کد خبر 1199074
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
یمن| سیطره انصارالله بر ۳ تپه راهبردی در مأرب/ کشته و زخمی شدن ۲۰۰ نفر از نیروهای هادی و ائتلاف سعودی

یک مرکز حقوق بشری یمنی به استفاده متجاوزان از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی در اردوگاه‌ها در مارب اشاره کرد و آنرا جنایت جنگی قلمداد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از المسیره، مرکز حقوق بشر یمنی ادامه حملات سعودی به مناطق مسکونی یمن و استفاده مزدوران ریاض از اردوگاه‌های آوارگان در استان مأرب به عنوان سپر انسانی را محکوم کرد.

در بیانیه صادره این مرکز آمده است: ما احداث استحکامات جنگی در میان یکی از اردوگاه‌های آوارگان واقع در خارج از شهر مأرب از سوی متجاوزان را رصد کردیم. همزمان شاهدان عینی از ممانعت آوارگان برای خروج از این اردوگاه‌ها و استقرار نظامیان در این اردوگاه‌ها خبر می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

وزیر دفاع یمن: متجاوزان دنبال خروج از باتلاق یمن هستند

این مرکز حقوق بشری یمنی اعلام کرد: استفاده از اردوگاه‌های آوارگان یکی از بدترین جنایات جنگی است که در استان مأرب و مناطق تحت اشغال نیروهای نظامی سعودی انجام می‌شود زیرا قانون بین المللی استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی را ممنوع و جرم دانسته است.

در این بیانیه از سازمان ملل و همه آزادگان دنیا خواسته شده است که به سرعت وارد عمل شوند و آوارگان را از اقدامات ضد بشری نجات دهند.

این مرکز حقوق بشری، نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی را مسئول جان و دارایی آوارگان در نتیجه ادامه استفاده از آنها به عنوان سپر انسانی دانسته است.

به یغما رفتن درآمدهای نفت و گاز یمن به دست متجاوزان

«احمد دارس» وزیر نفت و معادن دولت نجات ملی یمن به غارت درآمدهای نفت وگاز این کشور طی شش سال جنگ یمن اشاره کرد و گفت: طی ۶ سال جنگ، ۱۹ تریلیون ریال یمنی از درآمدهای نفت و گاز یمن به یغما رفته است.

وی افزود: نیروهای دشمن روی شاهرگ حیاتی درآمد یمن با هدف درهم شکستن پایداری آن متمرکز شده است.

وزیر نفت دولت نجات ملی یمن گفت: درآمدهای نفت و گاز یمن به همه یمنی‌ها تعلق دارد و ما در قبال غارت برنامه ریزی شده و ادامه دار درآمدهای نفت و گاز یمن سکوت نخواهیم کرد.

از سوی دیگر سخنگوی شرکت گاز یمن هم گفت: درآمدهای گاز خانگی همگی به جیب مزدوران در مأرب از ابتدای جنگ و محاصره یمن می‌رود. مزدوران غارت درآمدهای گاز شهری را نه تنها متوقف نکرده‌اند بلکه قیمت آنرا هم افزایش داده و بر رنج ملت یمن افزوده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس