کد خبر 1197366
تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
پیشنهاد ونزوئلا برای عرضه نفت در ازای دریافت واکسن کرونا

رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد قصد دارد هزینه خرید واکسن از کواکس را از طریق منابع مالی‌اش که در حساب‌های خارجی به خاطر تحریم ها مسدود شده و همچنین از طریق ارسال نفت پرداخت کند.

 به گزارش مشرق به نقل از رویترز، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، در روز یکشنبه پیشنهاد داد هزینه خرید واکسن کرونا را با نفت پرداخت کند.

بیشتر بخوانید:

ونزوئلا: هفته آینده واکسن روسی را تحویل می‌گیریم

 صادرات نفت ونزوئلا که عضوی از اوپک است، به‌خاطر تحریم‌های آمریکا علیه شرکت نفت دولتی این کشور، به پایین‌ترین رقم طی دهه‌های گذشته رسیده است. صادرات نفت ونزوئلا به آمریکا در ۲۰۱۹ متوقف شد و بسیاری از کشورها از ترس تحریم‌های آمریکا از خرید نفت این کشور سرباز زدند.

 مادورو اعلام کرد قصد دارد هزینه خرید واکسن از کواکس را از طریق منابع مالی‌اش که در حساب‌های خارجی به خاطر تحریم ها مسدود شده و همچنین از طریق ارسال نفت پرداخت کند. کواکس ساز و کاری تحت نظر سازمان جهانی بهداشت جهت تامین واکسن برای کشورهای فقیر است.

مادورو در تلویزیون دولتی ونزوئلا اعلام کرد:«ونزوئلا نفتکش‌های مورد نیاز و مشتریان خود را برای خرید نفت دارد. ما آماده عرضه نفت در ازای واکسن هستیم ولی آن را از هیچکس گدایی نمی‌کنیم».

 ونزوئلا از کشورهای متحد خود یعنی روسیه و چین واکسن دریافت کرده است. دولت این کشور و همچنین مخالفان دولت در حال مذاکره با سازمان بهداشت پان امریکن (PAHO) در مورد دسترسی  ونزوئلا به واکسن از طریق کواکس هستند ولی دولت هفته گذشته اعلام کرد واکسن آسترازنکا را که یکی از واکسن های اصلی مورد استفاده کواکس در آمریکای لاتین است نمی‌خواهد.

 واشنگتن مادورو را یک دیکتاتور می‌داند که در انتخابات مجدد ۲۰۱۸ تقلب کرده و حقوق بشر را زیر پا می‌گذارد، ولی مادورو می‌گوید واشنگتن به دنبال سرنگونی او و کنترل ذخایر نفتی ونزوئلاست که بزرگترین ذخایر دنیا هستند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس