به گزارش مشرق، احمد نادری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از مشکلات موجود در سیستم آموزش و پرورش، روند سنتی و غیرحرفهای آموزش در مدارس است به نحوی که دانش آموزان پس ازطی مسیر ۱۲ ساله آموزش عملاً اندوخته کمی دارند و مباحث آموزش داده شده در زندگی کاری و روزمره آنها جایی ندارد.
وی افزود: سیستم آموزشی ما صرفاً به آموزشهای تئوریک بسنده کرده و از مهارت محوری که دنیا به سمت آن در حال حرکت است دور شده؛ این مسئله در سالهای بعد و به هنگام ورود فرد به بازار کار و جامعه به وضوح خود را نشان میدهد و نتیجه این خواهد بود که تحصیل کردههای ما بدون تخصص و مهارت هستند و همین موضوع گرایش به پشت میزنشینی را افزایش میدهد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: طبق اعلام رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش نتایج آزمونهای تیمز و پرلز و مطالعات بینالمللی در حوزه علوم، ریاضی و سواد خواندن و نوشتن نشان میدهد که دانش آموزان ما نسبت به دورههای قبل دچار افت عملکرد شده اند.
نادری در خاتمه خاطرنشان کرد: این مسئله و افت کیفیت آموزش و تبعات آن در سالهای بعد، لزوم تغییر در محتوای آموزشی برای تربیت دانش آموزانی که در حوزهای تخصصی، کسب مهارت کنند را نشان میدهد و آموزش و پرورش باید به تغییر محتوای درسی به در مسیر مهارت محوری حرکت کند.