مدیرعامل قشقایی:مقابل تخلفات سازمان لیگ و فدراسیون می‌ایستم/شاید به خاطر رای دنبال راضی نگه داشتن نود ارومیه بودند

مدیرعامل باشگاه قشقایی شیراز گفت: مقابل تخلفات سازمان لیگ و فدراسیون می‌ایستم.

به گزارش مشرق، روح‌الله نجف‌پور در مورد شکایت باشگاه قشقایی از نود ارومیه، اظهار داشت: به دلیل استفاده از دو بازیکن غیرمجاز در بازی مقابل ما و پیرو آن همراه شدن دو باشگاه پارس‌جنوبی جم و ملوان بندانزلی شکایتی را به کمیته انضباطی ارسال و دلایل و مدارکمان را هم ارائه دادیم.

وی افزود: دلایلمان این بود که پنجره نقل و انتقالات نودارومیه به دلیل بدهی قبلی به بازیکن خارجی این تیم از طرف فیفا بسته شد بود و تا تسویه این بدهی امکان باز شدن پنجره به هیچ عنوان وجود نداشت. بر اساس قوانین، تنها فیفا می‌تواند دستور باز شدن پنجره را بدهد تا بازیکن جدیدی استخدام کنند.

مدیرعامل باشگاه قشقایی تصریح کرد: متاسفانه برخلاف تمام قواعد و مقررات، دوستان ما در سازمان لیگ اقدام به استعلام از کمیته تعیین وضعیت و با یک جلسه درون سازمانی مجوز چند بازیکن جدید تیم نودارومیه را صادر و عملا پنجره را باز می‌کنند. آن‌ها به گفته‌های هیات فوتبال ارومیه و تیم نودارومیه بسنده می‌کنند که؛ این بازیکنان، بازیکنان سابق خودمان بوده و بازیکن جدید محسوب نمی‌شوند.

نجف‌پور با اشاره به پیگیری این موضوع گفت: ما کارت بازی این دو بازیکن که در تیم‌های دیگر بودند و هیچ وقت در تیم نود ارومیه بازی نکرده و سال گذشته در تیم‌های استان‌های مختلفی مانند خراسان، تهران و چهارمحال وبختیاری بودند را ارائه دادیم. این تخلف محرز است. رای باید کاملا به نفع تیم قشقایی، بدون شک و درنگ و متعاقب آن به نفع دو باشگاه دیگری که از نودارومیه در همین قضیه شکایت کردند صادر می‌شد.

مدیرعامل قشقایی تصریح کرد: کمیته انضباطی باید سازمان لیگ و کمیته تعیین وضعیت را محکوم می کرد اما شاید چون نودارومیه که در انتخابات فدراسیون فوتبال، هم خودش و هم هیات فوتبالش رای دارد و هم اینکه رئیس کمیته داوران از استان آذربایجان غربی است، دوستان چندین رای را از دست می‌دادند، می خواستند نودارومیه را به شکلی راضی نگه دارند. همچنین سازمان لیگ را هم که تخلف انجام داده راضی نگه می‌دارند و به آن شکایات اصلا ورود نمی‌کنند که به ماهیت دعوا رسیدگی شود.

وی با اشاره به رد این شکایت افزود:‌ به صورت شکلی دعوا را رد می‌کنند و می‌گویند بر اساس ماده فلان این بازیکن چون صدور مجوزش را سازمان لیگ داده بازیکن غیرمجاز محسوب نمی‌شود. در صورتیکه سازمان لیگ تخلف کرده و اجازه بازی به آن ها داده است. شما به شکل ماجرا ورود می‌کنید و اصلا نمی‌روید در مورد این بازیکنان پیگیری کنید. فیفا به شما این اجازه را نمی‌دهد. مثل پنجره استقلال و پرسپولیس که فیفا می بندد و هیچ راهی وجود ندارد که یک کشور بیاید برخلاف نظر فیفا اعلام کند.

نجف‌پور گفت: شما به جای اینکه وارد ماهیت این شکایت بشوید، صورت مساله را پاک می‌کنید؟ ما که مدارک دادیم این بازیکنان، بازیکنان سابق نودارومیه نبودند. الان هم به صورت جدی تصمیم دارم این موضوع را حتی تا مرحله فیفا پیش ببرم. نه به خاطر سه امتیازی که اگر به ما بدهند قشقایی به جمع مدعیان بر می‌رسد. نه، واقعا هدفم از این کار فقط سه امتیاز نیست. هدفم این است که بالاخره جایی باید مقابل تخلفات گسترده سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال در موارد این چنینی ایستاد.

مدیرعامل باشگاه قشقایی شیراز عنوان کرد:‌ این موضوع یک تخلف خیلی آشکار است که قوانین فیفا را بدون اطلاع این نهاد نقض کردید. در مهلت قانونی اعتراضم را به کمیته استیناف اعلام کردم و احتمالا بعد از انتخابات جلسه این کمیته برگزار شود. اگر قرار است تغییر و تحولی باشد، امیدواریم افراد طوری رای بدهند که به عدالت نزدیک باشد. اگر هم به هر دلیلی اتفاقی نیفتاد، مطمئن باشید از طریق فیفا از حق قانونی باشگاه قشقایی دفاع و این موضوع را پیگیری می‌کنم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس