کد خبر 1178575
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
اجباری شدن ماسک به روایت تصویر تهران کرونا

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: تا پایان سال ۹۹، گروه آسیب‌پذیر فاز یک که حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر هستند، واکسینه می‌شوند.

به گزارش مشرق به نقل از وبدا، علیرضا رئیسی، با عنوان این مطلب که پنجشنبه گذشته اولین محموله واکسن از روسیه وارد کشور شد، اظهار داشت: برنامه‌ریزی شده است که واکسیناسیون بر اساس اولویت‌ها انجام شود.

وی افزود: اولویت بندی واکسیناسیون بر طبق سند ملی واکسیناسیون کووید ۱۹ مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا بوده و در فاز اول، کادر بهداشت و درمان و گروهی از سالمندان، معلولین و جانبازان که در مراکز نگهداری می‌شوند، واکسینه خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

روزهای بدون واکسن پایان یافت

رئیسی یادآور شد: اولین گروهی که واکسینه می‌شوند، پرسنل بخش کرونا و پرسنل ICU که مستقیماً با افراد مبتلا به کووید ۱۹ سر و کار دارند، خواهند بود و بعد از آن به سراغ مراکز نگهداری سالمندان، معلولین و جانبازان می‌رویم.

ببینید:

فیلم/ چرا ایران واکسن روسی را سفارش داد؟

معاون بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد: خبر خوش دیگر اینکه واکسن از منبع دیگری نیز به دستمان خواهد رسید و تا پایان سال ۹۹، گروه آسیب پذیر فاز یک که حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر هستند، واکسینه می‌شوند.

وی در خصوص میزان واردات واکسن کووید ۱۹ گفت: تاکنون ۲۰ هزار دوز واکسن کووید ۱۹ وارد شده و هفته آینده نیز ۱۰۰ هزار دوز دیگر وارد خواهد شد و به همین ترتیب محموله‌های بعدی نیز وارد خواهند شد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ادامه با بیان اینکه واکسیناسیون کووید ۱۹ رایگان است و از طریق شبکه بهداشت و درمان انجام خواهد شد، افزود: برای انجام واکسیناسیون کووید ۱۹ هیچ گونه اجباری وجود ندارد و ما از کسی تعهدی نمی‌گیریم و هر کسی که بخواهد می‌تواند داوطلبانه واکسینه شود و اجباری در کار نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: گروه هدف برای انجام واکسیناسیون، در شبکه بهداشت مشخص بوده و بر اساس سند ملی واکسیناسیون عمل خواهد شد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسام IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    3 2
    میترسم یک وقت چشم باز کنیم ببینیم در سال 1400 هستیم و فروردین ماه هم تمام شده و هنوز اخبار واردات واکسن را میشنویم و واکسیناسیون هم تقریبا هیچ !!
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    1 9
    به سحرزکریا بزنید خوشو کشت
  • سلامتی IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    0 0
    پس چرا گفتین ۵۰۰هزار دوزوارد شده چندتا حرف؟
  • DE ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    1 0
    گفته اند روزی ده هزار نفر واکسینه می شوند ( که باور نمی کنیم ) ، می شود ماهی 300 هزار نفر ، و سالی سه ونیم میلیون نفر ، بعبارتی حدود 25 سال دیگر ، جمعیت فعلی واکیسنه شده !!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس