند از:
- انتقاد ترامپ از دیوان عالی: ترامپ در واکنش به اقدام اخیر دیوان عالی آمریکا مبنی بر جلوگیری از طرح پرونده دادخواست در مورد تقلب در انتخابات، گفت که از این اقدام دیوان عالی ناراضی است.
- ادعاهای انتخاباتی ترامپ در مورد انتخابات دور دوم سنا در ایالت جورجیا: رییس جمهور آمریکا که تاکنون ادعاهای مختلفی در مورد تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ مطرح کرده، از سرقت انتخابات در ایالت «جورجیا» ابراز نگرانی کرد.

وی گفت «نمی توان گفت که ما جورجیا را از دست دادیم؛ انتخابات دور دوم مهم‌ترین انتخابات در تاریخ کشور ماست.» ترامپ همچنین کارزار انتخاباتی خود در جورجیا را کارزاری علیه فرماندار دموکرات این ایالت خواند و گفت «سناتورهای دموکرات می‌خواهند جورجیا را به ونزوئلا تبدیل کنند.»
ترامپ در کارزار انتخاباتی خود در ایالت «جورجیا» تاکید کرد «دموکرات‌ها کاخ سفید را تصاحب نخواهند کرد و ما با تمام توانمان مبارزه می‌کنیم.»
- استعفای دادستان کل جورجیا: دادستان کل ایالت «جورجیا» که از سوی ترامپ منصوب شده بود، ۲ روز پس از انتقاد رییس جمهور به وی در مورد مسئولیت انتخابات، از سمت خود استعفا داد.
وی تماس ترامپ در مورد تغییر نتیجه انتخابات در این ایالت را نگران کننده خواند و متعهد شد اقدام‌های تحقیقی لازم در مورد تلاش ترامپ برای تغییر نتیجه انتخابات را انجام دهد.
- امید ترامپ به اقدام پنس در نشست کنگره: ترامپ ابراز امیدواری کرد «مایک پنس»، معاونش در نشست کنگره برای بررسی نتیجه رای گیری الکترال و صدور گواهی تایید، به نفع وی وارد عمل شود.
- نگرانی سناتور جمهوریخواه از کنترل دموکرات‌ها بر سنا: «چیپ روی»، سناتور جمهوریخواه آمریکایی گفت «کنترل دموکرات‌ها بر سنا به معنای درگیری تمام عیار سراسری است.»
- پیش بینی در مورد تشدید شکاف و تقسیم شدن حزب جمهوریخواه در پی تلاش برای به چالش کشیدن نتیجه رای گیری الکترال
- حمله جمهوریخواهان مجلس نمایندگان به ۲۱ نماینده این مجلس به دلیل تلاش برای انتخاب «نانسی پلوسی» به عنوان رییس مجلس
- توییت ترامپ در استقبال از معترضان: ترامپ با انتشار توییتی به استقبال معترضان به نتیجه انتخابات که قصد دارند روز ۶ ژانویه (۱۷ دی) در «واشنگتن»، تجمع و تظاهرات کنند، رفت.
- بررسی طرح استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا: در حالی که ۲ هفته تا پایان حضور ترامپ در کاح سفید باقی مانده، مجلس نمایندگان آمریکا، طرح استیضاح وی را بررسی می‌کند. «ایلهان عمر»، هدایت این طرح را برعهده دارد.
- هدف جمهوریخواهان معترض به نتیجه انتخابات: یک منبع آگاه در حزب جمهوریخواه، هدف نمایندگان و سناتورهای جمهوریخواه معترض به نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ را خیز آن‌ها برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ خواند.
- شکایت شرکت رای گیری «دومینیون» از «سیدنی پاول»، وکیل ترامپ به دلیل اتهام زنی به این شرکت و انجام تحقیقات مشابه علیه ترامپ و تیم حقوقی وی
- مخالفت دادستان منطقه «آتلانتا» با درخواست بررسی تماس‌های تلفنی ترامپ با وزیر خارجه ایالت «جورجیا» و سایر مقام‌های این ایالت برای لغو نتیجه انتخابات
- انتقاد شدید بایدن از ترامپ در کارزار انتخاباتی در ایالت «جورجیا»
- انتشار اطلاعات گمراه کننده جمهوریخواهان در مورد انتخابات دور دوم سنا در ایالت «جورجیا» در فیسبوک
- هشدار «باراک اوباما»، رییس جمهور پشیین آمریکا در مورد تهدیدهای ناشی از اقدام ترامپ مبنی بر تماس با مقام‌های این ایالت
- افزایش شمار سناتورهای جمهوریخواه خواهان به چالش کشیدن نتیجه رای گیری الکترال در نشست کنگره
- دستگیری سردسته گروه «پسران مغرور»، از گروه‌های حامی ترامپ به دلیل اعتراض‌های ماه دسامبر
- گمانه زنی‌ها در مورد اعلام نتیجه نهایی انتخابات کنگره تا ماه فوریه
منبع: میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    2 2
    چه شود
    • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
      2 2
      شتر در خواب بیند پنبه دانه
    • IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
      2 0
      ‌شتر اون جد و آباد غربگداته یانکی!!
    • IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
      1 1
      عجیبه ما که اصلا نگران نیستیم! من تازه دو کیلو آفتابگردون خریدم منتظرم آشوب اصلی تو آمریکا شروع بشه بشینیم تماشا تشویق هم بکنیم، آخ چه حالی بده!!! در ضمن بعلت گرانی دستمال توالت، پاسپورت آمریکایی هم خریداریم!!!! خخخخخخخخت
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    1 1
    باش خخخخخخ(:
  • عبادی IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    1 0
    ترامپ مگه حیثیت داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس