پرچم روسیه نمایه

وزارت امورخارجه روسیه در بیانیه‌ای از دولت جدید آمریکا خواست تا پیمان کاهش تسلیحات تهاجمی راهبردی را برای پنج سال دیگر تمدید کند.

به گزارش مشرق، وزارت امورخارجه روسیه امروز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای ضمن انتقاد شدید از رویکرد دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین آمریکا در زمینه کنترل تسلیحاتی از دولت جو بایدن درخواست کرد تا به تمدید پیمان کاهش تسلیحات تهاجمی راهبردی یا استارت-۲ برای پنج سال دیگر بپردازد. 

بیشتر بخوانید:

بایدن به دنبال تمدید پیمان نیواستارت

وزارت امور خارجه روسیه در ادامه همچنین تاکید کرد: دولت پیشین آمریکا در عرصه کنترل تسلیحات، بطور هدفمند و عمدی به نابودی نظام‌های قراردادی پرداخت که امکانات واشنگتن برای افزایش توانمندی تسلیحاتی و برتری واشنگتن در این باره را محدود می‌کردند باتوجه به سیاست‌های مذاکراتی غیرسازنده و خصمانه دولت قبلی آمریکا به ریاست ترامپ در مساله تمدید پیمان محدودیت تسلیحات تهاجمی راهبردی یا استارت-۲، واشنگتن برای این پیمان که آخرین ساز و کار بین المللی برای کاهش متقابل زرادخانه‌های هسته‌ای و موشکی دو قدرت بزرگ هسته‌ای است، سرنوشت بدی را در نظر گرفته بود.

در بیانیه آمده است: ما به نوبه خود تمدید پیمان کاهش تسلیحات تهاجمی راهبردی با مواضع واقعگرایانه را خواستار هستیم. معتقدیم که این پیمان در همان شکلی که امضا شده است می‌تواند تمدید شود و تمدید اعتبار آن برای حداکثر زمان پیش بینی شده در آن یعنی دوره پنج ساله را ترجیح می‌دهیم.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس