یمن1.jpg

استان تعز در روزهای گذشته صحنه درگیری های سنگین بود و عناصر ائتلاف سعودی با فعال این جبهه در تلاش هستند پیشروی رزمندگان یمنی را در حومه شهر مارب متوقف کنند.

به گزارش مشرق، پیشروی گسترده رزمندگان یمنی در مناطق مرکزی و شمال غرب استان مارب در یک ماه گذشته باعث شد عناصر ائتلاف سعودی عملیاتی را در جبهه دیگر برای فرار از شکست و فشار بر رزمندگان یمنی در حومه شهر مارب ترتیب دهند.

ائتلاف سعودی با باز کردن جبهه جدید در استان تعز تلاش می کند مارب، مهم ترین پایگاه اشغالی را در مرکز یمن حفظ کند چرا که به خوبی می داند اگر پیشروی های رزمندگان را متوقف نکند و این شهر را از دست دهد با عواقبی بسیار سنگین روبه رو خواهد شد.

براساس آخرین اخبار به دست آمده، عملیات عناصر ائتلاف سعودی در مرکز استان تعز در بخش های «جبل حبشی و مقبنه» آغاز شده است؛ این عملیات را گروهی موسوم به «مقاومت وطنی» تحت رهبری «طارق صالح» شروع کرده است.

نقشه جدید ائتلاف برای فرار از شکست در مرکز یمن/ فعال‌شدن جبهه تعز برای متوقف کردن پیشروی رزمندگان در حومه مارب + نقشه میدانی و عکس

به گفته منابع میدانی، عملیات مزدوران سعودی از سمت «سه راه الوازعیه» و کوه «رحنج» و مناطق جنوبی کوه «حبشی» ترتیب داده شد و نیروهای یمنی با وجود مقاومت گسترده مجبور شدند به دلیل حجم سنگین حملات از برخی نقاط به صورت محدود عقب نشینی کنند.

به گزارش مشرق، نیروهای یمنی فقط از روستاهای «الکویحه و الطویر» و کوه «الهوب» عقب نشینی کردند؛ نیروهای هوایی ائتلاف نیز در جریان درگیری ها مواضع رزمندگان را هدف قرار دادند و همین مسئله در عقب نشینی ها تاثیر گذار بود.

در حال حاضر، درگیری ها میان رزمندگان یمنی و عناصر ائتلاف سعودی در محور شرقی و جنوب شرقی «سه راه الوازعیه» و مناطق شمالی «الکدحه» ادامه دارد؛ این محدوده درگیری مناطق مرزی دو بخش «جبل الحبشی و مقینه» محسوب می شوند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی نیز به طور دقیق در مناطق و کوه های «الکدحه، غباری، المغدر، الروی، المنصوره، العنصاب، الحنایه و...» حضور دارند و از موضع خود در برابر نیروهای ائتلاف دفاع می کنند.

مزدوران سعودی قصد دارند با پیشروی از سمت سه راه الوازعیه خود را به همرزمانشان در کوه رحنج برسانند یا عملیات را در همین مسیر به صورت عکس ادامه دهند تا رزمندگان را در این محدوده (الکدحه، غباری، المغدر، الروی، المنصوره، العنصاب، الحنایه و ...) محاصره کنند.

در مقابل رزمندگان می توانند با اعزام نیروهای تازه نفس به این محدوده و همچنین مقاومت در برابر مزدوران سعوی از سمت «کوه المقدر» به سمت مناطق شرقی از جمله «الخیامی، کوه الحریم و ...» پیشروی و خود را به جاده راهبردی «تعز - التربه» برسانند و این مسیر را مسدود کنند و کمک رسانی نیروهای ائتلاف را به شهر تعز و حومه قطع کنند که در نهایت در متوقف شدن موقت عملیات مزدوران تاثیر می گذارد.

نقشه جدید ائتلاف برای فرار از شکست در مرکز یمن/ فعال‌شدن جبهه تعز برای متوقف کردن پیشروی رزمندگان در حومه مارب + نقشه میدانی و عکس

در حال حاضر حدود ۴۵ درصد از خاک استان تعز شامل مناطق شمالی، مرکزی و شرقی از جمله «الراهده، الهجده، الجند، الکدحه و ...» در کنترل رزمندگان یمنی است؛ ۵۵ درصد از مساحت استان شامل مناطق جنوبی و غربی از جمله «المخا، پایگاه خالد بن ولید، التربه، المسراخ، ذیاب و...» در اشغال است.

به گزارش مشرق، بخش جنوب غربی استان تعز به تنگه راهبردی باب المندب متصل می شود و مناطق جنوبی غربی یمن که در کنار ساحل واقع شده اند را به استان الحدیده و مناطق مرکزی یمن وصل می کند و همین موقعیت اهمیتش را چند برابر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    24 3
    محور مقاومت باید به کمک انصار الله ومردم مظلوم یمن بشتابد تمام کشور وهابی وسلفی و صهیونیستی ترکی علیه انصار الله به خط شده اند نباید وقت از دست داد ایران باید مستقیم به انصار الله کمک کند
  • CA ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    6 25
    تعز به کمک اردوغان در حال بازپسگیری از انصارالله است
    • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
      11 5
      چند روز پیش هم اخوانی ها در جبهه تعز در مناطقی که نیروهای انصارالله حضور نداشتند پیشروی کردند ولی بعدش علاوه بر اینکه اون مناطق رو از دست دادند انصارالله کمی جلوتر هم رفت
    • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
      7 1
      اردوغان فکر کرده دوران سلاطین است که به فکر کشور گشایی افتاده این که قدرت های بزرگتر از ترکیه به فکر دخالت در کشور های مختلف نیستن دلیل بر ناتوانی آن ها نیست
  • حسام IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    9 2
    مکان استراتژیک باب المندب از دید مقاومت پنهان مانده بود چرایی آن برای همه سوال بوده و هست مقاومت باید به یاری انصارالله پشت امن ائتلاف را بلرزاند جبهه های مختلف خارج یمن فعال شود باید هم فعال شود
  • خلیلی IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    4 3
    رزمندگان غیور یمن نباید وارد تله شهر مارب بشن باید حتی الامکان شهر را دور بزنن و محاصره کنن تا سعودی ها شهر را تخلیه کنن
  • ممد IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    10 12
    هی میگید انصارلله پیروز اینا ک دارن نقششون روز بروز کوچکتر میشه
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    6 2
    ای کاش میشد با انصارالله قرارداد همکاری نظامی به صورت رسمی ایجاد میکردیم تا میشد به مواضع شورشیان اشغالگر حملۀ موشکی و دریایی کنیم. البته بعضی احمق ما مثل همیشه سنگ اندازی خواهد کرد غافل از اینکه از خود بپرسند چرا سرنوشت یمن برای آمریکا، کشورهای اروپایی و ارتجاع منطقه اینقدر مهم است که پس از سالها حمایت متجاوزان و محاصرۀ یمنی ها، حتی داعش و سازمان ملل را هم برای مقابله با انصارالله بسیج میکنند.
  • حمید FR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    4 2
    اگه مقاومت هجومی در گشایش جبهه های جدید در خاور میانه اقدام نکنه شاهد تزویر دشمن باشید مواظب کیش و مات باشید.
  • محمود FR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    4 1
    استفاده از یک تاکتیک ثابت با ید دانست که جنگ حیله است دشمن را دست کم گرفتن وانفعالی عمل کردن نتیجه مطلوب ببار نمیاره دشمن تمامی جبهه را فعال کرده شهدای جنوب شرق اتحاد با ترکیه وشعله ور کردن جنگ در درعا وله بازار آوردن هسته های خاموش در عراق و سوریه وخنجر از پشت اخوانی اردوغانی وشعله ور کردن جنگ در تعز تنها بخشی از اهداف دنیا طلبان وهابی صهیونیستی است باید در جنگ نرم اما الاکباد را معرفی کرد از جگر خوارکی تا جهاد نکاح ولواط آشیل دنیا طلبان ایدئولوژی آنهاست در جنگ سخت جنگ نرم لازم است تا میخ نباشه مسلمی نیست.
  • مهدی رنجبر IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    6 3
    درودبررزمندگان یمنی امیدوارم امسال بتوانیدسعودیهاراشکست داده و تمام کشورتان راازشرآمریکا ایادی آنها راحت شوید
  • مسعود JP ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    13 4
    ای خدای بزرک بخشنده مهربان کمک کن به رزمندکانت درجبهه حق علیه باطل یمن بیروز است لعنت برال سعود
  • پیمان IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    10 2
    نیروهای انصارالله به یاری خداوندباقدرت استان مارب و تعز را چنگ مزدوران خارج میکنند و به تنگه باب المندب دست پیدا میکنند
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    8 2
    ایران چه کار می‌کند چرا کمک نمی‌کند؟ درسته یک عده تو ایران بخور بخور راه انداختند و یمن در آتش و خون باشه؟ خدا انتقام میگیره
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    6 3
    امیدوارم نقشه‌ی یمن هر چه زودتر به خلیج فارس برسد.
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    6 6
    مارب اسم رمز فروپاشی حوثی هاس
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    7 1
    حتما شهر مأرب داخلش افرادی وجود دارند که برای دشمن ارزشمند هستند نباید غفلت کرد، اونها حمله به تعز رو برای همین طراحی کردند، مأرب ارزش زیادی داره، البته تعز هم مهمه ، با تغییر تاکتیک و هدف گیری محل استقرار فرماندهان با موشک یا پهپاد، به فضل الهی، دشمن در هر دو محور شکست خواهد خورد. ضربات سنگین تری باید به آل سعود وارد شود تا تمرکزش بهم بخورد. همه دعا کنیم برای پیروزی مقاومت اسلامی یمن.
  • روح الله علی رمضانی IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    3 3
    به داد یمن برسید ای ایرانیان
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
    2 1
    خرمشهرها در پیش است.
  • علی IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
    1 0
    بابا به داد یمن برسید یمن شیرمردان خوبی دارد معطل محاصره کامل هستید ماندن برای چیست مرگ باشرافت بهتر از ذلت
  • علی مطلق IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
    0 0
    خداوند نگهدارشان باشد
  • یونس قادریان IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
    4 0
    ای کاش روزی برسد درهیچ کشور مسلمانی جنگ نباشدجون فقط مسلمان کشته می شود وکینه ونفرت بین مسلمانان بیشتر وسلاح روس وآمریکا بیشتر به فروش می رسد وهیچ کشور درگیر جنگ موفق نخواهد شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس