کد خبر 1169950
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۲
جنگنده های سوخو ۳۵ روسیه

سوخو ۳۵ یک جنگنده چندمنظوره اَبَرچابک تک‌خلبان ساخت روسیه با قابلیت مانور بالاست. همچنین می‌تواند در کمتر از پنج ثانیه سرعت خود را به صفر رسانده و کاملاً تغییر جهت دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 119
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 52
  • ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    هیچکدام از جنگده های سوخو شتاب، قابلیت انعطاف و چابکی در مانورهای با سرعت بالا در هنگام تعقیب و گریز را ندارند. فقط اهن پاره های متحرکند با وزن بسیار بالای غیر معمول با قدرت موتور بالا که کارائی ضعیف دارند و بسیار پرمصرفند در مقایسه با جنگنده های غربی.
    • IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      37 11
      اما نظر خود کارشناسان نظامی غربی خلاف این است!!!!!
    • IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      32 8
      هر احمقی میفهمه بهترین جنگنده امریکا که اف 22 باشه مقایسه کنه با این قول روسی مانور روسی بیشتره بورو نگاه کن برای امریکا بعد بیا مغز پوکت صحبت کن. در کل نور به قبر طراح میگ 29 و 25 بباره طراحیشون هنوز که هنوزه رو دستشون نیومده هر چیز شاخی میسازن بر پایه این دو جنگندس
    • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      41 2
      ولی تصاویر چیز دیگه ای میگه !!
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      35 3
      توی جنگنده مصرف سوخت و آلایندگی ملاک نیست، ملاک اینه بیش از هشتصد ضعف نداشته باشه اونم بعد چندین سال صرف پول و زمان
    • GB ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      83 9
      پس کلا چیزی از هواپیما نظامی نمی دانی شما عزیز.
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      19 1
      خخخخخخ خود غربی هاب ه قدرت و سرعت سوخو اعتراف میکنن،تو اومدی میگی نه؟خاک......
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      44 2
      اتفاقا تجربه نشان داده هر جا پای جنگ افزارهای روسی به میدان باز شود جنگ افزارهای غربی دستشان را به علامت تسلیم بالا می برند نمونه اش سوریه و ویتنام و کره را دیدیم که آمریکا با آن جنگنده های ب۵۲ چه افتضاح وشکست سنگینی را. بار آوردن شکست وتلفات سنگینی که آمریکایی‌ها از بردن نام آن هم وحشت دارند .
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      45 4
      فعلا خود پنتاگون گفته F-35 حدود 871 عیب اساسی داره که رفع نشده!! آشغال تر از جنگنده های جدید غربی خودشونن فقط به زور تبلیغات و هالیوود و اخبار جعلی میکننشون تو پای کشورهای خنگ یا وابسته!!!! اگه سواد دارین به انگلیسی سرچ کنین F-35 flies with 871 flaws
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      7 39
      جت ها و بمب افکن های روسی مثل سوخو توپولف میگ تکنولوژی بسیار قدیمی دارند حتی جدیدترین هاشون. شانس بیارند با اف 14 اف 15 اف 16 اف 18 اف 22 اف 35 رو به رو نشن والا نابودشون حتمی است
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      8 31
      همین اف 14 آمریکایی خودمون کافیست برای رو در رو شدن با سوخو 30 و سوخو 35 روس ها همشون و حریف
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      1 1
      اشتباه میکنی که اف-14 حریف سوخو-30 هستش و این حرفها. ایران 30 سال پیش دو فروند اف-14 که آن زمان تقریباً نو هم بودند به شوروی سابق داد تا رفاقت خودش رو نشون بده. شوروی خیلی خوشش آمد و لذت برد. بنابراین اف-14 سالها پیش به دست شوروی افتاد و امروز با نزدیک شدن یک سوخو-35 به هواپیمای اف-14، تمام الکترونیک پرواز اف-14 از کار میفته. در همان زمان جنگ ایران و عراق، با نزدیک شدن هواپیماهای میراژ اف-1 فرانسوی، سامانه هدفگیری اف-14 و رادارهایش دچار مشکل میشد. چون میراژ اف-1 جنگ الکترونیک قوی داشت.
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      11 2
      کاملا مشخصه شما طرفدار امریکا و غرب هستی و خاستی با تخریب هواپیماهای روسی یه جوری ذهن بقیه را به سمت غرب و امریکا اما خوشبختانه ادمای فنی و متخصص و با تجربه هستن که نظزر غیر فنی و نا اگاهانه شمارو رد کردن .لطفا خاستی نظر بدی اول تحقیق کن مطالعه کن بعد بیا ادای ادمای وارد را در بیار
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      11 2
      تکنولوژی ۴۰ سال پیشه اف ۱۴ رو با تکنولوژی روز سوخو ۳۵ مقایسه میکنید؟خدا شفا بده
    • شناس IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      11 14
      انگوشت کوچیکه صاعقه و آذرخش هم نمیشه!
    • علی IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      5 2
      تخصص شما ؟
    • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      5 1
      حالا شما خودتو زیاد ناراحت نکن
    • IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      6 2
      باز دوباره یه بحث کاملا تخصصی نظامی پیش اومد، تمااام نوابغ و نخبه های نظامی دنیا ریختند تو سایت مشرق.
    • Amin IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      5 2
      جنگنده های غرب به زور پول حرکت میکنن اونا آهن پارن ک اگه پول نباشه حرکت نمیکنن از لحاظ طارحی آیرو دینامیک فقط F_16 خوبه توی غربی ها ولی سوخو ها واقعا آیرو دینامیک کم نقصی دارن غرب همه چیز جنگنده رو فدای رادار گریزی کرده
    • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      3 0
      به به جناب کارشناس همه فن حریف ////یعنی باور کنم خدمت سربازی رفتی : گور پدر روسیه و آمریکا ولی خودمانیم شماها کی از رو میروید ؟ تا الان توی همرت یک بادکنک هواکردی ////
    • CA ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      0 0
      غول اینجوری نوشته میشه باسواد!!!حالا پیس پیس نظریه نظامی هم‌می ده در حد کارشناس!!!!
    • IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      2 0
      غرب بخوردت :))
    • علی IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
      1 1
      خیر دوست عزیز شما یه کم گرایشت به غرب هستش خود غربی ها می‌دونن جنگندهی روسی قویترین حریف برای جنگنده‌ای غربی مثلاً چیش خوبه اف‌ ۳۵که همیشه نصفه سوخت گیری می‌کنه به دلیل اینکه سوخت از بدنش می‌ریزه یا آف ۲۲که دریچه بردار رانشش فقط به سمت بالا و پایین حرکت می‌کنه قابلیتی که در جنگنده سوخو ۳۵ میبینی که در سرعت پایین انقد انعطاف پذیری به خاطر اینه که دریچه موتورش به همه جهات حرکت می‌کنه و همینم در سرعت بالا مانور پذیریشو زیاد می‌کنه این دوستمون شادی بلد نبوده جواب شمارو خوب بده عزیز بیا با من حرف بزن تا بهت سایت کنم جنگنده روسی حتی میگ ۲۹ از اف‌ ۲۲ آمریکا خیییییلی بهتر قویتره
    • حریم ولایت IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      0 0
      اینو شما بر اساس کدوم مبنای علمی میگی عزیز دل مقاله معتبری اگه هست بگید ماهم مراجعه کنیم به اون لابد تا الان هرچی تو دانشگاه بهمون یاد دادن اشتباه هست و شما رفتی این هواپیما و تست زدی و بالا پایینش کردی
  • ناشناس IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    فکر کنم یه F16 از پسش بربیاد . فعلا نیازی به F18 F22 F35 نیست . همون اف 16 کافیه تا بعد
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      24 1
      ممنون که از تجربیات خلبانیتون در اختیار مشرق گذاشتید
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      9 0
      جوری حرف میزنی انگار تمام هواپیماهای جنگنده آمریکا در اختیارته، نهایتا یک آدم علافی که نه تنها آمریکا بلکه توی همین ایران هم هیچی حسابت نمی کنند
    • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      53 6
      بد جور سوختیا
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      19 7
      همون F-35 بهتره تو گاراژ بمونه چون 800-900 تا عیب و ایراد داره یه پنجاه سالی طول میکشه رفعشون کنن!! خخخخخخخخخخخخ
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      1 0
      خیلی لافت الکی وبدون منطق واحساسی به نظر من رسد این غربی ها بالاف وگزاف وبزک جنگ افزارهایشان آنها را به خورد کشور ها می دهند .وگر نه آن طوری که آنها تبلیغ می کنندنیست .
    • Ehsan IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      8 4
      جیره خوارای استکبار
  • ناشناس IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    31 71
    وقتی میگ 25 و 23 حریف اف 14 نبودند اینم از پس F22 , F18 . F35 هرگز برنمیاد فعلا در نبردهای هوایی روسیه و پوتین بازنده ای تمام عیار هستند
    • IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      8 0
      اما در تنها رویارویی بین میگ 29 و اِف 18 در نبرد خلیچ فارس این اِف 18 آمریکایی بود که سرنگون شد! هرچند نه خلبان عراقی مهارت خلبان آمریکایی را داشت و نه امکانات میگ 29 با اِف 18 برابری می کرد! چون رویارویی در فاصله نزدیک بود و توان پروازی میگ 29 بیشتر از جنگنده آمریکایی بود اِف 18 سرنگون شد! ضمناً نظر خلبانان آلمانی و آمریکایی در پرواز با میگ های 29 آلمان شرقی که اینک متعلق به کشور آلمان هستند و مقایسه شان با جنگنده های غربی از نظر این خلبانان را مطالعه کن!
    • سروش IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      2 7
      فراموش نکنید این از روی اف 14 ساخته شده که یکی از خلبانان ناراضی دوران پهلوی به شوروی پناهنده شد و این تکنولوژی الان همین سوخو 35 شده!!! دانش در غرب هم رو به افول گذاشته همون طور که حقوق بشر از زمان دوران استعمارگران اروپایی زیر پا گذاشته شد. غربیها می دونن که دنیا بالا و پایین داره تا تونستند جنایت کردن و وقتی که دیگر ملل قدرت می گیرند اونها قوانین حقوق بشری رو سپر خودشون و جنایاتشون در گذشته قرار خواهند داد. تا کسی به اونها تعرض نکنه و انتقامی نگیره ولی انتقام ظلم ظالم گرفته خواهد شد.
    • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      5 1
      فقط به دلیل اینکه صدام مثل بن سلمان اعتقادی به اموزش های مدادم و سخت نداشت و له لطف احمقی شاه و چاپیدن امریکا از ایران بیش حد نیاز اموزش میدیدن و بچه با غیرت و با اخلاص اومدن ایران رایگان به بقیه یاد دادن
    • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      2 0
      متشکر، پهپاد آیندتونم ترکوندیم نیازی به تحلیل شما نبود
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      7 0
      همان زمان شوروی میگ ۳۱ را داشت که با رادار آرایه فازی‌اش و موشک آر-۳۳اش از پس اف ۱۴ با رادار پالس‌داپلر برمیومد ولی به عراق نداد؛ شما پرنده نسل ۳ میگ ۲۵ را با اف ۱۴ نسل ۴ مقایسه می‌کنی؟؟؟ درضمن سوخو ۳۵، مانورپذیرترین هواپیمای جهانه و هیچ هواپیمایی در داگفایت از پسش برنمیاد. البته در جنگ از راه دور احتمالا مغلوب هواپیماهای رادارگریزی مثل اف ۳۵، اف ۲۲ و سوخو ۵۷ می‌شه.
    • IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      4 1
      از نشانه های این حریف نبودن آمار شکارهای اف 14 از میگ 25 است .....از جمله التماس ایران به چین برای خریدن سیستم پدافندی در زمان جنگ ..... همچنین وجود نداشتن اف 14 های برای حضور در آسمان عراق ....البته بجز یک مورد که اونم برای پناهندگی رفته بود....خدایا ما را از شر مردم جاهل نجات بده......
    • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      39 2
      میگ ۳۰ سال پیشو باسوخو ۱۰ سال پیش مقایسه میکینی؟شما دیگه کی هستید
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      13 1
      خلبانان ایرانی ماهر و وطن پرست بودند
    • حسام IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      3 0
      ما ایرانیها فقط بلدیم اشکال بگیریم از صنعت سایر کشورها شما که کار بلد هستی چرا بهترشو نمیسازی
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      1 9
      اف 14 60 سال پیش ایران سوخو 30 و 35 جدید روسیه رو در ثانیه ای محوش می کنه
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      1 0
      تو از کجا این اطلاعات ناب را به دست آورده ای سعی کن ترشی نخوری چون ذهنت ممکن است مغشوش بشود ومزاجت سرد شود سعی می شود نظراتت در دانشکده های نظامی جهان ازاین به بعد تدریس شود.
    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      2 0
      تکنولوژی اف ۱۴ واسه ۴۰ سال پیشه.چجوری میتونه با سوخو ۳۵ روز مقایسه بشه
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      2 0
      پرفسور اف ۱۸ بازنشسته شده.اسمش سوپر هورنته
    • DE ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      1 2
      در تنها رویارویی بین میگ 29 و اِف 18 در نبرد خلیچ فارس هواپیمای میگ 29 شکاری و اف 18 بمب افکن بود و توان دفاعی چندانی نداشت.
  • سید IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    20 7
    نوع تکامل یافته نمایش ویکتور پوگاچف
    • IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      4 1
      این سوخو ها فقط به درد مانور و نمایش هوایی میخورن
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    3 7
    جنگنده های روسیه همیشه جلو آمریکایی ها کم میارن اون سوریه بود که اف 16 ترکیه سوخوی روسیه رو زد اونم از اف16 پاکستان که سوخو هند رو زد
    • IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      0 0
      درجنگ۱۹۷۳ و بعداز آن دهها جنگنده آمریکایی نیروی هوایی اسراییل با موشکهای روسی و هواپیماهای سوریه سرنگون شدند .این که دلیل نمی شود که آف ۱۶ آمریکایی جنگنده روسی را سرنگون کرد البته جنگنده روسی دردرموضع تهاجم وجدال با هواپیمای آف ۱۶ ترکیه نبود بلکه جنگنده ترکیه با فرصت طلبی واز پشت سر هواپیمای روسی رازد مثل اینکه مثلاً یک کودک از پشت سر بااسلحه یک قهرمان فوق سنگین وزنه برداری راهدف مرمی قرار دهد نتیجه کشته شدن قهرمان است پس باید بگوییم قهرمان ضعیف بوده درحالی که چنین نیست امریکاییها همان هواپیماهای مسافر بری بویینگشان هم بیشترین سقوط رادرجهان به خودشان اختصاص داده اند ودرمقام مقایسه با هواپیما های شرقی روسی بیش از ده برابر سقوط کسی کنند .سلاحهای غربی وامریکایی که الی ماشاالله نواقص بسیار فاحشی با سلاحهای روسی دارند.
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    7 7
    بهترین هواپیمای نسل چهارم، فقط اف 22 حریفش هست
    • حسن IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      1 1
      افرین
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    3 7
    باید 5000حداقل داشته باشیم
    • دانیال IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      7 0
      5000 عدد، تو زمان جنگ هم همچین عددی از یه جنگنده غیر منطقی و محال هست. میدونی جه عددی میشه و تعمیر و نگهداری آن، استانداردهای نظامی رو کیلومترها جا به جا کردی
    • IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      3 8
      فقط با 50 تا اف16 میشه هر 50000تاشونو زد. کمونیستا هنوزم که هنوز نتونستم یه جنگنده بسازن که بتونه با اف16 رقابت کنه
  • علی IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    17 0
    در ایران اکثر مردم خودشان رادرهرزمینه کارشناس میدانندونظرمی دهند.
    • اصغر IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      0 0
      بله صددرصد هم میتونند چشم حسود در بیاد
  • آرین NL ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    1 14
    جنگنده های روسی فقط کمی زیبایی دارند وگرنه هیچ جنگنده روسی فی الواقع حریفه جنده های آمریکایی نشده نمیشه ونخواهد شد وخوده روسها هم موجودات فاقد اعتماد هستند مثل هواپیماهاشون وچنانچه دیدید که هواپیماهای مسافربریشون رکورد سقوط رو در ایران شکستندوهیچکدوم رو هم گردن نگرفتند
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    1 9
    مانور و این جنگولک بازی ها در مقابل جنگنده های غربی هیچ کمکی به روسیه نمی کنه. وقتی موشک با قدرت راداری برتر و جنگ الکترونیک روش قفل کرد هی پشتک بزنه. منم ۱۵ سال پیش مثل شما فکر میکردم.
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    21 2
    ما شاالله چقدر کارشناس هوا فضا داریم -- که -- معتقد هم هستند به هر چی امریکایی باشه خوبه و هرکی امریکاییشو داره قویتره----- چارتا ویدئو تو یوتوب چه میکنه! کارشناسسس
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    3 1
    مشرق آخر ما از اینا خریدیم یا نه ؟؟
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    3 8
    این سوخو با این مانور خوشکل ! بهترین حالت سکون برای هدف قرار گرفتن توسط یک هواپیما یا هلیکوپتر و ... حتی ضد هوایی را ایجاد کرد ! این حرکات فقط برای نمایش خوبه و اگر این هواپیما مسلح باشد ، امکان انجام چنین مانوری را نخواهد داشت .
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      0 1
      این مدل مانورهای فوق سنگین برای داگ فایت هست، که در چند ثانیه، شکار را به شکارچی تبدیل می کند، در ارتفاع بالای ده هزار پایی، کدوم هلیکوپتری میتونه بره موشک شلیک کنه، شما تخصص از کدوم دانشگاه گرفتی؟؟
  • DE ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    6 17
    به درد همون نمايش ميخورن، آهن پاره هاي آشغال روسي، جنگ قره باغ نشون داد فاصله سلاح غربي و سلاح نمايشي روسي كجاست!
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      1 9
      جنگ قره باغ دو طرف سلاح روسی داشتن یکشیون حسابی تمرین کرده بودن یکشیون هم مثل صدام و عربستان فقط خریده بودن و الی با 4 تا دونه اف 14 نمیشد جنگید
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    1 17
    کاملا با دوستانم موافقم یه اف ۱۶ بسه
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    3 11
    روسیه هیچگاه جنگنده صادراتی خوبی نداشته
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    9 2
    بخریمش.... حالا که تحریم ها برداشته شده
    • امیین IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      2 3
      تحریمم نباشیم پوتین به ما نمیفروشه
  • بهنام IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    8 2
    مشرق، یه خبرهایی هست... راستشو بگو
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      1 8
      مفت نمی ارزه
  • حسین IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    7 1
    سوخو ۳۰ از پس اف ۱۶ و اف ۱۸ بر میاد
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    1 6
    مفت قیمت نجومیش، این رقص های جنگنده‌های آمریکایی و روسی و اروپایی فقط جهت دل بردن نظامیان کشورهای جهان سومه و فقط جهت فروش هر چه بیشتر و سود بیشتر.
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    10 0
    هرجنگنده ای نقاط ضعف ونقاط قوتی داره.سوخو مانورپذیری بالایی داره..اگرامکانات روز رواین جنگنده سوارکنند.عالی میشه
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    3 6
    در جنگ آذربایجان و ارمنستان سلاح های روسیه را دیدیم
  • عاشق میهن ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    5 2
    مشرق خبری از خریدهای نیرو هوایی داری ؟
  • NZ ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    1 0
    ما احتياج به توليد مشترک و ورود تکنولوژی هستيم بجای خريد. ايران امروز بايد از جنس توليد باشد و البته اين خودش برای شريکی که ادعای شراکت راهبردی دارد، مطمئنا ارزش منفعت استراتژيک بالاتری خواهد داشت تا منفعت مادی.
  • Sohrabi IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    سلام.این سوخو وآن سوخو برای قدرت بیشتر.واگر نه برای توی دهان غربی ها و طرفداران هواپیمای غربی ها همین هواپیماهای بومی خودمون کافیه..تا در بیاد چشم اونیکه نمی تواند سربلندی ایران و ایرانی روببیند.یا راه بیشتر دزدیدان را در قرارداد های هواپیمایی غربی می بینند
  • بنده خدا IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    3 0
    جنگنده های آمریکایی اگه خوب بودن اینقدر سقوط نمیکردن. نمیگم تکنولوژیشون پایینه یا کمتر از میگها و سوخوها هستن اما سقوطشون زیاده. اف ۳۵ که ایراداتش هم خیلی زیاده
  • رضا IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    این مانور همونطور که مشخصه بدون بارگیری موشک هستش و حتی سوخت مخزن هم تو حالت نصفه هستش و عملیاتی نیست این مانور توی حالت واقعی ، معیار اصلی توی جنگنده های فعلی قدرت رادار اونها هستش و رادار گریزیشون مطمئن باشید این جنگنده حتی در مقابل f15 هم توانی نداره چه برسه به هواپیماهای جدیدی مثل f22 , f35 حتی T50 جدید روس ها هم واقعا توان این موضوع رو نداره،
  • مجتبی IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    3 0
    اگر هواپیمای جنگی بخریم فقط سوخو نسل جدید تر با موتور تغییر بردار رانش و با توان تولید داخل.
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    2 1
    به اسلحه ها وادوات نظامی غربی بخصوص آمریکایی هیچگاه نمی توان اعتماد کرد چون مثل خودشان زوار در رفته هستند فقط سلاحهایشان را بسیار سنگین پر زرق و برق وباکارایی ضعیف تولید می کنند.
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 3
    فعلا که اف 22 از همه سرتره حتی از اف 35 وسوخو 35 بنظرتون آمریکا چرا اف 35 میفروشه اما اف 22 ن تو هر ارتشی یه رازهای سری باقی میماند
    • مجیدو IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
      0 1
      فعلاکه از رادارگریزیش براماهیچی نگو. بعدش خودمقامات یانکیهاگفتندجنگنده کوثربرای f22وf35مامیتونه خطرافرین باشه. پس به داشته های خودت بناز. کور خود وبینای دیگران نباش
    • IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
      1 0
      کوثرو با اف ۲۲ و اف ۳۵ مقایسه میکنید.خخخخخخخخخخ خاک.....
  • امیر IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    2 4
    درجنگ ایران و عراق و جنگ قره باغ مشخص شد که جنس آمریکایی ی سر و گردن بالاتره همین الان ایران با اف 14 که داره این هواپیما رو کنسرو میکنه
  • حمید IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    من نمیدونم این متخصصان صنعت هوایی که اومدن اینجا کامنت گذاشتن از کدام دانشگاه صنایع هوافضا فارغ التحصیل شدن که هنوز نمیدونن خود کارشناس های آمریکایی و اروپایی دارن میگن جنگنده های جدید روسیه و چین دارن دست برتری هوایی رو نسبت به جنگنده های آمریکایی بدست میارن ، کارشناس هاس های آمریکایی در مورد سوخو ۳۰ و ۳۳ و ۳۴ و ۳۵ و ۵۷ و میگ ۳۵ روسی و جی ۲۰ و جی ۳۱ چینی از واژه ی ( خطرناک و تهدید آمیز برای ناتو ) استفاده میکنن ، یعنی این جنگنده ها ( خیلی جدی گرفته میشن ) ، حالا طرف توی ایران ۴ تا بازی کامپیوتری هواپیمایی انجام داده و ۴ تا مجله هوایی خونده ، شده کارشناس ! بعد میاد اینجا برای ما اظهار نظر هم میکنه ! بابا از خودتون یه سوال بپرسید : بگو آخه من کی هستم ؟! ، چی حالیمه ؟! که دارم خلاف نظر کارشناس های آمریکایی حرف میزنم و جنگنده های جدید روسی و چینی رو دست کم میگیرم ؟!
  • ابراهیم IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    3 1
    درست جنگ افزار در جنگ خیلی تاثیر دارد ولی اگه عرضه وانگیزه نباشد مفت هم ارزش ندارد در جنگ تحمیلی دیدیم خلبانان جان بر کف با آف ۴ها چه بر سر رژیم بعث آوردن در حالی که آنها تجهیزات بروز غرب را داشتن
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    3 0
    چیز حقیه
  • حسین ازارومیه IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    اقااینها..را ول کن انشاالله کشورمامیتواندسوخو35بخردیاهمون فیلم به مامیرسد سوخو35واقعاعالیه نمیدونم چرامسئولان کشورماتلاش نمیکنندسوخو35رابخرندالان ایران نیازجدی به جنگنده بروزدارد
  • علیرضا۱ IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    هروقت نظری میدهم برای دیگران نظرم رانشان نمی‌دهید ولی به هر حال میخواهم به جناب شناس عرض کنم جنگنده آذرخش وصاعقه یک جنگنده نظامی و آموزشی هستند یعنی هنوز ایراداتی دارند این را از خلبانان باتجربه ای که در ایران وجود دارند بپرسید اونها وجدانی قبول دارند که جنگنده های آذرخش وصاعقه ضعف های بسیار دارند
  • حسین ازارومیه IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    2 1
    مشرق یک روزاینجوری توایران این جنگنده قدرت نمای بکنه یعنی میشه ایران هم سوخو35داشته باشه جنگنده پرقدرتی است عالی عالی
  • شعبانی US ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    1 3
    همچین چابک بنظر نمیرسد ، خیلی سنگین و یقورت وتنبل مینمود ! بنظرم اف 5 های قدیمی ارتش ما ازاین چابک تر باشن ، حال اف ۱۴و۱۶ و بویژه ۲۲که جای خود دارن !! احتمالا روسیه بهتون انداخته و مجبورین تعریف کنین !!
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 1
    عجب دعوای سرجنگنده هایه روسیه وامریکا هرکی ندونه میگن رو دست پراید ایرانی بلند شدنه عجب ملتی هستیم ما بدوووو برو ته صف پراید وپژو بخرتا گرونش نکردنه یکی بخر بتونی زمان تحویل دوبل بفروشی که مسبب گرونی بدتربشی بدووو تموم شددد
  • رضا IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    2 0
    سلام سر هیچ دعوا نکنید شوروی یا روسیه بعلت گسترش طولی جغرافیایی حدوداً 10 ساعت نیاز به نیروی هوایی قدرتمند و موشکی توانمند می‌باشد که در هنگام هرگونه حمله ای بتواند در کوتاه ترین زمان به مقابله بپردازد.
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    2 0
    عجب جنگنده ای خوش به حالشون
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    1 1
    بنظرمن آینده به پهپاد تعلق داره
  • افشین IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    2 2
    نه غربی ها و نه روس‌ها هیچکدوم پسرخاله ی ما نیستن پس الکی به هم وصله نزنیم اما درکل همونقدر که ماشین‌ها و هلیکوپترها و هواپیماهای مسافربری و سایرتکنولوژی های غربی عموما پیشرفته تر هستن پس نتیجه معلومه در ثانی توجه داشته باشید که این تسلیحات چیزهایی هستن که رو میکنن و برای فروش میزارن تسلیحاتی که برگ برنده محسوب میشن حالا حالاها رو نمیشه
  • رجب IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    2 1
    ایران هم میتواند همانند سوخوحتی بهتر درست کند. این نیرویی که دارد میتواند.
  • آرش IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    4 1
    چقدر کارشناس نیرو هوایی زیاد داریم....
    • سیاوش LU ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      0 1
      من کارشناس نیستم ،ولی یه سوال برام پیش اومده ، بنظرتون ۵ ثانیه زمان زیادی واسه هدف قرار گرفتن یه جنگنده نیست ، که بتونه تغییر مسیر ۱۸۰ درجه ایی بده؟؟؟
  • محسن IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    خارج از تعصب هواپیمای غربی چه مسافربری چه جنگی خیلی بر روس ها برتری دارد درسال ۱۹۷۹ میلادی ۸۴ فروند اف۱۴ ۲۵۰۰فروند هواپیمای روسیه را حریف بود۱ف ۱۴ در فاصله ۳۰ میلی با موشک فونیکس همزمان قادر است ۶ هدف هوای را بزند روسیه۶ سال بعدمیگ ۲۵ را وارد بازار کرد مقابل اف ۱۴ با سقف پرواز خارج از جو
  • اکبر IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    2 2
    در جنگهای نظامی آینده هیچ احتیاجی به سوخو و ...نیست با استفاده از ربات های جنگنده و بدون سرنشین تکلیف جنگ و... مشخص می شود بهتر است روس ها و... روی این مسائل سرمایه گذاری کنند. قرن آینده قرن علم و تکنولوژی و... خواهد بود.
  • علی IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    1 3
    آشغال تر از هواپیمای روسی وجود نداره F4 وF5قدیمی خودمان از میگ های 29 روسی که به ما فروختن خیلی بهتره
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 1
    کاش هیچ کشوری حق درست کردن صلاح نداشت چون همشون واسه کشتن و جان گرفتنه.دنیای عاری از صلاح و زور دنیای بهتریه
    • IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      0 0
      عشقی این ها گفتی برای عهد حجر وغار نشینی است باید برگردی به آن دوران
    • مرد جنوب IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
      0 0
      احسنت
  • سعید IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    یکبار نشد واقعا نمونه درگیری واقعی بین سوخو و اف ۱۸ را ببینیم،یا کارکرد واقعی s300یاs400پدافند روسیه را در مقابل افهای امریکائی یا اسرائیلی.ففط مانور دیدیم.
  • Babak IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    سلام الان که میتونیم تجهیزات نظامی بخریم چرااینقدر مس مس میکنیدودنبال خرید سوخو ۳۵ نمیروید
  • جواد IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    1 1
    زنده باد روس پاینده باد امریکا
    • مجید IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
      1 0
      پاینده ایران لعنت برامریکا واذناب داخلی وخارجی.
  • فرهاد IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    این جنگنده ها مانور پذیری خوبی دارند ولی این تاکتیک و مانورها واسه جنگ جهانی دوم خوب بود.باید دید آیا در نبردهای هوایی و یا زدن دقیق اهداف زمینی که مربوط به رادار و لیزر و کامپیوترهای هواپیماست قابلیت کافی هم دارند یا خیر.
  • علی IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    ببینید دوستان خلبان جنگنده رو کنترل می‌کنه یه خلبان تجریش زیاده بلده حسابی باهاش مانور بده یکی بلد نیست در جنگ ایرانو عراق هردو کشور از جنگنده‌ای غربی استفاده میکردند جنگنده روسی هم داشتن اما چون خلبانهای ایران تجربه بهتری داشتن یه اف‌ ۵ایران یا اف‌۴حریف میراژ های فرانسه میشد به راحتی مخصوصا اف‌۱۴ هردو کشور جنگندهاشون خوبن اما سوخو ۳۵به خاطر رادار قویترین و اینکه روسیه مناطق کوهستانی داره شبیه به ایران پس در نتیجه سوخو ها برای خرید گرینه های بهتری هستند به درد ایران بهتر میخورن
  • احسان IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    1 0
    چقدر کارشناس هوا فضا خخخخخخ
  • اسداله IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    گور پدر هر چی غربی وشرقیه پراید ۱۰۰ میلیون سوار بشید .خخخخخخخ
    • IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
      0 0
      پیشرفته ترین جنگنده ای که امریکا بهش افتخار میکنه اف ۳۵ هستش که شبکه تلویزیونی و چندتا از کارشناسان نظامی امریکایی خودشون اعتراف کردن که اف ۳۵ بالای ۸۰۰عیب داره چه به برسد مدلای پایین تر خخخخخ
  • حسین ازارومیه IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    راست بگو ایران میتواندازاینهابخره یانه این بگو سوخو35رنگ ایران رامیبیندیافقط بایدازروی فیلم نگاه کنیم
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    تاجایی که ماشنیدیم ودیدیم جنگنده های روسی آشغالن مگه اف 5ایران نبود جنگنده رویی رو بااون یرعت ودب دبه ادعا اونم نه باموشک بلکه رگبار بست بهش.. یاهمبن میگ 29 آشغالتر ازش نیست سوخو57هم که تکلیفش روشنه. درمورد سوخو34موضوع فرق میکنه میشه گفت قابل خریده سوخو30هم بدک نیست.. فکرنکنید چون سوخو35عددش بیشتره بهتر هم هست روسیه درطول تاریخ نشون داده جنگ افزار خوب روبه خارجی هانمیده به ایران که اصلا..مثلابهترین بالگردهای میل می رو خودش وهم پیمانانش دارن همون مدل رو آشغالترش. رو به مشتری خارجی میده ولی به عددوبه حرف میگن مدل بالاتر.. درعمل نصف کارایی بالگردهای خودشو شرکاش ندارن... ایران جزو شرکاش نیست... اصلاطور دیگه نگاه میکنن
  • مجید IR ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 1
    شرکت سوخو فعلا بهترین عمل کردتو ساخت هواپیماهای جنگنده داشت وشرکت امریکاهی بادوزدیدنیا اشتراکی از روسها گرفتن تا اف۲۲ بتونه یکمانورکبرارونمایش بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس