ساخت ب‌ام‌و با مواد بازیافتی / روکش چرم صندلی‌ها از عصاره برگ زیتون

شرکت ب‌ام‌و با تکیه بر مواد بازیافتی، انرژی سبز، منابع تجدیدپذیر و تکنیک‌های جدیدش برای برای کاهش تولید کربن، پایداری را به‌عنوان بخشی اصلی برنامه‌های خود قرار داده است.

به گزارش مشرق،شرکت ب‌ام‌و با تکیه بر مواد بازیافتی، انرژی سبز، منابع تجدیدپذیر و تکنیک‌های جدیدش برای برای کاهش تولید کربن، پایداری را به‌عنوان بخشی اصلی برنامه‌های خود قرار داده است.

به گزارش وب‌سایت موتور۱، ب‌ام‌و با دو مدل جدید درحال توسعه، در فکر گسترش طرح‌هایش در حوزه خودروهای برقی است. این خودروها با برند i شناخته می‌شوند و آخرین خبرها حکایت کار بر روی تولید پایدار iX دارد؛ کراس‌اووری که قیمت پایه آن از حدود ۸۰ هزار دلار آغاز می‌شود. سفارش برای این مدل پیش از ژوئن سال جاری میلادی شروع می‌شود و به نظر می‌رسد که اوایل سال ۲۰۲۲، زمان تحویل iX به مشتریان باشد.

بخشی از انقلاب خودروهای برقی (EV) در جهان تلاش برای کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی بوده که در دو نمونه آتی ب‌ام‌و یعنی i۴ و iX به‌خوبی لحاظ شده است.

مدل i۴ که شرکت آن را امروز رونمایی کرد، ۵۲۳ اسب‌بخار قدرت و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن نیز ۴ ثانیه است. باتری‌های i۴ نیز در نوع خود کم‌نظیر هستند و برد آن پس از یک شارژ کامل، ۵۹۰ کیلومتر است.

ساخت ب‌ام‌و با مواد بازیافتی

ب‌ام‌و سری i4 امروز رسما رونمایی شد

مشتریان حتی می‌توانند رعایت موارد زیست‌محیطی iX را در داخل آن نیز به‌خوبی احساس کنند. کارخانه روکش چرم صندلی‌ها را از عصاره برگ زیتون جمع‌آوری شده از سراسر اروپا و سقف و زیرپایی‌ها را از الیاف نایلونی تهیه شده از مواد زائد بازیافتی ساخته است.

هر iX حدود ۶۰ کیلوگرم پلاستیک بازیافتی در خود دارد. همچنین می‌توان گفت که iX اوج تلاش‌های این غول خودروساز برای دیجیتالی و برقی کردن خط تولیدش به روشی پایدار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    5 0
    مشرق یه جوری نوشتی که انگار همین الان می تونیم با مراجعه به سایت بی ام و در ایران و با تعرفه ی صفر درصد و با همون قیمت دنا یه دونه سفارش بدیم.
  • IR ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    6 2
    اونا کافرن ما مسلمان ایران خودرو زه بغل پرایدو به عنوان آبشن رو پراید نصب نمی کنن ببینید ما چقدر بدبختیم از ماست که بر ماست
  • CA ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    0 0
    یک نکته با تاریخ گرم شدن زمین بکنید می‌بینید که که گرم شدن زمین در زمان فعلی از سال 1880 میلادی شروع شده و البته بعد از گذشت نزدیک به صد و پنجاه سال یک و نیم درجه گرم شده و البته با یافته‌هایی از قطر یخ قطب شمال و تغییرات قطب مغناطیسی زمین میتوان به این نتیجه رسید اولا گرمایش زمین نمی‌تواند بر اثر اثرات گاز گلخانه ای یعنی دی‌اکسید کربن باشد و دوما این میزان تغییر از درجه حرارت خیلی محسوس نخواهد بود و سوما این تغییر درجه حرارت با تغییرات قطب مغناطیسی زمین در ارتباط هست. برای همین مشکل ها در کاهش گاز دی اکسید کربن نیست چون افزایش دی اکسید کربن باعث افزایش پوشش گیاهی میگردد هر چند بیشتر فتوسنتز توسط پلانکتون های گیاهی در آب اقیانوسها اتفاق می افتاد. ولی مشکل عمده بخاطر نوع سیستم اقتصادی لیبرالی هست که به منابع آسیب وارد کرده چون این نوع توسعه دارای نوع اوری های بنیادین نیست علت در عدم توزیع عادلانه ثروت هست. برای همین حتی اگر یک خودرو ساز چنین نمایش هوایی را نشان دهد نه تنها مشکلی از مشکلات زمین حل نخواهد شد بلکه هدف افزودن بر مشکلات زمین هست بازتاب چنین اخباری نیز در جهت اقتصاد آسیب زا لیبرالی هست که نبایستی انجام گردد
  • متین IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    2 0
    اقا من یکی از اینارو داشتم ولی میگفتن باید بنزین بازیافتی بزنی من گفتم من بنزین سه هزار تومنی میزنم از این بهتر خلاصه قبول نکردن من فروختمش نامردا مفت از چنگم در اوردن
  • محمدرضا IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    2 0
    سلام خسته نباشید میگم به این company ماهم آرزوی خودرو های زیبا با قیمت مناسب از company های ایران عزیز هستیم
  • علیرضا IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    1 0
    اینا اصلا زده به سرشون حالشون خوب نیست...الان با مواد بازیافتی ماشین درست میکنن
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
    1 0
    درست مثله پراید ما که الان شده تیبا ساینا کوئیک شاهین ساینا سال وکوییک پلاس هم هست که با همه دنیا وماشین هاشون حاضره مسابقه بده 7394

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس