اردوی تیم ملی فوتبال

مربی اسبق تیم ملی گفت: شاید اگر همین الان لیست تیم ملی اسکوچیچ را به من بدهند خودم در آن چند تغییر ایجاد می کنم ولی باید به نظر و سلیقه هر سرمربی احترام گذاشت.

سرویس ورزش مشرق – با انتشار لیست تیم ملی فوتبال از سوی دراگان اسکوچیچ برای دیدار دوستانه با سوریه حرف و حدیث‌هایی در این باره مطرح شد.

ابراهیم قاسمپور در گفت و گو با مشرق، درباره لیست تیم ملی برای دیدار با سوریه و سلیقه دراگان اسکوچیچ حرف زد. او همچنین درباره میزبانی بحرین در دور برگشت مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نیز مطالبی را بیان کرد.

متن این پرسش و پاذسخ در ادامه می آید:

خیلی به بازی با سوریه  خوشبین نیستم/ لیست اسکوچیچ را به من بدهند در آن تغییر می‌دهم

* لیست تیم ملی با کرونایی شدن استقلالی ها تغییر کرد؟

- به هر حال درست نبود ۴ تا بیمار در اردوی تیم ملی حضور داشته باشند و سلامتی سایر نفرات را هم به خطر بیندازند. دعا می کنیم که هرچه سریعتر بهبودی شان را بدست بیاورند. از طرفی اسکوچیچ نمی توانست ۱۵ روز صبر کند تا این نفرات بهبودی شان را بدست بیاورند.

* در خط حمله جای بازیکنی خالی نیست؟

- سردار آزمون و مهدی طارمی در روسیه و پرتغال جزو بهترین ها هستند و از این نظر می توان گفت اسکوچیچ بهترین مهاجمان را به اردوی تیم ملی دعوت کرده است. گرچه اگر قایدی هم می توانست باشد خیلی بهتر می شد ولی این نفرات همه در اروپا بازی می کنند و قطعا کمک حال تیم ملی خواهند بود.

* در خط هافبک چطور! دعوت شدن وحید امیری با این سن و سال عجیب نبود؟

- نه! گاهی بازیکنانی هستند که گرچه سن شان بالاست ولی اینقدر از نظر بدنی خودشان را در وضعیت خوبی قرار داده اند که می توانند در سطحی بالا بازی کنند ولی در همین سن بازیکنانی هستند که ۳، ۴ سال است از فوتبال خداحافظی کرده اند. وحید امیری در این مدت شرایط بدنی خودش را در سطح یک بازیکن حرفه ای نگه داشته است.

* ولی باز هم عده ای به این لیست ایراد دارند؟

- طبیعی است. اگر این لیست را به ۱۰ مربی بدهید قطعا تعدادی را در آن حذف می کنند و نفراتی که به سیستم و تاکتیک مدنظرشان می خورد را به اردو می برند. یکی هم خود من هستم که اگر لیست اسکوچیچ را به من بدهند تعدادی را تغییر می دهم ولی باید به نظرات سرمربی تیم ملی احترام گذاشت چون او بر مبنای تاکتیک های خودش لیست تیم ملی را اعلام می کند.

* بازی با سوریه به درد تیم ملی می خورد؟

- من خیلی به این بازی امیدوار نیستم. به هر حال شاید با توجه به بازی فیزیکی و درگیرانه ای که سوریه ای ها دارند بتوان آنها را با عراق و بحرین شبیه دانست ولی من معتقدم باید با تیم های قوی تر از خودمان بازی کنیم تا تیم محک بخورد و نقاط ضعف مان رو بیاید. البته این به مسایل و ارتباطات سیاسی هم بستگی دارد که خیلی از کشورها را مجاب می کنند تا با ایران بازی نکنند البته از طرفی فدراسیون ما پول کافی هم برای دعوت از تیم های سرشناس دنیا ندارد. ما باید با تیم هایی بازی کنیم که در فشار قرار بگیریم.

* میزبانی بحرین در دور برگشت سئوال برانگیز نبود؟

- طبیعی است که وقتی شیخ سلمان بحرینی در AFC رییس است و تیم کشورش بخت رسیدن به جام جهانی را دارد از هیچ کوششی دریغ نکند. این البته نشان می دهد که مسئولان ما هم خیلی دوست ندارند به خودشان زحمت بدهند و تلاش آنچنانی برای در اختیار گرفتن میزبانی نشان نمی دهند. در کل ساختار کنفدراسیون فوتبال آسیا بر پایه لابی گری های شیوخی چیده شده که مشخص می کند ما کمترین نقش را در ین مجموعه داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
    4 0
    درست نیست که برای جلب نظر خواننده با عنوان بندی غیرمسئولانه در آتش تفرقه و اختلاف بدمید. آنچه از کل این مصاحبه در میآید با آنچه که شما به اصطلاح تیتر کرده اید کاملا متفاوت از هم هستند!
  • KR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
    2 0
    این چه تیتریه میزنید. دنیا و اخرتتون رو پای یه کلیک نفروشید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس