کد خبر 1196246
تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳
جزئیات پرداخت تسهیلات 300 میلیونی مسکن/بانک مرکزی سهمیه هر بانک را مشخص کند

یک کارشناس مسکن گفت: بانک مرکزی در فروردین ماه سال جاری باید سهمیه اختصاصی هر بانک برای تسهیلات ساخت مسکن را مشخص کند و فرآیند ساخت 1.2 میلیون واحد مسکونی با پشتیبانی وزارت راه و شهرسازی با سرعت پیگیری شود.

به گزارش مشرق، محمد پورحمید، کارشناس اقتصاد مسکن ضمن اشاره به ابلاغ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ از سوی مجلس شورای اسلامی به دولت گفت: یکی از مهمترین مصوبات بودجه سال ۱۴۰۰، اختصاص ۳۶۰ هزار میلیارد تومان از تسهیلات پرداختی بانکی برای ساخت ۱.۲ میلیون واحد مسکونی شهری و روستایی است.

بیشتر بخوانید

اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان برای ساخت مسکن

وام مسکن روستایی افزایش می‌یابد

مجلس مهمترین مانع تولید مسکن را برطرف کرد

این کارشناس اقتصاد و مسکن در ارتباط با جزئیات بیشتر این مصوبه از بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: بر مبنای این مصوبه از قانون بودجه سال ۱۴۰۰، امکان ارائه تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن برای ۱.۲ میلیون خانوار واجد شرایط مهیا خواهد شد.

*ایجاد ۳ میلیون شغل با رونق ساخت مسکن

وی در تشریح مزایای این مصوبه در شرایط اقتصادی سال ۱۴۰۰، گفت: ساخت مسکن به عنوان یک پیشران اقتصاد توانایی خارج کردن اقتصاد از شرایط رکود به شرایط رونق را داشته و می‌تواند منجر به اشتغال ۳ میلیون نفری در پهنای کشور شود.

پورحمید ضمن تاکید بر اینکه اشتغال حوزه مسکن ویژگی‌های منحصر به فردی دارد، گفت: اشتغال ساخت مسکن، به طور قابل توجهی مرتبط با سرپرستان خانوار بوده و طیف وسیعی از بدنه آماده به کار کشور را درگیر می‌کند.

*بانک مرکزی، سهمیه هر بانک را مشخص کند

این کارشناس اقتصاد مسکن با اشاره به مهلت بانک مرکزی به منظور تخصیص سهمیه هر بانک به منظور پرداخت تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی ساخت، گفت: بانک مرکزی در فروردین ماه سال جاری باید سهمیه اختصاصی هر بانک برای تسهیلات ساخت مسکن را مشخص کند و فرآیند ساخت ۱.۲ میلیون واحد مسکونی با پشتیبانی وزارت راه و شهرسازی با سرعت پیگیری شود.

پورحمید در انتها با اشاره به آغاز عملیات اجرایی تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰، گفت: بانک مرکزی با مشخص کردن سهیمه هر بانک نشان دهد که برای فعال کردن حوزه مولد اقتصاد پای کار است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    0 1
    سیمان قایم کردن
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    0 0
    دلال بازی ممنوع به شکلی که باشد. مدیریت دولتی از ورود دلالان ریز ودرشت جلو گیری کند. با چند روش ساده جلو دلالان را بگیرید. اگر می خواهید که دغدغه کم شود .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس