روحانی اردوغان

رییس جمهور در گفتگوی تلفنی با اردوغان، با اعلام حمایت از ترکیه در مقابل تحریم‌های آمریکا گفت: تنها راه مقابله با اقدامات یکجانبه و غیر قانونی آمریکا، اتحاد و همدلی کشورهای تحت تحریم است.

به گزارش مشرق؛ حجت الاسلام حسن روحانی عصر یکشنبه در گفت و گوی تلفنی با "رجب طیب اردوغان"، با اعلام حمایت از ترکیه در مقابل تحریم‌های آمریکا، تاکید کرد: تنها راه مقابله با اقدامات یکجانبه و غیر قانونی آمریکا، اتحاد و همدلی کشورهای تحت تحریم است.

رئیس جمهور روابط ایران و ترکیه به عنوان دو کشور مهم و تأثیرگذار در منطقه را خوب و رو به توسعه توصیف و بر تقویت همکاری‌ها و مناسبات تهران – آنکارا برای مقابله با تهدیدات مشترک و همچنین حل و فصل مشکلات منطقه تاکید کرد.

روحانی با تاکید بر ضرورت افزایش سطح مناسبات تجاری و اقتصادی دو کشور با اصلاح موافقتنامه تجارت ترجیحی، تسریع در اجرای توافقات ششمین نشست شورای عالی همکاری‌های ایران و ترکیه را مورد اشاره قرار داد و از آمادگی ایران برای میزبانی بیست و هشتمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی در آینده نزدیک خبر داد.

روحانی با اشاره به رفتارهای غیر قانونی دولت قبلی آمریکا تاکید کرد: رفع تحریم‌ها از سوی آمریکا یک مطالبه قانونی و معقول از طرف ایران است که بارها مورد تاکید قرار داده‌ایم و ایران نیز با رفع تحریم‌ها به تعهدات خود بازخواهد گشت. راهبرد ایران همانطور که بارها اعلام شده است اقدام در برابر اقدام خواهد بود.

رئیس جمهوری با بیان اینکه ایران همواره طرفدار گفت و گو و بهره گیری از روش‌های مسالمت آمیز حل و فصل اختلافات در سوریه بوده است، بر تداوم روند گفتگوهای سران سه کشور ایران، ترکیه و روسیه (ضامن روند آستانه) با هدف تلاش برای حل و فصل مشکلات سوریه از جمله فراهم شدن زمینه بازگشت آوارگان سوری به کشورشان و تدوین قانون اساسی این کشور تاکید کرد.

روحانی همچنین با اشاره به بحران قره باغ میان آذربایجان و ارمنستان و وضعیت آتش بس بین دو کشور، رویکرد ایران را حمایت از حل و فصل اختلافات به کمک گفت وگو و مذاکره عنوان کرد.

رئیس جمهوری با استقبال از ابتکار همکاری منطقه‌ای با حضور کشورهای ایران، روسیه، ترکیه، آذربایجان و ارمنستان گفت: این طرح می‌تواند منافع قابل توجهی برای همه طرف‌ها داشته باشد و ایران برای همکاری در زمینه‌های تخصصی با کشورهای منطقه آماده است.

رئیس جمهوری ترکیه نیز در این گفتگو در خصوص راه‌های توسعه روابط دو جانبه، برگزاری سریع‌تر کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور، گسترش مناسبات تجاری بویژه با استفاده از ظرفیت‌های تجارت ترجیحی و همکاری و گفت وگوهای مؤثر برای تقویت صلح و امنیت منطقه تاکید کرد.

رجب طیب اردوغان همچنین با استفاده از فضای مثبت و مناسب بین المللی در جهت حل و فصل مشکلات و رفع تحریم‌های ناعادلانه آمریکا بر استفاده از راه حل‌های دیپلماتیک و گفت و گو تصریح کرد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 5
  • US ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    1 15
    قیافه اردوغان روز به روز به هیتلر شبیه تر می شود.
    • IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
      11 1
      اب بریز ....
    • IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
      11 1
      هوای قندیل زیاد که سرد نیست؟!
    • IR ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      5 0
      هیتلر مرد بزرگی بود دوست و هم میهن گرامی، هیتلر و تاریخ جنگ جهانی دوم رو مطالعه بفرمایید ، البته نه از نگاه یهود و آمریکا و غرب کشورهای پیروز جنگ .. متحدین یهود بین المللی ..
    • NL ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      11 2
      گفته هیتلر آدم خوبی بوده. خخخخخ. خداییش شما کجا سیر میکنید؟؟؟؟؟ مگه فقط یهودیها قربانی هیتلر بودن؟؟؟؟ خود آلمانیها قبول دارن جانی بوده شما عشاق هیتلر چی میگید؟؟؟؟
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      1 0
      متاسفانه دوستانی که فیلم‌های تخیلی و دروغین هالیوودی ساخت کارگردان‌های یهودی زیاد تماشا کردن جنگ جهانی رو و آلمان نازی و هیتلر رو از نگاه یهود تماشا و قضاوت می‌کنند، من چندین سال آلمان زندگی کردم باید عرض کنم تاریخ را پیروزمندانه جنگ می‌نویسند، آرزوی تفکر .. موفق باشید
    • iran IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      1 0
      پروفسور اگر هیتلر جانی و آدم کش و خطرناک بوده ؟ لابد جوزف استالین خونخوار دیکتاتور شوروی هم فرشته بوده ! باید چرچیل انگلیس استعمار کهن هم فرشته بوده؟ لابد روزولت ریس جمهور آمریکا هم فرشته بوده؟ لابد فرانسه و فرانسوی ها فرشته بودند؟ لابد یهودیان افراطی صهیونیست ها که امروز کشور فلسطین رو اشغال و غصب و مشغول کودک کشی و جنایت هستند هم فرشته هستند ؟ فیلم تخیلی هالیوودی زیاد نگاه کردی دوست ساده لوح من ! آرزوی تفکر ! آرزوی تعقل.! پایدار باشید
  • NL ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    18 3
    اردوغان از بابت قره باغ متشکریم. اردوغان مرد عمل . یاشاسین
  • IR ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    1 19
    اره پانترکها هم با امریکا قهر میکنن و به حق همسایگی با ملت ایران و پرشیا احترام خواهند گذاشت ...خخخخ
  • ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    2 16
    بله،اتحاد و همدلی با کشوری که در دوران داعش از آب گل آلود شده توسط تروریستها به ایران، عراق و سوریه از پشت خنجر می زد، با زد و بندهای پشت پرده توسط اسرائیل کریدور انتقال تروریستها را به مرزهای شمالی ایران هموار کرده و راه ابریشم ایران را با همکاری چین و روسیه دودره کرده است. علی برکت الله
    • رضا IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      10 2
      واقعا چی میزنید این همه توهم میگیرید در مورد ترکیه. شما اول از قندیل بیا پایین و اسلحه خودتو تحویل بده و ترور و وحشیگری و کشت و کشتار مردم بی گناه منطقه رو کنار بذار بعد بیا حرف بزن. متوهم
    • علی IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      2 2
      رضا جان دیوانگی است کردها سلاح خود تسلیم مهاجران و مهاجمان دشت قبچاق کند تا تراژدی کشتار کردها در ترسیم و تونجالی صورت گیرد ؟؟؟؟؟؟؟؟ تاریخ گواه زنده است
  • ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    2 5
    البته اتحاد رمز پیروزی است و مقامات دو کشور این را خوب می دانند و الته اتحاد کشور اسلامی با همدیگر بهتر از پناهنده شدن به دامن ناتو است ترکیه باید این را خوب بداند که ناتو به درددش نمی خورد
  • ایرانی IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    2 1
    بارها گفته ام تنها راه ما مسلمانان اتحاد است و دیگر هیچ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس