کد خبر 1188344
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۱
همه آنچه که باید در مورد «برج میلاد» بدانید/ از منبع درآمد تا راه‌های دسترسی

مجتبی حسینی توسل گفت: با افتتاح خط ۷ ایستگاه مترو در حال حاضر شهروندان می‌توانند علاوه بر وسایل نقلیه عمومی همچون تاکسی و اتوبوس، از ایستگاه مترو نیز استفاده کنند.

به گزارش مشرق، مجتبی حسینی توسل مدیرعامل برج میلاد درباره اهداف ساخت برج میلاد و کاربری‌های این برج گفت: در سال ۱۳۷۲ به منظور ایجاد فضای نو و جذاب برای شهروندان تهرانی و ایرانی و ایجاد یک نماد ملی با توجه به توان مهندسین ایرانی، مدیران شهری را بر آن داشت تا برای رفع مشکلات مخابراتی و تلویزیونی شهر و موارد مطروحه، اقدام به انجام مطالعات اولیه (مطالعات شناخت) به منظور احداث مجموعه چند عملکردی نمایند.

رفت و آمد شهروندان به برج میلاد آسانتر از گذشته است

وی ادامه داد: سرانجام در سال ۱۳۷۶ (۱۹۹۸ میلادی) عملیات اجرایی برج آغاز و شرکت یادمان سازه مجری پروژه برج میلاد تهران از طرف شهرداری تهران معرفی شد و دکتر محمد رضا حافظی استاد دانشکده معماری دانشگاه شهید بهشتی به عنوان معمار و طراح پروژه انتخاب گردید. موضوع به صورت طرح و ساخت به مناقصه گذاشته شد و در نهایت قرارداد با پیمانکار منعقد گردید.

ماموریت ملی برای برج میلاد

مدیرعامل برج میلاد افزود: در نهایت و پس از اتمام ساخت برج میلاد، شرکت برج میلاد تهران با هدف بهره برداری از مجموعه برج میلاد به عنوان مجموعه‌ای کارآمد و اثر بخش در کلان شهر تهران که قابلیت ارائه خدمات متمایز و پایداری را در راستای ماموریت ملی داشته باشد، تاسیس شده است. اکنون این شرکت به نمایندگی از شهرداری تهران از تمامی مردم عزیز ایران زمین و گردشگران داخلی و خارجی جهت بازدید از مجموعه میلاد دعوت می‌کند تا با بهره گیری از تجربیات و توان علمی در حوضه خدمات یک روز به یادماندنی و خوش را برای بازدیدکنندگان و میهمانان محترم رقم بزند.

رفت و آمد شهروندان به برج میلاد آسانتر از گذشته است

حسینی توسل درباره اینکه مجموعه برج میلاد شامل چه بخش‌هایی است گفت: مجموعه برج میلاد شامل سازه برج میلاد، مرکز همایش‌های برج میلاد، سایت نمایشگاهی، و بخش‌های تفریحی همچون کاربازیا، شهربازی، بولینگ، مجموعه فاخر صنایع دستی و سوغات ایرانی، سالن‌های سینما و ... است.

رفت و آمد شهروندان به برج میلاد آسانتر از گذشته است

نمایش هنر ایرانی در برج

وی درخصوص اینکه آیا طی سال‌های اخیر بخش جدیدی به مجموعه برج میلاد اضافه شده بیان داشت: سال ۱۳۹۹ در طبقات اول و دوم لابی برج میلاد نمایشگاه و فروشگاهی به وسعت بیش از ۴۰۰۰ متر مربع از فاخرترین هنرهای ایرانی، صنایع دستی و بهترین سوغات ایرانی راه اندازی شده که مورد استقبال فراوان شهروندان و گردشگران قرارگرفته است.

مدیرعامل برج میلاد افزود: همچنین مجموعه سالن بولینگ، شهربازی، اسکواش و بازی‌های راکتی در حال آماده سازی و راه اندازی است. همچنین به زودی شاهد بهره برداری از مجموعه بازی‌های پرهیجان در تراز ۲۸۰ برج خواهیم بود. از جمله سایر اقدامات انجام شده طراحی جاده تندرستی و دهکده سلامت در اراضی جنوبی مجموعه است که به زودی از طریق فراخوان عمومی و شناسایی و انتخاب سرمایه گذار و مجری به مرحله عملیاتی خواهد رسید که یکی از مدرن‌ترین و باکیفیت‌ترین مجموعه‌های تندرستی تهران خواهد بود. علاوه بر این موارد جهت آشنایی هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان با ادبیات ایران و جهان، مجموعه "تم پارک افسانه ها" در حال آماده سازی می‌باشد و به زودی با ارائه شخصیت‌های داستانی و معرفی افسانه‌های ایران و جهان پذیرای عموم خواهد بود.

رفت و آمد شهروندان به برج میلاد آسانتر از گذشته است

ادامه توسعه برج

حسینی سیف در این باره که آیا در آینده هم طرحی برای ادامه ساخت و ساز در برج میلاد وجود دارد گفت: در سال ۱۳۹۹ و بعد از گذشت ۱۲ سال از بهره برداری از برج میلاد، طرح جامع اراضی پهنه میلاد محصور در میان بزرگراه‌های شهید همت، شهید چمران، شهید حکیم و شیخ فضل الله شامل مجموعه برج میلاد، بیمارستان میلاد، سازمان انتقال خون و دانشگاه علوم پزشکی تهیه و به تصویب کمیسیون ماده پنج شهر تهران رسید. این طرح سند راهبردی هدایت کالبدی اراضی این پهنه ارزشمند شهری و توسعه مجموعه برج میلاد بعنوان (بام فرهنگ و هنر) و (مرکز دیپلماسی فرهنگی) می‌باشد.

وی افزود: در قالب این طرح کاخ جشنواره ها، سالن‌های متعدد تئاتر و سینما و موسیقی و گالری‌های هنری و مراکز عرضه محصولات فرهنگی و هنری و پارکینگ‌های طبقاتی وسیع به مجموعه همایش‌های بین المللی برج میلاد در محل گود فاز دو اضافه خواهد شد. همچنین جهت میزبانی از میهمانان داخلی و خارجی این مرکز فرهنگی و گردشگری، در طرح جامع مذکور هتلی پنج ستاره پیش بینی شده است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی ساخته و به بهره برداری خواهد رسید.

برج میلاد؛ جاذبه‌ گردشگری تهران

مدیرعامل برج میلاد درباره امکان‌ها و ظرفیت‌های این برج از نظر جاذبه‌های گردشگری گفت: سازه برج با توجه به شکل و شمایل متفاوت آن یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر تهران است و هر ساله میلیون‌ها نفر از ایرانیان و حتی مهمانان خارجی به بازدید از سازه برج میلاد می‌پردازند. در کنار آن بخش‌های نمایشگاهی همچون راه اندازی مرکز فرهنگ و هنر و تمدن ایران در طبقه اول و دوم لابی برج میلاد، راه اندازی نمایشگاه‌های مختلف فصلی، راه اندازی شهربازی و باشگاه بولینگ و ... از دیگر جاذبه‌های فرهنگی و تفریحی این مجموعه است.

رفت و آمد شهروندان به برج میلاد آسانتر از گذشته است

وی درخصوص وضع رفت و آمد به این برج و کار ساخت ایستگاه مترو برج میلاد گفت: با افتتاح خط ۷ ایستگاه مترو در حال حاضر شهروندان می‌توانند علاوه بر وسایل نقلیه عمومی همچون تاکسی و اتوبوس، از ایستگاه مترو نیز استفاده کنند. در حال حاضر با توسعه حمل و نقل ریلی رفت و آمد شهروندان به برج میلاد بسیار آسانتر از گذشته شده است.

رفت و آمد شهروندان به برج میلاد آسانتر از گذشته است

حسینی سیف درباره امکان‌هایی که برج میلاد از نظر تجاری برای درآمدزایی فراهم کرده گفت: در حال حاضر برج میلاد از طریق اجاره دادن فضای مرکز همایش‌ها، سایت نمایشگاهی و فروش بلیت بازدید به بخشی از درآمدزایی برای مجموعه رسیده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • دانا IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    0 0
    چقدر باعث تاسف كه هيچ نامي از مرحوم مهندس بهمن حقيقي طراح اصلي سازه برج ميلاد با ان همه دقت ونبوغ ديده نميشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس