کد خبر 1199505
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶
نگرانی عمیق اسرائیلی ـ آمریکایی از توان موشکی و پهپادی انصارالله یمن

یک مرکز مطالعاتی آمریکایی در گزارشی از واشنگتن خواسته است که با انصارالله به‌عنوان چالشی فراتر از جنگ در یمن مقابله کند.

به گزارش مشرق، المسیره یمن از نگرانی عمیق آمریکا و رژیم صهیونیستی از رشد توان نظامی انصارالله یمن پرده برداشته است.

بیشتر بخوانید:

در قلب یمن چه می گذرد؟ + نقشه میدانی و عکس

المسیره گزارش داد: نگرانی عمیق غربی ـ آمریکایی و اسرائیلی را می‌توان در گزارش یک  مرکز مطالعاتی آمریکایی درباره توان نظامی یمن و تأثیرات آن بر منافع آمریکا در منطقه دریافت.

در گزارشی با عنوان «موشک‌های حوثی و پیشرفتهای پهپادی» این مرکز مطالعاتی آمریکایی از واشنگتن خواسته است که با آنچه حوثی‌ها نامیده است به‌عنوان چالشی فراتر از جنگ در یمن مقابله کند.

این گزارش در تحلیل خود به روند رو به رشد صنایع تسلیحاتی و موشکی و پهپادی یمن و اقدام یمنی‌ها در توسعه دامنه اهداف خود و به دست آوردن دستاوردهای چشمگیر اشاره کرده است که به آنها اجازه رسیدن به اهداف جدید را اگر تمایل داشته باشند، می‌دهد.

این مرکز تأکید می‌کند که دیپلمات‌ها و تئوریسین‌های نظامی آمریکایی باید در محاسبات آتی خود پس از جنگ کنونی این توان نظامی یمن را مدنظر قرار دهند.

مرکز مطالعاتی مذکور هشدار خود را درباره بلوغ توانایی‌های صنعا و افزایش حملات و ضربات آن را تکرار و بیان کرد: با توجه به حملات انجام‌شده طی سال‌های اخیر، یمنی‌ها توان انجام یک برنامه طولانی‌مدت موشکی و پهپادی را دارند به‌ویژه که میانگین حملات به‌شکلی فزاینده سرعت گرفته است.

در گزارش این مرکز مطالعاتی آمریکایی به نبرد در جبهه مأرب اشاره شده و آمده است: سیطره نیروهای صنعا بر مأرب به‌منزله پیروزی آن در جنگ یمن است.

این گزارش از واشنگتن می‌خواهد که سلسله اقداماتی به‌منظور ممانعت از توسعه توان صنعا انجام دهد و فشار علیه آنها را تشدید کند و برای دفاع از مأرب پشتیبانی قوی از سوی آمریکا به‌عمل آید و شبکه‌های هشداردهنده سریع در دریای سرخ ایجاد شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    4 0
    هیچ غلطی نمی توانید بکنید این ملت بپا خواسته تمامی دشمانش راشکست خواهد داد صبح ظفر نزدیک است درود بر انصارالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس