آخرین وضعیت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران درباره آخرین وضعیت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: در صورتی که اعتبار سازمان در بودجه ۱۴۰۰ افزایش پیدا نکند ورشکسته می‌شویم.

به گزارش مشرق، علی دهقان کیا، در خصوص آخرین وضعیت بودجه همسان سازی حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: چندین بار با رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون اول رئیس جمهور مکاتبه انجام داده‌ایم و خواستار افزایش اعتبار در نظر گرفته شده در لایحه بودجه ۱۴۰۰ برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی هستیم.

وی گفت: چنانچه اعتبار لازم برای سال آینده اختصاص داده نشود، تعادل میان منابع مصارف سازمان از بین می‌رود به همین دلیل سازمان دچار مشکلات زیادی می‌شود و قطعاً مانند سایر صندوق‌ها ورشکسته خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

ثبت‌نام مرحله جدید وام‌ازدواج فرزندان بازنشستگان

دهقان کیا با اشاره به اینکه چنانچه ۹۰ هزار میلیارد تومان به تأمین اجتماعی اختصاص داده شود بخشی از این اعتبار برای همسان سازی و بخشی نیز برای مصارف دیگر سرمایه گذاری خواهد شد، گفت: سال گذشته ۱۷ هزار میلیارد تومان برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان هزینه شد و امسال باید ۳۰ تا ۳۵ درصد بیشتر از این مبلغ هزینه کنیم در مجموع حدود ۲۶ تا ۲۷ هزار میلیارد تومان نیاز داریم و این در صورتی است که نخواهیم متناسب سازی جدیدی انجام دهیم.

وی تصریح کرد: اگر مبلغی به ۵۰ تا ۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار قبلی اضافه نشود نمی‌توانیم از عهده هزینه‌های سازمان در بخش‌های مختلف بر بیاییم و قطعاً دچار مشکل خواهیم شد.

بیشتر بخوانید:

قول همسان سازی حقوق بازنشستگان در ۱۴۰۰

دهقان کیا افزود: از سازمان برنامه و بودجه انتظار داریم علاوه بر متناسب سازی، بخشی از بدهی تأمین اجتماعی را نیز پرداخت کند و حداقل بدهی جاری ماهیانه ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تأمین اجتماعی را در بودجه ۱۴۰۰ در نظر بگیرد، در غیر این صورت منابع کاهش و مصارف افزایش پیدا می‌کند و طی دو سال آینده دچار معضل جدی خواهیم شد و جوابگوی بیمه شدگان و بازنشستگان نخواهیم بود.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران در خصوص برگزاری جلسات مُزد نیز گفت: قرار بود هفته گذشته شورای عالی مزد تشکیل جلسه دهد اما به دلیل تعطیلات دهه فجر، برگزاری این جلسات به هفته جاری موکول شده است.

وی در خصوص تعیین حداقل حقوق نیز گفت: در سال جاری سقف حقوق حداقل بگیران با ۳۰ سابقه ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین شد، در حالی که خود مسئولان حداقل هزینه خانوار را ۹ الی ۱۰ میلیون تومان اعلام کرده‌اند.

دهقان کیا افزود: انتظار داریم برای سال ۱۴۰۰ نیز بر اساس همان فرمول سبد هزینه خانوار که در سال ۹۹ تعیین شد و مورد موافقت قرار گرفت؛ سبد هزینه خانوار بازنشستگان تعیین شود که البته مورد موافقت اولیه نیز قرار گرفته است.

به گفته وی، سال گذشته ۴ میلیون و ۹۴۶ هزار تومان سبد هزینه خانوار تعیین شد که امسال بر همین اساس به بیش از ۸ میلیون تومان خواهد رسید.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران تأکید کرد: سبد خانوار در سال ۹۹ بر اساس پایین‌ترین ارقام تعیین شده بود و ما انتظار داریم سبد خانوار ۱۴۰۰ نیز بر همین اساس تعیین شود، چرا که کمتر از آن بازنشستگان را دچار مشکل می‌کند و ما نمی‌توانیم دیگر پاسخگوی بازنشستگان حداقل بگیر باشیم.

دهقان کیا با اشاره به اینکه در حال حاضر تفاوت زیادی میان حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری با تأمین اجتماعی وجود دارد، گفت: برای بازنشستگان کشوری سال گذشته دو بار همسان سازی حقوق انجام شد و بیش از ۵۰ درصد نیز پایه حقوقشان افزایش پیدا کرد در حالی که این اتفاق برای بازنشستگان تأمین اجتماعی رخ نداد و فاصله زیادی میان حقوق بازنشستگان کشوری و تأمین اجتماعی وجود دارد به همین دلیل ما انتظار داریم دستمزدهای سال آینده این فاصله را جبران کند و همچنین اعتبار لازم برای همسان سازی مجدد حقوق بازنشستگان نیز به تأمین اجتماعی اختصاص پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه به شدت تحت فشار هستیم، گفت: هر روز بازنشستگان زیادی به ما مراجعه می‌کنند و خواستار رسیدگی به وضعیت معیشتی و دستمزدشان هستند. ما نیز به دنبال مذاکرات لازم برای افزایش حقوق و جبران فاصله میان دستمزدهای صندوق‌های مختلف بازنشستگی هستیم تا شاید بتوانیم کمی از مشکلات بازنشستگان را کاهش دهیم.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران گفت: در حال حاضر شرایط برای زندگی بازنشستگان تأمین اجتماعی بسیار سخت است، چرا که درصد بالایی از آنها حداقل بگیر و مستأجر هستند و این افراد فقط به زنده بودن فکر می‌کنند، نه زندگی کردن.

دهقان کیا تأکید کرد: امیدواریم تا پایان سال تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان و کارگران مشخص شده و به سال آینده موکول نشود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 71
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    30 1
    بیشترین ظلم به بازنشستگان تامین اجتماعی شده است سی سال بار اصلی مملکت بر دوش آنها بوده اما نصف یا یک سوم باقی بازنشستگان حقوق و مزایا می گیرن
    • IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
      3 1
      اگه حق بیمه ماهیانه شاغلین در دوران خدمت صرف سرمایه گذاری صحیح برای آینده آنها در دوران بازنشستگی میشد، الان این همه مشکل وجود نداشت.
    • IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
      1 0
      پاسخ به ۴۸ / ۱۱ مورخ ۱۱/۲۶... آیا چرا باید احساس ظلم کرد ؟ آیا بهتر نیست که تمام منابع مالی و درآمدی و عایدی شرکت های شستای تامین اجتماعی مورد حسابرسی ، بررسی و نظارت توسط نهاد بی طرفی مانند سازمان بازرسی کشور قرار گیرد، تا قبل از اینکه اعلام زیان دهی و ورشکستگی کنند، به مدیریت های شایسته و فنی و تخصصی سپرده شوند تا پیشگیری لازم از زیان دهی و فرصت سوزی های اقتصادی انجام شود و به توسعه و سوددهی برسند و هر روز تن ما بازنشستگان عزیز را نلرزانند و ادعای در شرف ورشکستگی نکنند. و از طرفی تمام منابع مالی ذخیره سازمان در امور تولید کشاورزی ، دامداری و صنعتی برای پیشرفت کشور و زندگی بهتر بازنشستگان و مستمری بگیران و... بکار گرفته شود نه اینکه در امور دلالی و اموری... که جامعه را آسیب پذیر و اقتصاد را نابود سازدو هیچکس به آسیب های مدیریتی ازمون و خطای خام خودش و سالهای عمر گذشته ی بازنشستگان نیز که برای زیر ساخت ها و عظمت کشور عزیز داده شده پاسخگو نباشد. پناه می بریم به خدای با تدبیر و برنامه ریز از فرصت سوزی های بیهوده و تکراری...
  • بازنشسته IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    26 0
    مثل اینکه تنهابازنشسته های تامین اجتماعی هستندکه هیچ به حساب نمی آورندوحق همسانسازی آنها اینگونه پایمال شده ومانندتوپ به یکدیگرپاس می دهند!
  • سمایی IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    5 4
    شما رو به خدا یک نگاهی هم به حقوق دانشگاه آزاد و آموزشکده های سما بندازید اگه نمیتونن اداره کنن بدن وزارت علوم به خاطر سیاسی کاری آقایون کارمندا له شدن زیر بار فقر ..... شاغلین حالا بازنشسته ها پیشکش
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
      3 0
      دقیقا علمی کاربردی و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی یادتون نره .....حداقل تجمیع کنید با دانشگاههای مادر مشکل همه حل میشه
  • - IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    10 1
    پدر من بعد ازده سال در شرکت نفت کار میکرده و قراردادی بوده تصادف میکند و فوت میکند الان بعد از چهل سال حقوق مادرم 2/5 میلیون است که کفاف زندگیش را نمیدهد و مستاجر است و ما فرزندانش نیز بدتر این چه عدالتی است که ادعا میکنید مگر ما انسان نیستیم و زندگی نمیکنیم خط فقر 10میلیون دریافتی 2/5
  • مستمری بگیر IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    13 0
    عدالت شما اینه خودتون حقوق نجومی دریافت میکنید مستمری بگیر شده بازیچه شما نداشتن فقط مال بیچاره هاست خدا ازتون نگزره
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    10 1
    فکر همسان سازی حقوق شاغلان تامین اجتماعی هم باشید اونا هم آدم هستند دارند
  • FR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    4 1
    بنظرم باید مکلف بشه که یا نماینده های مجلس بازتشسته تامین اجتمایی بشن یا کارکنان برنامه و بودجه... تا بفمنن ما چی میگیم.. من کازمند رسمی وزارت علومم و بازنشسته تامین اجتمایی.. با همسطحم در بازتشستگی کشوری بیش از۲ میلیون اختلاف حقوق دارم...
    • بازنشسته تامین اجتماعی IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
      2 0
      بنده هم کارمند رسمی جهادکشاورزی بودم که با همکار خودم که در یک سطح بودیم در یک تاریخ سال ۹۹ بازنشسته شدیم حقوق همکارم که صندوق کشوری بوده ۲/۴۰۰/۰۰۰ تومن بیشتره ! واقعا خیلی اختلاف زیاده !!!.. چرا اینقدر تبعیض؟؟؟ خوب ماهم کارمند رسمی دولت بودیم و با بازنشستگان کشوری ۳۰ سال کار کردیم ، چرا برای همسان حقوق کشوری ها، دولت اعتبار دارد ولی برای کارمند دولت که بازنشسته تامین اجتماعی هستند بودجه ای نیست؟؟؟!!!
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    4 1
    فقط برای ساکت کردن مردم هر روز میگن پیگیر کارشون هستیم،بابای من با۳تا بچه تحصیل کرده و دانشجو بیکار،داره ماهی ۲/۵حقوق میگیره فقر تا چه حد قابل تحمله؟
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    2 0
    واقعا از حرفهای این آقا چیزی سر در نمی آوریم ، همیشه آسمان ریسمان میکند،یکی نیست بهش بگه تو کدام طرفی هستی،نوبخت میگوید لایحه دادیم به مجلس در باره تتمه همسانسازی سال جاری،به جای پیگیری کردن نقد دنبال نسیه است،البته با ای حرفهاش نقش نماینده دولت وسازمان را برای لوث کردن قضیه بازی می کند.
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    0 1
    اگر سایر نماینده بازنشستگان مثل ایشان فکر وعمل کنند،همین حقوق هم برای بازنشستگان زیادیه،ایشان خودشان را زیاد خسته نکنند.
  • عباس بزرگران IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    6 0
    سلام من یکنفر بازنشسته ام دریافتی ام ماهیانه ۲/۴۰۰/۰۰۰ تومان است هر مآه ۲۶۰۰۰۰ تومان قسط مسکن مهر میدهم با بقیه اش من و خانواده ام فقط به زنده ماندن فکر میکنیم نه زندگی کردن چون ان کرمی که زیر خاک پای ریشه درخت است هم زنده است مثل من و خانواده ام
  • ناشناس IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    2 0
    خجالت بکشید اینهمه ما مستمری بگیران تامین اجتماعی را عذاب ندید. واقعا متاسفم به این سازمان
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    1 0
    امیدوارم خدا از سر تقصیراتتون نگذره. از بیمه شدگان پول بیمه را میگیرید و فقط برای کارمندهای خودتون (سازمان تامین اجتماعی) هزینه میکنید. هر چقدر هم که بدهی هایش را دولت به سازمان بدهد، سازمان تامین اجتماعی فقط خرج خودشون میکنن و دو زار هم می‌زارن رو حقوق ما.
  • سید حسن GB ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    0 0
    این همه پیام در سایت های مجازی ، جلسه ، مصوبه می دارند. ابتدای سال۱۴۰۰ دوزار به حقوق بارنشسته های تامین اجتماعی اضافه میکنند انتظار دارند براشون دست بزنیم
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    0 0
    خودتان تلاش کنید که امسال انجام بشه وما باز نشستگان تامین اجتماعی فروردین1400 اضافه حقوق دریافت کنیم وپیوست به پیام‌های قبلی اینکه همسان سازی جدا اضافه حقوق هم جدا
  • بازنشسته تامین اجتماعی IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    2 0
    تکلیف همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی که کارمند رسمی مدیریت خدمات کشوری بوده اند و در سال  ۹۹ بازنشسته شده اند چه میشه ؟ چطور همکارانی که صندوق بازنشستگی کشوری بودند دولت برایشان اعتبار دارد ولی برای کارکنان دولت که بازنشسته تامین اجتماعی هستند بودجه ای نیست ؟ بین دو همکار که با هم بازنشسته شدند دو میلیون و چهارصدهزار تومن اختلاف؟؟؟!!!
  • بازنشسته IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    3 0
    ...واقعا" باعث تعجب است که آقای علی دهقان کیا رییس کانون بازنشستگان محترم ، نقش و مسوولیت خودش را فراموش کرده است که مسوول سازمان تامین اجتماعی است یا نماینده بازنشستگان است ، اینقدر که سنگ تصمیم سازان و روسا ی تامین اجتماعی را به سینه می زند ، نقش وکالت خود در دفاع از موکلان خود یعنی بازنشستگان را اگر نماینده واقعی انهاست را فراموش کرده است ، و بجای روسا و مدیران تامین اجتماعی سخنگویی می کند برای بازنشستگان ، و نگران تعادل میان منابع سازمان است! مگر سازمان تامین اجتماعی متولی موظف و مسوولیت پذیر ندارد که در دفاع از تامین منابع ومصارف آن و وصول مطالبات خود از دولت نهایت سعی و امانتداری و آینده نگری را برای مصلحت موکلان خود یعنی ( بازنشستگان و مستمری بگیران و.. ) بنماید ؟ تا سازمان ورشکسته نشود.؟ مگر اجازه ی همراهی و همفکری در مسایل مالی و پولی شرکت ها و منابع مالی شستا به شما را ، هیات امنا ی تامین اجتماعی می دهد که رفع نگرانی کنید .....؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • س ع IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    3 0
    به فکر از کار افتاده هم باشید هم در درمان وهم مستاجر وبا داشتن سه بچه با این تورم م متناسب سازی و سختی کار هم توج بهشون نشد وجدانتان را قاضی کنید اگر وجدان مد نظرتان بود این حال و روزمان نبود
  • رضاافشاری IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    2 0
    درعجبم ازعیدی بازنشستگان تامین اجتماعی که در۳۰ساله خدمت کارگرند .ودرچندصباح بازنشستگی اگر کرونا نکشد.یازبربار قرض خلایق وفرض خالق جان به جان افرین نسپارند.عیدی کارمندی میگیرند.امان از این لطایف الحیل.بنده باز نشسته دانشگاه ازاد هستم.
  • مهدی IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    2 1
    این آقای رییس کانون میشود به گوید چه اختیاراتی دارد ویا شاید چه امتیازاتی برای خودش دارد
  • سیدعلی رضا سجادی IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    2 0
    سلام حقوق مستمربگیران کار افتاده تامین اجتماعی خیلی کم است باید اضاف بشود بااین تحریم اقتصادی که دشمن درست کرد خیلی مشکل شده زندگی فکری بشودوسایل زندگی گران شده حقوق کم است باسختی زندگی می کنیم روزانه هفتادهزار تومان درآمد داریم وسایل ارزن کنید که کمر شکن است
    • کاربر IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
      2 0
      واقعا خدا ازتون نگذره اخه انصاف هم چیز خوبیه من با 11 سال با کسر بیمه تکمیلی 730 هزار میگیرماخه من اون فقط نون وپنیر بخورم وسط برج تموم میشه تورو خدا یکی کمک کنه اینا نه دین دارن ونه مذهب بهخصوص نوبخت وسالاری و۰۰۰ غیره
  • دیار میرزا IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    0 0
    هرسال بدتر از سال گذشته قصه های حسین کردی در باره بازنشستگان تامین اجتماعی نقل می کنند در حالی غصه ی بازنشستگان زیاد میکنند اینقدر جلسه می گذارند تابه سال بعد اخرش هم ناله ی ننه من غریبم را در می اورند.دوباره روز از نو قصه از نو
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    0 0
    هرنهادی‌زیرفلاکت‌دولت‌بودبایدخارشود
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    3 0
    شرکت شصتا را که فرختن قرار بود یکسان سازی تامین اجتما عی را پرداخت کنند درصد پنج ماه ما را ندادن چه کسانی اینهمه پول را به دولت داده بایستی جواب گو باشند
  • یک بازنششته IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    0 0
    دولت مکرمه نمیخواد، تخصیص اعتبار به بیمه اجتماعی بدهد، بدهی چندصد میلیاریش را بصندوق بِ پردازد!!؟
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    1 0
    ببینید با حرف ب هیجا نمی‌رسیم از خدا نترسی از مرد ن نترسی بری تک تک شون بکشی تا حساب کار دست شون بیاد چند نفر برسیم اخر بزن برن این کارو بکنین دیگه حقوق نجومی در کار نیست ن که بشینی حرف بزن قشر ضعیف من خودم اخر ش این کارو میکنم وقتی ب تنگ نا بیام
  • علیرضا تبریزی IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    1 1
    چرا دارید بامابازی میکنید،دیگرزمان بازی بایک بازنشسته نیست
  • مهدی IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    1 0
    بازنشسته ۳ میلیون هم نمیگیره خط فقر ۹ میلیون.
    • IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
      0 0
      من هنوز‌ حقوقمو نگرفتم
  • یحی علی عبادی IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    0 0
    با عرض سلام اگر امکان دارد بسته دیگه انقدر حق ما را خوردید اگر امکان دارد یک مقدار هم ما برسید ممنوع
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    1 0
    همسان سازی تامین اجتماعی یه دروغ بزرگ دیگست همش سرکاریه علکی با مغزو اعصاب یه مشت مظلوم بازی نکنید به تامین اجتماعی ودولت هیچ اعتمادی نیست چون همش دروغ گفتن علتشم اینه چون کارگرا نیروهای دولتی ولشگری نیستن قانون همسان سازی فقط و فقط برای نیروهای دولتی کشوری لشکری اعمال شد چون خود دولتیا هم بعد بازنشستگی شامل حال خودشون بشه این عدالت نیست این کلاهبرداری وفریب ودروغ نیرهای دولتی تامین اجتماعی درحق کارگراست ،موندم اینا خدارو قبول دارن یا نه به اون جهان اعتقاد دارن یانه که بعید میدونم به اون دنیا اعتقادی داشته باشن با این اعمال وکاراشون
  • مجید IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    1 0
    لطفا به‌ ازکار افتادگان تأمین اجتماعی نگاه کنيد با حقوق دومیلیون ما چه کار کنیم خدا ازتون نگذره
  • ص، IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    0 0
    با سلام خلاصه بفرمائید چطوری با دومیلیون تومان برای یک خانواده چهار نفر ه چگونه زنده ماند یعنی نفر ی پانصد هزار تومان تقسیم به سی روز برای هرروز 16150تومان زجرآور است تا کی تبعیض
  • احسان IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    0 1
    میخاین خانواده های مستمری بگیران رادرنهایت فقروتنگدستی قراردهید بکنید خدایی هست ه جواب بی عدالتی هارا بدهد
  • بازنشسته IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    0 1
    ار اظهار نظر های غیر کار شناسی وتبعیض آمیز به نظر میرسد این سازما ن ازبن ویرانه است
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    0 0
    خدا از شما آقای دهقانی کیا راضی باشد تراب خدا خیلی خیلی ب فکر ما بازنشسته های تامین اجتماعی باشید ما خیلی خیلی سخت زندگی میکنیم یا علی
  • هموطن IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    0 0
    با سلام و خدا قوت,افزایش دستمزد صد در صد هم باشد فایده ای ندارد زیرا شخصی بیشتر میگیرد باز بیشتر میگیرد و شخصی که کمتر میگیرد باز کمتر میگیرد دولت،مجلس،کانون بازنشستگان،شورای عالی کار،اداره کار،وزارت رفاه همه دست در دست هم دادند که فاصله طبقاتی را زیاد کنند همسان‌سازی را اجرا کنید و تا همسان‌سازی دستمزد همه یه مبلغ اضافه کنید که فاصله طبقاتی از این بیشتر نشود با سپاس
  • ل _م IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    0 0
    کاگر همیشه زحمتکش تر از کارمند دولت هست ولی حقوقش کمتره وهیچ مزایایی نداره اخه ۲میلیون و۸۰۰ زندگیه ۴ نفر ادم بزرگ رو میچرخونه بچهام به خاطر بی پولی ما تن به ازدواج نمیدن ترو خدا به فریادمون برسید
  • علي IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    0 0
    بابا ميدوني چرا بين کارمند بازنشسته تامين اجتماعي و کشوري تبعيض و بي عدالتي شده يکي به دليل اينکه خودشان تحت پوشش خدمات کشوري هستند دوم چون مشاغل آزاد و کارگران تحت پوشش تامين اجتماعي هستند ميگن اين قشر که اعتراض نميکنند نه حالش دارند نه وقتش سوم اينکه مدافع در جاهاي حساس ندارندو دادخواهي اين قشر از نظر آنها به جايي نميرسه خلاصه بازنشسته هاي تامين اجتماعي خيلي مظلوم واقع شدند چهارم ميگن کارمنداني که بازنشسته تامين اجتماعي هستند تعدادشان بقدري نيست که بتواننداعتراض کنند
  • محد نهری IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    0 0
    با عرض سلام و احترام هر یک از روئسای عزیز که با این تورم که امروز با فردا کلی تغییر میکنه و با این حقوق میتونه زندگی کنه بسم‌الله واقعا حق ما نیست اینقدر بی انصافی و دو چشمی باهامون برخورد کنید واقعا زندگی سختی داریم درک کنید و خواهش میکنم آستینی بالا بزنید
  • سیدمنصوراسدی IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    0 0
    سلام شب بخیر خدا کنه به نتیجه برسیم
  • جعفر IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    0 0
    ماکه دیگروامونده ایم دیگه نمی دونیم ازاین همه تورم وگرونی چکاربایدبکنیم
  • رویا IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    0 0
    شوهر من 30 سال زحمت کشید کار افتاده شد الان بعداز ۱۵ سال کار افتادگی تازه حقوقش شده ۲۵۰۰۰۰۰ هزار تومان زمان کرباس چی شهردار تهران بود بازخرید اجباری شده بود الانم مشکل قلب داره نمیدونم با این هزینه زندگی با ۲۵۰۰۰۰۰هزار تومان چکار کنم
  • علی IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    0 0
    قریب ۸سال به وعده وعید های دولت تدبیروامید دل خوش کردیم نتیجه ای حاصل نشد،،حالاهم چندسالی به این وعده ها بانتظار می نشینیم تاخداوند این عمرنکبت بار وسراسر شرمساری ازاهل وعیال راازمابگیرد ،مستمری بگیرتامین اجتماعی نظرا مهاجر کشور دیگری است که حق وحقوق ان به سمع ونظرمسئولین محترم نمیرسدمثلی است معروف سیر ازگرسنه خبرنداردسواره ازپیاده خداراشکراوضاع خودشان خوب است وماندن ومردن ماهم اثری روی زندگیشان تاحال نگذاشته ونخواهد گذاشت،۴۳۲۶
  • NL ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    0 0
    هر روز همان مطلب تکرار میشود که اگه اعتبار بدن همسان سازی انجام میشود
  • محمد محمدی تامین اجتماعی برای اینکه خودشو بیگناه ک IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    0 0
    تامین اجتماعی بیخود خودشو بی گناه میکنه و میاندازه گردن دولت و مطلوم بازی درمیاره خودش کاملا مقصر اصلی است دولت هم مارو پاس میده ب سازمان ما هم برای خنده و جوک این دو تا افریده شدیم اینهمه اعتراص کو جوابگو ما مسخره دست تیم بس دیگه تاکی ی ج درست بدید خر حساب کردید
  • اسدالله رجبی جهرودی IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    0 0
    من برج ۹۹/۵ بازنشسته شده ام اما حقوق من دومیلیون دویست هزارتومان است 7236
  • پرویز IR ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    0 1
    سلام بخدا قسم من ۳۹حقوق بازنشستگی میگیرم و۴ملیون کرایه منزل میدهم ومتاسفانه درهمسان سازی حق سخت وزیان آورمراحساب نکردندوجناب وزیر قبلاوزیرصنایع بود ومعادن رابباددادواکنون وزیر رفاه شدوسرمایه وشرکتهای تامین اجتماعی راداردببادمیده
  • یک هموطن IR ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    0 0
    حداقل دستمزد باید سبد معیشت باشد و لاغیر.طرح بازنشستگی زودتر هم طرح خوبی بود که دولت آن را ملغی کرد.میتوانست باعث اشتغال و جوانسازی و سرو سامان گرفتن جوانان شود
  • IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    0 0
    ۱۱ماه گذشت بیمه بیکاری کرونا فروردین اردیبهشت را واریز کنید باستا بچه بیکارهستم
  • مستمربگیر تامین اجتماعی US ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    0 0
    سلام و خسته نباشید باعث تعجب هست که دولت محترم ما را دوست ندارد که واقعا تبیعیض میگردد بین ما با کشوری مگر با چه گناهی کردیم این چنین هست که دردوران پیری و کهولت سن انقدر ذهنمان درگیر باشد البته ذهنی برایمان باقی نیست مانند مرده های متحرک زندگی میکنیم چون دیگه از عهده زندگی برنمی آییم و نمی دانیم چیکار کنیم
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    0 0
    مگر نمی بینیددولت پول ندارد فقط آنقدر داردکه به تعدادی حقوق نجومی بدهد.بقیه هم هرچه باداباد
  • محمد IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    0 0
    بخدا انقد دروغ میگید که مردم اصلا باور نمیکنن که بخواهید کاری براشون بکنید من که میدونم این کشمکشا را تا برج 4 ادامه میدید اخرشم حقوق 3ملیون میشه اونم تازه با شک میگم با 3ملیون فقط نون با ماست وپول اجاره میدیم خرجایه دیگه باید بریم گدایی اخه توان کارم نداریم بلاخره خداییم هست میسپارمتون به خودش
  • اسما علی عصاری شهری IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    0 0
    لطف کنید باز نشستگان تعمین اجتماعی از مرگ تدریجی و حاجات بچه هایشان در بیارید ۹۶ع۶
  • قاسم IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    0 0
    آقای دولت دروغ میگوید آقای قوه قضائیه دروغ میگوید سازمان بازنشستگی دروغ میگویدصداوسیما دروغ میگویدتا این دروغ ها ادامه دارد انتظارنداشته باشیدکه همسان سازی درست شودتادروغ گویی هست ظلم هم هست ازظلم اینها ب خدا هم نمیشه پناه برد فقط خدا ب این ملت مظلوم رحم کند
  • اسما عیل عصا ری شهریچهل IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    0 0
    به نظر ما تره هم شما خورد نمی کنید این همه بدبختی و جلوی زن و بچه خجالت زده که شما دو لت محترم و مدیران تعمین اجتما عی که نستید یعنی شما از حال باز نشستگان تعمین اجتماع خبر ندارید ها شا به غیر تان که بعد از مرگ نظر مارا میخواهید
  • یک انسان بدبخت IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    0 0
    بعد از گذشت اینهمه سال حالا که میخان یذره بزاران روی حقوق بازنشستگان میگن ورشکست میشیم .خدایا خودت ریشه ظلم و ناعدالتیو بخشکان. تا کی باید بدبخت و مظلوم باشیم .
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    0 0
    حالا بازنشتگان به کناآینده جوانان بدبخت چی میشه شرمنده زن بچشون
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    1 0
    وقتی یک بازنشسته کشوری و لشکری بازنشسته می شود مبلغ هنگفتی به عنوان حق سنوات دریافت می کند که اکثر بازنشسته های تامین اجتماعی از آن محروم اند حقوق بعضی از بازنشسته های تامین اجتماعی به پای سود این پول هم نمی رسد..کدام بازنشسته کشوری و یا کدام معلم زیر گرمای بالای ۵۰ درجه خوزستان کار کرده اند؟ کدامشان تاکنون تجربه حقوق های ۶ ماه یکبار را داشته اند؟ کارگران همیشه شرمنده خانواده خود بوده اند ..همسان سازی حق بازنشسته های تامین اجتماعی است.
  • بازنشسته تامين اجتماعي IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    0 0
    متاسفانه اقایان خودشان کارمند دولت هستند به خاطر همین حقوق بازنشستگان دولتی را بیشتر اضافه کردند آینده نگری کرده اند ولی دستشان در جیب تامین اجتماعی است رییس تامین اجتماعی که از خودشان است . باقانون های من در آوردی حقوق کارگرا ن وبازنشستگان را پایمال میکنند مثل مشاغل سخت وزیان آور ...فقط حرف حرف حرف اون هم که خرجی نداره
  • IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    0 0
    مرگ بردولتی که به فکر آقا زاده هایشان است نه به فکر بازنشسته ها
  • محمد IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    0 0
    اقایان نمایندگان بازنشسته مادیگر تحملمان بسر رسیده به هرکجاکه دادمیبریم کاری برایمان انجام نمیدهند مگرماگناهکاریم چراباید یک بازنشسته با۳۵ سال کارسخت وزیان اور۳میلیون پرداختیش باشد اینه عدالت علژ
  • حسین شعبانپور IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    0 0
    سلام فقط بنده سوالی ازمسئولین ودست اندرکاران که خودراخادمان این مردم میداننددارم انصافا وجدانا شرفا خدایی پیامبری وبه تمام مقدسات عالم ومن نمیدانم شماهاچه کسی رامیپرستید ویابه چه چیزی اعتقادداری وبه من هم ربطی نداردواقعا هریک ازشماهاکه یابارای مردم ویابه هرطریق درمسندقدرت نشسته اید ایا میتوانید بااین حقوقی که کارگر یابازنشسته تامین اجتماعی میگیردزندگی خودراتا اخرماه بگذرانید؟ اگربگویید اری که واقعا یک دروغگوی بزرگ ودشمن خداوندتبارک وتعالی هستید.واگربگوییدنه یک راستگوی بی وجدان هستی وقتی نمیشودزندگی کردان بازنشسته بیچاره که یک فرزندراعروس ویادامادکرده ورفته حالابا چهارنفرمیایدخانه پدر پدربیچاره که بک عمربا ابروزندگی وحالابابی لیاقتی شما هابایدخجالت زده خواص وعام شود که خداشمارابی ابرو کنداگردرکارتان سهل انگاری میکنیدبایددیگرباچه زبانی باشما هاصحبت کردوبه شمافهماندکه مابازنشستتگان تامین اجتماعی کاردبه استخوانمان رسیده ودیگرچیزی به انفجارمان نمانده
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    0 0
    بابا جمع کنید کازه کوزه تون رو ..مگه ملت مسخره دست شما شدن
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
    0 0
    خداوکیلی خجالت نمیکشیدبنده با29سال خدمت دراموزش وپرورش 2800هزارتومان حقوق میگیرم درجایی که همکارم بابیمه دولتی 5الی6میلیون میگیرندواقعان اگربفهمیدخجالت داره دولت میگه زیر9میلیون خط فقره
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
    0 0
    شماروبه خداقسم میدیم فکری به حال همه مردم چه اونی که ازکارافتاده چه اونی که با10سال بازنشسته شده ویاهرکسی که زیر6میلیون میگیره همه وهمه مردم این سرزمین بکنید.بخدااین مردم بهترین وشریفترین انسانهاهستند.گناه دارن اینجوری برای کمی توی رفاه بودن اینهمه التماس کنند.بخداجلوی رومون کشورهای عرب خلیج روببینیدکه ازپول نفتشون چه رفاهی دارن بدون منت.ولی ماکه هم نفت هم گاز هم زغال سنگ هم طلاهم دریاو....همچی داریم اینجوری التماس کنیم که دم عیدجلوی زن وبچه هامون شرمنده نشیم.زنده بادایران ومردم شریف ونجیب ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس