انتخابات فدراسیون فوتبال

تیم مذاکره کننده فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش برای بازپس گیری میزبانی کشور بحرین برای دور برگشت مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گرد هم می آیند!

سرویس ورزش مشرق – در ورزش این مملکت عادت کرده ایم هر بار اتفاقی می افتد تازه مدیران و مسئولانی که در رأس هستند تازه به فکر علاج واقعه پس از وقوع می افتند و درست در روزها و ماه هایی که هیچ کاری از دست کسی برنمی آید دنبال رفع مشکلات و راه حل می گردند.

معضل تازه فوتبال که طی این روزها تقریبا همه رسانه ها دربار ه اش نوشتند موضوع اعطای میزبانی ریاست AFC، شیخ سلمان بحرینی به کشور خودش یکی از هم تیمی های تیم ملی فوتبال کشورمان در دور برگشت مسابقات مقدماتی ۲۰۲۲ قطر است. اینکه چرا با وجود داشتن استادیوم های مطلوب برای میزبانی رقابت های فوق همچنین هتل های ۵ ستاره برای میزبانی از تیم های گروه C این میزبانی را به ما ندادند و بحرین میزبان شد؟ گفته می شود بحث تبلیغات محیطی و حق پخش تلویزیونی و تحریم از دلایل ندادن این میزبانی به ایران بوده است. اما قطعا لابی های سیاسی در AFC مانع پذیرش این بهانه ها از سوی افکار عمومی می شود.

حالا قرار شده مدیران فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش برای بررسی این موضوع و اینکه چطور می توان رأی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در ارتباط با میزبانی را تغییر داد گرد هم آمده و در این باره به بررسی شرایط بپردازند! این در حالی است که همه اهالی فوتبال این مملکت در ماه های منتهی به اسفند، اینقدر درگیر یار و یارکشی برای حضوری موفق تر در مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون بودند که به طور کلی تیم ملی فوتبال در آستانه حذف مان را رها کرده بودند و هر یک از افرادی که می توانست در این زمینه نقشی مؤثر داشته باشد در پی لابی کردن با رؤسای هیأت ها و افرادی بودند که شاید حتی به اندازه یک رأی بتوانند کمکی به رییس شدن کاندیدای مورد نظرشان کرده باشند! غافل از اینکه در آنسوی قاره آسیا شیخ سلمان و شرکای آل سعودی اش برای هر چه کمتر کردن بخت تیم ملی فوتبال ایران و بلعکس برای بالاتر بردن بخت همزبانان خود یعنی عراق و بحرین درصدد تدارک برنامه ای بودند تا میزبانی را به بحرین بدهند و همه راه ها برای میزبانی ایران را ببندند!

جالب این است که اعضای هیأت رییسه فدراسیون فوتبال هم پیش از ورود به این جلسه مهم اذعان داشتند که هیچ تأثیری بر رأی صادر شده برای میزبانی بحرین نمی توانند بگذارند! موضوعی که خداداد افشاریان هم بیرون فدراسیون در صحبتی که با اصحاب رسانه داشت رسما به آن اشاره کرد و گفت: «نمی دانم چه صحبت هایی شده و چه اقداماتی در پیش است اما باید تمام راه ها را برویم. شاید میزبانی دیگر تغییر نکند ولی باید آنقدر طلبکار باشیم که دیگر از ما ایراد نگیرند. ما می خواهیم در این موقعیت طلبکار بمانیم». این عضو مسئول در فدراسیون فوتبال صراحتا به رسانه ها گفت که هیچ امیدی به تغییر رأی ندارد. او حتی در پاسخ به سئوال صریح یکی از خبرنگاران که پرسید "آیا امیدی به برگشتن این رای دارید یا خیر" گفت: «اگر راستش را بخواهید نه!».

او درباره جلسه آخر(۲۳ اسفند) در فدراسیون فوتبال هم خاطرنشان کرد: «جلسه خاصی برای این موضوع نداشتیم! ولی در صحبت های همه مشخص شد باید همه راه ها را اورژانسی برویم. آقای عزیزی خادم به شکلی پیگیری کرد که همه راه ها را برویم. او همچنان هم در حال رایزنی است».

اما آنچه سابقه نشان می دهد این جلسه صبحگاهی در دفتر وزیر ورزش اقدامی نمایشی و ساختگی در این جهت است که شاید بتوان راهکاری ایجاد کرد تا بتوان میزبانی را از بحرین گرفت ولی در عمل این اتفاق هرگز رخ نخواهد داد! در حقیقت این نشست همان نوشدارو پس از مرگ سهراب است.

نوشداروی فدراسیون فوتبال پس از اعطای میزبانی به بحرین/ فریب افکار عمومی به چه قیمتی؟!

جالب این است که این شیخ سلمان که حالا شمشیرش برای تضعیف بخت ایران در مسیر ورود به جام جهانی قطر را از رو بسته و دست به سینه اوامر بن سلمان آل سعودی را اطاعت می کند همان کسی است که علی کفاشیان برای رأی آوردنش دوره افتاده بود و به همه توصیه می کرد که به ریاستش بر AFC رأی بدهید! حالا همین بحرینیِ گوش به فرمان آل سعود، حق مسلم میزبانی را از ما گرفته و به بحرین می دهد. کاملا مشخص است که اعراب منطقه با ریاست سعودی ها از هیچ اقدامی برای غیبت ایران در جام جهانی که زیر گوش کشورمان در دوحه برگزار می شود، کوتاهی نمی کنند. نمونه دیگر این رفتارها را می توان در اعطای میزبانی لیگ قهرمانان به آل سعودی هم دید! در حالی که همین دوره قبل، از صفر تا صد میزبانی ها در قطر رخ داد و هیچ مشکلی هم ایجاد نشد ولی در عربستان هر احتمالی در جهت مثبت اعلام کردن نمونه مهره های اصلی نمایندگان کشورمان وجود دارد!

باعث تأسف است با وجود چنین شرایطی که آل سعود عملا اداره کل AFC را در دست گرفته ما به عنوان یکی از ۳ قدرت اصلی فوتبال قاره آسیا هیچ کرسی قابل اعتنا و تأثیرگذاری در کنفدراسیون فوتبال آسیا نداریم و فقط نشسته ایم ببینیم چه بلایی بر سرمان می آورند! البته که کرسی نایب رئیسی تاج در AFC آنقدر بی کاربرد بوده که به حساب نیاید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    9 2
    فقط و فقط خروج از ای اف سی و پیوستن به یوفا چاره کار هست. همون کاری که قزاقستان هم دقیقا کرد. دیگه چه بلایی باید سر فوتبال مملکت بیاره این ای اف سی عرب پرست تا آقایون یک تکونی به خودشون بدن؟ وضعیت جوری شده که اگر ای اف سی بدون برگزاری بازی ها هم رای به حذف ایران از مقدماتی جام جهانی بده آقایون دست به سینه می پذیرن و صرفا شوی تلویزیونی و مطبوعاتی راه میندازن که آره ما به کاس و سازمان ملل هم شکایت می کنیم و در آخرم میگن بله چشم، هرچی سرورمون شیخ سلمان بگه! خجالت آوره واقعا، عزت و شرف ملی دوستان فدراسیونی در حد زیر صفره
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
      1 3
      خخخخخخخخ باشه.تو همین اسیا بهتون میزبانی نمیدن حتما اروپاییا میان تو زمین شما بازی میکنن. چاره کار بالا نرفتن از در و دیوار سفارتخونه هاست
    • IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
      2 1
      پیرمرد آلبانی نشین، بله میان بازی میکنن خیالت راحت و "بهمون" میزبانی میدن! ببخشید قبل بالا رفتن از درو دیوار سفارتخونه حق مملکت رو نمیخوردن پسر جان؟
    • IR ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
      0 1
      تو سفارتخانه ها اره بزارین برا کوتاه کردن زبان دراز هایی مثل این چون اره ظاهرا مشکلی نداره از نظر ملل متحد
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    7 0
    سیرک واقعا
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    2 0
    سال هاست که این لابی های نامتعارف وجود دارد.این لابیست های لابیگر هنوزندانسته اند که باشعور ورزش یک کشورطرفند آنها فکر می کنند یک قبیله کوچک باید بچرخانند این لابی های مختلف باعث تضعیف ورزش کشور منجمله فوتبال ایران شده اگر لابی گری پایان یابد اعراب مخصوصا AFC بالاترین قدرت سواستفاده از حق کشی فوتبال ما از دست داده و دیگر قادر به انجام لابینخواهند شد و دیگر این که فوتبال در کشور همه گیر شده و ایران از نظر لژیونر در رتبه کشورهای آمریکای جنوبی و حتی بالا تر از همه آنها در دنیا قرار می گیرد. موفق باشید.
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    2 1
    زمانیکه دشمنان این کشور برای سر بریدن فوتبال و اعتبار این سرزمین نقشه می کشند لمپن ها سرگرم رئیس شدن در داخل هستند
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    4 0
    وقتی هدف بخور بخور و بچاپ بچاپ باشه چیزی تو ورزش این مملکت تغییر نمیکنه
  • هادی US ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    6 4
    تو کدوم استادیوم می خواین بازی ها رو برگزار کنید ؟ هر وقت مسابقه کفن پوشی برگزار شد میزبانی شما تأیید می شود .
    • IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
      1 0
      ورزشگاه‌های خوبی داریم. مدیریت‌مان افتضاحه
    • IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
      3 0
      ما با کیفیت SD پخش میکنیم لذت هم داره !
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    0 0
    حسن و دار و دسته اش اعتبار پاسپورت ایرانی رو اوردن زیر صفر دقیقا مثل حذف ۴ صفر و نابود کردن ریال ایران. ترامپ و نتانیاهو الان همش واسه اینها کف میزنند
  • ابوالفضل IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    2 0
    واقعا چه بلایی سرمون اومد ما که نمیگذریم خدا هم نگذره از باعث و بانیانش
  • ایرج IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    1 1
    مشکل فوتبال ما در همین مقاله تکرار شده ،نژاد پرستی و فساد مالی همه دنیا خبر دار شده یادمون نره تماشاگران ما در ورزشگاه تیم میهمان را بقره خطاب میکردند بلاخره مترجم دارند و متوجه این بی سلیقگی میشوند
  • کریم IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    3 2
    تیم مارو ویلموتس حذف کرد به میزبانی ربطی تداره با یک تساوی در مقابل عراق یا بحرین تیم ما حذف میشد حالا چه ایران میزبان چه بحرین چه یک کشور ثالث.
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
      0 0
      خوب گفتی، به نظرم خود فدراسیون می دونه حذف خواهیم شد، برای این که اعصاب مردم کمتر خورد بشه بهتر جای دیگه باشیم هر خراب آبادی جز ایران آباد، بهونه هم دستشون هست، مثل: میزبانی از ما گرفتن، به ناداوری باختیم و ... خلاصه عامل باخت همه چیز خواهد بود بجز ضعف آشار مدیران ورزشی. بعد هم اعلام خواهد چیزی از ارزشهای مدیران فدراسیون کم نخواهد شد.
  • Zartishtiran IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    0 0
    واقعا بدون تعصب بگیم رو چه مواردی باید امید باز کنیم که میزبانیهارا به ما بدهند!!!!امکانات،زمین تمرین،هتل درست حسابی ،ازهمه بدتر وقتیکه ای اف سی میبینه که مسولان ایرانی هیچ غیرتی روی کشورشون ندارند،چرا باید میزبانی به کشورهای ندن که این مشگلات در ورزش،خصوصا فوتبالشون نیست،دیگه دوران ماشالله ایشالله گذشته به ظاهرمسولین
  • داریوش حسین زاده IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    0 0
    هر کار مثبتی عرضه و غیرت و بیداری می خواهد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس