کد خبر 1198711
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
فیلم| جنجالی ترین رسوایی‌های خانواده سلطنتی انگلیس

خانواده سلطنتی انگلیس را یکی از جنجالی‌ترین و پر حاشیه‌ترین خانواده‎های سلطنتی جهان در یک قرن اخیر است.

به گزارش مشرق،  جنجال مصاحبه افشاگرانه ۲ عضو خانواده سلطنتی انگلیس در هفته‌های اخیر سبب شده تا بار دیگر توجهات به سمت این خانواده که عنوان جنجالی‌ترین خانواده سلطنتی جهان در یک قرن اخیر را به خود اختصاص داده اند، جلب شود.

کاخ باکینگهام که اصلا با رسوایی و جنجال بیگانه نیست، در یک قرن اخیر با طیف گسترده‌ای از حواشی از سوداگری تا خیانت زناشویی، از فساد مالی تا دعواهای درونی مواجه بود.

- رسوایی جنسی شاهزاده اندرو: «اندرو» پسر دوم و فرزند سوم خانواده سلطنتی انگلیس و نفر هشتم در صف سلطنت، در پی بروز اتهام‌های متعدد مبنی بر رسوایی جنسی ناچار به کناره گیری از وظایف سلطنتی شد.

ویژه عید/// مواردی از مهم‌ترین رسوایی‌های جنجالی‌ترین خانواده سلطنتی جهان

دوستی وی با «جفری اپستین»، متهم جنایات جنسی که آگوست سال ۲۰۲۰ در زمان انتظار برای محاکمه به جرم جنایت‌های جنسی، خودکشی کرد، رسوایی گسترده‌ای برای خاندان سلطنتی انگلیس به دنبال داشت.

همسر پیشین «اندرو» که با وجود جدایی از وی در سال ۱۹۹۶ پس از ۶ سال زندگی، همچنان با وی زندگی می‌کند، در این جریان به حمایت از وی اقدام کرد.

«سارا فرگوسن»، در سال ۱۹۹۲ به دلیل رسوایی اخلاقی از خانواده سلطنتی طرد شد، اما در نهایت مجددا پذیرفته شده و در مراسم مختلف سلطنتی حضور می‌یابد.

این زن همچنین با رسوایی و فساد مالی نیز مواجه بود.

- مرگ مشکوک دیانا همسر چارلز: مرگ «دیانا»، همسر پیشین «چارلز» به همراه نامزدش «دودی الفاید» میلیونر مصری، اگرچه از سوی خاندان سلطنتی و رسانه‌های انگلیسی یک سانحه توصیف شد، اما تئوری‌های متعددی را در مورد مشکوک بودن این حادثه ایجاد کرد و حتی برخی از این حادثه به عنوان اقدام خانواده سلطنتی انگلیس برای حذف عروس پر حاشیه و دردسرساز یاد کردند.

دیانا از همان آغاز حضورش در کاخ سلطنتی با مشکلاتی روبرو شد که مهم‌ترین آنها خیانت همسرش به وی و مخالفت خودش با قوانین سلطنتی بود.

- خودزنی‌های دیانا: اعتراف دیانا به خودزنی به دلیل وجود فشارهای متعدد از سوی خاندان سلطنتی نیز سبب شد تا انتقادهای گسترده‌ای علیه این خانواده مطرح شوند.

- رسوایی جنسی چارلز: ازدواج «چارلز»، وارث تاج و تخت انگلیس، در سال ۱۹۸۱ با دیانا از همان ابتدای امر به دلیل وجود روابط خارج از ازدواج این شاهزاده انگلیسی با مشکلات متعددی مواجه بود.

آنها در سال ۱۹۹۲ از هم جدا و در سال ۱۹۹۶ با وجود ۲ فرزند پس رسما از هم طلاق گرفتند.

چارلز در نهایت در سال ۲۰۰۵ پس از ۳۴ رابطه خارج از ازدواج با «کامیلا پارکر» با وی ازدواج کرد.

- روابط جنجالی ملکه ویکتوریا: «ملکه ویکتوریا» که در سال ۱۹۰۱ مرگ او رقم خورد، رابطه‌ای جنجالی با یک شاهزاده هندی داشت که سبب اخراجش به کشورش شد.

ملکه ویکتوریا پس از مرگ همسرش نیز به روابط جنجالی خود ادامه داد که سبب ورود این موضوع به دادگاه‌های انگلیس شد.

- باورهای نژادپرستانه: خاندان سلطنتی انگلیس که همواره تلاش داشته تا چهره‌ای بین المللی از خود ارائه کند، همواره با اتهام نژادپرستی مواجه بوده است.

رد این اتهام از سوی خاندان سلطنتی اکنون به بن بست طرح آن از سوی یکی از اعضای خانواده سلطنتی منجر شده است.

ویژه عید/// مواردی از مهم‌ترین رسوایی‌های جنجالی‌ترین خانواده سلطنتی جهان

هری، شاهزاده انگلیسی و همسر آمریکایی دو رگه اش اخیرا خانواده سلطنتی را به نژادپرستی به دلیل نگرانی از رنگ پوست فرزندشان متهم کرده اند.

- اعتیاد هری به مواد مخدر: «هری»، شاهزاده جنجالی انگلیسی در سال ۲۰۰۲ توسط پدرش در یک مرکز بازپروری بستری شد تا اعتیاد به «ماری جوانا» را ترک کند.

- انتشار تصاویر جنجالی هری: روزنامه انگلیسی «سان» در سال ۲۰۰۵، تصاویری از «هری» منتشر کرد که وی در آنها بازوبند نازی‌ها را به دست داشت.

در سال ۲۰۱۲ نیز تصاویری برهنه از وی منتشر شد که جنجالی بزرگ را برای خاندان سلطنتی انگلیس رقم زد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    27 0
    این خاندان منحوس ثروت آفریقا و هند دستشونه.
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    10 1
    پادشاهی مربوط به زمان ماقبل تاریخ هست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس