آمریکا و کره جنوبی نبرد با کره شمالی را شبیه‌سازی می‌کنند - کراپ‌شده

رسانه‌ها از شروع مجدد رزمایش بین آمریکا و کره جنوبی با هدف شبیه‌سازی نبرد محتمل با پیونگ یانگ خبر دادند.

به گزارش مشرق، رسانه‌ها شبانگاه یکشنبه به وقت تهران از برگزاری مجدد رزمایش آمریکا و کره جنوبی دو دولت «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده و شبیه‌سازی نبرد محتمل با کره شمالی خبر دادند.

 وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» به نقل از رسانه‌های کره جنوبی نوشت که آمریکا و کره جنوبی در حالی قصد از سرگیری برگزاری رزمایش  باهم را دارند که این تمرین‌های نظامی به دلیل مذاکرات «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا با کره شمالی و بیماری کرونا به حالت تعلیق درآمده بود.

 روزنامه «کره هرالد» نیز به نقل از منابع مطلع نوشت، این رزمایش ۹ روزه که قرار است اواسط ماه مارس برگزار شود شبیه‌سازی عملیات رزمی علیه کره شمالی است و این نخستین رزمایش آمریکا با کره جنوبی از زمان روی کار آمدن «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکاست.

اینک این دو کشور در حال رایزنی در زمینه شمار نیروها و برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری این رزمایش هستند. کره شمالی بارها اعتراض خود را به برگزاری چنین رزمایش‌هایی با اشاره با ماهیت تهاجمی آن‌ها ابراز داشته، اما آمریکا و کره جنوبی مدعی تدافعی بودن این رزمایش‌ها هستند.

آمریکا طی دهه‌های اخیر ضمن استقرار نیروهای نظامی خود در کره جنوبی و مناطق همجوار کره شمالی، همواره علیه برنامه اتمی این کشور موضع‌گیری کرده و خواستار برچیدن این برنامه شده است اما پیونگ‌یانگ این برنامه را ضامن امنیت و بقای خود می‌داند.

 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در همین رابطه  روز جمعه از تداوم تمرکز این کشور بر موضوع هسته‌ای و موشکی کره شمالی خبر داد. «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست مطبوعاتی گفت: «سلاح هسته‌ای و برنامه‌های موشکی بالستیک کره شمالی یک اولویت فوری برای ایالات متحده است و واشنگتن همچنان به خلع سلاح هسته‌ای این کشور متعهد است.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    4 0
    کره شمالی بمب اتم داره آمریکا چند سال نتونست یک وجب از خاک یمن رو بگیره اونوقت میخواد کره شمالی رو بزنه من فکر کنم آمریکا دلش میخواد نابود بشه چون کره شمالی نود درصد مردمش نظامی هستن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس