به گزارش مشرق، زهره الهیان، نماینده مجلس در توییتر نوشت: ایران در سال‌های اخیر به سرعت به سمت سالمندی حرکت می‌کند و طبق پیش‌بینی سازمان جهانی بهداشت جمعیت ایران دریک سناریوی احتمالی سال ۲۱۰۰ میلادی به ۳۰ میلیون نفر خواهد رسید که نیمی از این جمعیت سالمند هستند. این روند بسیار برای آینده ایران خطرناک است.

خطری که جمعیت ۸۵ میلیونی ایران را ۳۰ میلیونی می‌کند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 453
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 199
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    زمای خطرناک میشه که جمعیت بشه 140 میلیون وقتی واسه 80 میلیون امکانات نیست، شغل نیست شاخص فلاکت در بدترین وضعه دیگه چرا نگرانید بزارید بشه 30 میلیون حداقل شاید مردم اون زمان بتونن یه نفسی بکشن
    • IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      وقتی نمیدونی حرف نزن
    • IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      70 19
      تعجب میکنم با این نماینده. از یه تجزیه تحلیل درست عاجزه. فقط میگه جمعیت داره کم میشه اما از لتش چیزی نمیگه. جب نماینده ای
    • IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      0 0
      همه اینها گردن مسئولین دوتابعیته
    • امیر IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      0 0
      احسنت بر شما
    • علی IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      13 25
      این زمان خطرناک شده که مردمانی مثل شما به وعده خدا اطمینان ندارند یک نگاه به سوره شوری بنداز ببین خداوند چه قولی داده فکرتو به کار بنداز ببین این بلای خشکسالی و کرونا چطور بر ما غالب شده!
    • سروش IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      5 8
      وقتی مردی کسی نیست خاکت کنه تنت نصیب لاشخورها میشه برای اون موقع فکری کن اراجیف نویس
    • شیوا IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      21 8
      دمت گرم گل گفتی احسنت
    • حسن IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      0 0
      عجب
    • DE ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      56 17
      دقیقا" درست گفتید ، جمعیت ۳۵ میلیون بود زندگی می کردیم شد ۸۵ میلیون ! با کله تو سطل زباله هستیم .
    • علی IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      22 21
      این زمان خطرناک شده که مردمانی مثل شما به وعده خدا اطمینان ندارند یک نگاه به سوره شوری بنداز ببین خداوند چه قولی داده فکرتو به کار بنداز ببین این بلای خشکسالی و کرونا چطور بر ما غالب شده!
    • بهرام IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      19 9
      احسنت به شما . الحق که جوهر مطلب رو ادا کردید .
    • IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      26 5
      باشه خدا داره میگه امری دیگه ای نداری؟ خدا میگه از تو حرکت از من برکت
    • IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
      7 9
      ایران زیر 70 -80 میلیون نفر یقینا در معرض هجوم همسایگان طماع خواهد بود در این شکی نیست پس خیال زندگی انچنانی با 30 میلیون را از سر بیرون کنید
    • احمد IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
      6 5
      احسنت خوشم اومد که روشن بین هستی گلم
    • محمد IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
      6 3
      دمت گرم....واقعاً........
    • محمد حسن مهدوی NL ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
      7 1
      احسنت
    • محمد IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
      5 2
      احسنت،حرف دل همه رو زدی
    • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
      5 2
      آفرین گل گفتی
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
      7 0
      ایشون گفتن تا سال ۲۱۰۰ میلادی جمعیت ۳۰ میلیون میشود خیلی خوشبینانه گفتید یعنی فرزندی که امروز بدنیا بیاد تا ۸۰ سال دیگه با این فشارهای عصبی و نداری زنده میماند ؟ حتی الامکان تا سال ۲۰۵۰ میلادی بگیم درسته جمعیت ۳۰ میلیون میشود نه ۲۱۰۰ میلادی
    • مهدی IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
      5 4
      ایران زیر 70 -80 میلیون نفر یقینا در معرض هجوم همسایگان طماع خواهد بود در این شکی نیست پس خیال زندگی انچنانی با 30 میلیون را از سر بیرون کنید
    • گمنام IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
      5 4
      یه قرص آنتی حماقت بخور بعد گوشیو روشن کن
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
      4 0
      دمت گرم گرم گرم
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    چه بهتر بزار هممون بریم راحت بشیم
    • مهدی GB ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      34 7
      خدا نکنه خدا ریشه فقر رو خشک کنه ریشه ظلم همه جا ریشه کن بشه
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    وقتی داشتن مسکن ی خیاله ، اجاره کردن مسکن ی ارزو ، پیدا کردن شغل ی محاله ، وقتی نسل جوان کشور از فشار افسرده شدن ، واقعا چرا باید ازدواج کنن و ی بچه رو در این محیط ازار دهنده وارد کنند . جمعیت دنیا بی مورد ۷.۵ ملیارد هست . باید این جمعیت به ۱ ملیارد برسه و همونجا ثابت بمونه
    • IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      37 7
      احسنت
    • صادق IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      1 0
      والا امید به زندگی زیر صفره توی خیابون راه میریم به والا سرمو میندازم پایین تا ماشین وسایل داخل مغازه ها رو نبینم
    • IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      17 3
      افرین بر شما . حرفت درسته .
    • IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      2 0
      با نظر شما موافقم
    • عباس IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      12 3
      دمت گرم گل گفتی
    • IR ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
      7 3
      دقیقا"
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    43 2
    خوشا بحالتون
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    69 7
    خودتون چکار کردید برای رفع این مشکل؟
    • DE ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      28 5
      خیلی بی انصافی ، مردم تو خیابان از صبح تا شب میدوند به در و دیوار میزنند که دست خالی به خانه نروند ! با مدارک عالی دانشگاهی مسافرکشی می کنند . در به در به دنبال شغل و کار می گردند . وقتی خط فقر میشه ۱۰ میلیون تومان چکار می شود ، کرد ؟ مردم با چه امکاناتی کارآفرینی کنند ، تا حالا رفتی ۵ میلیون وام بگیری ، جد و آبادت میارن جلو چشت ! تو این مقطع دیگه کاری از دست مردم بر نمی آید .
    • IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
      2 0
      فکر میکنم روی صحبتش با همون نماینده است.
  • امید IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    72 4
    این مشکل رو شما باید حل کنید نه مردم
  • صالح IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    86 8
    شما به فکر سال 2100 هستین واقعا؟ شما اینقدر دور اندیش هستین پس چرا نمی تونین یه دولت با ثبات و درست حسابی بیارین تو این مملکت؟ وقتی اوضاع به ثبات نسبی برسه، بصورت سیستماتیک جمعیت و خیلی چیزای دیگه میفته روی روال طبیعی خودش...
    • IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      3 1
      مشکل رو خودشوندبه وجود اوردن مگه حل میکنن
  • محمدحسین IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    122 9
    شماکه حقوق چند ده میلیونی میگیری زاد وولد کن تاجمعیت جوان بشه
    • داود IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      0 2
      اگر جمعیت زیاد نشه ایران از بین می ره
    • نادر IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      0 0
      آنهایی که وضعشان خوب است بجای بچه داری به سگ داری و گربه داری روی آورده اند . با خطر خطر گفتن نصیحت و توصیه کردن چیزی درست نمی شود باید در عمل کاری شود بنده سه تا فرزند دارم در این شرایط اقتصادی خالص دریافتی بدون کسورات سه میلیون و دویست میباشد همکار بنده مجرد 5 میلیون دریافتی دارد دلیل تفاوت مدرک و نوع قرارداد در عمل مسئولیت و کارایی بنده خیلی بیشتر میباشد چون به کارم نیاز دارم شعار کارساز نیست مای بی بی 14 تایی 45 تومن
    • سینا IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      9 1
      ای ول، احسنت
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    36 2
    گناه ان بر گردن کیست ?
    • حسین IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
      2 0
      بر گردن ؟
  • reza IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    75 2
    بهتر .من سی سالمه و مجردم.زن نمیگیرم.همه هم دلیل مجرد موندن جوونا رو میدونن.
    • فرخ ولی زاده IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      2 1
      من چهل سالمه.نوزده ساله که ازدواج کردم .خانومم فوق لیسانس معماری .خودم لیسانس عمران وهردونفر بیکاریم .
    • مهدی IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      19 4
      اخوی من چهل سالمه مجردم فعلا وقت داری..
    • جواد IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      14 2
      40سالها ناراحت نباشن که مجردا از 45 سال مجرد سراغ دارم تا 70 سال
  • علی IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    56 7
    سلام ، نه که الان که هشتاد و پنج میلیون هستیم، شما همه کار واسه مردم می کنید . سی میلیون واسه این مملکت زیاد هم هست .
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    30 1
    مشکل ازدواج جوونایی که سنشون بالا رفته حل کنید تا بلکه کمکی بشه به حل این مساله
    • IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      7 1
      فقط بلدن حرف بزنن
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    36 1
    اول مشکل بیکاری و تورم افسارگسیخته رو حل کنید باقی موارد به امید خدا حل خواهد شد
  • پری مجرد 43ساله IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    11 26
    خوب بگید جوان ها ازدواج کنند و فرزند بیاورند
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    27 4
    خب پرواضح است که بخاطر گرانی های لجام گسیخته توان تشکیل خانواده و زادو ولد وجود ندارد راه حل دستوری هم ندارد شرایط باید محیا شود دلار باید پائین بیاید کشور ما وابسته به درآمد نفتی و از هم مهمتر تغییر مواضع سیاسی با دنیا است با شعا نمی توان کشور را اداره کرد.
  • احمد IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    20 62
    25 سال است رهبرحکیم اعلام خطربرای جمعیت کرده ولی بهداشت هنوز به خانمها میگه روش جلوگیری ازبراداری چگونه است وسیاست کنترل جمعیت راادانه میده ومیوه به خانمها بچه بالای 2 تانیارین و35 سال به بالا بچه نیارین بچه تون عقب مانده میشه درحالی که کشورهای غربی زنان تانرز 50 سال بچه میارن
    • IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      61 11
      برادر عزیز.کشور غربی .رو نمیشه با کشور عقب مونده ما مقایسه کرد .کشور ما فقط دست یک عده خاصی هست .وهدفشون هم نابودی فقرا هست . اتفاقا ۳۰ میلیون زیاده .باید بشه ۵میلیون یعنی همون درصدی که همه چیز دست خودشون هست .همچنان برن زاد ولد کنند .نسل پروری کنند. ما که نه گذشته داشتیم.نه حال .نه آینده .پس بمیریم حالمون بهتر هست.
    • الم IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      0 0
      کجا خاجیها بچه زیاد میارند زحماتشو جهان سومیها میشکند اماده و مهیا صاحب میکشند همین کشور ما ده ملیون تو خارجند
    • الف_نون IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      14 4
      زندگی داخل ایران سخت شده آدم نمی تونه به ازدواج فکر کنه چه برسه به بچه داشتند. شما باید وضیعت ملت ببینید نظر بدید نه اینک چون خودتون شرایطشو دارید مردم و متخصص هارو زیر سوال ببرید.
  • سعید IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    41 4
    وقتی من که ۲۰ساله کارمیکنم یک خانه تدارم و توی خرجی تک فرزندم مانده ام کدام عقل حکم میکند درفکر فرزند بعدی باشم اگر اقتصاد درست باشد کسی از فرزند زیاد بدش نمیاید
  • بهمن IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    34 3
    با این وضع فجیع اقتصادو فرهنگ خانوادگی این پیش بینی غیرقابل تصور نیست
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    70 19
    دولت هیچ برنامه ایی برای حل این مشکل ندارد و زمانی می رسد که دیگر نمی شود هیچ کاری انجام داد.یکی از راه های کمک کننده به ازدواج و فرزند آوری جوانان معاف کردن متولدین ۶۰ و ۷۰ و تا ۷۵ از سربازی است. جوانان ما به خاطر سربازی نرفتن نه کاری دارند و نه دنبال ازدواج هستند.
    • IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      10 6
      عالی گفتی احتمالا دخترها منفی دادند
  • جواد IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    22 0
    خوب اگر خطر را درک میکنید. تصمیمات بهتر بگیرید و تعهد بیشتر داشته باشید. چرا که تصمیمات اشتباه شما مسیولین کار را به اینجا کشانده. لااقل اگر به فکر مردم نیستید به فکر فرزندان خود باشید ، چون آنها مسولیت آینده هستند. اگر کسی نباشه . اونها گناه دارند . برای کی تصمیم بگیرند؟
  • NZ ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    19 0
    بله خطرناک است و خيلی هم خطرناک است اما با بيانه دادن و همينطوری توکل به خدا نميشه! ايجاد شغل با درامد متوازن با مخارج يک خانواده طبقه متوسط و وام 30 ساله خريد خانه از چند مشوق عمده است که می تواند جامعه را بسمت ازدواج و فرزند آوری سوق دهد.
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    18 1
    با رفاه اقتصادی،توجه به معیشت، اشتغال پایدار، عدالت، رفع تبعیض ، اقتصاد قوی و ... قطعاً به آن سمت نخواهیم رفت
  • رضا IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    روزی که قاضی ها زنان ایرانی را طلاق میدادن روزی که جلو رفتار بد زنهارو بخاطر مهریه نمیگرفتن روزی که بخاطر مهریه مرد روانه زندان میشد حالا بشینید تماشا کنید پیری مملکتو به زودی سیل جدیدی از طلاق در ایران راه میفته و مرد ایرانی حاضر نیست نگاه زن ایرانی بکنه.
  • ناشناس IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    12 1
    خرج ازدواج و مشکل بیکاری حل شه ایران تو سال ۲۱۰۰ میشه جمعیت چین
  • صابر انصاری IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    15 5
    حالا به تعداد زیاد زن می گیرم و کاهش جمعیت بهبود می بخشم.البته با حمایت
    • IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      9 0
      آفرین
    • بنده خدا IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      1 0
      علی برکت اله بزن ژنگو
    • فرهنگی US ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      3 1
      عزیز زن کالا نیست.اخترام مادرت واجبه، اول فکر کن بعد حرف بزن.
    • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
      0 1
      انگار مطلبو نگرفتی جناب.شعورم خوب چیزیه. نمیگه ک برو پنج تا زن بگیر. میگه تعداد از فرزندان رو زیاد کن
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
      1 0
      عزیزم
  • Saeed IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    18 3
    بهتر زمان شاه جمعیت ایران تو همین رنج بود
  • علی IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    ایندگان در مورد ما چی قضاوت خواهند نمود تا دیر نشده انقلاب را از دست نا اهلان نجات دهید
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    15 0
    برای آینده چپاولگران خوب است
  • سروش IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    17 2
    خدا رو شکر هرچی کمتر بهتر
  • علی IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    15 15
    به امید خدا به زودی با ظهور منجی عالم بشریت این اتفاق نخواهد افتاد.خدا حواسش بهمون هست
    • IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      0 0
      ان شاالله
    • حسن IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      0 0
      دقیقا
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
      0 3
      شک نکن
  • علیرضا مقدری IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    6 5
    به نظرمن این هزینه های ناباروری رو دولت اگرقبول کنه مطمئنن اونایی که باردار نمیشن به سمت فرزند دارشدن حرکت میکنن ،واین باعث میشه که جمعیت رو افزایش بره،من خودم ا۸ ساله ازدواج کردم هنوز فرزند ندارم با این هزینه ها مگه میشه دنبال درمان رفت
  • مجتبی IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    19 2
    مردم خرج یه نفرو نمیتونن در بیارن بعد بیان ازدواج کنن دوتا دوتا هم بچه بیارن .برو خدا روزیتو یه جا دیگه بده
  • مهسا IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    13 0
    یکم خرج و گرانی هارو کنترل کنن ماهم قول میدیم بچه دارم بشیم کی بچه دوست نداره یاید هم این دولت به پیری دچار بشه با این وضع گندش
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    12 23
    فرزند کمتر، زندگی بهتر، یک سناریوی صهیونی بود و بس...
    • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
      9 1
      مغزت سوت کشیده ......‌
  • سهند IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    14 3
    انشاالله انشاالله انشاالله جمعیت ایران 40میلیون زیاده
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    27 2
    از بس زندگی تو ایران سخته،کسی نمیتونه برا سال آینده برنامه ریزی کنه،پول نمیرسه بچه بزرگ کنی،حقوق پایینه اجناس گران،هزینه ها بالاست،آب وبرق وگاز زیاد شده،یارانه رو نابحق از بعضی ها گرفتن،قشر فقیر وثروتمند داریم متوسط دیگه نداریم،امروز قیمت یه چیزه فردا چند برابر مبشه،هزینه بزرگ کردن بچه،لباس وپوشاک وخرد وخوراک بالاست حقوق کفایت نمیکنه،دولت به فکر باشه،شرایط رو آسون کنه...
  • بیکار دهه60 IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    17 1
    بنظرم بجای خطر یک حسنه چیه جمعیت بالا. من یک دهه شصتی بیکارم .بدبختم. زندگی بهم فشار اورده در مرز خودکشی ام با لیسانس بازرگانی.حداقل 2100 کسی دیگه بیکار نیست
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 3
    به نام خدا
  • ایرانی IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    13 2
    خوب که چی . ملت ایران .. غذا پول و شادی نیاز دارد. تا زادو ولد زیاد گرددجوانان همه پژمرده و افسرده هستن این را درست بفرمایید
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    1 0
    عجب
  • یک دختر ایرانی DE ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    1 0
    من خودم به عنوان یه دختر ایرانی. بد جوری. احساس میکنم در آینده به مشکل می خوریم
  • رسول IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    4 0
    حقوقها حق اولاد زیاد بشه وضع اقتصادی بهتر بشه خونه ماشین بشه خرید خیار و موز و گوشت پوشک بچه گرونی..... کی از بچه بدش میاد واقعا نمیفهمید..؟
  • مهدی IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    12 0
    از بس اوضاع مملکت خوبه و گل و بلبله که همه دوست دارن بچه دار بشن ... یکیشم باید به زور بزرگ کرد ... میدونی قیمت شیر خشک چنده میدونی قیمت پوشک چنده میدونی هزینه های زایمان چقدر تموم میشه اونم برای یه کارگر میدونی قیمت پوشاک و خوراک یه بچه در سال چقدره ... پس لطفت زر نزن
  • حمید IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    11 0
    بهتر، الان ک ۸۰ میلیونیم چیکار کردیم!نصف جوونامون بیکار و مجرد و بی پولن،حداقل اگه جمعیت کمتر شه بدبخت و بیچاره هام تعدادشون کمتر میشه
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    چرا خطرناک هست؟
  • پری IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    دل نگرانی بیهوده باید فکر چاره کرد حقوق برا بچه ها بزارید تا مردم فرزند بیاورند مثل کشورهای دیگه
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    7 0
    پس 50 میلیون برای مخارج دوسال هر نوزادی که دنیا میاد همزمان بعد از تولد بحساب سرپرست خانوار واریز کنید
  • US ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    8 3
    همه مستضعف شدیم ، دیگه جمعیت برای چی می خواهیم
  • فاطمه IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    9 0
    ما شکم خودمونم نمی تونیم سیر کنیم به لطف شما مسئولین اونوقت جمعیت گدا و گشنه زیاد کنیم که چی
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    6 1
    احتمالا دلیلش این خواهد بود که آه چندین میلیون دهه شصتی ناکام از دنیا رفته دامنشون رو گرفته!!
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    13 0
    موز را ارزان کنید تا جمعیتتان زیاد شود تاثیر دارد!
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    10 0
    مگر آینده ای هم مانده؟
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    10 2
    حیف که اجازه نمی‌دید وگرنه همین الان اکثریت جمعیت ایران از اینجا فرار میکردن تا اون اقلیت راحت بتونه به غارتگری و چپاول ادامه بده... هر چند میدونم امیدی به چاپ این خبر نیست!
    • دایه مکفی IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      0 0
      شاید باورت نشه ولی منتشر شد فرزندم!
  • مهدی IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    متاسفانه هیچ کس پیگیر نیست
  • سوسان IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    5 0
    چه بهتر جمعیت ایران باید 10 میلیون بشه با این امکاناتی که ملت دارند 4 میلیون کارمند دولتی خرخره ملت رو گرفتند نای نفس کشدین ندارند
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    4 4
    بله ولی چه میشه کرد؟من تازه شاغلم و مسکن هم دارم ولی با وضعیت اقتصادی و بدتر از آن توقعات بیجا چه میشه کرد بهتره مجرد ماند
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    1 3
    بسیار بسیار خطرناکه مسولین حتما فکری بکنند...
    • روحانی IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      4 1
      خطر داره حسن !!
  • Ueygd IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    5 1
    این دولت مردم ایران رو عین دایناسورها منقرض می کنن . کسی تو این مملکت روز خوش نداره
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    5 0
    کار استکبار جهانی است! اقتصاد و مدیریت فشل امثال دولت محترم هیچ نقشی در این کاهش جمعیت ندارد؟
  • ملی IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    2 0
    خدا رو شکر هرکی در ایران صاحب فرد بشه فردا این فردانتون میکنی دقیقا مثل خودمون
  • هوشنگ IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    8 1
    بله چوب دهه شصتی صدا نداره
  • Sajad IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    7 0
    همه چیمون نابود شد علی برکت اله
  • فرهاد IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    6 0
    فرزندبیشتردراین شرایط برامون مقدورنیست.تمام
  • علی IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    45 1
    سربازی رو برادرید . سرباز و افسر رو شغل کنید نه اجبار
  • سارینا IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    4 0
    شما فقر و گرونی و بیکاری و مشکل مسکن و ازدواج جوونا رو حل کنین اول...تا جوونا بفکر بچه دار شدن بیفتن
  • محمد جواد IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    5 0
    حالا برو قانون مهریه و قانون به اصطلاح حمایت از خانواده تصویب کن. نگرانی های مجازیتون رو باور کنیم یا قوانین تصویب شده تون
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    ممنون
  • زهرا IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    7 0
    ناراحت نباش عزیزم به زودی پیر وجوان از گرسنگی میمیرن خیال همه دولتمردان راحت میشه دیگه کل مملکت رو.می تونن به هرکی خواستن بدن وهر کی نقشه بدبختی رو کشیده بود به آرزوش برسه
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    متخصصین در حوزه اب خیلی وقت پیش این هشدار دادن که بخاطر خوشکسالی نصف بیشتر جمعیت مهاجرت میکنن
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    9 1
    زن ها را به شکل افراطی می آورید در کارهای خارج از خانه آن وقت کاسه چه کنم به دست می گیرید؟ بی خیال
  • دائی محمدی IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    5 0
    نابودی ایران با گسترش فقر در اولین هجوم بيگانه به ایران دیگر اثری ازاین مملکت نمی ماند الی برکت الله
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    2 0
    درست میشه حاجی
  • S IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    1 1
    به دولتمردان محترمتون بگید خانواده‌ها رو حمایت کنندو درمان ناباروری رو رایگان نمی‌میرند که یه ذره به مردم اهمیت بدن
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    12 0
    ظرفیت ایران هم بیشتر از ۳۰ میلیون نیست، تمام نابسامانی‌ها بخاطر همین اضافه جمعیت است.
  • ناشناس IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    این مشکل راشما ها بوجود آوردید که با استخدام خانم ها مردان بدون شغل و در آمد گاشتیدکه خود سربار خانواده هستند چگونه می توانند ازدواج کنند اول بیایید برای افراد ی که بیکارند کار ایجاد کنید بعد صحبت از کمبود جمعیت کنید
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    6 0
    با این وضعیت حتما نصف جوان هایی هم که ماندن به خارج مهاجرت می کنند.
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    14 0
    والا ما بچه بودیم میگفتین مشکل کشور جمعیت جوانشه الان میگین جمعیت سالمندش کلا ما مشکلیم انگار
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    1 3
    اگه واقعا نگران جمعیت ایران هستید به هرکس بچه میاره یه امتیازی کمکی مای بیبی رایگان و---درنظر بگیرید
  • محمد IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    4 0
    خیلی هم خوبه . مسولینی که توان اشتغالزایی ،،،مدیریت جامعه و حکومت رو ندارند و مشکلات فزاینده ی اقتصادی دارند نباید فرزند آوری و تعدد فرزند رو در برنامه داشته باشند .
  • غفاری IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    10 1
    با سلام.کره جنوبی برا فرزند سوم ۱۰۰ هزار دلار به خانواده وام بلاعوض میده،
    • تتتتتت IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
      1 2
      دولت مادولت نیست ک بلای جونه آفته..
  • امیر IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    6 1
    بسلامتی .بازم خوبه ..باید کمتر ازاین بشه با این گرونی و مشکلات
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    7 0
    دیگه بهتر از ژاپن و کره جنوبی نیروی کار بیاورید
  • US ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    10 0
    چه خطری داره، یارانه کمتر، بیکاری کمتر، فضا برای همه بازتر میشه. اگر نیاز به انسان داشتیم از خارج وارد میکنیم. نه اینکه همه بنده خدا هستیم
    • احمد IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
      0 0
      !
    • مرتضی IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
      0 0
      بله دقیقا الان که جمعیت زیادداریم خودمون کلی اتباع ریخته تو ایران
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    14 0
    ایران دیگه چی داره که بچها بخورن
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    22 0
    زندگی سالم وخوب یک حداقلهایی هم نیاز داره .کار خوب وبدون دغدغه بیکار شدن .مسکن حداقل 40متری که دیگه مجبور به دادن اجاره نباشی وماهانه حداقل سه میلیون درامد به شرط داشتن منزل.البته نمایندگان عزیز مجلس درآمدشون چندین برابر یک کارگر حداقل بگیر هست .اونها دغدغه درمان ندارند دغدغه تحصیل ندارند دغدغه اشتغال فرزند ندارند وبهتره به جای توییت زدن به مردم بگن که چه کردند که الان اینجا هستیم.
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    13 1
    موز مشکل قیمت بالای موز است
    • IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      0 0
      جلو رانت وفساد واختلاس وپارتی بازی سهمیه بازی در دانشگاه واشتغال رابگیرید با دنیا تعامل داشته باشید تا مردم امید به اینده وفرزند اوری داشته باشند وگرنه همین است
  • علی IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    5 38
    خانم الهیان اگر در گزارش اصلی کلمه ایران را جست‌وجو می‌کرد، می‌دید که تا سال ۲۱۰۰ جمعیت ایران حدود ۹۸/۵ میلیون پیش‌بینی شده، نه ۳۰میلیون.
    • IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      3 1
      از اون حرفا بودا
    • SE ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      5 2
      خیر. آن گزارش سه سناریو را پیش بینی کرده است که در یک سناریو افزایش ناچیز، در یک سناریو ثبات جمعینی و در ساریو بعدی کاهش شدید جمعیت پیش بینی شده است. البه طبق همه سناریوها درصد سالمندان ایران بسیار بالا خواهد بود.
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    8 1
    گرانی و فقر یک سیاست کثیف برای نابود کردن کامل ایران ،
  • علی IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    3 1
    خوب است
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    5 0
    بلایی برسرجوانان آوردنندکه ده ساله ازازدواج براثرمشکلات وگرانی وهزینه جهیزیه ازقلم افتادنند وبخاطرچشم درچشمی قربون دهه هفتاددرکوچه وخانه مملوبودصدای بچهای خردسال
  • ناشناس IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    4 0
    پدرومادرا باهمین یک یا دوتا بچه ای که دارن تو خرجشون موندن.....جنسارو ارزون کنیدتا جوونا انگیزه ازدواج داشته باشن
  • علی JP ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    3 0
    زندگی بهتره
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    1 1
    وقتی معیشت مردم بهتر شود و جوانام شغل سروسامان بگیرند ومهریه ناچیز باشد ودولت زوج مطلقه را تامین مالی کند مسلما جوانان ازدواج می کنند بزرگترین معزل مهریه بعد مسکن و شغل است مسکن اگر سازمانی باشد مشکل حل می شود
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    6 1
    کیس مناسب از شما تولید از ما
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    6 0
    گیرم یک میلیار شدیدم که چی بشه مگه حالا که 85 ميليون هستيم به ما خوش مي گذره تا بیشتر بشیم خوش بگذره
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    8 0
    بهتر ۱۰ درصد جمعیت دارن حال می کنند و حق بقیه را می خورند شما چی حالیتون از جامعه شناسی
    • ناشناس IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
      2 0
      نظرشما بسیار عالی
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    مگه میشه ازداواج کرد یخچال ۶۰ میلیون آخه ی جون مگه چقدر سرمایه داره
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    برای برون رفت از بهران پیری جمعیت ایجاد ثبات و تامین اجتماعی است که گویا بعضیها دلشون نمیخواد این اتفاق بیفته
  • بازنشسته IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    8 2
    مردم قول صحبتهارانخورندالان جوانها نه شغل نه مسکن دارنددرجای که اینها نباشد ازدواجی در کار نیست اصلا ازدواج کردن اشتباه است تا چه برسد به بچه من سه بچه 28سال 26 و20سال باسواد خدمت کرده بیکار هستندهر روزعذاب م کشیم زندگی مون نمی چرخه.بگوش بدون کار ازدوج وفرزندآوری اشتباه است
  • ف IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    4 0
    برای ماهم سن بالایی داریم خیلی ناراحتیم که نمی تونیم جوانان دس گلمون را سر سامان بدیم وقتی سفره خودمون کوچیک اونا چکار باید بکنن همه افسرده شدن
  • حسین IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    6 0
    ای بابا تو این گرونی چه جور بچه بیارن که جعمیت ایران نه سی ملیون
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    5 0
    فرمایش شما صحیح ولی کسی که به انداره پولش جایی رو نمی تونه اجاره کنه برا بچه اش کوچکترین امکانات رو فراهم کنه با این وضعیت گرونی چطور میشه ازشون انتظار داشته باشی سه چهار فرزند بیارن..
  • رضا IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    9 0
    امروز یه کار کوچک داشتم رفتم سر فلکه کارگر بیارم، بنده خدا گفت ۳ روز صبح تا شب سر فلکه نشستم کار گیرم نیومده! خجالت بکشید با این وضعتون.
    • IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      0 6
      راست میگید ولی من پارسال کار ساختمونی داشتم هرکارگری رو که ازمیدان می آوردم تمایلی به کارکردن نداشت ظاهرا اینا عادت دارن فقط وقت بگذرونن وعصری پولشونو بگیرن وبرن
  • اناهیتا IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    چه بهتر . امیدوارم از این رقم هم کمتر بشود
  • عباس IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    خدایی کدوم جوانه که الانه بتونه زن بگیره امکانات براجوانهانیست .اکثرابیکار،اجاره خونه بالا ،مهریه نامعلوم ،خانم الهیان به مسئولین تدکربده به فکر جوانها باشند اگردولت هزینه بده از۵۰سالگی به بالابخوادتجدیدفراش کنند وهزینه انا دولت بده تولیدنسل زیا میشه
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    داشتن شغل ورفاه مردم بخشی ازمشکل را حل می کند،این تفکرقدیمی که داشتن فرزندبیشترباعث اسایش بیشترخانواده میشود ازبین رفته واکثریت مطلق مردم دیگرتمایلی به داشتن فرزندبیشترندارند.درضمن خیلی ازکشورهای اروپائی وآسیائی ارجمله ژاپن وکره جنوبی وغیره که مردم آنها ازرفاه بسیاربالائی برخوردارهستندهبچ تمایلی به بچه دارشدن ندارندودولتهابرای تشویق مردم برای بچه دارشدن پول وخانه می دهندولی بازاین روش کارسازنشده است
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 4
    ان نفر اولی که گفته نفس راحت میکشیم بدونه جوانان کم میشن اون وقت هر کی دل ش خواست به کشور ما حمله میکنن
  • پری IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    5 1
    خوش به حل قدیمیها کشورمون روگنج خوابیده این وضعمونه
    • IR ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
      0 0
      موش بندازدنبالش
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    4 4
    خدابزرگ است
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    2 7
    کسانی که میگید خوبه جمعیت کم بشه آخه پروفسور ها !!!رمز پیشرفت در نیروی جوان هست در پرورش استعداد بیشتر به نظرتان با ۳۰ میلیون پیر کشور جلو میره؟ خب یکم فکر کنید
  • علیرضا IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    5 0
    با این اوضاع هیچی نمیشه گرفت چه برسه به همسر
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    6 0
    مگه آینده واسه ملت گذاشتید؟؟
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    5 1
    فرزندکمترزندگی بهتره باوضع گرانی حقوق کارگری علط بکنیم بگذاریم بچه بیاد بچه بیاید فقربه جامعه بیشتربه الان سرمایه دار روزبه رو سرمایه ترفقیرهم روزبه روزفقیرترواقعیت است
  • یاسمن IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    اگه دولت به فکر رفاه مردم بود همچین اتفاقی نمی افتاد
  • غزال IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    5 0
    من خودم به عنوان یک مادر وقتی میبینم نمیتونم هیچ کدام از نیازهای فرزندم رو برطرف کنم حتی تهیه غذای معمولی هم مشکله ناراحتم از اینکه آوردمش دنیا تو کشوری که این همه گرانی وبیکاری وفاصله طبقاتی هس ازدواج یک اشتباهه
  • نیما IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    بااین اوضاع واحوال کشورکسی به فکرازدواج نیست که بچه ای هم بوجودبیادمردم راآنقدرگرفتارمعیشت زندگی کرده اید که دیگرنه پس اندازی دارندونه فرصتی دارندکه به فکرازدواج بچه هایشان باشنددراین سه سال بقدرچهل سال زندگی رابرمردم سخت کرده ایدخداازتون نگذره
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    4 10
    اقا به لطف خدا من بچه سومم دنیا اومد
    • وحید IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      4 0
      توام نمیدونی چی داری میگی
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    4 0
    بااین وضع گرانی وتورم سیصد رصدی حقوق کارگری
  • علی IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    5 0
    وقتی من دهه 60 دارم در تنهایی پیر میشم به خاطر گرونی و... چطور یک کپی ناکامی مثل خودم بدنیا بیارم! تازه مثلاً بیکار هم نیستم ولی از پس مخارج زندگی برنمیام
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    8 0
    امیدواریم تمام مسولین ایران که ملت رابه سخره گرفتن ازگرفتاری مردم سود میبرن حال میکنن ازهمین فردا ریزش کنن اونوقت 200میلیون هم جمعیت بشه دررفاه خواهند بود از خدا می‌خواهیم مسولین ایران پر پر بشن برن تابشه نفس راحت کشید شما که برای فردا مانده اید چه کنید چطو نگران 100 سال دیگه هستید بدون شما نسل آینده ملت خیلی بهتر زندگی خواهند کرد
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    8 0
    مای بی‌بی شده 150هزارتومان حقوق کارگر روزی 70تومان
    • IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      1 1
      به نظر من باید از خودمون شروع کنیم دولت ۱۰۰/مقصره ولی بیش از نصف هزینه های شروع ازدواج غیر ضروری است ....و خودمون باید رسوم دست وپا گیر را حذف کنیم
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    5 0
    سی میلیون خوشبخت بهتر از صد میلیون بدبخته
  • پدرام IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    2 0
    با این گرانی وحشتناک بیست میلیون جمعیت هم زیادی است
  • DE ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    2 0
    سلام شما که میدانید فکر بیکاری وازدواج این جوانان ۳۰به بالا راحل کنید...بقیه خودش حل میشه...
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    3 1
    خودمون‌ماهی‌یگ‌دفعه ‌گوشت‌گیرمون‌نمیاد‌‌شیر‌و‌ماست‌و‌پنیر‌گیرمون‌نماد‌بچه‌می‌خوایم‌چه‌کار
  • فهیمه IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    3 5
    من که سومی حاملم
  • صادق IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    7 0
    سرکار خانم نماینده : من نظرات حدود 50 نفر از جوانان را در واکنش به توئییت شما را دقیقا خواندم . تحلیل محتوای نظرات داده شده بر محور سه عنصر : شغل ، در آمد و مسکن متمرکز است وبطور کلی از دیدگاه نظر دهندگان که اغلب نسل جوان هستند ، مشکل کاهش جمعیت و پیری جمعیت با عامل اقتصادی همبستگی بالایی دارد. از طرف دیگر اگر با رویکرد سیستمی نگاه کنیم ، سیستم کلان سیاسی کشور بر خرده سیستم های اقتصادی ، فرهنگی و... تاثیر انکار ناپذیر دارد. نتیجه اینکه بهتر است در درجه اول به فکر اصلاح سیستم سیاسی که حضرتعالی هم عنصری از آن هستید ، باشید .یقینا با اصلاح سیستم سیاسی ، بقیه موارد هم با احتمال بالایی به طرف بهبودی حرکت خواهند کرد.
  • حمیدرضا IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    1 0
    شما هم مثل کشورهای عربی ثروت مملکتا بیاریدوبرای هربچه عندتومان بدید که اگر برای باباش هم کار نبود از همان پول خرج زندگیشان در بیادi این پولا که برا مملکت ماکه ثروتمندترین کشوره پول خورده است. ثروت ملی اگر درست تقسیم بشه بین مردم این مشکلات هم نبود.ونه بایارانه45تومان
  • محمد IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    4 0
    مگه فلاکت زده ترین ملت اصلا میتونه ازدواج کنه که بخواد ۹ قلو بذاره براتون
  • مریم DE ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    3 1
    فقط بلدید مشکلاتی که روز به روز بیشتر میشن رو بگید ولی هیچ راه حلی پیشنهاد نمیدید. اگر هم پیشنهاد بدید فقط در حد شعاره
  • مهدی IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    2 0
    شماکه نماینده هستیدپس کاری کنیدکه برنامه نازائی رایگان شوداین مشکل خیلیها هست
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    3 0
    هزینه بسیار بالاست مرد توان نگهداری بچه از یک نفر بیشتر را نمیشه وفکر دانشگاه وکار هم باشه نیست واقعا نگهداری شدنی نیست از قدیم یارو ده تا بچه سیر میکرد الان خودش هم سیر نمیشه از قشر ما کارگران فصلی
  • محمد IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    بخدا خیلی عجیبه!!! نمیدونم این مسئولین دولت همشون چه فکری پیش خودشون میکنن، ملتو چی فرض کردن!؟
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    ای عامو مردم نون ندارند بخورند چی میگی تو،!
  • محمد FR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    1 4
    برادران در سیستان و بلوچستان جبران می کند
  • محمد IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    4 1
    خدا روشکر جمعیت کم بشه بلکه ایندگان مرفه تر باشن. هم ترافیک کم میشه و هم ثروت به نسبت بیشتری بین مردم تقسیم میشه. خدارو صد هزار مرتبه شکر. جون دل
  • ناشناس US ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    این نوشته بالا کاملا درسته،انگلستان چند سال پیش برنامه کاهش جمعیتو برای ایران ریخت،با جنگ و تصادفات جاده ایی و خودرو بی کیفت و شعار فرزند کمتر ،الانم که انگلستان حداقل تا بیست سال دیگه نمیزاره تحریمها کمتر بشه تا نسل جوان ایران در مشکل اقتصادی بمونن و به فکر ازدواج و فرزند و زندگی نباشن و بعد از اینکه نسل جوان ایران پیر شد اونا دست از تحریم بر میدارن
  • مادر بزرگ IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    خدا رحم کنه
  • محمد IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 4
    من که ازدواج میکنم
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    3 0
    ببخشید مردم با چه امیدی زندگی کنند؟
  • JP ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    کسی،دیگه،حوصله،بچه،ندارددولت،کاری،کردن،که،مردم،ازبچه،دارشدن،بیزارن،
  • US ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    5 5
    والابنظرمن همین الانشم جمعیت مااز سیمیلیونم کمتره...البته جمعیتی که مثلازندگی میکنن.مامُردیم خبرنداریم....
  • RO ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    خوب است هیچ خطری هم ندارد
  • کمالی TR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    2 3
    فکر کنم به زودی زوری کنن . ۳ بچه زوری ،،،،، تعجب نکنید
  • مانی IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    مردم نموتنن شکمشونو سیر کنند، نموتونن یه سرپناهی برای خود تامین کنند، تو میگی فرزند آوری،
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    با این درآمدی که الان دارم، خونه که برای من دهه شصتی فقط یک رؤیاست، دیگه من بهش نمیرسم.
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    4 1
    راه فرار که نداریم. منقرض بشیم تموم بشیم
  • جعفر IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    2 1
    خوبه که دیگر جوان بیکار نداریم اون موقع .اگه کمبود نیرو داشتیم از افغانستان تامین می کنیم
  • آرش IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    6 0
    یادش بخیر یه وقتی جوان ترین کشور دنیا بودیم
  • ناشناس IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    به خدا تنها چیزی که باعث کاهش جمعیت می شه گرونی و تورم هست،مردم نمی تونن خرج خودشون و بدن و نمیتونن بچه بیارن
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    این دولت ، زندگی قشر متوسط به پایین رو نابود کرد.
  • US ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    قانون تصویب کنید که جوانان تشویق به ازدواج شوند زندگی راحتی تقریبا داشته باشندمسئله اصلی پول است مستمری بگیر که دو دختر موقع ازدواج داره و حقوق ان با 30 کار 3 ملیون هست چگونه می تواند دخترانش را عروس کند
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    2 1
    با پوشک 120000 تومانی باید هم کارخونه بچه سازی بزنیم
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    3 1
    خداپدرومادرتو بیامرزدوعده دوهزاروصدرامی دهی وقتی کرونا خانم میناوند وانصاریان چهل ساله راازمان گرفت بدان اگاه باش تاپایان دوهزاروبیست دو جمعیت ایران به بیست میلیون می رسد
  • محمد IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    12 1
    با این وضع همون ۳۰ ملیون کافیه
    • IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      5 0
      اینهایی که پیش بینی ۸۰سال آینده رادارندکسانی هستند که تو برنامه ریزی بودجه سال آینده تردید دارند
    • سام IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      1 0
      احسنت بر همگی
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    زمینه ازدواج جوان ها فراهم شود
  • CA ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    1 0
    بیست پنج ساله دیگه یک کشور پیر هستیم هیچ شکی توش نیست وقتی که حمایت نمکنن که جوانان ازدواج کنند نتیجه همینه خیلی ناراحت کننده است
  • مهدی IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    1 0
    سلام، نمایندگان محترم وقتی اکثرمردم و تلاشگران وسازندگان جامعه ایرانی که همانا کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی هستند، توانایی تأمین معاش حداقلی روزانه را ندارند و رفته رفته سفره ها کوچکتر و کوچکتر و اینطور که اوضاع نشان میدهد، احتمالا حتی در بیشتر خانواده های کارگری،بازنشستگان سفره را کلا از خانه های خود کنار گذاشته و دیگر فکرش را هم نکنند. لطف فرمایید در مجلس برای گذران زندگی مردم فکری اساسی تر صورت گیرد و جلو چپاول و غارت سرمایه ها و امکانات کشور را بگیرند، که توسط عده ای خائن و اجنبی صفت و بدذات به یغما برده میشود و هیچ قانون و اراده ای را تمکین نمیکنند و هیچ ابایی ندارند،زیرا جلوداری را درمقابل نمی بینند.
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    سازمان بهداشت جهانی حرف دشمن می زنه می خواهد جنگال رسانه ای درست کنه و ملت قهرمان ایران را بترسونه . ومنابع ما چپاول کنه هیهات من ظله
  • مسعود IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    عجب حرف های ما می تونیم این هشتادوچندی و سیر کنیم
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    شما شرایط اقتصادی رو درست کنید همه چی درست میشه. سال پیش التماس می‌کردید بچه دار نشید الان التماس میکنید بچه دار بشید.
  • خدامی IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    همه چیز که وارد میکنید جمعیت هم وارد کنید بعدش ببینید جمعیت چند برابر میشه
  • حامد IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    چشم
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    سارمان بهداست جهانی علیه ملت ایران
  • منصور IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    په نه په انتظار دارین با این گرونی و بدبختی فرزندانمون ازدواج کنن و با فقر دست و پنجه نرم کنن و بیکار بگردن و پول پیش خونه هم داشته باشن و یکی دیگه رو هم بدبخت کنن تازه بچه هم بیارن . با کدوم کار و درآمد؟؟؟؟؟ کمی تفکر و تعقل
  • یک شهروند IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    دعاکنیدتااین مشکل هم حل بشود.
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    چند درصد بازار فیلم دنیا رو داری هیچی چند درصد بازار گیم دنیا رو داری هیچی چند درصد شبکه اجتماعی دنیا رو داری هیچی به جای حرف تا دیر نشده یه کاری کنید
  • الوند IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    ما که خیری ندیدیم .......
  • دنیا فانی IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    ما خودمون مشکل داریم
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    مسکن شغل باحقوق ماهی ۳۰ ملیون بدید مرد نیستم سه تازن نگیرم ۲۰ تا بچه درس نکنم
  • علی IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    خیلی خوب هم میشه اگر آن موقع کشوری ثروتمند و دارای رفاه اجتماعی باشه دیگران از کشورهای دیگر میآیند و کارهای خدماتی ملت ایران را انجام میدهند همانگونه که فعلا ایرانیها کارهای خدماتی ملتهای دیگر را انجام میدهند من الان سه تا بچه دارم
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    هر موقع قانون اساسی یعنی مسکن شغل رفاه مهیا شد انتظار شما بجا خواهد بود
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    خدایا از دست مادیات نجاتمان بده خدا خداخدا
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    اختلاس گرانیکه ۱۰۰ برابر مردم عادی درآمد دارند نباید پول مملکت در خارج الکی خرج کنند عوض عوارض گمرکی وجرایم نقدی باید دولت آنها را وادار کنه ۱۰۰ بچه بیارند وتحویل دولت بدن
  • هاشنی IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    اگر فردا در صدر خبر بگویند در ایران نسل کشی اتفاق افتاده همه وحشتزده میشوند مسئولین به سازمان ملل شکایت میکنند وووو .در ایران نسل کشی سالها خاموش انفاق افتاده و در اثر یک کلمه گرانی و بیکاری ازدواج صورت نمیگیرددر نتیجه نسلی که باید بود اصلا شکل نگرفت ودر نطفه از بین رفت .این نسل کشی نیست.
  • حافظ IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    نسل قدیم را که می‌بینید خانواده ها پرجمعیت وبا صفا تفاوت ها کم ولی به لطف اصلاحات و سازندگی وفقر فراگیر همه از ازدواج فراری
  • شهرام یغمایی DK ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    1 0
    بسیار عالی
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    2 0
    نه بابابااااا
  • دادار IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 2
    وقتی یکی مثل حسن وظریف وجود دارد همین
  • محمدعلی ملیح IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    2 0
    ما بدنبال ازدواج هستیم همه اهل خانواده ولی شرایط خیلی سخت ارائه میشود که ممک غیر ممکن است۷۹۲۲
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    3 0
    یک مشت بی عرضه نمی تونند این جمعیت رو بچرخونند. جمعیت زیاد رو میخاند چیکار کنند.با وجود این همه منابع طبیعی وانسانی
  • احمد IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    1 0
    بازم خداراشکرقراربودبشه 10میلیون ایران ولی هالا30خوبه
  • احمد IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    6 0
    انشا الله آن موقع تغذیه رایگان به دانش آموزان در مدارس بدهند
  • سفر IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    2 0
    علتش اینه که ی عده کار میکنن ی عده میخورن اونا که کار میکنن میدن به اونا که میخورن چیزی نمیمونه براشون که کاری بکنن اوناییم که میخورن کاری از دستشون بر نمیاد!!!
  • علی IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    4 0
    بچه هایی که داریم دارن پرپر میشن بدادمون برسین از بالاسری بترسین
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    بهتره
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    8 0
    بانکها را که با پول ملت ملک و املاک فراوان خریدند مجبور کنید نود در صد خانه را به جوانان وام دهند با سود خیلی خیلی کم. سلطانها و دلالان ملک و دلار و سکه و ارزاق عمومی را مجازات کنید تا ارزانی به مملکت بر گردد. سربازی را اختیاری کنید. فاصله حقوق ها را از کف تا سقف کم کنید. دیگر نگران کم شدن جمعیت نباشید. جوانان هجوم می برند به سوی ازدواج و بچه دار شدن.
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    2 0
    نصف سالمند
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    مشکل اینه که مسولین دولتی چون درآمد چند ده میلیونی دارند میتونن حرف بزنن ولی نمیتونن مردمی که برای نداری بچه دار نمیشن رو درک کنند درمملکت ما با اینهمه معدن خدادادی مثل شعب ابی طالب زندگی میکنیم در همسایگی ما ترکیه هیچ معدن ونفت وگاز خوبی هم نداره اروپایی زندگی میکنند
  • حسین IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    تو این وضعیت جامعه اخه خدا را خوش میاد فقیر به جامعه تحویل بدیم اونا هم برن عصای دست سرمایدار بشن؟
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    در تمامی فیلم ها نفر اول فقط یک بچه دارد فیلم های هالیوود هر امریکایی 4 بچه دارد خوب شما فرهنگ سازی را باید از تلویزیون شروع کنید اما می بینید حتی صداوسیما هم دست امریکایی ها افتاده مدیرانش اجازه پخش روایت فتح را نمی دهند
  • JP ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    3 0
    سلام به آقایون بگید با این اوضاع اقتصادی
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    نه اینکه حالابه جمعیت جوان فعلی خیلی میرسن
  • Terygg IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    4 1
    ای وای من ای خدا.....وقتی آمارسقط جنین ایران بالاست توقع جمعیت که هیچ بایدنگران کمبودجا برای فوتی های اون موقع باشیم
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    به نظر اینجانب تنها راه رهایی از این خطر دادن کار و امکان رفاه ایی به جوانان جهت تشکیل خانواده وزندگی واوردن فرزند توسط نیرو جوان است در غیر اینصورت باید منتظر چنین مشکلاتی در آینده باشیم تنها را علاج قبل از درمان است.
  • عساکره شادگان IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 2
    سلام دو زن دارم باشش فرزند پول بهیم بدید یک زن دیگه بگیرم بجان خودم حاظرهستم چهار پنج بچه درست کنم ولی الان بی پولی حتی مردم روحیه اینکار هم ندارن
  • حسین صفایی منفرد IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    اون موقع یه زن که شوهرش می رفت اون دنیا یا طلاق میگرفت، دوباره شوهر میکرد ولی الان این کمیته امداد و ...کاری کردن که حتی زنان بیوه یا طلاق گرفته حتی توقع ازدواجشون از دخترای مجرد هم بالاتره که دیگه فکر نکنم با ماهی ۱میلیون و خورده ای که میگیرن(حقوق و خیریه و ..)ازدواج کنن
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    3 0
    خوش بحال اونایی که 2100به دنیا می ایند لا اقل عدالت برقرار می شه. جمعیت الان هم زیاده باید 50مییلون باشه تا همه خانه دار وشغل ودرامد داشته باشن.
  • امیر IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    خسته شدیم از این همه حرف
  • مجید IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    3 0
    به فکر وضع الان ما باشید 2100 را ولش کن
  • معصومه برخوردار IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    اقتصاد خانواده و مملکت حرف اول را در ازدواج وزندگی عمومی میزند اگر وضع بدین منوال ادامه یابد پیش بینی شما صددرصد واقعی است
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    2 0
    بسیار هم عالی است همه مشکلات حل میشه وازران کشور پیشرفته ای میشه
    • احمد IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
      1 0
      آره چند وقت پیش گفتن مرغ باید ده هزارتومان سه دیشب سی تومان ...
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    مگه کسی هم سردردی داره
  • ابراهیم زاده IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    2 0
    قابل توجه مسئولین احمق
  • رضا US ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    3 0
    شما خرجشو بدید من پرورشگاه میزنم
  • شاهین IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    هر چی ریشه دارد میشه ازدواج کرد واقعا میشه بچه دار شد واقعا ریشه بهتر ما میداند کجاس گرانی بیکاری توقع بالا دوطرفه اخه رهن ه خوته ۱۰۰ میلیونی از کجا
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    3 1
    جوانان باید دست به دست هم بدیم ازدواج نکنیم
  • علی انگیزه IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    با عرض سلام وارزوی تندرستی وبهروزی ملت ایران با این اوضاعی که همین الان در کشور ما حاکم است جوانان اصلان یا ازدواج نمیکنند واگر ازدواج هم کنند نمیگذارن بچه دار شوند حق هم دارن زوجی که در حال حاضر ازدواج کنند اگر تا پایان عمرشان همه درامد وحقوقشا را جمع کنند نمیتوانند یک خانه پنجاه متری بخرند وتا این تورم وگرانی باشد کی قادره بچه هم بدنیا بیاره وتربیتش کنداصلا یک دانش اموز ابتدای در مدرسه دولتی چقدر خرج داره این طبیعی کشی که بچه ای بدنیا بیاره نتواند کوچکترین ارزوهایش را براورده کند خوب مخواد ازدواج کند یا بچه بدنیا بیاره که چی بشه
  • س IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    2 0
    شغل ،مسکن برای جوانان=رشدجمعیت
  • شاهین IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    اقای نماینده بیا بگو برا ازدواج دوسال خانه مجانی برا بچه وام بدون بهره و شغل مناسب برا متاهل در حد توانایی استعداد بببن ازدواج میشه چه بهتر هم سنت دین هم فحشا کمتر
  • احمد IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    3 0
    کاش این نسل از ایرانیها که خودم هم جزوشون هستم همه با هم بمیریم . واقعا نسل بدبختی هستیم و هیچ آینده روشن و امیدی به زندگی نداریم
  • محمدطالبی IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    3 0
    حیف که جمعیت سالمندمیشه ،کاش نمیشد
  • نوجوان انقلاب وایثارگرجنگ وپیر فعلی IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    بااین تورم ودرآمدناچیز بعد ۳۰سال درحسرت خوشبختی دوفرزندجوانم خواهم مرد. چرا؟!
  • Hk SE ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    سی میلیون جمعیت درسال ۲۱۰۰
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    2 1
    چیزی که باعث کاهش جمعیت شد حذف خانوارهای پرجمعیت بود وگرنه قبلا هم مجرد و تک فرزند و دو فرزند و سه فرزند همین مقدار و بلکه بیشتر بود.
  • نادان IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    بس کنید.بابا. خوبه خجالت هم نمی کشید.من ۴تا پسرتحصیل کرده دارم.همه بیکارند.افسردگی گرفتن.ومن هم وقتی میبینمشان اتیش می گیرم. کی می تواند.دیگه بچه دار بشه. شما لیبرال های وطن فروش دارید جمیعت شیعه را کم می کنید از مولا شرم کنید. خیلی پررو وبی شرفیت.که با این نقشه شیعه را دارید ازبین می برید.تا چند سال دیگه جرات اینکه بگیم شعیه هستم نداریم.واشهدان امیرالمومنین علی ولی الله را از بلنگو ها می اندازید خدا شما را از صفحه روز گار بندازد. حداقل این فرمایش مقام معظم رهبری را حداقل اجرا می کردید.که باید شعیه زیاد بشد. غربگرهای بی شرف وبی دین
  • م IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    نتیجه مدیریت افرادی هست که فقط نگاه به غرب دارند
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    ایران جمعیت زیاد می خواهد
  • حسین IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    امروز ی طلب از کسی داشتم .گرفتم گفتم بعد ی مدت ی نهار خوب درست کنیم با خانواده..چهار نفریم ی مرغ و کمی برنج و روغن شدن ۳۵۰ هزار تومن!! اگر ی غذای خوبتر میگرفتیم چقد میشد؟؟بدبختی من کارم مثل کسیه که غلاب میندازه تو برکه ی روز میگیره ۲۰ روز نمیگیره!!اصلا روحیه ندارم برای ادامه زندگی فقط بخاطر دوتا دختر کوچیکم دارم سعی میکنم خودمو آروم کنم!!
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    2 0
    ارزونی کنید تا جمعیت بره بالا وقتی مردم چیزی نمیتونند خرید کنند تغذیه ها خراب شده تا ده ساله دیگه میشیم 30میلیون تن
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 2
    این خبر خلاف واقع هست و سازمان جهانی بهداشت آمار جمعیتی آینده را برآورد نمی کند بلکه سازمان ملل این برآورد را اعلام می کند و گفته اند جمعیت ایران در ۲۱۰۰ تقریبا ۹۸ میلیون نفر خواهد بود که البته این هم چندان قابل اعتماد نیست.
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    4 0
    ما در حال تبدیل شدن به درس عبرت برای کل دنیا و حتی درس عبرت برای تاریخ بشر میشویم
  • مهدی IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    3 0
    نماینده محترم واقعا از شما ممنونم به فکر2100هستی اگه امکانش هست الان به داد ملت برسید نه اینکه الان تو آسایش زندگی میکنیم جایی برا غصه 2100را نداریم
  • غلام IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    3 0
    مردم امیدی به فردا ندارن شما مسولین بی عرضه از صد سال اینده میگید
  • کورش IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    3 0
    از کرامات شیخ ما اینست شیره را خورد و گفت شیرین است
  • مهدی FI ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 1
    شب جمعه دست به کار بشید
  • بینام IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 1
    جمعیت جوان نباشه برای همیشه نابود می شوید
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 2
    اگر راست میگید حداقل دو همسری را رواج بدهید.من آماده هستم.
  • گلکار مازندرانی US ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    چگونه ازدواج کند وباکدام منطق فرزندبدنیابیاورد؟.حضرات ازوضع مسکن اطلاع دارندیانه؟.یعنی نمیدانندتهیه مسکن دررویای جوانان ماهم نمی گنجد؟ اجاره منزل هم که به کاسبی آنچنانی خانه سازان وخانه داران تبدیل شده است.
  • احمد IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    این انتظار از مردمی که تو نون شب موندن خیلی بجا نیست
  • ابی IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 1
    باید طرح تشویقی بذارن مثلاً چهل و پنج تومن و پنجاه تومن کنن
  • سید IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    موافقم
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    اصلا جمعیت بشه ده میلیون اما پنج میلیون از آن بفهمند که چه بلائی سر ایران و ایرانی آمده ؟
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    1 0
    تهران خدا اینقدر چرت و پرت نگید واقعا بیکارید ها
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    4 0
    تنها سناریو مهاجرت جوانان از ایران برای در امان ماندن از شر شیاطین است
  • الله قلی IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    4 0
    خدا کنه زودتر نسل این جمعیت برداشته شود
  • مجرد IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    ازدواج که به عبارتی سنت حسنست ثمرش چی میتونه باشه.
  • هادی IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    من متولد ۶۵ الان سه تا بچه دارم خدا خودش بزرگه ....هیچ موقعه هم روزیشون بی جواب نمیمونه....
  • عرفان IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    7 0
    مردم از گشنگی مردن شما حرف از جمعیت میزنی خودمون به سختی شکممونو سیر میکنیم بعد میخواین یه بدبخت دیگه رو به دنیا بیاریم
    • سهیلا IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      3 0
      حرف درست رو زدید واقعا یک جوان نمیتونه یک آپارتمان بخره زندگی تشکیل بده چطوری شکم بچه شو سیر کنه نه در آمدی نه مسکن
  • کمال IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    1 2
    خانم محترم . حفظ اسلام .اوجب الواجبات است .
  • امید IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    دولت برنامه ریزی جدی برای سامان دهی اشتغال ودرآمدوتهیه مسکن مطابق با درصدی ازدرآمد داشته باشد واین موضوع راستی آزمای شود . درغیراین صورت حرفها محکوم به فناست...........
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    همان طور که مشکل گرانی خداست و خودش حلش می کند روایت است که مشکل جمعیت نیز خودش حل می کند . من 45 سالم است خودم را سپردم به خدا.
  • امیر IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    این موضوع بسیار هم خوب هست اینطوری اولا هوای الوده دیگه نداریم .ترافیک و طرح زوج فرد نداریم...کمبود اب و استفاده از سفره های زیر زمینی نداریم نابودی جنگلها و منابع طبیعی نداریم ..گرونی مسکن نداریم کمبود غذا نداریم اصلا ما همین الانم زیادی زیادیم باید ایران کلا ۲۰میلیون نفر باشه چون دولت ما توان کنترل و تامیین نیاز این جمعیت رو هم نداره ... علی برکت ا...
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    1 0
    پنج اصل را رعایت کنیم. خدمات رایگان. بستری کردن رایگان. آموزش رایگان. دلالی ممنوع. پس مانده‌ای ثروت را باید به تولید هدایت کرد. توهین .بدگویی .تهمت . به هر شخص وکشوری و یا دولتی و به هر عنوان ممنوع.
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    2 0
    خیلی هم عالی امکانات به همه می رسد.
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    2 1
    دولت بایدمشوق جوانان درازدواج ودستگیرآنهاباشدوامهای کم بهره دراختیارآنهابگذاردوبه فکرمسکن آنهانه تنهادرپایتخت بلکه درتمام شهروشهرستانهای کشوراقدام به ساخت منازل مسکونی برای جوانان باشد
  • محمد IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    3 0
    خدا کنه این اینها بفهمند که هرچه توانستند اقلام ضروری گران ونایاب کردن وهمه را بیکار همه را بدبخت کردند
  • خداکرم اقایی IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    4 0
    ففر گرانی بیکاری ناشی ازناکارامدی مسئولین کشور عامل پدیده فوق است
  • DE ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    3 0
    کارگر و رعیت کم میآد ! زندگی این قدر ارزش ندارد .
  • خدابنده لو IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    2 1
    بهتره نگران الان و حال باشی نه نگران زمانی که نیستی و شرایطش رو درک نمی کنی ،آیا از امکانات اون زمان هم خبر داری در ضمن ما نباید حال را فدای آینده نیومده کنیم
  • Mra IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    2 0
    خداروشکر،ایندگان همشون مسئول اند،لااقل رعیتی نیس
  • ناصرریگی IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    4 0
    من40سالمه مجردم کی زن من میشه؟ کارگرم و فقیر
  • علی IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    3 4
    خانم محترم شما که دلت بحال مملکت می سوزه و اگه میخواهیداین اتفاق نیوفته پیشنها دمیکنم: ۱. تمامی کارمندان خانم رابازخریدیابازنشست کنید ۲.مادرحال حاضرهمه اجناس داخلی و خارجی به دلارمیخریم درحالی ریال دریافت میکنیم ۳.نمیخواد۴صفرپولمون را حذف کنید چون وضع از اینی که هست خیلی بدترمیشه،اگه میشدبجای ریال یورودریافت میکردیم نورا"نورا و و و .... بیش ازاین وقت ندارم راستی خانم اول از خودت شروع کن چون جای یک مردرااشغال کردی.
  • ایرانیم IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    12 0
    خیلی متاسفم واسه اونی که نوشته اگه جوان نباشه هرکی به کشورمون حمله میکنه..اولا مگه ما گوشت جلو گلوله هستیم ..دوم دقیقا باید از کی و چی دفاع کنیم ..اونا که رفتن و دفاع کردن برای ما که راحت باشیم الان از رفتنشون پشیمونن ..سوم چرا باید انسانهای بی گناه دیگری رو به این مملکت غرق در گرفتاری و گرسنگی بیاریم که حسرت همه چیز رو بخورن ..اونا که نوشتن مای بیبی بدین مجانی اخه چرا سطح توقع و انتظارتون از زندگی در حد یه جا انی بچه نوزاد هست ..واقعا فقط مشکل جمعیت همینه...رفاه...اسایش ..امنیت شغلی و امنیت مالی...مسکن..بهداشت ..تحصیل رایگان ...درامد مناسب و کافی برای تامیین تمام نیازهای یک خانواده...خودرو مناسب...و البته در صورت تحقق تمام این نیازهای کاملا اولیه و پیش پا افتاده که در همه کشورها همه ملت ها ازش برخوردارن مشکل زاد ولد نیز مرتفع میشود
  • محمد عــــــــــــــــــــبدی IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    9 0
    خدمت تمامی برادران وخواهران و هموطنان عزیزم سلام عــــــــــرض میـــــــــــــکنم . وقتی میبینم اکثرتان ازفقر وبیکاری و تنگدستی واز همه بدتر مجردی با سن بیش از سی سال صحبت میکنید قلبم درد میگیرد با اینکه سنی ازم گذشته نمیدونم برای دلگرمی و امید به خوب شدن وضع و رفع بیکاری هیچ حرفی ندارم جز واقعا واقعا تلاش مضاعف توکل قناعت .ولی چیزی و بگم که دراین سن شصت هفتاد سالی که دارم به وضوح دیدم که دزد وحرام خوار یا به اصطلاح امروزی اختلاسگر . ندیدم خوشبخت شده یا لذتی برده باشد چه زندگی فلاکتباری برای خود وزن و فرزندانشان درست میکنند الله و اکبر از لقمه حرام چها میکند تازه الله اکبر از عذاب اخرت که جواب هشتاد میلیون هموطن نیازمند را باید بدهد خدایا تصــــورش هم سخت است اگر کسی یک ذره خدا عقل بهش داده باشد یقه خود را دست هشــــــــــــــــــــتاد میلیون ادم نمیدهد این تجربه ام بود خواستم یاداور شوم کمکی در حق خود وهموطنان عزیزم بکنم درود بر شرافتتان
  • ارین IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    1 0
    .اقتصاد و تورم رو کنترل کنند تا مردم دلشون خوش باشه.بچه درست کنن
  • َ IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    1 0
    به نظر من باید زندگی رو اسون تر کنن به نظرتون چطوری جوانان ما ازدواج کنن وفتی تخم مرغ هزارو پونصد هست و مردم برای یه شیشه روغن باید صف بکش وواقعا اجاره خونه اینقدر بالاست شغل نیست و اکثرا حقوق ها کفایت نمیکنن با این همه مشکلات چطور ازدواج کنن و بچه دار بشن همه که پلدار نیستن از پس همچی بر بیان
  • خسته از همه چیز IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    3 0
    من الان تو فکر اینم خودمو چطور با یه تصادف سربه نیست کنم تا بچه هام بتونن یه لقمه بیشتر بخورن ومتوسط بپوشن شما به فکر سال 2100هستید
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    5 0
    الان جوان ترین کشورهستیم بیچاره جوان ها نه شغل دارن نه زندگی دارن همه معتاد شدن نه مواد غدای میرسه این وضع مدارس است تراکم 40 نفر اون وضع بهداشت ودرمان است در مطب ها وبیمارستانها جانیست اون وضع دادگا هاست 15 میلیون پرونده درهرسال همه دلال دزد کلاه بردار کار مولد نیست بعد از 40 سال ایران با این تخریب محیط زیست کویر می شود الان باید 20 میلیون میشداینا جمعیت زیاد را برای جنگ میخوان اگه خانوادی یه پسر داشته باشد مگه می گزارد به چنگ برود به قول معرف مقطوع نسل شود
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    1 0
    الان هم از85نفراونهاکه کمترازسن 10دارن تقریبازنده ان بقیه مرده هستن نفس مصنوعی
  • علی IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    2 0
    اگه وضیت اقتصادی و رفاهی خوب شه قطعا سال ۲۱۰۰ جعمیت ایران ۲۰۰ ملیونه
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    1 0
    بده جمعیت کنم واست
  • W IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    1 2
    این همه مردم دربدری کشیدند برای انرژی هسته ای، که بتونیم قدرتمند بشیم، 50 سال دیگه اینقدر جمعیت کم میشه که اسرائیل راحت میاد توی کشورمون لونه میکنه
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    2 0
    جوانها کار ندارند درامد ندارند خونه ندارند چگونه ازدواج کنند اول راه ازدواج را هموار کنید بعد حرف از بچه دار شدن و با جمعت در کشور صحبت کنید شما توخرج همینها هم عاجزید چه رسد به جمیعت بالا
  • ناشناس IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    سلام سال 2100جمعیت ایران 30 میلیون خواهدشد، والسلام
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    مسبت مسبت است
  • مجید IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    والا الان بیشتر از سه بچه بیمه نمیکنند امکانات نمیدن
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    نگران نباش از کشورهای همسایه مون مهاجر می پذیرند مشکلشون حل می شه و دیگه ا ایرانی اصیل وجود نداره مثل آمریکا که همشون مهاجرن.
  • علی مهرپور US ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    به فکر الان باشید اگر راست می گوید
  • مهدی DE ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    2 0
    البته جمعیت مردم داره کم میشه نه مسئولین
  • حجت اله اله وردی IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    1 0
    تا زمانیکه درامد وهزینه هماهنگ نیست وحق عایله مندی مبلغ ناچیزی هست واز ‌کمک غیرنقدی برای جبران رسیدن به خط فقر برای کارگر وکارمند وجود ندارد جمعیت ازدواج وزادوولد کم دارد پیرونا کارامد خواهد شد۸۷۷۶
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    با این همه گرونی چه طور خانواده ها به فکر فرزند آوری باشند هزینه های بچه بسیار زیاده کشور های مختلف مثل ژاپن، روسیه ، سنگاپور،و..... برای فرزند آوری امکانات بسیار زیادی در اختیار خانواده ها قرار می دهند به عنوان مثال بعضی کشور ها مسکن در اختیار این خانواده ها می گزارند اما از اون جایی که مسئولین بسیار بی تدبیر هستند هیچ حمایتی از خانواده ها نمی شود
  • اکرم صفری IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    3 0
    آخه وقتی دولتمردانی ما نمیتونن قیمت تخم مرغ و تثبیت کنن چرا از سال۲۱۰۰حرف میزنن
  • نسرین IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    اره ما هم میدونیم داریم به سمت سالمندی پیش میریم ولی ...
  • صابر IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    1 0
    سلام وقتی نه پول نه کار از این بیشتر هم انتظار دیگه ای نداریم باید سالمند بیشتر بشه من ۳۱سالمه ولی حتی به ازدواج هم فکر نمیکنم وقتی درامدی نیست
  • هومن IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    وقتی دونفر ادم با تحصیلات صبح تا شب میدوییم دوشیفت شکم خودمونم نمیتونیم سیر کنیم؟
  • پگاه IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    2 0
    چشم مسئولین نابکار روشن
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    دیگه سالمندی موند با این کرونای لعنتی با این مدیریت و رسیدگی شما که تعریف کرده بودین برای بیمارستان‌ها که افراد بالای 60 سال دارو نگیرند ای سی یو نروند اولویت با جوانتر هاست کاش عزیزانتان را از دست بدهید تا بفهمید سالمندان سرمایه های ما هستند داغ ببینید تا داغدیدگان را درک کنید
  • کارگر IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    2 0
    کشور چین چند میلیارد جمعیت داره اما کشور ما ۸۵میلیون جمعیت داره که ۸۰ میلیون از زندگی خود راضی نیستند چرا با وجود اینهمه منابع نفتی و گاز و معادن و و۰... اینقدر مردم گرفتار هستن تو را خدا یک مقداری از پول نفت خرج مردم کنید اخه اینده ای که ازش حرف میزنید کی دیده من ۴۵ سال دارم نه خونه دارم و نه ماشین و .....
  • محمد IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    4 0
    جمعیت کمتر زندگی بهتر
  • محمد IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    یه دندون که بخواهیم پر کنیم باید حقوق یک ماه را بدیم.
  • خخخ IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    2 0
    کمیت مساوی کیفیت اینجوری بهتره حدعقل مثله ماها صبح تاشب کار نمیکنن که سیر بشن
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    4 0
    حاج خانوم گفتن راحته،اما تو که نماینده ملتی چکار کردی واسه جمعیت افزایی؟!! من خودم دوبار سقط داشتم،آزمایشاتی که تاحالا انجام دادیم واسه علت یابی،حدودا ۵ ملیون شد... اکثرشون آزاد بدون بیمه... واسه ناباروریها که دیگه بدتر...نه بیمه ای نه هیچ کوفتی...پس الکی حرف جمعیتو نزنین لدفا
  • عزت IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    2 1
    اگه این طور پیش بره نسل ایران منقرض میشه بااین گرانی
  • مهدی US ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    3 0
    با خیار کیلو ۲۰ هزار تومن و گوشت ۲۳۰ هزار تومن و برنج و روغن و ..... اجاره خونه و هزار خرج و مخارج دیگه که همگی با ارزش دلار حساب میشه و دادن حقوق و دستمزد که با ارزش ریال داده میشه ،انتظار ازدواج و تولید نسل و فرزند آوری نداشته باشین .چون ما که شعبده بازی بلد نیستیم.
  • ناصر IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    1 0
    معلوم نیست با استفاده ازچه مدلی به‌این نتیجه رسیده ضمنا جهت اطلاع ایشان کمیت مهم نیست کیفیت زنگی مهم است
  • عزراییل US ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    2 0
    همون بهتر ک کم بشه بابا مگه برا این ۸۵ میلیون چی کار کردن ک بخوان برا اون بقیه بکنن
  • اکبر IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    2 0
    اگه ناراحته، فکری بکنن راهی پیش پای مردم بذارن. بیشتر کشور های دنیا یکی بچه میاره دولت بهش امکانات میده. اینجا بچه بیاری اول بدبختیه. پوشک، شیر...
  • سهراب IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    0 2
    همه چی دست بالاییه...نگران چی هستید،روزیه هرموجودی باخودش میاد حالا چه سی میلیون چه سیصد میلیون
  • یکی IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    2 0
    واقعآ‌‌مگه‌خدا‌به‌داد‌مردم‌برسه‌...والا‌مسئولین‌که‌دیگه...‌هیچ...وقتی‌دو‌زوج‌جوان‌نمیتونن‌خرج‌‌خودشونو‌دربیارن‌بچه‌رو‌میخوان‌چیکار‌هعی...هعی...یکی‌تاخرخره‌سیره‌...یکی‌واسه‌یه‌لقمه‌گیره...
  • احمد IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    0 1
    توگذشته های نه چندان دور شعار این بود. فرزندکمتر زندگی بهتر.حالا اینطوری میشه.چندنکته راهم مسولان بایدبدانند بیشتر به فکر درآمد مردم باشند.
  • نازی IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    1 0
    مشکل اقتصادی ام حل بشه من حاضر نیستم به خاطر درد زایمان زیاد بچه بیارم. آقایونی که حرف از بچه زیاد میزنند نه درد زایمان کشیدند نه بی خوابی شبانه دارن.‌ نفسشون از جای گرم پامیشه نظر میدن. این خانومم لابد بنیه قوی داشته
  • وحید شاه محمودی IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    1 0
    به نظر شما با این گرانی وبیکاری ودستمزد کم ودزدان خوناشام زالو صفت ایا مردم با این تفاصیر میتوانند بچه بیاورند
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    2 1
    واقعاً خطر بسیار بزرگیست باید کاری کرد.
  • AliRaza IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    3 0
    الان اینقدر جنس ها گرون شده که هیچ کس توان خرید نداره.بعد زیاد شیم که چی بشه.ا
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    2 0
    به خاطر اینکه مردم ایران ومشکلاتشان برای شما اهمیتی ندارد وهرچه فریاد میزنند که این گرانی وبلاتکلیفی مردم را تمام کنید فقط به فکر خودتان وفرزندان ناخلفتان هستید
  • ناشناس IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    0 1
    شرایط اقتصادی رو هم یه نگاهی کنید بد نیست وقتی نمیتونید چهار تا واکسن وارد کنید مردم رو از شر کرونا نجات بدید توقع چی دارید به چه امیدی مردم دسته دسته دارن جون میدن بعد فکر صد سال دیگه هستند همه آرزوهامون به گور رفت خوشحال باشید خوشحال
  • IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    1 0
    خطر اونجاست که وقتی شب است نمی‌گوید شب است .می گوید .به شب نزدیک شدیم
  • مسی IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    0 0
    ولا خجالت همه خوب خانم وزیر مگه کسی می تونه ازدواج کنه.فقط طلا تواین ۲ ساله از ،۱۲۰ هزارتومان شده هر گرم شده ۱۱ملیون ریال
  • ناصر IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    0 1
    فدای سراقایون وقتی طرف سیب زمینی هم نمی‌توانم بخوره بچه میخادچکارازادوج هم کاراشتباهی است درایران
  • احمد IR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    2 0
    شما همین مردمی که تو سطل زباله دنبال غذا هستند رو ساپورت کن نگران ۸۰ سال دیگه نباش
  • FR ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    0 0
    تا اون موقع ریاضیهم بلد نباشی هر ۵زوج یک بچه بیارند کفایت میکنه بعدش غرب نگاه نکن بچسب به ملتت گرایش به اونا نه دانش روشن بهت نشان میده نه استقلا داشتن تکیه کن به ملییتت واسلام
  • IR ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    2 0
    واقعامگر جمعیت کم بشه یازیاد بشه فرقی داره تادزد وجود داره چه کم بشه یازیاد همه درفقرند
  • ق ر IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    1 0
    دزدی‌ها ، زدبند و دلال‌ها دولتمردان و نماینده ها باعث این فاجعه خواهد شد . چون طعمه‌ دولتمردان تمامی ندارد . حتی فرزند آوری مساوی با اخراج از طرف کارفرما و برای مسولین هیچی اهمیت ندارد و...
  • IR ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    0 1
    هر چی کمتر بهتر . انگار کشور صنعتی داریم نیروی کار می خوان!
  • IE ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    1 0
    دقیقا درست میفرمایید این کاهش جمعیت برای ایران خطر دارد.اما میشه لطفاً یه راهکاری بجای این هشدار ارایه کنین . میشه بگین چطوری بدون بستر میشه رشد جمعیت رو مثبت کرد. وقتی که یه زوج از خرج اجاره بر نمیان و یا کار مناسبی نیست یا درامد مناسبی نیست اینا همگی باعث میشه فرزند اوری کاهش پیدا کنه. هر وقت نظام فهیمه سهمی از منابع رو برای فرزندان به دنیا اومده اختصاص بده مثال تمام کشورهای اروپایی که ماهیانه حقوق مکفی بهشون تعلق میگیرع که یه زوج اصلا نیازی نیست از خودشون خرجی برای فرزند بکنن و همچنین تحصیلات رایگان تا فارغ‌التحصیلی از دانشگاه . اون موقع یه زوج توانایی فرزند اوری دارد در غیر اینصورت همون بهتر که نسل اینده ای وجود نداشته باشد.
  • IR ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    4 2
    خوش بحال اون نسل که باجمعیت ۳۵ ملیونی زندگی میکنه
  • م IR ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    1 0
    ای خاک بر سر مسئول بی کفایت . ای خاک بر سر مسئول بی لیاقت
  • IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    0 0
    این قانون طببعت و کائنات هست که خودش در برهه هایی از تاریخ جمعیت رو تعدیل کنه یه وقت بیماریهای فراگیر باعث کنترل جمعیت میشده یه زمان هم مثل الغان سیاستهایی مملکت داری جمعیت رو کنترل میکنه
  • ضرغام IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    1 0
    اجرای قانون اساسی.که میگه حکومت باید برای مردم شغل مسکن ورفاه اجتماعی و امنیت ایجاد کند .حال مامیکیم ندوشینمون .....اگه این مملکت را هیچ کسی مدیریت نمی کرد .باز بهتر اداره میشد .
  • سید حسینی IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    0 0
    هیچ هم خطرناک نیست خیلی هم به صلاحشان است،لااقل تعداد کم شو د به همه حقوقشان برسند ،سلامتی،صلح ،آرامش وموفقیت ها....
  • علی IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    1 0
    ها یادتون رفته می گفتیم فرزند آموزندگی بهتر دیگه جانا یاد گرفتن دیگه اصلا بچه معنا نداره اینهمه جوان مجردبیکاربی غارهای میبینی ی گوشی دستشه بجای بچه با اون بازی میکنه حالا بدترمیشه
  • IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    3 0
    با این گرانی کمرشکن کی جرات می کند بچه دار شود!
  • میلاد IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    2 0
    شما که دولت هستید برای این مهم چکار کردید.مسکن آپارتمانی گران و دور از دستدرس،هزینهای زندگی گران و کمر شکن،آینده ای نامعلوم برای همه مردم ایران
  • IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    1 0
    خیلی ها این روند را می خواهند
  • IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    3 0
    وضعیت وحشتناک اقتصادی. تورم ها. عدم مدیریت و بیکاری ایران را بیشتر تهدید می‌کنه. اینا درست بشن جمعیت هم درست میشه
  • IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    3 0
    هر چه جمعیت کم باشه کنترلش هم اسانتره
  • IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    3 0
    این نرخ کاهش جمعیت ایران به اعتراف کارشناسان در تاریخ بشریت و بلکه در تاریخ کره‌ی زمین بی سابقه بوده است. حتی دایناسورها هم این طور منقرض نشدند. حتی در حمله‌ی مغول هم این طور جمعیت کم نشد.
  • اکبر IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    0 1
    فقط وسیله ازدواج دختر وپسر های مجرد را فراهم کنید اگر یک فرزند وبعضی دو فرزند هم بیارند جمعیت زیاد میشه وجوان
  • IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    0 2
    در آینده جبران میکنن
  • IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    1 0
    در آینده جبران میکنن
  • اکبر IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    3 0
    من که ۸ فرزند اوردم سه تا ازانهادانشگاه تحصیل کرده اتد بیکار بیخ ریشم مانده اند
  • من IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    2 0
    با این اوضاع اقتصادی؟
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    3 0
    چرا به دنبال علت نیستید کدام جوان از ازدواج بدش می اید موانع پیش پایش را بردارید
  • مهدی IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    3 0
    بابا دولت یک ساله تو کنترل تخم مرغ موندین اوقت برا ۱۰۰سال اینده حرف میزنی ؟؟؟؟؟؟
  • م.ر IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    1 0
    علت نمیدونی خانوم الهیان؟
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    1 0
    خب دست به کار شید با حرف زدن که دردی دوا نمیشه راهکارهای اجرائی خلاقانه توی مجلس ارائه بدید
  • ارش IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    2 0
    من که میرم کلیمو میفروشم بعدش بچه دار میشم
  • علی علیمحمدی BR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    2 0
    کاهش جمعیت را به فال نیک بگیریم چون نمی توانیم ازنظر امکانات موجود در کشور یک جمعیت خوشحال وبا کار مفید داشته باشیم
  • مرتضی AF ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    1 3
    این پیش بینی دروغ خنده دار است
  • نرگس IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    1 0
    واقعا براتون متاسفم که فقط به فکر جمعیت هستید نه به فکر آرامش و آسایش بله وقتی وضع اینطوری باید جمعیت کم باشه لااقل اونا راحت زندگی کنند با این وضع تا بسامان مردم
  • حسین IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    2 1
    به نطر میاد این نماینده با مفاهیم بیکاری. تورم. مشکل مسکن و.... آشنایی ندارند وظیفه نماینده حل این مشکلات است نه دستور افزایش جمعیت
  • ابراهیم IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    1 0
    این دولت برای خانواده ۶ نفره که ۴تا فرزند دارند برای فرزند ۴ یارانه نمیده بعد حرف از بچه دار شدن میزنند
  • سجاد IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    3 0
    با این وضع باید دوباره تاریخ مرور کنیم بگیم اخ.. ناصرالدین شاه کجایی که نالایق تر از تو داره برای اینده این سرزمین تصمیم میگیرد
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    2 0
    چشم نخوری سیاستمدار صورت مسئله رو پاک میکنی بجای اینکه مسئله رو حل کنی!!!
  • عطی IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    2 0
    تا اون موقع دیگه هیچکدوم از ما زنده نیستیم
  • محمد IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    2 0
    تا اون موقع کی زنده کی مرده
  • علی IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    0 3
    حالا دولیبریتی های دوزاری ما دارن ازدواج نکردنو تو مملکت تبلیغ میکنند. این جو من ازدواج نمیکنم همش تقصیر این دولیبریتیهاست
  • علی IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    2 0
    زحمت کشیدی تحلیل خوبی بود.ولی محض اطلاع تا۸۰ سال دیگه اونایی که الان توگهواره اندهم نیستن.
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    1 1
    چشم بسته غیب گفتید افرین
  • علی سلطانی IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    0 1
    تفاوت دیدگاهها به علت نوع شناخت ها از زندگی و سعادت بشر است اونی که خوشبختی رو در رفاه مادی میبینه وبه عبارتی فقط آبشخور خودش رو میبینه نمی تونه معیشت سخت و ... رو تحمل کنه اما کسی که هدف های بزرگ برای زندگی داره سختی راه براش شیرین می شه
  • علی IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    2 0
    جمعیت !
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    2 0
    بهتر با این وضعیت زندگی نیست
  • حمید US ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    2 0
    بهتر .نه کار داریم نه پول داریم هیچی نداریم.
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    2 1
    جالب اینجاست که از جمعیت فعلی این کشور جوانان با استعداد و نخبه نیز مجانی به کشورهایی که دشمن خطاب میشن هدیه می‌ شوند و به آنجا مهاجرت می‌کنند و همچنین سرمایه داران نیز ثروتی که از راه مشروع و غیر آن بدست آورده به کشورهای خارج کوچ می کنند. بنابراین این یک نقشه برای نابودی این کشور است وبس.. فراری دادن نیروی انسانی جوان و با استعداد و منابع مادی به خارج.
  • پریسا IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    2 0
    مقصر کیه؟؟؟
  • ناشناس IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    2 0
    منهم موافقم وقتی نمیتوانند زندگی مردم را تامین کنند بهتر که این جمعیت کم بشه
  • ناشناس IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    3 0
    ما همه چیز رو از کشور چین وارد میکنیم خب آدم هم از چین وارد کنیم مشکل جمعیت حل بشه
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    1 0
    سلام برید یه نگاهی به کشورای اروپایی بندازید، هرکدوم اندازه یه استان ما هستن اما جمعیت زیادی دارند و در عین حال مشکلی هم ندارند‌. بیچارگی مردم ما به خاطر جمعیت نیست. بزرگان کشور اگر مدیریت خوبی داشته باشند گرفتاری ها حل خواهند شد.
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    2 0
    مردمی که به آدمی که دو تا بچه داره خونه اجاره نمیدن همون بهتر بمیرن
  • حسنعلی IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    2 0
    تن دولتمردان سالم با این وضع کزانی :: کی حاضره بچه دار بشه
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    1 0
    شما که نگران کاهش جمعیت هستین.نمیگم. کمک بکنید به شغل ومعیشت مردم ولی حداقل پوشاک بچه وهزینه های آزمایش وقربال گری وزایمان وشیر خشک و....اینهارو چند برابر نکنید
  • یاشار IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    4 0
    من ۴۳ سالم مجردم توکار خودم موندم زن نمیگیرم بعد میگی بچه
  • حسین IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    3 0
    شما جمیعت جوان را برای چه کاری نیاز دارید
  • علی IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    2 0
    همون بهتر کاش دیگه از هشتاد بالانزن تو همینشم موندن بعد میگن فرزند بیارید شما ها که توان مالی دارید بیارید ۰ن ماکه یه دونشم نمیتونیم بیارم ده سال ازدواج کردم
  • بهروز IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    3 0
    من که وقتی خودم و خیلی از مردم رو توی این اوضاع بد زندگی و اقتصادی میبینم دیگه دلم نمیخواد بچه دار بشم و باعث رونج و عذابش بشم آخه اون بچه که گناهی نداره که نا خواسته وارد این دنیابشه . چون خودم الآن دارم تو این اوضاع مملکت عذاب میکشم
  • نرجس IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    0 2
    باتوکل به خدا عده ای در سال اینده دوقلو بچه دار می شوند حتی افراد بالای پنجاه سال هیچ بیمه ای هم حمایت نمی کند فقط دست به سوی خدا دراز می کنند خداکنم بچه ها سالم وصالح ومفید برای جامعه باشند
  • ایرانی محروم IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    3 0
    آقایان وخانمها.وقتی مابرای بزرگ کردن یک فرزندهزاران مشگل تحصیل،شغل،خانه،ازدواج ...داریم چطورمی توانیم به فکرحتی دوفرزندباشیم ونه بیشتر.
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    2 0
    به نظرت برای مهمه که حتی بعد از ما دنیا نباشه امیدوارم یه شهاب سنگ بخوره تو کره زمین
  • حمید IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    1 0
    ای بابا با این فلاکت و بد بختی بزار هیچ ایرانی ای وجود نداشته باشه باشیم که رنج بکشیم
  • عرفان IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    2 0
    آها فکر کردم حمل و نقل عمومی میخاد رایگان بشه حداقل جمعیت کمتر صندلی بیشتر ادارات هم بهتر به کارمون رسیدگی میکنن
  • علی IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    3 0
    دقیقا همون سی میلیونی که دهک مرفه هستن باقی میمونن.ما ها نسلمون منقرض خواهدشدازظلم اینا
  • مینا IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    1 0
    مردم توی مشکلات امروزشان مونده اند،هیچ فریادرسی هم نیست،اونوقت ایشون میگن سازمان جهانی بهداشت... سال ۲۱۰۰ ،اگر حرف سازمان بهداشت جهانی رو قبول دارین پس چرا واکسنی روسی که مورد تایید این سازمان نیست آوردیم و خودتون یواشکی فائزه زدین و.......
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    0 0
    باز هم همه چی رو گران کنید بهترم میشه پوشک بچه یکی صدهزارتومن کی دیگه میتونه بچه داری کنه
  • S.a IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    1 0
    بااین وضع گرونی کی جرات میکنه بچه داربشه
  • داود IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    0 0
    تعجبم که ما به کیا رای میدیم مشکل حل کنند.یکی باید مشکل ندانستن انها را حل کنه امان از زیادی مغز
  • میکاییل IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    0 0
    شما که امکانات دارید می توانید تعداد بچه ی زیادی به دنیا بیاوری۴۵۲۲
  • حشمت اله مظفری IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    2 0
    شمادم از80سال دیگه می زنید ای کاش زندگی دنده عقب داشت ومی شدبه بیست سال پیش برگردم تاغلط بکنم فکرازدواج راهم می کردم سؤال من این است آیاتوکشورهای اروپایی مثل سوۍد سوییس فرانسه ایتالیاآلمان و...مردم بخداتوکل می کنند ؟من اعتقادکامل بخدادارم ولی نه اینکه هرچه باشه همه رابخداربط دهیم:امثال خاوری حسین هدایتی و...مال مردم رامی دزدند بعدمابگیم خداپدرشان درمیاره دردزیاده چیزی بگیم فیلسوف زیادشده بی خیال
  • ناشناس IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    0 0
    کسی از 2 سال آینده خبر نداره همه چیز دست خداست......
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    0 0
    سال1400سال قحطیه همه از فقر بدبختی میمیریم
  • مهدی IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    0 0
    چرانمیگین بخاطر کرونا،ودق دادن مردم به خاطرنداری یاشایدم ازفقرونداری اینده مردم
  • حسین صالحی IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    1 0
    جمعیت اگه بااین وضعیت زندگی معیشت ۱۰میلیون هم زیاده
  • ناشناس DE ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    1 0
    با سلام خدا کنه سی میلیون بشیم من خودم سی سالمه لیسانس حقوق کارگرم والا اگه خودکشی گناه نبود الان خودکشی کرده بودم به خدا قسم
  • ALIREZA IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    0 0
    درسته وقتی جوانا محتاط می شن می میرن ما الان 62 درصد جمعیت کشور ما سالمندند اگه بتونیم زنایی که بار دارند رو 8 و7 قلو کنیم خوبه زنده می مونیم تازه جمعیت بالا یک می لیار خواهیم داشت
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    1 0
    آخه با این اتفاقات پیش بینی نشده در ایران چه جوری 80 سال بعد رو پیش بینی می‌کنند؟ قبلا هم می‌گفتند هر کاری کنیم سال 1400 جمعیت ایران از صد میلیون میگذره
  • محمدنوری IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    0 0
    دولت و مجلس باید طرح های تشویقی برای فرزند آوری ارایه دهند.و جلوی تورم سنگین وبی سابقه را بگیرند.تا مردم رغبتی برای فرزند آوری داشته باشند.
    • ززز IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
      0 0
      ملت پول نداره ی عروسک بخره برابچش ی بستنی ۵ تومان.بیکاری گرسنگی.مسجری.معتادی.طلاق.....این همه فساد اون وقت میگن بچه درست کنید خودشون درست کنن تا اونجایی که میتونن.والا
  • ناشناس IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    0 0
    جمعیت ایران به سمت سالمندی میره به کنار، به علت گرانی و تورم زوج های جوان تمایل به فرزند دارشدن ندارند، اضافه بر این، تمام جوانان مستعد و درسخوان و دارای مدارک بالا هم به کشورهای دیگه مهاجرت می کنند، مسولین باید برای تورم و معیشت ملت فکری بکنتد
  • محمد IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    0 0
    خنده داراست
  • ناشناس IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    1 0
    مثل کشور دبی که پول نفت دارند، به هر فرزنداز بدو تولد ماهی 3 میلیون تومن حقوق می دهند ، پیر و جوان فرزند آوری می کنند، ما هم پول نفت داریم، اکثر کشورها تمام مخارج فرزند ان رایگانه، نفت هم ندارند
  • حکمت IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    3 0
    تادیرترنشده شرایط رو برای ازدواج جوانان وزندگی روبرای متاهلین قدیمی ومتاهلین جدیدفراهم کنندتانسبت به فرزنداوری اقدام شود.ولی انتظارنداشته باشندبااین اقتصادوبی عدالتی وگرانی فرزنداوری هم باشد.هیچ کدام ازازمایشات وسنوگرافیهای خانمای باردارحتی بادفترچه بیمه هم قبول نمیشه بعدچه انتظاراتی هم دارند.
  • پدیده IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    0 0
    ما که خودمون زندگی درست و حسابی نداریم باید از الان بشنیم واسه صد سال آینده مملکت هم غصه بخوریم ... یک سال قبل هیچ‌کس فکر نمی‌کرد یه ویروس بتونه یه دنیا آدم رو زمین گیر کنه ..آمار و احتمال و آینده نگری بد نیست وقتی که ما تو حال خودمون وامونده نباشیم .. کسی که نمی تونه امروزش رو درست برنامه ریزی کنه لطف کنه واسه آدمهای صد سال دیگه برنامه تنظیم نکنه ..بی گمان اونها یه فکری به حال خودشون خواهند کرد
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    0 0
    به لطف دولت افساد طلبان حراف کم عمل، بیش از این نخواهد بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس