علیرضا مختارپور

اختتامیه مدرسه دانایی امروز /چهارشنبه/ در کتابخانه عمومی پارک شهر تهران برگزار و از دست‌اندرکاران اجرای مجازی این مدرسه قدردانی شد.

به گزارش مشرق؛ اختتامیه دوره سوم برنامه‌های آموزشی غیر حضوری کتابخانه‌های عمومی استان تهران در کتابخانه مرکزی پارک‌شهر برگزار شد.

تجارت تلفن همراه در کشور حیرت‌آور است!

دوره سوم برنامه‌های آموزشی غیر حضوری کتابخانه‌های عمومی استان تهران به دلیل شیوع ویروس کرونا با نام «مدرسه زمستانی دانایی» از بهمن ماه گذشته برای گروه‌های مختلف کودک و نوجوان، والدین و کتابداران آغاز و به مدت بیش از یک ماه ادامه داشت که اختتامیه آن، امروز با حضور اساتید برجسته این دوره برگزار شد.

«علیرضا مختارپور» دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در آیین اختتامیه مدرسه دانایی با بیان اینکه یکی از اهداف طرح مدرسه دانایی مسأله عدالت فرهنگی است، گفت: عدالت فرهنگی یعنی دسترسی همه مردم به امکاناتی که در کشور است و در فضای غیر مجازی مناطق برخوردار و غیر برخوردار ایجاد کرده است .

وی با بیان اینکه حدود ۶ هزار نفر از این کلاس ها استفاده کردند، عنوان کرد: باید اطلاع رسانی انجام شود که افراد بیشتری از این دوره ها بتوانند استفاده کنند.

وی ادامه داد در حال حاضر هفت هزار کتابدار در کشور هستند که باید تلاش کنیم که  محتوای این مدارس در اختیار آنان قرار گیرد و آنان خود، مبلغ این اطلاعات و معارف شوند. 

دبیرکل کتابخانه های عمومی کشور، با اشاره به وضعیت کرونا و ایجاد تغییراتی در سبک زندگی و در رفتار والدین، کارکنان ، کارمندان ، گذاشته است، گفت: میتوان سرفصل کلاس ها را به گونه ای تعریف کرد که آموزش ها و مسایل مختلف تربیتی که لازمه خانواده ها است، به سرفصل ها و موضوعات این کلاس ها افزوده شود.

وی ابراز امیدواری کرد که در سال جدید با مشارکت فعال مربیان و اساتید  و ارزیابی برنامه ها، پیشنهادهایی ارایه و برنامه ها تکمیل شود.

وی تاکید کرد که باید از نظرات کارشناسان در راستای بهبود و ارتقاء برنامه ها استفاده کرد.

مختارپور با اشاره به اینکه تاثیرات اقتصادی کرونا سنگین بود و افرادی با مشاغل خرد، دچار آسیب شدند، گفت: در کتابخانه ها سعی کردیم کمک کنیم و برخی کتابخانه ها سالن‌ خود را تبدیل به کارگاه تهیه ماسک کردند.

وی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: این برنامه مورد استقبال قرار گرفت و در مفید بودن و سودمند بودن این نوع برنامه ها هیچ شکی وجود ندارد.

مختارپور با بیان اینکه باید ارزیابی دقیقی صورت بگیرد و اگر لازم است اصلاحی در برنامه ها انجام شود، گفت: در شرایط جدید که فضای مجازی گسترش پیدا کرد و برنامه ها در این فضا اجرا می شود، باید توجه داشت که خود فضای مجازی و استفاده از آن، الزامات معرفتی و شناختی لازم دارد که اگر انجام نشود، ممکن است جامعه دچار آسیب هایی شود.

وی در این خصوص اظهار داشت که  برخی از پژوهشگران، گزارش هایی را در سال‌های قبل از کرونا منتشر کردند که طرز استفاده مردم برخی از کشورها مانند کشور ما، از گوشی و فضای مجازی افراطی است.

مختار پور ادامه داد: آمارهای قبلی اینگونه بود که تعداد خط های تلفن از همه اپراتورها بیش از کل جمعیت مردم کشور است.

وی با بیان اینکه تجارت تلفن همراه در کشور حیرت آور است، گفت: این نشان دهنده سبک مراجعه ما به این فناوری هاست و باید در این خصوص فکر شود.

وی تاکید کرد که مبانی ارتباط این نوع برنامه ها با فضای مجازی باید با فضای غیر مجازی نیز  تعریف شود. اگر محتوایی در فضای مجازی آموزش داده می شود، باید ارجاع و راهنمایی به منابع غیر مجازی نیز صورت بگیرد.

در پایان آیین اختتامیه از اساتیدی که در اجرای مجازی مدرسه دانایی فعالیت داشتند، قدردانی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس