وزیر کشور دولت وفاق ملی لیبی مورد سوءقصد قرار گرفت

وزیر کشور دولت وفاق ملی لیبی در هنگام بازگشت از یک نشست در خارج از شهر طرابلس، از سوی مردان مسلح ناشناس مورد سوءقصد قرار گرفت.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، «فتحی باشاغا» وزیر کشور قدرتمند لیبی روز یکشنبه در هنگام بازگشت از نشستی که در خارج از شهر طرابلس، پایتخت لیبی برگزار شده بود، از سوی مردان مسلح ناشناس مورد سوءقصد قرار گرفت.

گزارش‌ها حاکی از آن است که وی از این سوءقصد جان سالم بدر برد.

فتحی باشاغا روز یکشنبه با رئیس شرکت ملی نفت لیبی نشستی برگزار کرد و در حال بازگشت به طرابلس بود که کاروان همراهان و محافظان وی هدف تیراندازی مردان مسلح ناشناس قرار گرفت.

این وزیر ۵۸ ساله توانست بدون کوچک‌ترین جراحتی از این حمله جان سالم به در برد. اما در این درگیری، یکی از مهاجمان کشته و دو تن دیگر دستگیر شدند.

شایان ذکر است که طی ماههای اخیر باشاغا پس از اعلام طرح‌های خود برای غیرنظامی کردن شبه نظامیان و سر و ساماندهی این نیروها در درون دستگاه رسمی امنیتی، مورد خشم و غضب گروه‌های مسلح در طرابلس قرار گرفته است.

گفتنی است باشاغا که در سمت وزیر کشور دولت وفاق ملی لیبی از سال ۲۰۱۸ فعالیت کرده است، یکی از گزینه‌های موردنظر برای جانشینی «فائز السراج» بشمار می‌رفت..

اما در نهایت این پست به «عبدالحمید دبیبه» ۶۱ ساله مهندس و تاجر ثروتمند از مصراته محول شد؛ فردی که در نشست گفتگوهای صلح در ژنو سوئیس از سوی نمایندگان لیبی به سمت نخست وزیر دولت موقت لیبی انتخاب شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس