تروریست ها

یکی از تحلیلگران عرب با اشاره به تشدید حمایت عربستان و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس از تروریست‌ها در سوریه بر ضرورت اقدام کوبنده ارتش سوریه برای آزادسازی ادلب و تمامیت ارضی سوریه تاکید کرد.

به گزارش مشرق، «بسام ابو شریف» در مطلبی در رای الیوم با عنوان «سوریه مرکز ثقل دوباره توطئه» آورده است: تحولات میدانی از زمان توافق سوچی ثابت کرده است که ترکیه با اردوغان در راستای طرح‌های طمع ورزانه به شمال سوریه با حداقل منابع نفت و گاز آن حرکت می‌کند.

وی می‌نویسد: تحولات ثابت کرده است که تفاهمات و توافقات مسکو با نتانیاهو درباره حملات محدود هوایی اسرائیل محلی از اعراب ندارد یا اجرایی نمی‌شود زیرا نتانیاهو به محض اینکه هر تحولی که در راستای تقویت ارتش سوریه است را رصد می‌کند با سرعت دست به حملات می‌زند.

بسام ابوشریف می افزاید: دولت بایدن آنطور که انتظار می‌شود حرکت کرد و تحرکات تروریستی تشدید شد. تحرکات جدید در عرصه تحولات سوریه هم حضور و تشدید حمایت عربستان و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس از کسانی است که آنها را معارض می‌خوانند.

وی آورده است: واشنگتن و تل آویو هم در همین راستا حرکت می‌کنند و اردوغان هم با پول قطر از آوارگان فقیر استفاده می‌کند وآنها را جذب می‌کند.

بسام ابوشریف تاکید کرد: سرویس اطلاعاتی ترکیه هر طور که می خواهد با بازداشت شدگان در ترکیه رفتار می‌کند و آنها را به مناطقی که می‌خواهد اعزام می‌کند. ترکیه دوره اردوغان مشابه فرانسه در دهه پنجاه و شصت عمل می‌کند و مشابه سازمان سیا آمریکا در مناطق مختلف دنیا عمل می‌کند.

وی تاکید کرد: کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس حامی تروریست‌ها هستند و عربستان از اردوغان خواسته است که مزدوران را برای شرکت در جنگ یمن اعزام کند.

این تحلیلگر می‌نویسد: بدون شک راهکار بحران سوریه سیاسی و توافق درباره قانون اساسی است که روند دموکراتیک را تضمین کند اما رسیدن به این قبل از تایید شوکت دولت سوریه و تسلط ارتش سوریه بر همه مناطق سوریه و درهم شکستن تروریست‌ها و پایان دادن به جنایات آنها، میسر نخواهد شد.

وی بیان کرد: این تصمیم سوریه و متحدانش را طلب می‌کند تا حمله برق آسا و کوبنده انجام شود و همه منابع نفت و گاز سوریه تحت کنترل دمشق درآید و اردوگاه «الهول» و دیگر اردوگاه‌های غیرقانونی برچیده شود و ادلب آزاد و تروریست‌ها نابود شوند.

بسام ابوشریف تاکید کرد: گروه‌های تروریستی در سوریه با سرویس‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی و اروپایی، آمریکایی و ترکیه در ارتباط هستند و باید نابود شوند زیرا آنها به نفع دشمنان و حامیان خود حرکت می‌کنند و سرسپرده هستند.

این تحلیلگر عرب ادامه داد: آمریکا خود را حامی عراق از داعش می‌داند در حالی که داعشی‌ها را جابجا می‌کند و سرکرده‌های آنها را از زندان‌ها (هتلها) قسد به عراق منتقل می‌کند و ارتش عراق را سرگرم جنگ دیگری به منظور جستجوی داعشی‌هایی می‌کند که مورد حمایت سازمان سیا هستد.

بسام ابوشریف تاکید کرد: توافقاتی که سوریه با ایران امضا می‌کند جاری و ساری است و تضمینی برای سوریه است که باید حفظ شود. سوریه توان مقابله دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۳۰
    1 4
    همهبد هستن فقط شما خوبین!
  • پیروزی IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۳۰
    3 1
    سوریه هر چه معطل کند به ضررش است و تکه های به راحتی از کشورش جدا می شود .مثل زیاد است برای این مورد پس به جنب .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس