آغاز بازپرسی از استاندار سابق خوزستان/ لزوم عزل "شریعتی" از ریاست سازمان استاندارد

یک نماینده مجلس گفت: اصرار ما این است که ریاست محترم جمهور و هیئت محترم دولت، غلامرضا شریعتی را از ریاست سازمان استاندارد عزل کنند.

به گزارش مشرق، احمد نادری؛ نماینده مردم تهران در مجلس از حضور غلامرضا شریعتی، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در دادسرا برای انجام بازپرسی خبر داد و اظهار کرد: طبق خبری که به دست ما رسیده است، آقای شریعتی هفته جاری در دادسرا حضور پیدا کرده و مورد بازپرسی قرار گرفته است.

وی افزود: بر این اساس، تحقیقات قضائی در مورد اعمال نفوذ غلامرضا شریعتی در پرونده امید اسدبیگی، مالک متخلف شرکت "هفت تپه" و معروف به سلطان رشوه و ابر متهم ارزی، شروع شده است؛ این ابتدای راه است و پس از تکمیل تحقیقات پرونده به مراحل بعد می‌رود.

نادری ادامه داد: سازمان ملی استاندارد ایران، یک سازمان بسیار تخصصی است و در برخی رشته‌ها و دپارتمان‌های تخصصی به لحاظ ظرفیت تخصصی حتی از بخش‌های علمی دانشگاه‌ها نیز برتر است؛ بر همین اساس درخواست مشخص ما این است که آقای شریعتی از ریاست این سازمان هم کنار گذاشته شود.

نماینده مردم تهران در خانه ملت ادامه داد: شریعتی به عنوان رئیس فعلی سازمان ملی استاندارد هیچ تخصصی در این حوزه ندارد؛ از طرفی پرونده وی در قوه قضائیه مفتوح شده و ناکارآمدی مدیریتی او در استانداری خوزستان ملموس است؛ برای آنکه از توانمندی‌های مدیریتی شریعتی مطلع شوید فقط کافی‌ است به کف خیابان‌های اهواز و شوش و مسجد سلیمان و خرمشهر و هر کجای استان عزیز خوزستان نگاهی بیندازید و شنوای سخنان مردم این استان باشید و در این صورت خواهید دانست که او مدیر ناکارآمدی بوده است.

نادری تأکید کرد: اصرار ما این است که ریاست محترم جمهور و هیئت محترم دولت، غلامرضا شریعتی را از ریاست سازمان استاندارد عزل کنند؛ زیرا این سازمان یک سازمان بسیار تخصصی است و او صلاحیت مدیریت و ریاست بر ظرفیت علمی و تخصصی محققان و کارشناسان و اعضای این سازمان مهم را ندارد.

وی اظهار کرد: معتقدیم که انتصاب اخیر شریعتی بر ریاست سازمان ملی استاندارد یک انتصاب سیاسی است و سازمان استاندارد که یک سازمان تخصصی است باید از سیاسی‌کاری و سیاسی‌بازی دور بماند.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به مطرح شدن نام غلامرضا شریعتی و همسرش در جریان دادگاه امید اسدبیگی، ابر متهم ارزی متذکر شد: با توجه به اینکه در دادگاه اسدبیگی بارها نام شریعتی و همسرشان مطرح شده و ناکارآمدی مدیریتی او معلوم است، انتصاب او به ریاست سازمان ملی استاندارد پیام و مفهوم خاصی از سوی دولت دارد؛ اینکه این انتصاب در درجه اول سیاسی و در درجه دوم قبیله‌ای است یعنی یک انتصاب سیاسی و قبیله‌ای است که دولت آن را انجام داده است.

وی تأکید کرد: با توجه به این حجم ناکارآمدی‌ها و بحث‌های زیادی که درباره شریعتی و خانواده او وجود داشته است، این فرضیه که انتصاب او به ریاست سازمان ملی استاندارد ایران کاملاً سیاسی و قبیله‌ای است را اثبات کرد.

نادری گفت: حوزه وظایف مجلس، نظارت بر همه امور کشور است؛ انتصاب روسای سازمان‌ها و معاونت‌های ریاست جمهوری به تأیید مجلس نمی‌رسد اما به این معنا نیست که مجلس نمی‌تواند بر عملکرد آنها نظارت کند؛ حوزه نظارتی مجلس همه شئون و امور کشور هست و ابزارهای نظارتی قدرتمندی هم در اختیار دارد و آن را انجام می‌دهد.

وی یادآور شد: مدیریت و عملکرد همه معاونان ریاست جمهوری و روسای سازمان‌ها و همه کسانی که به رأی مستقیم مجلس اعتبار نمی‌یابند و پروسه انتصاب آنها مانند وزرای کابینه نیست، در حوزه وظایف مجلس است و طبق قانون بر مدیریت آنها نظارت می‌کنیم و در صورت بروز خطا، تذکرات لازم ارائه خواهد شد؛ بر این اساس به موضوع انتصاب غلامرضا به ریاست سازمان ملی استاندارد هم ورود خواهیم کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 15
  • IR ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    79 6
    ابراهیم بت شکن بت فساد رو بشکن
    • IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
      8 58
      زهی خیال باطل.
    • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
      43 8
      تون تسبیحش رو بکنید تو جیبش که دین و مردم و مملکت رو به مسخره گرفتن این جماعت......
    • سوخته IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
      7 0
      به امید روزی که از بالا به پایین یکی یکی پای میز محاکمه و اشد مجازات
  • IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    30 7
    مردم هوشیار باشیم لطفا، ببینیم که مدعیان نواندیشی چطور رئیس یک سازمان تخصصی را با سیاست بازی انتخاب می کنند #هوشیار_باشیم
  • IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    36 6
    شریعتی گفت اگر قرار باشد پایمان به این پرونده باز شود حرفهایی دارم که بعدا می زنم اولا این پست جدید حق سکوت دولتی ها به نامبرده است دوما حرفهای شنیدنی لابد دارد که بعضی ها حاضرند پشت این آقا باشند بهر قیمتی بهر حال شب دراز است و قلندر بیدار
  • IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    39 9
    خدا به جناب آقای رئیسی (ابراهیم بت شکن) طول عمر با عزت بدهد
  • IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    48 3
    ده نفر مثل شریعتی کافیست تا ایران را نابود کند
    • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
      20 6
      احسنت به تو, شریعتی,روحانی, نوبخت, زنگنه, آخوندی, جهانگیری, رفیعی, واعظی, عراقچی, ظریف و بقیه کابینه دولت و ایادیش.خیلی بیشتر از 10 نفر داریم.یه سری هم هستند مثل زیباکلام و تاجزاده و فلان و بهمان که وضعشون مشخصه
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    22 7
    امثال این فرد زیادند ، شریعتمداری را که یادتان هست تا دید گند کارش در وزارت صمت درامد استعفا داد و خیلی سریع حکم وزارت رفاه (لقمه چرب ) را گرفت.
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    21 3
    ای خدا این یارو اعدام بشه جیگر مردم حال بیاد.
    • IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
      26 3
      دمت گرم آره والله این یارو خیلی دل مردم خصوصا دل خوزستانیهارو سوزوند
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    2 26
    پس چرا ازاستانداری خوزستان استعفا داد-خوزستان رفت دروضعیت سیاه کرونایی!؟برای همین هم دشمن پیدا کرده وهیچ ارتباطی با دزدهای کشت وصنعت نداره-مگر با برادران قاچاقچی که فریبش داده باشند
    • IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
      6 10
      استاندار اسبق چه ربطی به شقیقه داره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • جلال میاندوآب IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    3 0
    بابا اینکه غلام صلواتی خودمونه خدا کنه به نحوه صلوات فرستادن هم یک استاندارد مشتی بده حیف این توایرانه باید تو سازمان ملل برا این یک پست و مقام میدادند کاش
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    6 4
    اینقدر پشتش محکم است که هرگز غم به ابرو نمی آورد . ماشا الله همه شون وصله به وصله به هم چسبیده اند
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    2 7
    دولت میتونست مثل رئیس سابق بانک مرکزی طی یک مراسم تودیع از شریعتی قدردانی کنه و بفرستتش تو سایه. اما به رسم فرار رو به جلو و با توجه به قانون «پایستگی پُست برای ژنهای خوب» منصبش از شکلی به شکل دیگر تغییر کرد.
  • حامد IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    3 0
    اگه شیخ حسن اینکار رو کرد اسم خودم رو میزارم اقدس
    • IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
      0 0
      خیلی باحالی اقدس خانم خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس