کد خبر 1166888
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰
نظر سه کارشناس داوری درباره اتفاقات دربی ۹۴/ پنالتی بود و بازیکن استقلال باید اخراج می‌شد؟

سه کارشناس داوری فوتبال ایران درخصوص قضاوت رضا کرمانشاهی در دیدار استقلال و پرسپولیس، نظرات خود را ارائه کردند.

به گزارش مشرق، تیم‌های استقلال و پرسپولیس عصر امروز (دوشنبه) در دیدار معوقه هفته هشتم لیگ برتر فوتبال به مصاف هم رفتند که این مسابقه به تساوی ۲ - ۲ انجامید.

اتفاقاتی در این دیدار رخ داد که برای بررسی این صحنه‌ها سراغ سه کارشناس داوری فوتبال کشورمان یعنی ابراهیم میرزابیگی، حیدر سلیمانی و حسین عسگری رفتیم. نظرات این کارشناسان به شرح زیر است:

حیدر سلیمانی:

* در نیمه اول و در صحنه‌ای در محوطه جریمه پرسپولیس، ابتدا توپ به پای مدافع پرسپولیس برخورد کرد و بلافاصله به دست این بازیکن خورد. طبق قانون جدید این هند نیست و اگر توپ مستقیم به دست می‌خورد آن وقت داور می‌توانست تصمیم بگیرد که پنالتی است یا خیر. بنابراین بهترین تصمیم را کرمانشاهی در این صحنه گرفت و اعلام پنالتی نکرد.

* در دقیقه ۲۸ سید جلال حسینی روی مطهری خطا کرد و داور می‌توانست کارت زرد به او نشان دهد. کرمانشاهی سعی کرد بازی را مدیریت کند، ولی طبق قانون باید به حسینی کارت زرد نشان داده می‌شد.

*  قضاوت داور بسیار مدیرانه و هوشمندانه بود و باید تبریک به او گفت. در نیمه دوم فقط یک صحنه حساس بود که در دقیقه ۵۵ رخ داد و عارف غلامی به درستی از داور کارت زرد گرفت. در این صحنه نیمکت پرسپولیس اعتقاد داشتند باید به مدافع استقلال کارت قرمز داده شود، اما به دلیل اینکه فاصله تا دروازه زیاد بود و موقعیت آشکار گل نبود، کارت زرد کافی بود.

* در صحنه گل استقلال که مردود اعلام شد، آفساید دیاباته خیلی آشکار بود و کمک داور به درستی پرچم زد.

بیشتر بخوانید:

تحلیل پیشکسوت استقلال از دربی ۹۴

ابراهیم میرزابیگی:رضا کرمانشاهی در نیمه اول بازی را به خوبی قضاوت کرد. او به صحنه‌ها نزدیک بود با فشار بازی عصبی نشد و خطاهای نیمه اول را به درست تشخیص داد و مشکل خاصی نبود. کمک داوران هم در نیمه اول دیده نشدند، چون آفساید یا صحنه خاصی نداشتیم که بخواهند پرچم بزنند. در نیمه دوم، بازی کمی افت و خیز داشت و داوری هم همین طور بود، اما هیچ کدام از چهار گل مشکلی نداشت کاملاً در شرایط سالم به ثمر رسید.

*برخورد توپ به دست بازیکن پرسپولیس در محوطه جریمه پنالتی نبود. دست بازیکن پرسپولیس در حالت عادی بود و ضربه توپ باعث شد دست او باز شود. بازیکن از دست خود برای کنترل توپ استفاده نکرد و محیطی را هم اشغال نکرده بود. در قوانین جدید داوری، اگر توپ در محوطه جریمه به هر طریقی به دست مهاجم برخورد کند، خطای هند است، اما برخورد با دست مدافع فقط زمانی هند می‌شود که عمدی در کار باشد یا دست فضایی را اشغال کرده باشد.

* در صحنه خطایی که سیدجلال حسینی انجام داد و نیمکت استقلال معتقد بود او باید کارت زرد بگیرد، تصمیم داور درست بود. چون یک برخورد معمولی در میانه زمین بود و کارت زردی نداشت، اما خب اعتراض نیمکت‌ها طبیعی است.

* خطایی که احمد موسوی روی بازیکن پرسپولیس انجام داد، مقابل یک حمله جدی را گرفت و به همین دلیل کارت زرد کاملاً به درستی به او داده شد.

*در دقیقه ۵۲ هم اوت به نفع استقلال بود و هم خطا که نیمکت پرسپولیس بی‌مورد اعتراض می‌کرد، اما مهم‌ترین صحنه بازی در دقیقه ۵۴ رقم خورد. موقعیتی که مهدی عبدی با رشید مظاهری تک به تک می‌شد و عارف غلامی او را متوقف کرد. درست است فاصله با دروازه زیاد بود، اما با توجه به سرعت بالای عبدی، این صحنه موقعیت آشکار گل محسوب می‌شد و نظر من به اخراج بازیکن استقلال بود هرچند داور به اخطار بسنده کرد. دقیقه ۶۳ هم مسعود ریگی می‌توانست کارت زرد بگیرد، اما داور کارتی به بازیکن استقلال نداد.

* اخطار محمدحسین کنعانی‌زادگان کاملاً درست بود و در صحنه دیگری سیامک نعمتی کارت گرفت، اما قبل از اعلام خطا برای استقلالی‌ها، خطایی روی بازیکنان پرسپولیس رخ داده بود که داور اشتباه کرد. همین صحنه نیمکت پرسپولیس معترض شد که اعتراض کردن اشتباه است، اما نظر نیمکت پرسپولیس به اشتباه داور، درست بود.

* گل دقیقه ۱+۹۰ استقلال هم که توسط شیخ دیاباته به ثمر رسید، آفساید اعلام شد که کاملاً درست بود.

عسگری: برخورد توپ به دست وحید امیری طبیعی بود و خطایی نباید اعلام می‌شد. همچنین مهدی عبدی در محوطه جریمه سرنگون شد که پنالتی رخ نداد.

* اعتراض فکری به داور مسابقه اصلاً اتفاق خوبی نبود و جلال حسینی نباید کارت زرد می‌گرفت.

*در صحنه برخورد محمدحسین کنعانی‌زادگان با مطهری خطایی رخ نداد.

* بازی دو نیمه متفاوت داشت و در نیمه  اول مشکل چندانی ایجاد نشد. مهم‌ترین اتفاق نیمه دوم این بود که باید به عارف غلامی به‌جای کارت زرد، کارت قرمز داده می‌شد.  بازیکن پرسپولیس در موقعیت مسلم گلزنی قرار داشت و اگر ما مدافع اخطاری را از صحنه حذف کنیم، نزدیک‌ترین مدافع حدود هفت متر پشت عبدی بود.

* در یک صحنه عبدی با دروازه‌بان استقلال درگیر شد که خطایی رخ نداد. مظاهری اقدام به دفع توپ کرد که پیش از رسیدن توپ، زمین خورد و عبدی روی زمین افتاد. وقتی یک اخراج از چشم داور مسابقه پنهان باشد، نشان می‌دهد عملکرد داور رضایت‌بخش نبود. کرمانشاهی نیمه اول را بسیار خوب کنترل کرد، اما نمی‌دانم چرا در این صحنه اتفاق افتاد و کسی به او کمک نکرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    9 15
    خواهشا از چند تا داور خارجی هم مصاحبه کنید تا روی این آبی ها که استاد هوچی گری هستند، کم بشه
    • IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
      14 3
      زور نزن عموئی " محمد رضا فغانی که ایرانیه و در ایران نیست که تحت فشار وزارت ورزش باشه : تو یکی از شبکه ها : کارشناسی کرد و پنالتی اعلام نشده به سود استقلال را تائید کرد. برای لنگیها ایده آله که همیشه نوید مظفری و سعید مظفری زاده کارشناس باشن. دست بازیکن سرخ نه جمع بود و نه در جای طبیعی قرار داشت و مسیر توپ را هم منحرف کرد : همه جای دنیا این یعنی پنالتی منتهی در ایران بستگی داره .
    • SE ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
      3 9
      تا اینجای لیگ داور به نفع کیسه و به ضرر پرسپولی بوده
  • رضا IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    7 9
    تو روزی که استقلال ادعاش میشد از داوری ضربه دیده بازهم سود کرد با اخراج نشدن غلامی بی دقتی بازیکنای پرسپولیس نبود امروز عدد جدید خلق میشد فقط کافیه تعویضای دو تیم رو ببینیم تا بفهمیم پرسپولیس دستش چقدر خالی بود
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    4 8
    الکیسه به لطف داور تساوی کرد.زنده باد زلزله که با همه کمبودها روی خیلی ها رو کم کردند. کرمانشاهی ....
  • مهدی IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    3 7
    حالا داور دیدید طرفدار استقلال است. عدم اخراج و کارهای احمد جرارد مساوی شد. پرسپولیس یا تداشتن بازیکن کاری کرد کارستان. داورها هم طرفدار استقلال هستند. فانون فوتبال هر هندی هند نیست.نادری یه عمد زد تو دست. داور فهمید اما بازهن کار خودش را کرد. گل محمدی و فکری در حد پرسپولیس استقلال نیستند.
  • AU ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    4 0
    خدا بگم چه کارت کنه نورالهی تک به تک و گل خالی
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    5 3
    در صحنه مشکوک به پنالتی دست بازیکن پرسپولیس پشت سرش بود بعد آوردش جلو و بازشون هم کرد که فضای بیشتری اشغال کنه،اگر شوت ناغافل بود درسته پنالتی نبود ولی این صحنه قطعا و عامدانه دستش رو باز کرد،متاسفانه بعضی پیشکسوتان داوری دیدگاه رنگی رو بر شرافت ترجیح میدن. چطور جلال حسینی بدون توپ موقعیت خطرناک استقلال رو میگیره و مستحق کارت زرد هم نیست ولی خطای وسط زمین موقعیت صد در صد گله؟
    • رضا IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
      5 2
      دوست عزیز چندتا پیشکسوت نگاه رنگی دارن؟ یعنی یدونه بیطرف توشون نیست؟؟ استقلال این بازی افتضاح بود
  • مهدی IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    1 7
    خواهشمندم از داور خارجی کمک بگیرید در مورد هند تا روی استقلالی ها کم شود. من موافقم فیلن را ببرن خارج نظر بدهند. چرا غلامی اخراچ نشد؟نمام شد توطیه استقلالی ها در مورد بابا مسعود.ایران فهمید امشب حق پرسپولیس را خوردند.احمد جرارد نفوذی استقلال است.چرا گل نزد. نقش دفاع استقلال بازی میکرد. راست یگو جند دلار گرفتی از الکیسه؟
  • جواد IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    7 0
    فکر میکنید چرا دفاع استقلال این قدر دست به عصا هست تو 18قدم چون تکون بخورن پنالتی میگرن بازیکن می ترسه ولی تیم مقابل ازاده خطا کنه هند کنه داور گارانتیشون کرده
    • فرهنگ IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
      0 0
      سلام به همه دوستان ، من یه استقلالی ام وهمه بازی های این تیم رو دنبال میکنم ، استقلال دیروز از ضعف مفرط عارف غلامی در دفاع ضربه خورد، تعويض ها بی فایده بود ، نظم تیمی نداشتیم ، بعد از گل اول ،تیم حریف بهتر از ما بود ومالک توپ ومیدان بود ،
  • کامران IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    6 0
    مشرق و ورزش 3 که در لنگی بودن معلوم الحال و شهره خاص و عام هستن، نمیدونم این میرزابیگی که داوریهاش برا پیروزی یاد همه هست چطور شدن کارشناس بیطرف و منجمله جناب عسگری که کثافت کاری های تابلوی کمیته داوران تحت ریاستش در سالهای اخیر در قهرمانی های پیروزی جای حرف و حدیثی نمیذاره
  • پرویز IR ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    1 0
    داور دوباره ببینند توپ مستقیم به دست امیری خورده اصلا به پا نخورد مگه کور هستند
  • سهیل IR ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    0 0
    من استقلالی میگم دو تیم مضخرف بودن استقلال افتضاح بود و بی نظم پرسپولیس دروازه خالی نمی زد تو گل که باعث شد استقلال یکی دیگه بزنه به هر حال بازی ضعیفی بود ۴ گل روی ۴ اشتباه فردی
  • اصلان IR ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    0 0
    نخستین تعویض استقلال در دقیقه ۴۶ شیخ دیاباته بجای احمد موسوی وارد زمین شد.دومین تعویض دقیقه ۶۵ محمد دانشگر بجای محمد نادری سومین تعویض فرشید اسماعیلی دقیقه ۸۰ بجای مهدی مهدی پور چهارمین تعویض داریوش شجاعیان هم در دقایق پایانی بجای ارش رضاوند آمد.   در واقع استقلال چهار تعویض خود را در چهار مقطع مختلف انجام داد که عملا در تضاد با قوانین جدید است. طبق قانون تازه، تیم ها امکان انجام پنج تعویض را دارند اما این پنج تعویض باید در سه نوبت انجام شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس