کد خبر 1191296
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸

باتوجه‌به بازار نا به سامان مسکن و افزایش چشمگیر قیمت‌ها در سال‌های اخیر بسیاری از کارشناسان، صاحب‌نظران و مسئولان حوزه مسکن در صدد هستند تا با بررسی علل وقوع این رخداد سیاست‌هایی منطقی را اتخاذ کنند تا با اجرای آنها این معضل اساسی در کشور مرتفع شود. در چنین شرایطی برخی بر این باورند که تحولات دوره‌ای باعث افزایش قیمت‌ها شده و برخی نیز فاصله میزان عرضه و تقاضا، ارز دونرخی، رانت موجود در اقتصاد کشور، نگاه سرمایه‌ای به این بازار، وجود دلالان و سوداگران و حتی تحریم‌ها را عامل این رخداد دانسته‌اند.

اما با تمامی این علل آنچه که بیش از هر چیز جامعه را دچار بحران کرده معضل نابسامانی بازار برای تهیه آپارتمان در تهران و سایر استان‌ها است که علاوه بر متقاضیان خرید علاقه‌مندان به تهیه خانه اجاره‌ای در تهران را نیز دچار مشکل کرده و بسیاری از افراد برای انجام معاملات دست نگه‌داشته اند تا این بازار به ثباتی نسبی دست یابد.

در چنین شرایطی که تأمین مسکن برای متقاضیان خرید آپارتمان در تهران و متقاضیان خانه اجاره‌ای در تهران دشوار شده است بسیاری از افرادی که در صدد عرضه آپارتمان فروشی خود هستند نیز با مشکلات بسیاری مواجه شده‌اند و با فروش آپارتمان نگران ازدست‌دادن سرمایه خود هستند.

اما با تمامی این موارد یکی از مسائلی که از گذشته در مسیر تهیه مسکن وجود داشت چگونگی عرضه آپارتمان فروشی و همین‌طور جستجوی موردی مناسب برای خرید آپارتمان در تهران و حتی خانه اجاره‌ای در تهران بوده است به شکلی که طی فرایند عرضه تا انتخاب و خرید و اجاره آپارتمان علاوه بر اتلاف زمان هزینه‌های زیادی را به مالکان، آژانس‌های املاک و حتی متقاضیان خرید و اجاره تحمیل می‌کرد که برای بسیاری از افراد ناخوشایند بود.

در این فرایند متقاضیان عرضه آپارتمان‌های فروشی و اجاره‌ای ضمن مراجعه به آژانس‌های املاک باید اطلاعاتی همچون موقعیت جغرافیایی، متراژ، تعداد اتاق‌های خواب، وجود انباری و پارکینگ که مشخصاتی کلی بود را به مشاوران املاک ارائه می‌دادند تا مشاوران املاک در صورت مشاهده متقاضی خرید و اجاره زمینه بازدید ملک را فراهم کرده و در صورت تمایل اقدام به هماهنگی برای خرید یا اجاره کنند.

چرا کیلید به مرجع خریدوفروش آپارتمان تبدیل شد

علاوه‌برآن یکی دیگر از راه‌های عرضه آپارتمان‌ فروشی و اجاره‌ای درگذشته درج اطلاعات ملک در کادری کوچک در بخش آگهی‌های روزنامه‌ها بود که متقاضیان عرضه آپارتمان‌های فروشی و اجاره‌ای باید با پرداخت هزینه اطلاعاتی محدود را در مورد ملک خود در قالب چند جمله کوتاه ذکر می‌کردند تا ضمن انتشار، متقاضیان خرید و اجاره آپارتمان با مشاهده آنها با شماره درج شده در قسمت انتهایی آگهی تماس گرفته و ضمن قرار بازدید انتظارات خود را با ملک موردنظر تطبیق دهند این در حالی بود که بسیاری از متقاضیان خرید آپارتمان در تهران و علاقه‌مندان به خانه‌های اجاره‌ای در تهران در بیشتر مواقع ضمن بازدید تمایلی به خرید و اجاره نداشتند و مجبور به بازدیدهای پی‌درپی و حتی سکونت در خانه‌های اجاره‌ای و فروشی بودند که مطابق با میل آنها نبود.

این در حالی بود که متقاضیان خرید آپارتمان در تهران و حتی علاقه‌مندان به خانه‌های اجاره‌ای در تهران نیز برای تهیه ملک موردنظر دچار مشکلات فراوانی بودند به شکلی که یا باید به آژانس‌های املاک متعدد مراجعه می‌کردند و پس از بازدیدهای بسیار ملک موردنظر خود را می‌افتند و یا مجبور به خریداری بخش آگهی‌های روزنامه‌ها می‌شدند و از بین آنها گزینه‌هایی را برای بازدید انتخاب می‌کردند.

در چنین شرایطی علاوه بر اتلاف زمان و هزینه برای مالکان و متقاضیان، مشاوران املاک نیز برای بازدید و معرفی آپارتمان‌های فروشی و اجاره‌ای مجبور می‌شدند که به طور مرتب به همراه متقاضیان به آپارتمان‌های آگهی شده مراجعه کنند تا شاید انتخاب موردنظر متقاضی صورت کرده و منجر به عقد قرارداد شود.

اما در این میان باتوجه‌به دغدغه‌های روزمره چندی است که با ورود دانش و فناوری به حوزه مسکن پلتفرم‌ها و اپلیکیشن‌هایی در این بخش فعالیت‌های خود را آغاز کردند که علاوه بر تسهیل در روند فعالیت‌های آژانس‌های املاک دغدغه مالکان را برای عرضه آپارتمان‌های فروشی و همین‌طور متقاضیان خرید آپارتمان در تهران و خانه اجاره‌ای در تهران مرتفع کرده‌اند تا در زمانی کوتاه هر دو سو به خواسته خود دست یابند.

با این فرایند علاوه بر کاهش زمان عرضه و تقاضا آژانس‌های املاک نیز تنها برای بازدید نهایی و عقد قرارداد به محل ملک مراجعه می‌کنند و تا حدود زیادی از ترددهای شهری جلوگیری می‌شود.

چرا کیلید به مرجع خریدوفروش آپارتمان تبدیل شد

اما در این میان از بین وبسایت‌ها و پلتفرم‌های فعال در حوزه مسکن سامانه هوشمند کیلید اندکی گام‌های خود را فراتر نهاده و علاوه بر اینکه یک پلتفرم تبلیغات ملک با امکانات منحصربه‌فرد و جدید است اطلاعات بسیار مفیدی را که شهروندان سالیان سال در بازار پرتلاطم مسکن در پی آن بودند را در اختیار آنها قرار داده است و بستری را ایجاد کرده که علاوه بر متقاضیان عرضه آپارتمان‌های فروشی و متقاضیان خرید آپارتمان در تهران و علاقه‌مندان به خانه اجاره‌ای در تهران به‌سهولت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به خواسته خود دست یابند.

متقاضیان خرید آپارتمان در تهران و خانه اجاره‌ای در تهران با استفاده از سامانه هوشمند کیلید به‌راحتی می‌توانند با انتخاب نام محله موردنظر به مشاهده آگهی‌های ثبت شده در این سامانه پرداخته و ضمن رویت اطلاعات کارشناسی شده و جامعی همچون موقعیت جغرافیایی، متراژ، تعداد اتاق‌های خواب و سایر امکانات تصاویر واقعی از ملک مشاهده کرده و به‌راحتی خود را در ملک موردنظر تصور کنند.

 با این امکان متقاضیان خرید آپارتمان در تهران و همچنین خانه اجاره‌ای در تهران پس از انتخاب ملک موردنظر خود به‌سهولت می‌توانند با شماره درج شده در انتهای آگهی تماس حاصل کرده و ضمن هماهنگی با آژانس املاک مرتبط اقدامات لازم را جهت بازدید نهایی و سپس عقد قرارداد خرید و اجاره صورت دهند.

این سامانه همچنین همانند سایر کشورهای پیشرفته دنیا برای نخستین‌بار در کشور شاخص قیمتی مسکن را که بسیار دقیق‌تر و کامل‌تر از آمارهای کلی مسکن در کشور است را معرفی و ارائه کرده است. در این شاخص که به شاخص کیلید شهرت دارد عوامل متعددی که بر بازار مسکن و تغییرات قیمت آن مؤثر است، لحاظ شده و به‌صورت دقیق و لحظه‌ای می‌تواند ادراک بهتری از بازار مسکن را به مخاطبان ارائه دهد به همین دلیل متقاضیان عرضه آپارتمان‌های فروشی و متقاضیان خرید آپارتمان در تهران و خانه اجاره‌ای در تهران نیز در این آشفته‌بازار مسکن می‌توانند با استفاده از سامانه هوشمند کیلید عرضه و تقاضایی مناسب را داشته باشند.  

تمامی این محاسبات توسط هوش مصنوعی کیلید انجام می‌گیرد و می‌توان گفت که برای نخستین‌بار در ایران و منطقه استفاده از هوش مصنوعی به‌عنوان جدیدترین محصول تکنولوژی در یک پلتفرم املاک پیاده‌سازی می‌شود.

جمع‌شدن این حجم از امکانات و تکنولوژی برای نخستین‌بار در قالب یک پلتفرم، کیلید را به مرجع اصلی خریدوفروش ملک تبدیل کرده است.

      


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس