کد خبر 1198104
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۳
عرضه اولیه

مدیر پذیرش بورس و اوراق بهادار تهران گفت: برای سال ۱۴۰۰، ۱۱ شرکت آماده عرضه اولیه و ۱۹ شرکت در مرحله درج نماد هستند.

به گزارش سرویس بورس مشرق، محمد امین قهرمانی مدیر پذیرش بورس و اوراق بهادار تهران در رابطه با عرضه‌های اولیه‌ای که در سال ۹۹ انجام شد، اظهار کرد: در سال ۹۹ تقریبا ۳۸ جلسه هیئت پذیرش برگزار شد که طی آن حدود ۶۸ شرکت در بورس پذیرش شدند، ناگفته نماند که از این تعداد ۳۰ شرکت مربوط به شرکت‌های سرمایه گذاری استانی بودند.

او تصریح کرد: ۵۰ شرکتی را که درج نماد شده اند مجموع سرمایه آنها به ۳۵۸ هزار میلیارد تومان می‌رسد، همچنین ناگفته نماند که در طول سال ۹۹ تعداد شرکت‌های عرضه شده در بورس به ۳۷ شرکت رسید.

بیشتر بخوانید:

شرایط صعودی شدن بورس

مدیر پذیرش بورس و اوراق بهادار تهران گفت:شرکت‌های عرضه شده پانصد و چهارده هزار میلیارد تومان به ارزش بازار بورس تهران اضافه کردند.

مدیر پذیرش بورس و اوراق بهادار تهران بیان کرد: بزرگترین عرضه‌ای که در سال ۹۹ رخ داد مربوط به تامین اجتماعی (شستا) بود که هنگام عرضه اولیه ارزش کل شرکت حدود شصت و هشت هزار و هشتصد میلیارد تومان بود.

قهرمانی در رابطه با دلایل لغو برخی عرضه‌های اولیه در سال ۹۹، اظهار کرد: اصلی‌ترین دلیلی که سبب شد تا عرضه‌های اولیه در سال ۹۹ کنسل شوند شرایط بازار سرمایه بود حتی در پایان سال علی رغم بر آنکه چند عرضه صورت گرفت مشارکت چندانی را از سهامداران شاهد نبودیم.

او تصریح کرد:برای سال ۱۴۰۰، ۱۱ شرکت آماده عرضه اولیه و ۱۹ شرکت در مرحله درج نماد هستند.

مدیر پذیرش بورس و اوراق بهادار تهران بیان کرد: امیدواریم که در امسال شرایط به گونه‌ای باشد که بتوانیم عرضه‌های اولیه را بر اساس یک ترتیب منظم انجام دهیم، ارایئه تمام عرضه‌های اولیه بستگی به شرایط بازار سرمایه دارد.

قهرمانی تصریح کرد: روش های عرضه اولیه در سال ۱۴۰۰ تغییری نخواهد کرد و همان شیوه ثبت سفارش باقی خواهد ماند.

او در رابطه با عرضه سهام پالایشگاه ستاره خلیج در بورس تهران، گفت: این شرکت باید یک سری اقدامات را بعد از عید انجام دهد تا نمادش در تابلوی بورس درج شود، اما واقعیت این است که باید دید آیا می‌توانند اقدامات لازم برای این منظور را انجام داد؟، بنده به طور قطع نمی‌توانم در این رابطه صحبتی را انجام دهم.

مدیر پذیرش بورس و اوراق بهادار تهران در رابطه با انتقال پتروشیمی غدیر از فرابورس به بورس تهران گفت: بر اساس قانون پذیرش شرکت‌هایی که در بازار اول یا دوم فرابورس هستند، بعد از فعالیت شرکت‌ها طی دو سال در بازارهای مذکور اگر شرایط و پتانسیل‌های لازم را داشته باشند می توانند با رای هیئت پذیرش در تابلوی اصلی بورس درج  نماد شوند.

قهرمانی گفت:ورود شرکت‌ها به بازار سرمایه برای تامین مالی انجام می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    1 0
    آقای روحانی بورس را گردن گرفت.
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    1 1
    مگه کسی شیر خر خورده باشه که بره عرضه اولیه رو بخره.
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    0 0
    روزی میرسددزدی در بورس آشکارا میشود به همین زودی
  • ایرونی IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    1 0
    بورس شده محل گلریزان دولت برای جمع کردن پول واسه رفع گیر و گرفتاری های مالی با این شرایط مگه مردم مغز بووووووق خوردن که مجددا سرکیسه بشن!!!!!
  • M IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    2 0
    اگر همه عرضه اولیه ها را مثل پالایش باشند عالی میشه که خدیداران بعد از هشت ماه هنوز هم ۳۰درصد اصل پول خود را ضرر کردند . علی برکت الله
  • مظلوم IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    0 0
    علی برکت اله ولی وای بروزی که مشخص بشه چه کسانی دست اندر کار پر کردن جیب دولت از پس انداز کوچک مردم بوده اند ننگ بر شما!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس