کارمندان مجلس نمایندگان آمریکا محکومیت ترامپ را خواستار شدند - کراپ‌شده

ده‌ها نفراز کارکنان مجلس نمایندگان آمریکا که روز ششم ژانویه از نزدیک شاهد خشونت‌ها بودند، در نامه‌ای ضمن مقصر شناختن ترامپ در تحریک حمله به کنگره، از سناتورهای آمریکایی خواستند رئیس‌جمهور سابق را در جلسه استیضاح محکوم کنند.

به گزارش مشرق، ده‌ها نفر از کارکنان مجلس نمایندگان آمریکا به یکدیگر پیوسته و از سناتورها خواسته‌اند ترامپ را در جلسه استیضاح محکوم کنند.

تاکنون بیش از ۱۵۰ نفر از کارکنان مجلس با اعلام این که ترامپ را مستقیماً مسئول تحریک به شورش علیه کنگره در روز ششم ژانویه می‌دانند، نامه‌ای را خطاب به سناتورها برای محکوم کردن وی امضا کرده‌اند.  

بنابر گزارش وبگاه خبری «هیل» وابسته به کنگره آمریکا، وابستگی حزبی این افراد بلافاصله مشخص نشده اما به گفته یکی از آن‌ها اغلب امضاکنندگان را دموکرات‌ها تشکیل می‌دهند.

بنابر این گزارش، این نامه که نسخه‌ای از آن به دست هیل رسیده، درخواستی دوحزبی از طرف کسانی است که روز ششم ژانویه خشونت را بعد از حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره تجربه کردند.

در پیش‌نویس این نامه آمده است: روز ششم ژانویه ۲۰۲۱ محل کار ما مورد حمله گروهی خشن قرار گرفت که تلاش داشتند شمارش آرای الکترال کالج را متوقف کنند. این گروه را دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق و متحدان سیاسی او، که ما هر روز از کنار برخی از آن‌ها در راهروهای محل کار خود می‌گذریم، تحریک کرده بودند.

در ادامه این نامه، وضعیت این کارکنان در روز حمله به کنگره توصیف شده که چطور پشت صندلی‌ها و زیر میزها و یا در دفاتر خود مخفی شده بودند و سایرین هم در تلویزیون شاهد این آشوب بودند و سراسیمه سعی می‌کردند با مدیران و همکاران خود که در حال فرار برای نجات جانشان بودند، تماس بگیرند.

در این نامه همچنین از ترامپ به دلیل طرح ادعاهای بی‌اساس درباره تلقب گسترده در انتخابات انتقاد شده و از سناتورها درخواست شده او را محکوم کنند.

آن‌ها نوشتند: به عنوان کارمندان مجلس نمایندگان آمریکا ما برای محکوم کردن ترامپ رای نداریم اما سناتورهای ما دارند. به خاطر ما و به خاطر کشورمان، می‌خواهیم که آن‌ها به محکومیت رئیس‌جمهور سابق رای دهند و او را از تصدی منصب (دولتی) برای همیشه محروم کنند.

این درخواست در حالی مطرح شده که رسانه‌های آمریکا بامداد سه‌شنبه (به وقت تهران) گزارش دادند مجلس نمایندگان آمریکا بندهای استیضاح رئیس‌جمهور سابق آمریکا را تحویل مجلس سنا داده است. 

پیش از این رسانه‌های آمریکا گزارش دادند روند محاکمه ترامپ در این مجلس به دلیل نقش‌آفرینی او در حمله مرگبار معترضان به ساختمان کنگره از روزهای آینده آغاز خواهد شد. با این حال، نماینده‌های جمهوری‌خواه مجلس سنا خواستار به تأخیر افتادن روند رسیدگی به این پرونده شده بودند.

«نانسی پلوسی»، رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا پنجشنبه هفته قبل با درخواست برخی قانونگذاران جمهوری‌خواه برای صرفنظر از پیشبرد طرح استیضاح ترامپ در مجلس سنا مخالفت کرد. 

برخی از تحلیلگران می‌گویند استیضاح و محاکمه ترامپ در مجلس سنای آمریکا از آن جهت حائز اهمیت است که می‌تواند از بازگشت او به قدرت جلوگیری کند.

تصویب استیضاح ترامپ در مجلس سنا نیازمند کسب رأی موافق دست‌کم دو سوم سناتورها (۶۷ سناتور) است. از آنجا که این طرح مخالفان زیادی در میان سناتورهای جمهوری‌خواه دارد بعید است که محاکمه ترامپ در مجلس سنا به تصویب برسد. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    0 0
    همه می دانند ترامپ محبوبیت مردمی دارد در میان امریکایی ها بایدن یک حرکت اشتباه یا اضافی داشته باشد همین وضعیت فعلی را نیز از دست می دهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس