کد خبر 1197003
تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۵
یمن: نبرد مأرب به زودی به اهداف خود خواهد رسید - کراپ‌شده

نائب رئیس ستاد نیروهای مسلح یمن با بیان اینکه نزدیکی نیروهای یمنی به پایگاه گروه‌های تکفیری مرتبط با آمریکا نگرانی این کشور را برانگیخت، گفت: نبرد مأرب به زودی به اهداف خود خواهد رسید.

به گزارش مشرق، «علی الموشکی» نائب رئیس ستاد کل نیروهای مسلح یمن سطح قدرت نظامی یمن را ممتاز خواند و گفت: ما پیوسته به سمت بالا بردن آمادگی نیروها و تأمین کلیه ملزومات نظامی و ارتقای صنایع نظامی بومی خود پیش می‌رویم.

به گزارش پایگاه خبری المسیره، «علی الموشکی» همزمان با شروع هفتمین سال از تجاوز ائتلاف سعودی به یمن گفت: عربستان سعودی و کشورهای متجاوز به دلیل توانایی‌ها و برنامه‌های خود، متکبرانه وارد نبرد علیه یمن شدند؛ اما با پایداری مردم یمن شوکه شدند و همه زرادخانه آنها در مقابل پایداری یمن از بین رفت.

این مقام نظامی یمن تاکید کرد: نبرد مارب طبق برنامه ریزی‌های انجام شده برای آن پیش می‌رود و عملکرد میدانی با مهارت بالا و تعهد دقیق به برنامه های تعیین شده مشخص می‌شود.

وی افزود: نیروهای خارجی از عربستان سعودی و امارات متحده عربی و گروه‌های تکفیری از داخل و خارج در صف مقدم نیروهای نظامی متخاصم در مارب هستند و برخی از آنها در گروه‌های تکفیری موجود در چچن، افغانستان و غیره فعال بودند.

الموشکی تاکید کرد: عملیات نظامی در مارب به زودی به اهداف خود خواهد رسید و مردم آن که اسیر زورگویی گروه‌های تکفیری بودند به آزادی خواهند رسید، زیرا نیروهای متجاوز مارب را لانه گروه‌های تکفیری و خارجی قرار داده‌اند و حتی فرزندان مأرب را که از لحاظ سیاسی با آنها همسو نیستند، به قتل رساندند.

نائب رئیس ستاد کل نیروهای مسلح یمن گفت: آمریکایی همین که دیدند ما به پایگاه‌های گروه‌های تکفیری مرتبط با آنها نزدیک شدیم، نگران شدند و ادامه جنگ برای نیروهای متجاوز به خصوص از نظر هزینه‌های مالی غیرممکن شده است.

وی افزود: ائتلاف عربی در ابتدا متشکل از ۱۷ کشور بود و امروز ائتلاف فقط شامل عربستان سعودی و امارات است که این دو هم با یکدیگر اختلاف دارند و بالاخره نیروهای متجاوز همه انواع سلاحی را که در اختیار دارند به کار گرفتند، اما از لحاظ سیاسی و نظامی در رسیدن به اهدافشان عاجز ماندند.

الموشکی گفت: هیات مذاکره کننده ملی دولت نجات ملی یمن کارهای زیادی برای موفقیت توافق سوئد انجام داد؛ اما طرف مقابل هیچ گام مشابهی برنداشت و سازمان ملل هم نسبت به تجاوز ائتلاف سعودی بی تفاوت بود و هیچ گامی برای مهار سرکشی متجاوزان و مزدورانشان در نقض توافق سوئد برنداشتند.

این مقام نظامی یمن تصریح کرد: روند پاسخ به تجاوز سعودی روند صعودی خواهد داشت، گفت: ما هرگز نمی‌پذیریم که مردم ما با بمباران و گرسنگی بمیرند و ما دست بسته بنشینیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
    4 0
    ان شاءالله که هر چه سریعتر یمن عزیز آزاد میشود.
  • IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
    3 0
    ان شا الله
  • AU ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
    2 0
    انشالله هرچه زودتر ازاد میشه.یمن به سراغ اهداف بزرگ تر خواهد رفت و انشالله روزی میرسه،که هیچ کس نمی تونه نگاه چپ به یمن کنه..بخاطره فداکاری و انسان ها با ایمان راسخ به خدا ،که امروز جنگیدن ..
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
    0 0
    برای آزادی شهر مارب لحظه شماری می کنیم خدا قوت ای دلاوران یمنی
  • فدای رهبر IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    0 0
    جز مکه ومدینه همه رابزنید اتش بکشید عربستان را نابود کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس