کد خبر 1176608
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
توزیع گوشت قرمز ۷۰ هزار تومانی از اول اسفند/قیمت مرغ و تخم مرغ تا چند روز آینده به نرخ مصوب می رسد

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با بیان اینکه برای تنظیم بازار گوشت قرمز از ابتدای اسفند، توزیع می شود گفت: قیمت مرغ و تخم مرغ درچند روز آینده به نرخ مصوب خود خواهد رسید.

به گزارش مشرق، محمدرضا طلایی امروز در نشست خبری با اشاره به وضعیت مناسب تامین نهاده های دامی در کشور گفت: ۳ میلیون تن نهاده با ۴۱ کشتی از بنادر جنوبی و ۷۴ کشتی از بنادر شمالی کشور برای تامین نیاز مرغداران و دامداران وارد شده است.

بیشتر بخوانید:

نرخ هر کیلو گوشت گوسفندی به ۹۵ هزار تومان رسید

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام ادامه داد: در ۴ ماه ابتدایی سال جاری مشکلاتی برای تامین ارز نهاده های دامی داشتیم و حتی بانک مرکزی هیچ ارزی را به ما اختصاص نداد اما از مرداد ماه وضعیت تامین نهاده ها نسبتا مناسب شد.

طلایی تصریح کرد: این شرکت از تمام ارزهای اختصاصی بانک مرکزی حتی ارزهای مربوط به کشورهای عمان، اراک، هند و روسیه استفاده کرده و کالای مورد نیاز را وارد کرده است.

وی در ادامه در ارتباط با وضعیت تامین جو در کشور گفت: با توجه به کمبودهای مقطعی که وجود داشت، شرکت پشتیبانی امور دام ذخایر خود را در بازار عرضه کرد همچنین شرایطی فراهم آورد که واردات این محصول برای واردکنندگان به صرفه باشد تا ظرف مدت کوتاهی بتوانیم نیاز کشور را تامین کنیم.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام همچنین در ارتباط با دلایل عدم واردات جو از کشور عراق تصریح کرد: بر اساس نمونه برداری های انجام شده از جو عراقی مشکلات کیفی در محصولات آنها وجود نداشته است اما با این وجود مسئولین عراقی باید به ما اجازه بدهند تا این نهاده ها را به طور کامل و کامیون به کامیون به تایید سازمان دامپزشکی و استاندارد برسانیم که هم اکنون در حال چانه زنی هستیم.

وی افزود: قیمت جو عراقی مناسب است و در صورتی که به توافق برسیم از این کشور وارد خواهیم کرد.

قیمت مرغ و تخم مرغ در چند روز آینده به نرخ مصوب خود می رسد

طلایی با بیان اینکه قیمت مرغ و تخم مرغ تا چند روز دیگر به نرخ مصوب خود خواهد رسید، عنوان کرد: از روز شنبه قیمت مرغ به نرخ مصوب خود در تمام فروشگاه ها خواهد رسید و قیمت تخم مرغ نیز به زودی به نرخ مصوب خود می رسد.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام تاکید کرد: برای کنترل بازار مرغ و تخم مرغ در کشور اقدام به تنظیم بازار این محصول در تهران می کنیم که این امر خود منجر به تنظیم بازار شهرستان ها خواهد شد. هر چند که به صورت موردی در برخی از استانها نیز محصولات تنظیم بازاری عرضه می شود. 

وی در ارتباط با وضعیت تولید مرغ برای روزهای پایانی سال گفت: ۱۲۰ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شده است که با توجه به افزایش مصرف در تعطیلات نوروزی، میزان جوجه ریزی در ماه بهمن و اسفند به ۱۳۰ میلیون قطعه خواهد رسید.

طلایی در واکنش به احتمال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین نهاده های دامی، گفت: دولت تا به امروز هیچ برنامه ای برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به ما اعلام نکرده و ما نیز تمام برنامه ریزی های خود را بر اساس همین نرخ ارز انجام می دهیم.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام افزود: در صورتی که برنامه ای برای حذف این ارز وجود داشته باشد لزوما نباید منجر به افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ یا گوشت در بازار شود زیرا دولت از محل این آزادسازی یارانه در اختیار تولیدکنندگان و مصرف کنندگان قرار می دهد.

توزیع گوشت قرمز ۷۰ هزار تومانی از اول اسفند

وی گفت: از ابتدای اسفند گوشت منجمد وارداتی به قمیت ۷۰ تا ۷۵ هزار تومان در میادین میوه و تره بار توزیع می شود تا به کاهش قیمت این محصول کمک کند.

طلایی در پاسخ به سوال خبرنگار که چرا تنظیم بازار نرخ ۱۲۰ هزار تومانی برای گوشت قرمز منجمد وارداتی تعیین کرد و این امر خود منجر به افزایش قیمت ها در بازار می شود گفت: بنده نیز موافق این موضوع هستم و این موضوع در تنظیم بازار مطرح و مصوبه یاد شده اصلاح شد و از این به بعد قیمت گوشت وارداتی بر اساس مدارک مثبته تعیین می شود.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام در ارتباط با قیمت تخم مرغ تصریح کرد: قیمت مصوب هر شانه تخم مرغ در میادین میوه و تره بار ۳۰ تا ۳۲ هزار تومان و به صورت بسته بندی ۳۶ هزار تومان به فروش می رسد. همچنین قیمت مرغ ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است که این محصولات بدون محدودیت عرضه می شوند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 43
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 24
  • علی IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    7 0
    بر پدر و مادر کسی لعنت که وعده گوشت ۷۰ هزار تومانی را از اول اسفند به مردم می دهد و عملیاتی نکند
  • گاودوست! IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    0 0
    از یک گوسفند پرسیدند راه حل تولید سویا و ذرت چیست؟ گوسفند گفت حتی گاو هم میدونه راهش واردات نیست.راهش شیرین کردن آب اقیانوس هند و کشت سویا و ذرت در بیابان های وسیع جنوب کشور در استان های پهناور فارس و کرمان و خوزستان و سیستان و هرمزگان است.عجیبه که گوسفند و گاو هم راهکار حل مشکل را میدانند ولی بازهم عده ای اصرار در واردات سویا و ذرت دارند!
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    11 6
    به خدا قسم گوشت را خریدم کیلویی 145هزار تومان متاسفانه رو برای مسئولین عادی شده وهیچ مواخذه ای هم درکار نیست
  • فرهاد IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    5 0
    لطف کن آدرس قصابی را با آدرس دقیق بنویس تا مردم برن بخرن بابا خواب پریشان دیدی شب برو چیش بوس کن بخواب
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    13 0
    گوشت متجمد با منت و صفی 70 هزار تومن دولت راستگویان اعتدالیون
    • IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
      4 6
      بذار سال دیگه باقرتون بیاد ببین چه گلستانی میشه اینجا.فعلا تمام مشکلات تقصیر اصلاح طلبان هست .سال دیگه این موقع تقصیر کی میشه؟
    • وطن پرست DE ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
      2 2
      ریسی میومد دلار می شد ۵ تومن نه ۳۰ تومن. بفهم. احمدی نژاد که دیگه هم قبولش نداریم صف سیم کارت های ۴۰۰ هزارتومنی رو برچید. داشت همه ملت رو هم خونه دار می کرد که یک دفعه شماها هوس کنسرت کردید.
    • IR ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
      1 0
      رئیسی هست دیگه سه ساله که اومده از وقتی اومد دلار ۱۲ تومنی شد ۳۶تومن دولت تا ۲۳ تومن اوردش پایین
  • حسن IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    13 2
    احسنت بهار میخان جو وارد کنن دامدارا نابود شدن رفت جو کیلویی ۶۲۰۰ دامداری زیان ده است کسی دیگه نباید سمت دامداری بره
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    6 0
    عزیزان همه وعده سرخرمن به حرف اینها توجه نشه تخم مرغ الان بعضی جاها 34 تومن از نرخ میدان تر بار شون ارزانتر
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    9 6
    گوشت یخ زده معلوم نیست برای چه تاریخی باشن اگه به فکرمردم هستید تولید کننده داخل راحمایت کنید تامردم گوشت سالم بخورن نهاده نیطت دامدار به ذلت نشسته
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    1 1
    گرانی‌ها نتیجه فلج فکری و بی مدیریتی مسئولان ستاد تنظیم بازار بود که مردم آنرا با پوست و گوشت شان احساس میکنند و در حقیقت مسئولان ستاد تنظیم گرانی ها بودند که باعث قانونی شدن فشارها بر مردم شد .
  • علی IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    7 1
    گوشت یخ زده معلوم نیست گوشت خوک است گوشت گراز است یا گوشت هزار جانور. شمااگر به فکر مردم هستین که نیستین،چندین میلیون گوساله گوشتی مونده رو دست دامدارها اونا رو بخر بده به مردم مصرف کنن ،مردمم بفهمن که چه گوشتی دارن میخورن
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    3 0
    مسئولان مربوطه کلمه کشتارداخلى برروى گوشتهای بسته بندی شده راحذف کنندزیراگوشت دامهاى زنده ونامرغوب وارداتی رامیتوانندبجاى دام ایرانى جایگزین کنند.
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    1 1
    کلاسرکاریم وسودکلان گوشتی بایدحتمابه یک عده برسه وحالامردم بدبخت بشن ونداشته باشن ویاتمام کشورنتونن بخرن
  • احمد IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    0 0
    اونایی ک میگن گوشت گرونه معلومه خبر از قیمت نهاده و دارو رو ندارن .خودتون دو تا بره بخرین دو ماه داشته باشین ببینید با این خرجها چقد ضرر دارین اونموقع میاید میگین گوشت باید ۲۰۰ هزارتومن بشه.قیمت خوراک بیارن پایین گوشت همون قیمت بمونه
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    5 4
    خیلی خوب که ما راحمایت میکنید
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    4 0
    خودتون میخورین این گوشت یخ زده رو ؟؟؟؟؟
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    3 0
    گوشت بز به جای گوشت بره
  • مجید IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    0 1
    جو ۲۰۰۰ تومنی خرداد الان کیلویی ۶۰۰۰ تومن شده و کاه کیلویی ۱۰۰۰ تومنی هم شده ۳۰۰۰ تومن،قیمت بره نر زنده پارسال کیلویی ۶۰۰۰۰ تومن بود الان کسایی که تو میدون بودن گفتن تعزیرات اومده گفته بره بالای ۵۰۰۰۰ تومن کسی حق خرید و فروش نداره،حالا برا سال آینده خواهیم دید با این سرکوب قیمت گوسفند و این ۳ برابر شدن نهاده های دامی آیا دامداری باقی خواهد موند تا بتونه دامی عرضه کنه؟
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    2 0
    اون گوشتها رو خودت هم با خانواده میخوری یا به مردم پیشکش میکنی
  • فرزندنایب IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    1 0
    باسلام.به والله چندین ماه گوشت ازسبدغذایی خانوادم حذف شده.خدارو گواه میگیرم که سعی کردم باسویا جبران کنم که اونم شده۴۵هزار.خدامسببشوشرمنده زن وبچه اش کنه.مثل ما
  • فاطیما IR ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    0 0
    اگه به فکر ارزونی بودین جایپول دادن گوشت منجمد بیست سال پیش که معلوم نیست چیه نصف اون‌ پول دام وارد میکردین میدادین دست دامدارا مثلا گوسفند درسال دوبار میزاد اگه دامداران حمایت بشن مشکل گوشت حل میشه ولی اینجا بوی فساد ورانت میاد همینوبس
  • سعید IR ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    1 0
    بازم نزدیک انتخواباتو رای گیریو وعده دروغ شد
  • ناشناس IR ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    1 0
    واقعا شرم اوره دنیا اینهمه پیشرفت کرده و مسیولین ما نمیتونن قیمت مرغ وتخم مرغ وگوشت رو کنترل کنن بعد ادعای قدرت میکنن
  • وحید IR ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    0 0
    هم چپ دیدیم هم راست. هر دو دنبال مفتخور خودشون هستند.
  • علی IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    0 0
    من دیروز رفتم فروشگاه که یهو چشمم به گوشت منجمدنرخ باکاغذ چسبونده بودند62000 هزارتومان که تعجب کردم منم ده بسته2کیلویی خریدم فرداش رفتم که برای پدرم بخرم که ترازودارگفت کیلویی92000 باتعجب پرسیدم دیشب مگه 62 نبود که گفت اشتباه نرخ خورده بود حالافهمیدیم خخخ خدا بخواد برسونه میرسونه خدایاشکرت
  • US ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    0 0
    اقای طلایی گوشت منجمدتون داخل خونتونتواب نیم ساعت بجوشیداگرتوان خونه تونستی بمونی ازبوی تعفن آن وقت بده کیلویی۱۷۰تومن بخدا که نمیدانم من ایرانی چه حیوانی هستم.که بااین وضعیت سخته روحی و این آشغالها که شماازسرفقرمیدیدبخوردم تاحالاخرمیرنشدم تعجبه
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    0 0
    واقعن که این مسعولین خیلی بی رحم هستن با وجود این همه دام داخل کشور مونده رو دست دامدار نهاده هارو که ۳ برابر کردن از پارسال تا امسال گوشت هم وعده ۷۰ تومن تاریخ گذشته اشغال میدن
  • ایرانی IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    0 0
    گوشت منجمد معلوم نیست چی هست سالم هست نیست گوشت گرم تازه بدید به مردم تخم مرغ ،مرغ با آمپول بوجود اومده با قیمت بالا میدید کسی زورش نمیرسه بخره با حقوق کارگری اونم سرطان زاست
  • ناشناس IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    0 1
    مجبور نیستین به مدت گوشت نخورید.
  • کارگر IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    1 0
    چه راحت دروغ میگن و چه راحت سرکاریم یه کجا رسیدیم
  • علی IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    1 0
    سلام فکر کردید حالا اینا گوشت گوسفند میارند نخیر هر چی گوشت آشغال گاو هست میفروشند که خاصیتی هم نداره
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    0 0
    چ هنری گوشت منجمد برزیلی یا گوشت گرم بز به چ دردی میخوره؟ هنر میکنید قیمت گوشت گوسفند و گاو و گوساله را این نرخ بذارید معلوم نیست اونا تاریخ گذشته یا چ گوشتی باشند
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    1 0
    این گوشتا معلوم نیس گوشت چی بوفالو کرگدن خوک فیل چی شبهه شم اینجاس ک منجمد
  • محمود IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    1 0
    اینا گوشته خوکه چینی هس نخورین مریض میشین
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    0 0
    خدایا این آرزوی دولت مردان که هر روز وعده ارزانی را می دهند برآورده کن
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    0 0
    توضیح گوشت قرمزوچندویروس ناقابل کرونا نوش جان
  • امیر علی فیضی IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    1 1
    سلام.... ما که چندماهه که گوشت نخوردیم۰بحال ما هیچ فرقی نداره
  • امیر قربان نژاد IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    1 0
    به جای اینکه گوشت منجمد وارد میکنید .ب فکر دامدار ها باشید که یکی مثل من بدبخت دارم میشم واسه دامداری صنعتی ها نهاده میدین چون پروانه داره ولی من وامثال من که هزاران نفر هستن و واسه هر یه دونه گاو در ۶۰روز ۱۰کیلو سبوس میدین من دیگه حرفی ندارم خودتون بگین یه دونه گاو در روز چقد میخوره
  • ایرانی IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    1 0
    ای کاش به جای فروش گوشت ماموت به قیمت 70تومن فکری به حال دام های زنده بی غذای تو دست مونده مردم مظلوم خودمون میکردند که غذایی برا ی دام ها ندارند قصابها به قیمت مفت کیلویی 20تا 30تومن میخرن وبا قیمت نجومی به سایراقشارمطلوم جامعه میفروشند. روحانی مملکت را ول کرده قالیباف را سودای ردای ریاست جمهوری مست کرده.کجایی ابراهیم رییسی؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    1 0
    سلام همش دروه
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    0 0
    برای تولیدگوشت گوسفندیاکوساله بایدخدمتتون عرض کنم که هریک کیلو گوشتی که تولیدمیشه بایداون گوسفندیاگوساله بیست کیلو جویاکنسانتره مصرف کنه که باقیمت شش هزارتومان میشه صدوبیست هزارتومان حقوق کارگر پول اب وبرق داروچندبرابری واکسن های که به موقع به دست دامدارنمیرسه واگرهم برسه چندین برابرشده این فاکتورهاروکنارهم بزاریم ده درصد سودسرمایه درگردش سالیانه یک دامدارروهم حساب کنیم قیمت گوشت کیلوی صدوشصت هزار برادامدار درمیاد حالابا این قیمت صدتومن که ازدامداربخرن شصت هزارتومان روی هرکیلو بایدتاوان بده بکنار یک مطلب دیگه چراعراق گوشت زنده دامهای ماروداره میخره کیلوی سه ونیم یورو که میشه صدوپنج هزارتومان تقریبی چراگوشت یخی یاگوشت برزیلی نمیخره برامردمش چون اصلا معلوم نیست گوشت چی هست ویاذبح اسلامی هست یانه به خدا که دامدارفناشد سال دیگه دولت باید ده برابرامثال گوشت منجمدواردکنه چون امثال دامدارهای کوچک که دوسوم صنعت دامداری کشورروتشکیل میدن ازپادرامدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس