با تاکید فدراسیون و بعد از محرومیت پرسپولیس/ استقلال طلب بودوروف را هم بدهد از نقل و انتقالات محروم است

مربی استقلال گفت: ما برای همه حالتهای تاکتیکی تیم فولاد برنامه داشتیم و برای همین هم بود که پس از یورش ابتدای بازی آنها ظرف ۲۰ دقیقه رویه کار را تغییر دادیم.

سرویس وررزش مشرق – استقلال پس از دو باخت در دیدارهای اخیرش روبروی فولاد خوزستان سرانجام موفق به شکست این تیم شد. تیمی که جواد نکونام هربار آن را با تمهیداتی ویژه مقابل استقلال به میدان می فرستاد در دیدار هفته هفدهم لیگ برتر حریف تیم فرهاد مجیدی و کادر فنی جدیدش نشد.

صالح مصطفوی کمک مربی اول استقلال در گفت و گو با مشرق، درباره اتفاقات فنی رخ داده در جریان دیدار با فولاد حرف زد و مشخص کرد که چه دلایلی باعث شد تا استقلال نسبت به همه رقبای فولاد موقعیت های بیشتری را روی دروازه این تیم خوب اهوازی ایجاد کند.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

برای هر اتفاقی یک سناریوی مجزا داشتیم/با تدبیر مجیدی فوتبال شطرنج گونه را برنده شدیم

*چه کردید که تیم ظرف دو روز تمرین، مسابقه به این مهمی را برنده شد؟

- کادر فنی در واقع ابتدا شروع کرد به شناخت پیدا کردن و دقیق شدن روی تیم فولاد و یک مقدار و تا حدی که می شد در دو جلسه تمرینی و کارهای فنی و چند جلسه به صورت تئوری برنامه هایی که برای این بازی لازم بود را توضیح دادیم و در حین بازی هم یکی دو بار تغییر جزیی انجام شد که خوشبختانه از دقیقه ۲۰، ۲۵ به بعد تیم کم کم به بازی مسلط شد و بازیکنان خیلی باانگیزه و پرتوان ظاهر شدند. باید به همه بازیکنان تیم بابت این برد تبریک گفت.

* در طول بازی خیلی با مجیدی همفکری می کردید! این همکاری بین کادر فنی خیلی دیدنی و جذاب بود. در این باره توضیح می دهید؟

- آقای مجیدی در این مدتی که من امسال یا فصل قبل در خدمتشان بودم جزو مربیانی است که بسیار منطقی و مشورتی هستند و بنده و سایر دوستان نکاتی که به ذهنمان می رسید را انتقال می دادیم و خودشان تصمیم می گرفتند که در حین بازی چه تصمیمی بهتر است و ما هم نکات فنی که به نظرمان می رسید را به سرمربی انتقال می دادیدم و ایشان با تدابیری که در نظر گرفتند یک فوتبال شطرنج گونه ای را در زمین اجرا کردند و در نهایت هم برنده شدیم.

* تعویض های استقلال یکی از مواردی بود که باعث شد ورق بازی برگردد و نتیجه بعد از آنها تغییر کرد. درباره تعویض ها و دلایلش توضیح می دهید؟

- ما قبل از بازی درباره سناریوهای مختلف با آقا فرهاد جلسه داشتیم و فکر کرده بودیم و با توجه به بازیکنانی که آماده تر بودند تیم را ابتدا به میدان فرستادیم و در ادامه بازی هم با همان سناریوها پیش رفتیم و به نظرم آقا فرهاد درباره تعویض ها خیلی خوب عمل کردند که نتیجه کار را هم تغییر داد.

* چقدر از برنامه ها و استراتژی که برای این بازی به تیم دیکته کرده بودید اجرا شد؟

- اگر بخواهم درباره شکلی که فرهاد مجیدی قلبا دوست دارد تیمش به آن روش بازی کند حرف بزنم بایستی بگویم که هم زمان برای دستیابی به آن روش خیلی کم بوده که تفکراتش را به تیم القا کند و هم اینکه هنوز به شرایط بدنی و تاکتیکی بازیکنان تسلط کافی نداشتیم ولی فکر می کنم که بازیکنان استقلال بسیار باهوش و بزرگ هستند که با همین تعداد اندک جلسات تمرین بدنی و تئوری، بخش هایی از نکاتی که در ذهن آقا فرهاد بود را توانسیتم به تیم انتقال بدهیم. البته همانطوری که آقا فرهاد آخر بازی گفتند هنوز باید خیلی کار کنیم.

* انتظار فولادی با این همه پرس شدید و بازی هجومی در ابتدای هر دو نیمه را داشتید؟

- درباره فولاد قبل از بازی صحبت کردم که تیمی بسیار با برنامه و جنگنده است. تیمی که خیلی خوب پرس می کند. انتظارش را داشتیم و توانستیم خیلی خوب تدابیر تیم فولاد را خنثی کنیم و به نظرم تدابیری که آقا فرهاد در نظر گرفتند خوشبختنانه منجر به گل شد.

* چطور؟

- ببینید فولاد شانس گلی که تا اینجای فصل به رقبایش داده بطور میانگین ۵ دهم در هر بازی است چیزی تقریبا کمتر از ۰.۶، ولی استقلال در این بازی بخت گلش را تا نزدیک ۱.۶ افزایش داد که این نشان می دهد ما از نظر تکتیکی توانستیم این وضعیت دفاعی تیم فولاد را خنثی کنیم. امیدوارم این روند در دیدارهای بعدی هم ادامه پیدا کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    0 0
    تو همیشه عشق مایی ..... آهای فرهاد مجیدی ♥️♥️
  • IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    0 0
    پولاد تیم خوبیه ولی توسط تاکتیک نکونام 80 دقیقه نمیگن دفاعی بلکه در حالت استند بای بود یعنی بازی نمیکرد برای گرفتن مساوی هیچ هیچ .... بعد اینکه گل رو خورد شیر شد برای بازی کردن که گرفتار وقت تلفی استقلالی ها شدن خود فولاد از دقیقه 1 تا زمانی که گل خوردن دائم بازیکن هاشون خودشون زمین میزدند و بازی رو از جریان مینداختن
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    0 1
    هانی کرده هم تو کادر فنی استقلال هست؟
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    0 0
    بازی چندان جالبی نبود بار فنی هم نداشت بیشتر جنگ اراده ها بود که مجیدی تفاوتش رو با محمود خان نشون داد
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
    0 0
    شطرنج یا پنالتی تقدیمی اول خطا کردن دیدن پشت محوطه اس یه دیقه بعد دو متر جلوتر تکرار کردن مگه داریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس