حریرچی: تمامی فعالیت های آموزشی، ملی و مذهبی تعطیل کامل خواهند بود

معاون کل وزارت بهداشت، درمان آموزش پزشکی با توجه به روند افزایشی ابتلا به ویروس کرونا در کشور گفت: در شهرهای قرمز تمامی فعالیت های آموزشی و اجتماعی اعم از ملی و مذهبی تعطیل کامل خواهند بود.

به گزارش مشرق، ایرج حریرچی در گفت و گوی زنده با بخش خبری سیما افزود: یک دوم کارکنان در مشاغل ضروری می توانند سر کار حضور داشته باشند و در مشاغل غیر اساسی نیز تنها دوسوم مجاز به حضور فیزیکی خواهند بود.

وی در ادامه برگزاری هر گونه جلسه با تعداد ۱۰ تا ۱۵ نفر را لغو اعلام کرد و افزود: برگزاری جلسات با تعداد ۱۰ تا ۱۵ نفرغیر قانونی است.

حریرچی گفت: سفر با خودروی غیر بومی و خروج خودرو بومیان از شهرهای قرمز ممنوع است.

وی در مورد استان تهران نیر توضیح داد که مسولان در تهران محدودیت های بیشتری را خواستار شدند.

حریرچی در مورد واکسن کرونا نیز گفت: واکسن های وارد شده بلافاصله در چرخه توزیع قرار گرفتند.

وی در تشریح نحوه توزیع واکسن کرونا خاطر نشان کرد: ما چهار فاز برای واکسیناسیون داریم فاز اول مشتمل بر دو گروه کارکنان خط اول ارائه دهنده خدمت به بیماران کویدی هستند که در معرض خطر بالای انتقال به شمار می روند.

معاون وزارت بهداشت ادامه دا: فاز دوم افراد با ریسک بسیار بالای بستری شدن و مرگ به دلیل کرونا هستند که این گروه سالمندان نگهداری شده در مراکز سالمندان به شمار می روند و همچنین معلولین جسمی و حرکتی نیز دراین دسته شامل می شوند که در مراکز نگهداری حضور دارند.

حریرچی تصریح کرد:  جانبازان مستقر در مراکز نگهداری و جانبازان بالای ۵۰ درصد شیمیایی و پرسنل این مراکز نیز در فاز دوم قرار دارند.

به گفته معاون وزیر بهداشت: فاز دوم که بعد از یک میلیون و سیصد هزار نفرفاز اول شروع خواهد شد گروه اول چون افراد مسن هستند به ترتیب از افراد بالای ۸۰ سال شروع خواهد شد و پنج سال پنج سال تا پایین تا گروه بالای ۶۵ سال را در تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

وی افزود: گروه دوم فاز دوم افرادی هستند که با بیماریها و شرایط زمینه پرریسک را شامل می شوند  که براساس آنالیز ریسک افراد ۱۶ تا ۶۴ سال فاز سوم را شامل می شود.

حریرچی گفت: افراد ساکن در مراکز زندان‌ها، کمپ های مهاجرین قانونی، کودکانی که در مراکز جمعیتی نگهداری می‌شوند و گروه ۲ سایر پرسنل ارائه خدمات ضروری برای جامعه هستند،که در مراحل بعدی دریافت واکسن قرار دارند.

به گفته وی، همچنین نیروهای انتظامی،کارکنان بانک‌ها، معلمان و سایر مشاغل  که کاملاً تعریف شده و گروه سوم افراد ۵۵ تا ۶۴  گروه سوم را تشکیل می دهند.

حریرچی ادامه داد: افراد دیگر جامعه که بدون بیماری زمینه‌ای زیر ۵۵ سال سن دارند بر اساس اولویت سنی به ترتیب و مبتنی بر تولید واکسن داخلی کشور که واکسن‌های بسیار مطمئنی نیز هستند واکسینه خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • DE ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    9 10
    عجب!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      3 5
      با ول کردن مرزهای ترکیه و جاده های شمال و کیش و قشم و باقی این جور جاها (در کنار ممنوعیت کربلا رفتن)، لیبرالها مقدمات و بهانه لازم برای خاموش کردن مراسم ماه رمضان رو به خوبی فراهم کردند
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      0 0
      شما مذهبی نماها آفت این مرز و بوم و دین و ایمانید . ریشه شما بخشکه انشاالله . از پیام های شما بوی نفرت و نفاق میاد.
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    0 0
    انتخابات هم تعطيل ميكردي آقاي روحاني صفا كنه.
  • احمد IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    1 0
    بجای اینهمه خط و نشان، سفر را ممنوع می کردید تا مشکلات جدی بوجود نیاید!! شما که می دانستید سفرهای نوروزی باعث گسترش ویروس خواهد شد!!
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    0 0
    یعنی چی مسخره کردین تمام نوروز راه ها رو باز گذاشتین حالا که اشتباه کردین مردم باید جورشو بکشن ؟؟
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    4 4
    همه ان اهمال كاري ها و ازاد سازي شب عيد نقشه اي شوم براي تخته كردن مساجد در ماه خدا بود!!! انشاالله خائنين به دين و ناموس ملت مكر و حيله شان به خودشان برگردد به حق فرق شكاف خورده شهيد محراب!
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      0 0
      خدا بهت یک جو عقل بده . اخه نادان جوان مردم داره می میره هنوز تو توهم هستی !!!!!!!
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      0 0
      انشاالله خدا به حق خون شهدا خدا خودش امثال تورو ادب کنه که درنده هستی و فکر کردی خیلی ایمان داری. بی خردی هم حدی داره. داعش هم ذکر و نمازش ترک نمیشه. کشندگان امام علی علیه السلام هم با قربه الی الله قمه رو زدند. اخه نادان چراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا نمی فهمی جان مردم تربچه نیست !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    3 0
    رئیست که گفت ما پیک رو رد کردیم و ملت با خیال راحت برن مسافرت! مسافرت هم که رفتن، تور ترکیه رو هم که ارزون کردین شده ۷۰۰ تومن.. اهان حواسم نبود کرونا اونجاها نیست.
  • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    0 0
    روحانی نمکی و...عامل پخش بیماری درایام عیدبودن باتصمیم عجیب درازادکردن سفروحالا ناتوان ترازقبل درمهارهستن هرجای دنیابود علاوه برعزل این افرادرومحاکمه میکردن به جرم بی مسئولیتی درقبال سلامت مردم اقای وزیرگریه وزاری شمامشکل روحی روانی داری عملکرد شخص شما وروحانی درایام شیوع بیماری صفربوده وفقط کادرزحمتکش وایثارگردرمان جوربی لیاقتی وسومدیریت شماراکشیدندواقعا چه اصراری به ادامه کاروفرورفتن بیشترکشوردرباتلاق دارید
  • IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    2 0
    دولت جلوی مسافرتها را نگرفته باعث شد کرونا توسط افراد کرونای در ایران بخش بشه مرگ این همه مردم بی گناه که اکثرشان نان آور خانواده بودند
  • IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    3 1
    یعنی مدیریت کرونا رو به چوب خشک میدادی بهتر کار میکرد
  • وطن پرست DE ۰۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    3 1
    ۱۵ روز تعطیل رسمی همه چیز باز بود حالا که موقع کاره تعطیلی شروع شد؟ احتمالا اون موقع جلو سفر وزیر جوان به شیراز گرفته می شده. الانم دنبال مرخصی هستن برای همین کل مملکت رو تعطیل کردن.
  • IR ۰۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    3 3
    البته سفر به ترکیه و شمال برقراره.
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    3 1
    روحانی ازروی قصدسفرها روازادکردوتواون دنیا بابت این همه خسارت به جان وزندگی مردم عذاب الهی سختی درانتظارش هست اما مردم شما که میدانید همچین دولتی داره براتون تصمیم میگیره ومثل روزروشن بودبعدعیدهمین تراژدی اتفاق میفته چرازدین به دل جاده ها مگه جون خودتون وخانوادتون براتون ارزش نداره
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    1 1
    مردم شما که تصمیمات عجیب ووحشتناک دولت تدبیررودیده بودین چراایام عیداینطوررفتارکردین مگه نمی دونستین نه ایمنی ایجادشده و....ارزشش روداشت به بهانه رفع افسردگی اینهمه ترس واضطراب این روزها روتجربه کنین
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    1 0
    باید زودتر جلوی ولگردیها رو می گرفتین.
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    1 0
    برگزاری ازمون با این همه جمعیت در بیست فروردین واقعا بی تدبیری است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس