تلاش آلمان برای منصرف کردن آمریکا از تحریم نورد استریم-۲ - کراپ‌شده

دولت آلمان اعلام کرده که هرگونه تحریم محتمل آمریکا علیه پروژه گازی «نورد استریم-۲» تجاوز به حاکمیت اروپاست.

به گزارش مشرق، منابع خبری دوشنبه شب به وقت تهران گزارش کردند که دولت آلمان مخالف هرگونه تحریم‌های احتمالی آمریکا در زمینه اجرای پروژه گازی «نورد استریم-۲» با مشارکت روسیه است.

هفته گذشته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته بود واشنگتن سیاست خود در زمینه بررسی «فعالیت‌های قابل تحریم» توسط شرکت‌های دخیل در ساخت و ساز پروژه خط لوله گازی نورد استریم را ادامه می‌دهد.

به نوشته خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» دولت آلمان تحریم‌های احتمالی آمریکا علیه پروژه نورد استریم-۲  را به عنوان «تجاوز به حاکمیت اروپا» رد کرده است.

یک سخنگوی دولت آلمان در این باره گفت:«اتحادیه اروپا و دولت‌های عضو ان و همچنین دولت برلین گفت‌وگو در این خصوص با دولت جدید ایالات متحده ادامه خواهند داد.»

روزهای گذشته رسانه‌ها نقل از سخنگوی دولت آلمان از گفت‌وگوی بین واشنگتن و برلین در مورد پروژه نورد استریم -۲ که قرار است سالانه ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی روسیه به آلمان را منتقل کند، خبر دادند.

«ماریا آدبهار» سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان گفت: «من هنوز نمی‌توانم در مورد چنین مذاکراتی گزارشی ارائه کنم.البته واقعا مایل به انجام چنین رایزنی‌هایی هستیم و انجام مذاکراتی توسط وزیر خارجه چندین بار بیان شده است.»

واشنگتن چندین دور محدودیت در خط لوله که منجر به خروج چندین شرکت از پروژه شده اعمال کرده است. «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان نیز تهدیدهای آمریکا را برای اعمال تحریم‌ علیه این پروژه به شدت مورد انتقاد قرار داده است.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده اخیرا م گفت که واشنگتن در حال ادامه بررسی فعالیت‌های قابل تحریم" بالقوه شرکت‌های درگیر در ساخت پروژه خط لوله گازی نورد استریم-۲ است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    1 1
    تا زمانی که جلوی تحریم های شیطانی آمریکا نایستید وضع همبنه ، بی بته ها اگر همان روز اول اجماع جهانی به وجود می آوردید علیه آمریکا این طور نمی شد ، از کشور بی هویت و بی تاریخی مثل آمریکا هیولایی ساختید که شده ارباب خودتون ... ای خاک بر سرتون کنند که آلمان با اون همه قدرت شده نوکر آمریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس