کد خبر 1197101
تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
جزئیات دو نوبت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: با افزایش حقوق و متناسب سازی، فاصله دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با سایر صندوق ها تقریبا رفع می شود.

به گزارش مشرق، مصطفی سالاری، در خصوص برنامه‌های سال آینده برای افزایش حقوق بازنشستگان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی گفت: برای امسال یک برنامه افزایش معمول سنواتی که مربوط به ماده ۹۶ می‌شود و یکی هم متناسب سازی است که برای بار دوم طی ۱۰ ماه گذشته انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید:

اعلام زمان صدور احکام جدید حقوق بازنشستگان

وی تاکید کرد: با اعمال افزایش حقوق و متناسب سازی، فاصله‌ای که بین حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با صندوق‌های دیگر ایجاد شده بود، تقریباً رفع می‌شود.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه متناسب سازی مطالبه حداکثری بازنشستگان بوده است، گفت: هم دولت و هم مجلس برای اجرایی شدن این مطالبه کمک کردند و متناسب سازی دستور رئیس جمهور نیز بوده است.

وی ادامه داد: همه موارد دست به دست هم دادند تا بتوانیم منابع را حداقل به صورت مصوب تأمین کنیم البته این اعتبار هنوز عملیاتی نشده و در بودجه سال ۱۴۰۰ آمده است و طبیعتاً تا زمانی که بودجه به دست ما برسد زمان می‌برد اما ما این مصوبه را اجرایی می‌کنیم به پشتوانه آن چیزی در قانون بودجه آمده و منابعی که حاصل خواهد شد.

به گفته سالاری، همه منابعی که از متناسب سازی به علاوه ماده ۹۶ افزایش سنواتی می‌گذاریم، مربوط به آن چیزی که در بودجه کل کشور آمده نیست و بخش اعظم آن مربوط به درآمدهای اختصاصی سازمان تأمین اجتماعی است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مبلغ متناسب‌سازی در پایه حقوق بازنشستگان محاسبه می‌شود یا خیر گفت: در مرحله اول متناسب سازی نیز این مبلغ بر روی پایه بازنشستگان آمد و در مهر و آبان کامل بر روی پایه حقوق قرار گرفت. هیچ موردی نداریم که آیتم جداگانه گذاشته باشیم و روی پایه نیامده باشد چرا که وقتی روی پایه می‌آید مشمول افزایش سنواتی سال‌های بعد نیز خواهد شد اما اگر عدد ثابت باشد این امکان وجود ندارد.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به این سوال که آیا با افزایش‌های عنوان شده، حقوق بازنشستگان سازمان به بیش از ۴ میلیون تومان در ماه می‌رسد یا خیر اظهار داشت: تا یک هفته آینده می‌توانیم مبلغ دقیق آن را مشخص کنیم. باید نشست‌های با کانون عالی بازنشستگان بگذاریم و فرمول را نهایی کنیم ولی حتماً افزایش حقوق‌ها، افزایش خوبی خواهد بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
    7 0
    انشالله که هردو مورد یعنی اضافه حقوق سالیانه و همسان‌سازی، در حقوق فروردین اعمال بشه و به ماه‌های بعد نکشه. فقط امیدوارم در اجرای فرمول همسان سازی به فکر مستمری بگیران و ازکارافتادگان کلی تامین اجتماعی هم باشید. و معنی کامل همسان‌سازی یعنی کم شدن فاصله حقوق حداقل بگیران با حداکثر بگیران. درسال 99 فقط 150 هزار تومان از متناسب سازی به حقوق من که ازکارافتاده کلی ناشی از حوادث کار و دارای معلولیت شدید هستم، اضافه شد! با 2میلیون و200 هزار تومن چطور میشه زندگی کرد؟ همسان سازی بای به نفع حداقل بگیران و مستمری بگیران و ازکارافتادگان کلی تامین اجتماعی باشه.
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
    3 1
    اگر قصوری در سنوات هست مسول دولت وقت بوده که ایجاد شغل نکرد پس خارج از سنوات باید حقوق را برای همه باز نشستگان تامین اجتمایی کامل پرداخت کنند در غیر این صورت ظلم و تبعیض محسوب میشود
  • بازنشسته تامین اجتماعی IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
    0 1
    درهمسان سازی ها حقوق های بازنشستگان : کشوری و لشکری 5برابر (حقوق بازنشستگان بدبخت تامین اجتماعی) اضافه شده است . بنابر این باید سریعا این فاصله بی عدالتی برای بازنشستگان : تامین اجتماعی جبران شود . البته اگر بودجه ای را که مجلس برای صندوق تامین اجتماعی اختصاص داده است دولت برای امثال : ویلموتس اجنبی و یا... برداشت نکند .
  • احمد IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
    1 0
    نمایندگان لطفا نهایت تلاش خود را در خصوص افزایش ها بعمل آورند.
  • میرباقری US ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
    0 0
    ان شاءالله که این دروغ راست باشد
  • رضا IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
    0 0
    افزایش حقوق 50 درصدی و متناسب سازی حقوق حق مسلم بیمه شدگان تامین اجتماعی است وظیفتونو درست انجام ندادید حالا که داری انجام میدید که همش شعارو حرفه وهروقت عملی شد هیچ منتی حق ندارید بذارید به وظیفه عمل نکردتون دارید عمل میکنید که در زمان ریاست جمهوری وقت با سهل انگاری انجام شاید بشود فقط حرف میزنید و وعده سرخرمن میدهید به این قشر زحمتکش بس کنید.
  • مستعان IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
    0 0
    باسلام وعرض تشکر ازتلاش وزحمات مدیرعامل محترم سازمان تامین اجتماعی وبا ابرازقدردانی از پیگیری های مستمرکانون های بازنشستگی
  • صادق4393 IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
    0 0
    به نظر شما انصاف است به حقوق بکی هفت میلیون و پانصد هزار تومان اضافه بشود وبه دیگری تقریبا پانصد هزار تومان اضافه شود و رئیس تامین اجتماعی و روئسای کانون باز نشستگان طرفدار مستکبران است نه طرفدار مستضعفان آن ها که کم میگیرند باید بروند کذائی نمایند در هیچ جای دنیااینطور اضافه نمیکنند
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
    0 0
    افزتبس حقوق به کسانی که تاره بازنشست شدن یا تازه مستمری بگیر شدن هم تعلق می گیرد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس