کد خبر 1191586
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
توضیحات چمران درباره حضور در انتخابات شوراها

مهدی چمران رئیس سابق شورای شهر تهران گفت: برنامه ای ندارم که بیایم تا فضا به جوانترها سپرده شود اما به دلایلی که یکی از آنها داشتن تجربه و تخصص در زمینه مدیریت شهری بوده، دوستان ما این دعوت و تکلیف را می کنند.

به گزارش مشرق؛ مهدی چمران، رئیس سابق شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره انتخابات شوراها اظهار کرد: برنامه ریزی منسجم و پیچیده ای برای شوراهای سراسر کشور پیش بینی کرده ایم که در بسیاری از نقاط نیمی از مسیر طی شده است اما برای تهران هنوز آغاز نشده است چرا که تهران بزرگ است و این فرایند طول می کشد و شرایط مقداری سخت تر است.‌

وی با اشاره به فعالیت شورای مرکزی ائتلاف برای ریاست جمهوری خاطرنشان کرد:  این شورا عده‌ای را انتخاب می‌کند تا فعالیت در شوراها تخصصی باشد و از حالت سیاسی جدا شود.

چمران با بیان اینکه شوراها نباید سیاسی باشند افزود: البته داشتن دیدگاه سیاسی و انقلابی ضروری است، اما باید از حالت سیاسی خارج و تخصصی شود.

رئیس سابق شورای شهر تهران درباره ائتلاف در تهران گفت: هنوز برای تهران تصمیم‌گیری نشده است و براساس برنامه‌ریزی‌ها برای تهران احتمالا 9 نفر انتخاب می‌شوند که آنها مسائل شورای شهر تهران را برنامه‌ریزی کنند. این 9 نفر از حدود 15 متخصص در رشته‌های مختلف شهری از مدیریت شهری گرفته تا اقتصاد شهری، حقوق، حمل و نقل و ترافیک، عمران، معماری، شهرسازی، پزشکی و سلامت شهری و نظایر آنها  دعوت می کنند و این مجموعه 9 نفره و 15 نفره برای افراد تصمیم می گیرند.

وی ادامه داد: از افراد نام نویسی می شود و آنهایی که همسو، همفکر و همکار هستند را به مجمع مجازی چندهزار نفری که در تهران شکل می گیرد معرفی می کنیم. این مجمع سه برابر ظرفیتی که در تهران نیاز است (63 نفر) را معرفی و این گروه براساس تخصص ها این افراد را گزینش و معرفی می کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شما در این دوره ثبت نام می کنید یا خیر گفت: بستگی به تشخیص مردم دارد، خودم برنامه ای ندارم که بیایم تا فضا به جوانترها سپرده شود اما به دلایلی که یکی از آنها داشتن تجربه و تخصص در زمینه مدیریت شهری بوده، دوستان ما این دعوت و تکلیف را می کنند. اگر دوستان و مردم ضروری می دانند ما در خدمتیم. ثبت نام نکرده ام و باید تصمیم بگیرم و با تعدادی از دوستان و مردم مشورت می کنم. عموما افرادی که می شناسند می گویند شرکت کن.

چمران همچنین در پاسخ به این سوال که آیا در رایزنی ائتلاف 15 نفره گزینه شهردار هم مشخص شده است یا خیر تصریح کرد : درباره مصداق شهردار صحبت نکرده ایم اما برای شهردار مشخصه هایی را تهیه کرده ایم‌ که آنها را اعلام می کنیم اما روی گزینه مشخصی تمرکز نکرده ایم. برخی گفته اند فلانی دوست دارد شهردار شود.گزینه هایی هستند که توانمندی های خوبی دارند اما باید فکر و مشورت کرد و جمعی تصمیم گرفت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس