کد خبر 1196524
تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹

به گزارش مشرق، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: بانک مرکزی در راستای محقق کردن شعار سال ۱۴۰۰ و اجرای عملی بیانات رهبر معظم انقلاب در ایام نوروز و در چارچوب وظایف قانونی خود اقدامات زیر را در اولویت خود خواهد داشت: مهار تورم، با بهره گیری از ابزارهای سیاست پولی و نیز ارتقاءو تعمیق عملیات بازار باز. تورم، موضوع کلان اقتصادی است که با تصحیح سیاستگذاری اقتصادی هم در دولت و بودجه وهم در بخش سیاستگذاری پولی حاصل میشود.

 تقویت ارزش پول ملی، با کنترل انتظارات و محدود کردن رشد نقدینگی از هر دو طریق: محدودکردن رشد پایه پولی و تداوم اقدامات اجرایی برای کاهش ناترازی بانکها و تنظیم و اعمال

محدودیت درخلق نقدینگی بانکها. برای ارتقای ثبات بازار، مدیریت نوسانات و تلاش برای پیش بینی

پذیر کردن روند نرخ ارز و سایر متغیرهای اقتصادی و تقویت اقدامات برای آزادسازی منابع مسدود ارزی درخارج از کشور. بستر سازی هدایت منابع بانکی به سمت تولید و رفع موانع پشتیبانی بانکها از تولید. خصوصا تاکید بر تأمین مالی زنجیره تولید و نیز محدود سازی بنگاهداری بانکها. ارتقای شفافیت و مقابله با هرگونه پولشویی از طریق تکمیل اقدامات نظارتی بر تراکنشهای بانکی و نیز بستن منافذ فساد در نظام بانکی از طریق نظارت و پایش اعتبارسنجی در اعطای تسهیلات و نحوه هزینه کرد آن و وصول مطالبات معوق. براساس مجموعه شاخص ها و در غیاب شوک جدید به اقتصاد ایران، به طور طبیعی سال 1400 با ثبات تر از سال 1399 است و احتمال غالب آن است که رشد اقتصادی تداوم یافته و تورم هم به مسیر بلندمدت خود برگردد. البته این بدان معنا نیست که احتیاطهای لازم را در پیش نگرفته و تدابیر لازم اتخاذ نشود.

اقدامات بانک مرکزی برای تحقق شعار سال ۱۴۰۰

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
    2 0
    :))))) اقای همتی ما رو چی فرض کردی؟ تو این فکری که شما رو نمیشناسیم یا طرز فکر جریانی که ازش بر اومدی رو؟ رنگ نداره برادر!
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
    2 0
    همتی ...
  • IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
    1 0
    اینستا بستر خیلی امنیه. بخصوص برای سرویسها. آفرین ممنون از اینکه برانامه های جامع اقتصاد یک کشور رو اینقدر راحت برای دشمنان طرح میکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس