بازگشت وریا غفوری به تمرین استقلال

پیشکسوت استقلال گفت: مدیرعامل اگر قاطع بود به بازیکنی اجازه نمی داد که بازیکن سرکشی کند. کسی که قرارداد چند میلیاردی می بندد باید به قواعد باشگاه پایبند باشد نه اینکه باحاشیه باشگاه را زیر سئوال ببرد.

سرویس ورزش مشرق – بروز پاره ای اختلافات بین برخی از بازیکنان استقلال با کادر فنی و بالاخص محمود فکری موجب شد تا در این مدت گمانه زنی هایی در رابطه با کم کاری برخی بازیکنان استقلال در دیدار با سپاهان عنوان شود. این موضوع پس از رفتار غیرورزشی وریا غفوری در دیدار با نساجی مازندران و پرت کردن بازوبند به زمین و خروج بدون هماهنگی اش از زمین و استادیوم همه و همه استقلال را با بحرانی ناخواسته مواجه کرد تا تیم صدر جدولی در هفته آخر تا رده سوم جدول سقوط کند.

علی موسوی در گفت و گو با مشرق، درباره بازیکن سالاری و حواشی که در این مدت در تیم استقلال بوجود آمده بود به مدیرعامل باشگاه ایراد گرفت.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

* چرا اوضاع استقلال در این اواخر به هم ریخته شد؟

- در کل به ویژه در این یک ماه اخیر هواداران استقلال از وضعیت تاکتیکی و سیستم بازی تیم رضایت نداشتند و بارها این موضوع را به اشکال مختلف عنوان می کردند تا دلواپسی شان را بروز بدهند که در یکی دو بازی آخر به اوج خودش رسید. به ویژه وقتی در بازی با سپاهان باختند و صدر جدول را هم از دست دادند باعث شد تا احساسات هواداران جریحه دار شود. فضای مجازی هم که مزید بر علت شده بود تا با گزینه کردن یک روز در میان امیر قلعه نویی، فرهاد مجیدی و یکی دو نفر دیگر تمرکز کادر فنی را برهم بریزند.

* واکنش فکری درست بود؟

- اتفاقا برعکس او نباید به جمع هواداران می رفت. فکری به جای اینکه خونسردی اش را حفظ کند شروع کرد به حرف زدن و این برای تیمی که ۳۰ میلیون طرفدار دارد و کلی نظرات متفاوت خیلی سخت است که یک مربی بتواند جواب همه را بدهد و همه را راضی نگه دارد.

* پس باید چکار می کرد؟

- باشگاه باید در این مدت یک نفر را به عنوان سخنگو انتخاب می کرد تا همه نقطه نظرات کادر فنی و مدیریت را برای مردم بازگو کند. با این روش هم چند صدایی نمی شد و هم باشگاه می توانست خیلی راحت مواضعش را پیش ببرد.

* از کادر مدیریتی چه توقعی می رفت که انجامش ندادند؟

- آنها باید قاطع حرف بزنند. اگر محمود را می خواهند باید با قاطعیت پشتش می ایستادند و اگر هم او را نمی خواستند باید بدون اتلاف وقت او را کنار می گذاشتند این مسایل برای تیمی با ۳۰ میلیون هوادار رودربایستی برنمی دارد. ولی هیچ یک از این اتفاقات رخ نداد. هم فکری با مردم سرشاخ شد و هم مدیریت پشت سرمربی را پر محکم نگرفت.

* به عنوان پیشکسوت استقلال چه توقعی از مدیران باشگاه داشتید؟

- مدیرعامل باید قاطعانه مقابل بازیکنان خاطی بایستد. مدیرعامل اگر قاطع بود به بازیکنی اجازه نمی داد که بازیکن سرکشی کند. کسی که قرارداد چند میلیاردی می بندد باید به قواعد باشگاهش پایبند باشد نه اینکه با حاشیه سازی باشگاه را زیر سئوال ببرد. من تعجب می کنم چطور بازیکن به خودش اجازه می دهد قهر کند. یا یکمرتبه چند بازیکن همزمان سرما می خورند! رونالدو با آن عظمتش اگر یک جلسه دیر به تمرین برود یا غیبت کند جریمه می شود. متأسفانه در باشگاه استقلال هیچ چیز سرجایش نیست. کسانی که این همه پول می گیرند نباید به ضرر باشگاه کار کنند.

* منظور شما وریا غفوری است که در بازی با نساجی آن رفتارها را کرد؟

- من نمی خواهم از بازیکنی اسم ببرم ولی گاهی در طول یک فصل پیش می آید که بازیکنی از موضوعی ناراحت است و شرایط نرمال همیشگی اش را ندارد ولی باشگاه باید با این بازیکن حرف بزند. بازیکنی که باشگاه چندین میلیارد تومان بابتش هزینه کرده باید بماند و به تیم کمک کند چون بابتش پول گرفته است و باید در ازای مبلغ بالایی که می گیرد به باشگاهش خدمت کند. باید کمک حال تیم باشد.

* با سومی استقلال در جدول و اوجگیری دوباره پرسپولیس و نتایج سپاهان می توان امید داشت که استقلال دوباره به صدر برگردد؟

- باز هم می گویم که در یک ماه اخیر ایرادهای زیادی به سیستم و بازی استقلال گرفته شد که فکر می کنم پربیراه هم نبود. استقلال الان می تواند با یک برد و کسب ۳ امتیاز به صدر بچسبد ولی این مستلزم آن است که استقلال بیشتر از قبل به تمرینات اختصاصی با بازیکنانش بپردازد و نقاط ضعفش را از بین ببرد. اگر این مسایل را انجام بدهد استقلال باز هم می تواند بخت قهرمانی باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • وینیچه IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    6 8
    جنابعالی امار درستی از هواداران تیم ها نداری. اگر هر نفر از هواداران تیم استقلال را 10مرتبه شمارش کنی شاید
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
      11 7
      راست میگی. پیروانی میاد میگه ما 40 میلیون هوادار داریم(خخخخ)...-شکوری میاد میگه ما 50 میلیون هوادار داریم(خخخخخخخخخخخ)-- تراکتوریها هم که میگن ما بیشترین هوادار در ایران رو داریم... همین دوتا تیم رو حساب کنیم میشه 100 میلیون هوادار از جمعیت 80 میلیونی ایران..(خخخخخخخخ) دیگه طرفداری برای سپاهان و استقلال و نفت و پدیده و..... نمیمونه
    • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      0 0
      گنجشک مفت سنگ مفت
  • مهدی IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    6 16
    ما تاجیا بازیکن هامون هر چی میگیرن نوش جون اشون
    • IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
      10 3
      مگه از جیب بابات میدن که میگی نوش جونش؟ هر کی از بیت المال میخوره، این دنیا شاید نه ولی اون دنیا حتما باید جواب بده
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    6 6
    بازیکن خوبیه.
    • IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
      3 4
      سرمربی لنگ چرا پس قهر میکنه هر روز استعفا میده؟خودش که میلیاردی میگیره هیچ رضایتنامش هم میلیاردی بود
  • محمد US ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    6 12
    خدا وکیلی ...وریا چی نکرد واسه تیم .. ...دشمنای این تیم و نا آگاه از ساختار تیم داری وفوتبال مدیریت رو دارن .این.تیم بزرگ رو به کجا رسوندن!!!!!!! ...وریا حقشه و اون پول اتفاقا کم تر از دست مزدیه الهلال بش داده
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    9 1
    توی کشوری که نخست وزیر، رئیس جمهوری، نماینده مجلس و وزیر قهر میکنه میره، دیگه قهر کردن بازیگر و فوتبالیست عادی حساب می شه!!
    • IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
      3 1
      محمود بود که 11 روز خونه نشینی کرد
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    12 0
    یه درس تاریخی اگه می خوایم استقلال نیم فصل دوم برگرده! سالهای 94 تا 98 میلادی جهان بازیکنی بزرگتر از اریک کانتونا نداشت. دیوید ژینولا و ژان پیر پاپن هم جزو 20 بازیکن بزرگ دنیا بودن. اما امه ژاکه مربی فرانسه تشخیص داد که نظم تیم رو این سه تا بهم می زنن. تا پای اخراج رفت ولی به تیم نیاوردشون و نتیجه ش رو هم گرفت قهرمانی 1998. اگه فکری می خواد ته فصل بازم سید جلال جام بالا نبره باید این چند تا کار رو بکنه. 1. نمی گم اخراج ولی چند بازی سکو نشینی وریا و قائدی. 2. دور کردن افشار.ل و هانی.ک و امثال شون از تیم و تمرینات 3. دور کردن بازیکن ها از مصاحبه و صداوسیما و شبکه های مجازی برای تمرکز بیشتر 4. بررسی اشکالات استقلال به صورت واقعی در بازی های قبلی با حضور آنالیزور کار کشته ای مثل محصص(بدون آوردن بهانه داوری و وزیر پرسپولیسی و اینا) 5. تثبیت یکی از دو دروازه بان به جای سیستم چرخشی بر اساس شایستگی
  • عبدالله IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    7 1
    با بازيكن بي ادبي مثل غفوري بايد خيلي قاطع برخورد بشه .ايشون با رفتارهاي زشتي كه تا كنون از خود نشون داده لياقت دعوت به هيچ باشگاهي را نداره. در باشگاه هاي خارجي حتي از بد رفتاري فوق ستاره ها هم نميگذرن. چه برسه به يه بازيكن دست چندمي مثل ايشون.
    • لتت IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      1 4
      حرف زیادی نزن مزدور پرسپولیس
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    0 6
    برخی بازیکنان گمنام استقلال که در دهه های گذشته بتزی می کردند و حرفی درفوتبال برای گفتن نداشتند حالا کارشناس و اش داغتر از کاسه شده اند و احساسی از دوست قدیمی خود این گونه دفاع می کنند. شاید فرجی برای آنها حاصل شود
  • Z IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    9 4
    بعد بعضیا میان اینو با سید جلال مقایسه میکنن
    • IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
      1 5
      بلال منفعت طلب کجا ایشون کجا؟
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    4 5
    دولت روحانی و سلطانی فر هم تموم میشه،، استقلال به جایگاه اصلیش بر میگرده،، پرسپولیس و پیاز و پراید هم همینطور
    • امیر IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
      6 4
      بی صبرانه منتظرهستیم اون روز رفتن این دولت هم می بینیم اما استقلال هیچی نمیشه
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    4 2
    انشالله قوه قضاییه به این بحث دستمزدهای برخی ورزشکاران وفوتبالیستها وهنرمندان ورود کنند. درمملکتی که دچار تحریم ظالمانه دشمن است این لاکچری بازی های مضحک و ولخرجی ها،بازی در زمین دشمن است. برخی از این هنرمندان وورزشکاران فقط ادعای مردم دوستی می کنند؟!!!؟؟!!! مردم بصیرت
  • حسین IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    5 0
    مشکل استقلال غفوری است تنهاکاپیتانی که قهرمانی ندارد اگرمثل کاپیتانهای قدیمی عنایتی ،مجیدی،خسرواین آقاقهرمانی می داشت معلوم نبوده که چه نازها میکرد
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    4 1
    وقتی پرداخت حقوق و دستمزد نوجوان تازه به دوران رسیده میلیاردی باشد معلوم است چگونه و از چه محلی تامین و چه کسانی در پشت پرده منفعت می برد آن هم از باشگاهی که دولتی و بی‌حساب و کتاب هزینه می شود
  • عبدالکریم IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    1 0
    یجوری برخورد میکنن بعضی بازیکنا انگار ی بازی دورهمیه،شما نیومدی تفریح ک هرکار دلت خواست کنی،پول میگیری موظفی در خدمت تیمت باشی فقط،مدیرعامل و بقیه مسئولین مقصرن ک بازیکن با اینهمه پولی ک میگیره فکر میکنه طبق میلش میتونه هرکاری کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس